• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

G.S Hadley  Gregory Hadley

… 別表記

G.S Hadley  グレゴリー ハドリー

隠す
研究者番号 70311008
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-3325-2365
所属 (現在) 2025年度: 新潟大学, 人文社会科学系, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 新潟大学, 人文社会科学系, 教授
2018年度 – 2023年度: 新潟大学, 人文社会科学系, 教授
2016年度 – 2017年度: 新潟大学, 人文社会・教育科学系, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
小区分09050:高等教育学関連
キーワード
研究代表者
Extensive Reading / Grounded Theory / Corpus Linguistics / Teacher Training / Language Learning / Second Language Learning / コーパス言語学 / 教育工学・教材・教育メディア一般 / Mixed Methods Research / Data-Driven Learning … もっと見る
研究代表者以外
… もっと見る グラウンデッド・セオリー・アプローチ / 混合研究法 / オンライン学習 / 短期海外研修 / 研修前後の自己評価 / 英語運用能力の測定 / 教育的介入 / 既成のオンライン短期海外研修 / 既成の短期海外研修 / 事前・事後指導 / 社会人基礎力 / 英語運用能力 / 教育の質保証 / 既製の短期海外研修 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (34件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  Empowering Extensive Reading Teachers: A Grounded Theory Study to Align Teacher Practices with Student Strategies研究代表者

    • 研究代表者
      G.S Hadley
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      新潟大学
  •  Discovering Effective Extensive Reading Strategies for Japanese Students of English: A Data-Driven and Empirically-Grounded Investigation研究代表者

    • 研究代表者
      G.S Hadley
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      新潟大学
  •  短期海外研修と教育の質保証-事前・事後指導の全学モデル構築

    • 研究代表者
      ハドリー 浩美
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09050:高等教育学関連
    • 研究機関
      新潟大学
  •  Data-Driven Learning for English Language Beginners: An Empirically-Grounded and Evidence-Based Investigation研究代表者

    • 研究代表者
      G.S Hadley
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      新潟大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] "Applications of Grounded Theory in the Field of Extensive Reading" in Less Frequently Used Methodologies in Applied Linguistics, M. Riazi (Ed)2023

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory; Hadley Hiromi
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] "Grounded Theory" in Less Frequently Used Methodologies in Applied Linguistics, M. Riazi (Ed)2023

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory; Hadley Hiromi
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] "Using Research to Inform Materials Development" in The Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching, J. Norton & H. Buchanan (Eds)2022

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Greg; Hadley Hiromi
    • 総ページ数
      560
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9780815382577
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] "Exploring the Impact of Data-Driven Learning in Extensive Reading" in Beyond Concordance Lines: Corpora in Language Education P. Perez-Paredes & G. Mark (Eds)2021

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory; Hadley Hiromi
    • 総ページ数
      255
    • 出版者
      John Benjamins Publishing Company
    • ISBN
      9789027209894
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] "Grounded Theory" in The Routledge Handbook of Research Methods in Applied Linguistics, J. McKinley & H. Rose (Eds.)2020

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 総ページ数
      529
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] "Critical Questions in English for Academic Purposes" in Qualitative Research Topics in Language Teacher Education, G. Barkhuizen (Ed.)2019

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 総ページ数
      224
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] "Critical Grounded Theory" in The SAGE Handbook of Current Developments in Grounded Theory, A. Bryant & K. Charmaz (Eds.)2019

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 総ページ数
      679
    • 出版者
      Sage Publications
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [図書] Using Research to Inform Materials Development (in The Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching, edited by Julie Norton and Heather Buchanan)2019

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley, ハドリー浩美
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [図書] Learning Through Textbooks (in The Cambridge Guide to Learning English as a Second Language, edited by Anne Burns and Jack C. Richards)2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 総ページ数
      9
    • 出版者
      Cambridge University Press
    • ISBN
      9781108408417
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [図書] Grounded Theory in Applied Linguistics Research: A Practical Guide2017

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 総ページ数
      183
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781138795105
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [雑誌論文] Chapter 8. Grounded Theory2024

    • 著者名/発表者名
      Hadley Gregory、Hadley Hiromi
    • 雑誌名

      Less Frequently Used Methodologies in Applied Linguistics (Research Methods in Applied Linguistics Series)

      巻: 6 ページ: 127-148

    • DOI

      10.1075/rmal.6.08had

    • ISBN
      9789027214423, 9789027214416, 9789027249210
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [雑誌論文] Chapter 9. Applications of Grounded Theory in the field of Extensive Reading2024

    • 著者名/発表者名
      Hadley Gregory、Hadley Hiromi
    • 雑誌名

      Less Frequently Used Methodologies in Applied Linguistics (Research Methods in Applied Linguistics Series)

      巻: 6 ページ: 149-161

    • DOI

      10.1075/rmal.6.09had

    • ISBN
      9789027214423, 9789027214416, 9789027249210
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [雑誌論文] Using Repertory Grids as a Tool for Mixed Methods Research: A Critical Assessment2023

    • 著者名/発表者名
      Hadley Gregory、Grogan Myles
    • 雑誌名

      Journal of Mixed Methods Research

      巻: 17 号: 2 ページ: 209-227

    • DOI

      10.1177/15586898221077569

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [雑誌論文] Enhancing extensive reading with data-driven learning2017

    • 著者名/発表者名
      Gregory HADLEY, Maggie CHARLES
    • 雑誌名

      Language Learning & Technology

      巻: 21 ページ: 131-152

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Digging Deeper into Grounded Theory in Applied Linguistics Research: Purposes, Practices, and Exemplars2023

    • 著者名/発表者名
      Hadley Gregory
    • 学会等名
      University of London Seminar (Institute of Education)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] Extensive Reading in the Second Language Classroom: A New View for Encouraging Avid Reading2023

    • 著者名/発表者名
      Hadley Gregory
    • 学会等名
      Kanazawa University (Faculty Development)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] A Grounded Theory of Extensive Reading Avidization2022

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 学会等名
      International Grounded Theory Association
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] Challenges in Extensive Reading: Working with What Students Bring to the Class2021

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 学会等名
      Cambridge University Press Academic English Conference (Online)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] Extensive Reading in the Second Language Classroom: A New View for Encouraging Avid Reading2021

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 学会等名
      Cambridge University Press Global Schools Conference (Online)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] Challenges in Extensive Reading: Working with What Students Bring to the Class2020

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      Cambridge University Press International Academic English Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] Qualitative Data Analysis for Grounded Theory Construction2019

    • 著者名/発表者名
      Hadley, Gregory
    • 学会等名
      Nagoya University Humanities Graduate Student Group
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00846
  • [学会発表] DDL and Extensive Reading: An Inclusive Approach2018

    • 著者名/発表者名
      G. S. Hadley
    • 学会等名
      JALT2018 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Investigating Data-Driven Learning with Receptive Skills: A Contemporary Approach2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 学会等名
      Teaching and Language Corpora
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Data-Driven Insight or Information Overload? Researching Foreign and Second Language Learning with Grounded Theory2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 学会等名
      University of Oxford
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Textbooks in ELT: What Are They Good for Anyway?2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 学会等名
      JALT2018 Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Investigating the Impact of Data-Driven Learning with Extensive Reading2017

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      英語コーパス学会 第 43 回
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Data-Driven Learning with Extensive Reading: Investigating the Language Gains and Affective Responses of High Beginner and Low Intermediate Learners- 22017

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      Marriott Portland Downtown Waterfront
    • 年月日
      2017-03-18
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Data-Driven Learning with Extensive Reading: Language Gains and Affective Responses2017

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Investigating the Impact of Data-Driven Learning with Extensive Reading2017

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      University of Oxford, Department of Education
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Data-Driven Learning with Extensive Reading: Investigating the Language Gains and Affective Responses among False Beginners - 22016

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      JALT2016: Transformation in Language Education
    • 発表場所
      Aichi Industry & Labor Center WINC Aichi Nagoya, Aichi Prefecture, Japan
    • 年月日
      2016-11-25
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Data-Driven Learning with Extensive Reading: Investigating the Language Gains and Affective Responses among False Beginners - 22016

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      9th ER Seminar
    • 発表場所
      Nanzan University, Nagoya
    • 年月日
      2016-10-01
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Data-Driven Learning with Extensive Reading: Investigating the Language Gains and Affective Responses among False Beginners2016

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley, Maggie Charles
    • 学会等名
      12th Teaching and Language Corpora Conference
    • 発表場所
      Justus Liebig University Giessen, Germany
    • 年月日
      2016-07-20
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Extensive Reading, False-Beginners, and Vocabulary Development: Investigating the Impact of Data-Driven Learning2016

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley
    • 学会等名
      NEAR Niigata Conference
    • 発表場所
      Niigata Prefectural University
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • [学会発表] Linking Student Constructs to Educational Innovations: International Dynamics within a Japanese Context2016

    • 著者名/発表者名
      Gregory Hadley, Hiromi Hadley
    • 学会等名
      The XIIIth European Personal Construct Association Conference
    • 発表場所
      Galzignano Terme, Padua, Italy
    • 年月日
      2016-07-07
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02878
  • 1.  ハドリー 浩美 (60534732)
    共同の研究課題数: 4件
    共同の研究成果数: 34件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi