• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

BONNER Euan  BONNER EUAN

… 別表記

BONNER Euan  ボナー ユアン

隠す
研究者番号 70837989
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-1460-5011
所属 (現在) 2025年度: 神田外語大学, 教育イノベーション研究センター, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 神田外語大学, 教育イノベーション研究センター, 准教授
2021年度 – 2023年度: 神田外語大学, 教育イノベーション研究センター, 講師
2020年度: 神田外語大学, 言語メディア教育研究センター, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
language education / language learning / transactional distance / CALL / distance learning / mixed reality / augmented reality / virtual reality / extended reality / social presence … もっと見る / engagement measuring / second language learning / engagement variables / enhancing engagement / online learning tools / learning analytics … もっと見る
研究代表者以外
student support / instructional design / artificial intelligence / accessbility / CALL / active learning / tactile learning / content language / maker education / second language learning / Second Language Learning / Skills Development / Corpus Analysis / Corpus analysis / NLP / STEAM / Language learning / CLIL / Higher education / Skills development / STEM / Situated Learning / Maker Education 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (10件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  Transcending Barriers: Enhancing Accessibility in Immersive Language Classrooms through Integrated Technologies

    • 研究代表者
      LEGE Ryan
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神田外語大学
  •  Removing the distance from distance learning: utilizing augmented reality to integrate virtual reality distance education students into on-campus classrooms研究代表者

    • 研究代表者
      BONNER Euan
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神田外語大学
  •  Advancing Language Learning for the 21st Century Using Maker Education

    • 研究代表者
      LEGE Ryan
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神田外語大学
  •  A Pilot Study for Improving Engagement and Motivation In Language Learning研究代表者

    • 研究代表者
      BONNER Euan
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神田外語大学

すべて 2024 2023 2022 2021

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] From makerspaces to language spaces: An investigation into Maker Education in EFL2024

    • 著者名/発表者名
      Ryan Lege, Erin Frazier, & Euan Bonner
    • 雑誌名

      JALT CALL Proceedings 2023

      巻: 2023 号: 1 ページ: 60-78

    • DOI

      10.37546/jaltsig.call.pcp2023-07

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00683
  • [雑誌論文] Tracking learner engagement in the L2 classroom with experience sampling2023

    • 著者名/発表者名
      Reinders Hayo, Lee Bradford J, Bonner Euan
    • 雑誌名

      Research Methods in Applied Linguistics

      巻: 2 号: 2 ページ: 1-13

    • DOI

      10.1016/j.rmal.2023.100052

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00839
  • [雑誌論文] Measuring real-time learner engagement in the Japanese EFL classroom2022

    • 著者名/発表者名
      Bonner Euan, Garvey Kevin, Miner Matthew, Godin Sam, Reinders Hayo
    • 雑誌名

      Innovation in Language Learning and Teaching

      巻: 17 号: 2 ページ: 254-264

    • DOI

      10.1080/17501229.2021.2025379

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00839
  • [雑誌論文] Reconceptualizing the English Lounge with Maker Duty2021

    • 著者名/発表者名
      Ryan Lege, Phillip Standlee, Jonathan McNair, Euan Bonner, Erin Frazier, Sam Godin
    • 雑誌名

      神田外語大学紀要

      巻: 33 ページ: 309-326

    • NAID

      120007027981

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00683
  • [学会発表] Maker Education for Language Learning: Hands-on Projects for Language Learning and Skills Development2024

    • 著者名/発表者名
      Ryan Lege, Euan Bonner, & Erin Frazier
    • 学会等名
      IAFOR International Conference on Education - Hawaii
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00683
  • [学会発表] Bridging Interaction Gaps in LSP Hybrid Learning with AR/VR2024

    • 著者名/発表者名
      Bonner, Euan; Lege, Ryan; Roloff Rothman, Jennie
    • 学会等名
      7th ISLSP / CIBER BL Conference 2024
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00658
  • [学会発表] The Benefits of Maker Education: Empowering Language Learners through Hands-On Learning2023

    • 著者名/発表者名
      Ryan Lege, Euan Bonner, & Erin Frazier
    • 学会等名
      JALTCALL 2023
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00683
  • [学会発表] Hands-On Design Tasks for Integrating Content, Language, and Skills Development2022

    • 著者名/発表者名
      Ryan Lege, Euan Bonner, Erin Frazier
    • 学会等名
      JALT 2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00683
  • [学会発表] Reflections on the Creation and Implementation of an Application to Measure and Respond to Real-time Student Engagement Levels in Language Learning Classrooms2022

    • 著者名/発表者名
      Bonner Euan, Miner Matthew, Godin Sam
    • 学会等名
      CALICO 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00839
  • [学会発表] Developing and piloting an application for measuring real-time learner engagement levels in foreign language classrooms2022

    • 著者名/発表者名
      Bonner Euan, Garvey Kevin, Godin Sam
    • 学会等名
      JALTCALL 2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00839
  • 1.  LEGE Ryan (10837991)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 6件
  • 2.  MYNARD Joanne (70515543)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  STANDLEE Philip (20837984)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 4.  FRAZIER Erin (50838000)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 5件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi