• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

MYNARD Joanne  Mynard Joanne

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

MYNARD Joanne  マイナード ジョアン

隠す
研究者番号 70515543
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 神田外語大学, グローバル・リベラルアーツ学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2018年度 – 2022年度: 神田外語大学, 外国語学部, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者
言語学
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
advising / peer collaboration / self-access learning / self-regulated learning / self-directed learning / online collaboration / learner autonomy / Digital content analysis / Google classroom / online learning … もっと見る / peer interaction / language learning / Strategies / computer mediation / online interaction … もっと見る
研究代表者以外
language education / engagement measuring / second language learning / engagement variables / enhancing engagement / language learning / online learning tools / learning analytics 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (19件)
  • 共同研究者

    (2人)
  •  A Pilot Study for Improving Engagement and Motivation In Language Learning

    • 研究代表者
      BONNER Euan
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神田外語大学
  •  オンライン学習におけるピア・コラボレーションと自律学習の関係性について研究代表者

    • 研究代表者
      MYNARD Joanne
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2020
    • 研究種目
      特別研究員奨励費
    • 研究分野
      言語学
    • 研究機関
      神田外語大学

すべて 2021 2020 2019 2018

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Dynamics of a social language learning community: Beliefs, membership and identity.2020

    • 著者名/発表者名
      Mynard, J., Burke, M., Hooper, D., Kushida, B., Lyon, P., Sampson, R., & Taw. P.
    • 総ページ数
      216
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788928892
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [図書] Supporting Learners and Educators in Developing Language Learner Autonomy.2020

    • 著者名/発表者名
      J, Mynard, M. Tamala & W. Peeters
    • 総ページ数
      163
    • 出版者
      Candlin & Mynard
    • ISBN
      9798644809264
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [図書] Advising and self-access learning: Promoting language learner autonomy beyond the classroom. Chapter in H. Reinders, S. Ryan, & S. Nakamura (Eds.) Innovations in language learning and teaching: The case of Japan2019

    • 著者名/発表者名
      MYNARD, Jo
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • ISBN
      9783030125660
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Promoting Self-directed Language Learning: Transitioning from Paper-based Materials to Online Learning Apps2021

    • 著者名/発表者名
      Dominique Vola Ambinintsoa, Jo Mynard, Kie Yamamoto
    • 雑誌名

      Harnessing the Potentials of Technology to Support Self-Directed Language Learning in Online Learning Settings Proceedings of the 2020 STELLA Symposium Stockholm, Sweden, October 15th to 16th, 2020.

      巻: 1 ページ: 1-12

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Understanding learner autonomy through research: A summary of a forum at JALT 2019.2020

    • 著者名/発表者名
      Mynard, J., Ohashi, L., Peeters, W., Shelton-Strong, S. J., Tweed, A. D., Watkins, S., & Wongsarnpigoon, I.
    • 雑誌名

      Studies in Self-Access Learning Journal

      巻: 11 ページ: 53-63

    • DOI

      10.37237/110106

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Perspective on self-access in Japan: Are we simply catching up with the rest of the world?2019

    • 著者名/発表者名
      Mynard, J.
    • 雑誌名

      Melanges Crapel: Revue en didactique des langues et sociolinguistique,

      巻: 40 ページ: 14-27

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Autonomy and interdependence in a self-directed learning course.2019

    • 著者名/発表者名
      MOORE, P., MYNARD, J., WONGSARNPIGOON, I., & YAMAMOTO, K
    • 雑誌名

      Relay Journal

      巻: 2(1) ページ: 218-227

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Learner autonomy: Research and practice.2019

    • 著者名/発表者名
      MYNARD, Jo
    • 雑誌名

      Humanising Language Teaching

      巻: 21(2) ページ: 1-5

    • オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Shifting identities in a social learning space.2019

    • 著者名/発表者名
      Hooper, D., Mynard, J., Sampson, R., & Taw, P.
    • 雑誌名

      Learner Development Journal

      巻: 3 ページ: 25-43

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [雑誌論文] Peer Collaboration and Learner Autonomy in Online Interaction Spaces.2019

    • 著者名/発表者名
      Peeters, W., & Mynard, J.
    • 雑誌名

      Relay Journal

      巻: 2 ページ: 245-458

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Promoting Self-directed Language Learning: Transitioning from Paper-based Materials to Online Learning Apps2020

    • 著者名/発表者名
      Dominique Vola Ambinintsoa, Jo Mynard, Kie Yamamoto
    • 学会等名
      KTH - KUIS symposium, online symposium, 15 Oct. 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Transferring self-directed learning skills online: A structured awareness raising approach.2020

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard and Ward Peeters
    • 学会等名
      Japan Association of Language Teaching, online conference, 21 Nov. 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Fostering Language Learner Autonomy for Lifelong Learning (plenary)2019

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard
    • 学会等名
      CONAPLIN The Twelfth Conference on Applied Linguistics (CONAPLIN 12), Bandung, Indonesia
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Facilitating Reflective Dialogue with Technology (featured workshop)2019

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard
    • 学会等名
      Japan Association of Language Teachers Pre Conference featured workshops
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Self-Access Learning Environments: Spaces for Promoting Reflective Dialogue (plenary)2019

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard and Satoko Kato
    • 学会等名
      Encuentro internacional de centros de autoacceso, Mexico City, Mexico
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Understanding Learner Autonomy Through Research2019

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard, Ward Peeters and colleagues
    • 学会等名
      Japan Association of Language Teachers Annual Conference, Research Symposium
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Autonomy-Supportive Self-Access Learning: Meeting the Needs of our Students (plenary)2019

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard
    • 学会等名
      14th Nordic workshop, Hannover, Germany
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Emotional Dimensions of Language Learning: A New Era of Self-access (plenary)2019

    • 著者名/発表者名
      Jo Mynard
    • 学会等名
      Encuentro de centros de Autoacceso de la Universidad Veracruzana, Mexico
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • [学会発表] Self-regulation of Language Learning Motivation Beyond the Classroom.2018

    • 著者名/発表者名
      MYNARD, Jo and McLOUGHLIN, David
    • 学会等名
      CLAsIC Conference, Singapore
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18F18781
  • 1.  BONNER Euan (70837989)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  PEETERS WARD
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 15件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi