• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

三宅 芳雄  YOSHIO Miyake

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 80099910
その他のID
外部サイト
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2006年度: 中京大学, 情報理工学部, 教授
2000年度 – 2005年度: 中京大学, 情報科学部, 教授
1996年度 – 1998年度: 中京大学, 情報科学部, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者
認知科学 / 知能情報学
研究代表者以外
認知科学 / 知能情報学
キーワード
研究代表者
design of learning environment / multiple representations / understanding / knowledge representation / programming instruction / learning process / cognitive modeling / programming learning / Ruby / ビデオデータ … もっと見る / Rudy / 学習教育環境デザイン / 多重表象 / 理解 / 知識表現 / プログラミング教育 / 学習過程 / 認知モデル / プログラミング学習 / information sharing / active help / staguation of learning / ヘルプシステム / アクティブヘルプ / 情報の共有 / 能動的援助 / 学習の停滞 … もっと見る
研究代表者以外
Support for reflection / Dynamic jigsaw / Concept mapping tool / Teaching of cognitive science / Learning sciences / Knowledge integration / Theories of collaborative learning / 授業並行インタビュー / ジグシー方式 / 内省過程の促進 / ジグソー方式 / 認知科学カリキュラム / 協調学習 / Mutual links / Using history of cognitive processes / Reflection support / Note sharing system / Collaborative learning support / 相互リンク / 認知過程の履歴利用 / 内省支援 / ノート共有システム / 協調学習支援 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (92件)
  • 共同研究者

    (5人)
  •  認知科学を対象とした長期に亙る統合的学習理論の構築

    • 研究代表者
      三宅 なほみ
    • 研究期間 (年度)
      2003 – 2006
    • 研究種目
      基盤研究(A)
    • 研究分野
      認知科学
    • 研究機関
      中京大学
  •  詳細な学習記録に基づくプログラミング学習の認知過程の研究と教育環境のデザイン研究代表者

    • 研究代表者
      三宅 芳雄
    • 研究期間 (年度)
      2003 – 2006
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      認知科学
    • 研究機関
      中京大学
  •  深い理解を促進する協調的学習支援環境の研究

    • 研究代表者
      三宅 なほみ
    • 研究期間 (年度)
      2000 – 2002
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      知能情報学
    • 研究機関
      中京大学
  •  情報システムの継続的な学習を可能にする能動的援助システム研究代表者

    • 研究代表者
      三宅 芳雄
    • 研究期間 (年度)
      1996 – 1998
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      知能情報学
    • 研究機関
      中京大学

すべて 2007 2006 2005 2004 2003 その他

すべて 雑誌論文 図書

  • [図書] Handbook of research on conceptual change2007

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 出版者
      Taylor & Francis, London : U.K.(In press)
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] The Handbook of Elearning Research2007

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 出版者
      Taylor & Francis, London : U.K.(In press)
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] The Handbook of Elearning Research2007

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 出版者
      Sage Publications, London : U.K.(印刷中)
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [図書] Learning together, growing together (M.Nagao (Ed))2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Kousakusha, Human informatics
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] ヒューマン・インフォマティックス2005

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ 他7名
    • 出版者
      工作舎
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Computer Supported Collaborative Learning (R.Andrews, & C.Haythornthwaite (Eds.))(London: U.K.)2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 出版者
      The Handbook of E-learning Research, Sage Publications
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Collaborative knowledge integration by using computers (S.Sugie, K.Sekita, S.Yasunaga, N.miyake (Eds))2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Methods for renovating college education Tamagawa University Press
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Flexibly applying qualitative-quantitative analyses on qualitative data2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Annual Review of Japanese Child Psychology, 43 - Year 2004 -, Kanekoshobo
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Renovating school education of science (S.Iwamura (Ed))2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Coping with the difficulties of teaching science to younger students. The Society for Promotion of the University of the Air
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Learning sciences (Y.Otsu, G.Hatano (Eds))2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Kenkyusya, The invitation to Cognitive Sciences I - Focusing on the core of the science
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] New assessment for new learning (G.Htano, Y.Oura, & J.Oshima (Eds))2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Learning sciences The Society for Promotion of the University of the Air
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Information technology literacy (Nagao, et al. (Eds.))2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 出版者
      Normalization and the social change MINERVA SHOBO
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Perspectives on the future of cognitive science (Y.Otsu, G.Hatano, N.Miyake (Eds))2003

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 出版者
      The Invitation to Cognitive Science 2 - Exploring the diversity of the mind studies Kenkyusya
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] 学習科学とテクノロジ2003

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ 他
    • 総ページ数
      211
    • 出版者
      放送大学教育振興会
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Designing usage (Japanese Society for the Science of Design (Ed))2003

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N, Furuta, K.
    • 出版者
      Handbook of Designs, Asakura Publishing
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] The learning sciences and technology2003

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N, Shirouzu, H.
    • 出版者
      The Society for Promotion of the University of the Air
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [図書] Conceptual change in collaboration with reflection(S.Vosniadou (ed.))(London : U.K.)

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 出版者
      Handbook of research on conceptual change, Taylor & Francis (In press)
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 活動履歴を活用するシステムの基本設計と漸次的開発2007

    • 著者名/発表者名
      近藤秀樹, 小出洋, 三宅芳雄
    • 雑誌名

      情報処理学会論文誌 : プログラミング (印刷中)

    • NAID

      110006367006

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] Perspectives on the research history of Giyoo Hatano2007

    • 著者名/発表者名
      Inagaki, K., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Human Development 50(1)

      ページ: 7-15

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Understanding human development as the emergent product of dynamic intra-mental/inter-mental interaction : A tribute to Giyoo Hatano [Special issue]2007

    • 著者名/発表者名
      Inagaki, K., Miyake, N., Cole, M.
    • 雑誌名

      Human Development 50(1)

      ページ: 1-82

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Evaluation of the system utilizing everyday activity logs on computers2007

    • 著者名/発表者名
      Kondo, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 326-327

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Effects of collaborative diagramming by integrating individually created diagrams2006

    • 著者名/発表者名
      Yuasa, K., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 444-445

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Promotion of understandings of learning science pedagogy through spirals of practice-research2006

    • 著者名/発表者名
      Oshima, R., Miyake, N., Ishiyama, T., Oshima, J.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 42-43

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Collaboration as a scaffold for schematic knowledge integration2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 14th International Conference on Computers in Education (Invited Talk)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] The effects; of curriculum formson comprehension : Comparison between intensive and weekly lectures2006

    • 著者名/発表者名
      Kitamura, J., Miyake, N., Izumori, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 276-279

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] The basic design for a system to utilize the history of activity and findings to develop it progressively2006

    • 著者名/発表者名
      Kondo, H., Koide, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      IPSJ Transactions on programming (in press)

    • NAID

      110006367006

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] 学習科学 : 協調的な実践科学と理論構築との互恵関係を目指して2006

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      人工知能学会誌 21・1

      ページ: 77-84

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] ROG : A reflective logging tool for interpretations of a study scene.2006

    • 著者名/発表者名
      Ozeki, T., Tanaka, S., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 172-173

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 学習科学 : 協調的な実践科学と理論構築との互恵関係を目指して2006

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      入工知能学会誌 21-1

      ページ: 77-84

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] Centralized system in Japan may suffer from additional factors like the language divide : Comments on Halverson & Collins2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Research and Practice in Technology Enhanced Learning 1・2

      ページ: 171-175

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Development and evaluation of an exhaustive recording-retrieving system of daily PC-related activities2006

    • 著者名/発表者名
      Kondo, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 5th International Conference of Cognitive Science

      ページ: 145-146

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] 学習科学:協調的な実践科学と理論構築との互恵関係を目指して2006

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      人工知能学会誌 21(1)

      ページ: 77-84

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Method of tagging and viewing on 3D GUI for positive use of action logs on PCs2006

    • 著者名/発表者名
      Kondo, H., Koide, Y., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      14th Workshop on Interactive Systems and Software

      ページ: 127-128

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] A collaborative approach to teaching cognitive science to undergraduates : The learning sciences as a means to study and enhance college student learning2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Psychologia vol 49-2

      ページ: 110-113

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] Investigation of the expansive comprehension processes by structural understandings of the learning materials2006

    • 著者名/発表者名
      Toyama, S., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 276-279

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] The effect of time interval on student learning of statistical concepts.2006

    • 著者名/発表者名
      Shirouzu, H., Miyake, N., Kitamura, J., Izumori, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society

      ページ: 2606-2606

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Remembering lectures by connecting to personal experiences2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society

      ページ: 2560-2560

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Remembering lectures by connecting to personal experiences.2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H., Hirakawa, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society

      ページ: 2560-2560

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 波多野誼余夫研究史2006

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      認知科学 13・2

      ページ: 149-155

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Scaffolds for understanding logical group interaction with the Jigsaw method : through learning how to write logical reports2006

    • 著者名/発表者名
      Osada, N., Suzuki, H., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 62-63

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] A research history of late Dr.Giyoo Hatano2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      COGNITIVE STUDIES : Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society 13(2)

      ページ: 149-155

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Development and evaluation of an exhaustive recording-retrieving system of daily PC-related activities2006

    • 著者名/発表者名
      Kondo, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 5th International Conference of Cognitive Science

      ページ: 145-146

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Elevating questioning qualities through small group discussion2006

    • 著者名/発表者名
      Siga, K., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 276-279

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Centralized system in Japan may suffer from additional factors like the language divide : Comments on Halverson & Collins.2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Research & Practice in Technology Enhanced Learning 1(2)

      ページ: 171-175

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] A collaborative approach to teaching cognitive science to undergraduates : The learning sciences as a means to study and enhance college student learning2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H.
    • 雑誌名

      Psychologia 49(2)

      ページ: 110-113

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] A collaborative approach to teaching cognitive science to undergraduates : The learning sciences as a means to study and enhance college student learning2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Psychologia 49(2)

      ページ: 110-113

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] Collaboration as a scaffold for schematic knowledge integration2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 14^<th> International Conference on Computers in Education (Invited talk)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Development of information environment based on 3D GUI for active utilization of logs of PC usage2006

    • 著者名/発表者名
      Kondo, H., Koide, Y., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Information Processing Society of Japan : Summer Programming symosium 2006

      ページ: 39-44

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Investigation of assessment procedure of comprehension usable in classrooms2006

    • 著者名/発表者名
      Noto, T., Miyake, N., Izumori, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 454-459

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] A collaborative approach to teaching cognitive science to undergraduates : The learning sciences as a means to study and enhance college student learning2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Psychologia 49・2

      ページ: 110-113

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] ROG : A reflective logging tool for interpretations of a study scene.2006

    • 著者名/発表者名
      Ozeki, T., Tanaka, S., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 5th International sharing Conference of the Cognitive Science

      ページ: 175-175

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] A collaborative approach to teaching cognitive science to undergraduates : The learning sciences as a means to study & enhance college student learning.2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H.
    • 雑誌名

      Psychologia 49(2)

      ページ: 101-113

    • NAID

      130001896450

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning Science : Towards building a reciprocal beneficial relationship between collaborative science of practice and theory building2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Journal of the Japanese Society for Artificial Intelligence 21(1)

      ページ: 77-84

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] A collaborative approach to teaching cognitive science to undergraduates : The learning sciences as a means to study and enhance college student learning2006

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Psychologia 49(2)

      ページ: 110-113

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] From CSCL classrooms to real-world settings through project-based learning2005

    • 著者名/発表者名
      Osada, N., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the Computer Supported Collaborative Learning 2005

      ページ: 61-61

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] ジグソー法によるインタラクションの効果の検討-大学導入教育における「レポートの書き方」の授業の分析-2005

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ 他2名
    • 雑誌名

      日本認知科学会第22回大会発表論文集

      ページ: 194-195

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Multifaceted Outcome of Collaborative Learning : Call for Divergent Evaluation.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 雑誌名

      The 13th International Conference on Computer Education (ICCE2005)(CD-ROM)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15300089
  • [雑誌論文] Comprehension growth on statistics through repeated explanations and their verbalizations2005

    • 著者名/発表者名
      Shirouzu, H., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 22nd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 328-329

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] How can Asian educational psychologist contribute to the advancement of learning sciences?2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 1^<st> International Conference on Educational Psychology, Korea. (Invited talk)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] The dynamic jigsaw : Repeated explanation support for collaborative learning of cognitive sciences.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 27^<th> Annual Meeting t he Cognitive Science Society

      ページ: 40-40

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] カーナビゲーションシステムにおけるユーザの操作スタイルと機種選好-機種変更実験のデータから-2005

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ 他3名
    • 雑誌名

      日本認知科学会第22回大会発表論文集

      ページ: 316-317

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 協調的に説明を繰り返すことによる理解深化過程2005

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      日本認知科学会第22回大会発表論文集

      ページ: 136-137

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 講義受講中における学生の学習活動の分析2005

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ, 白水始 他1名
    • 雑誌名

      日本認知科学会第22回大会発表論文集

      ページ: 308-309

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 確率実験とその言語化の繰り返しによる理解深化2005

    • 著者名/発表者名
      白水始, 三宅なほみ
    • 雑誌名

      日本認知科学会第22回大会発表論文集

      ページ: 328-329

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Interactive learning cycles for knowledge integration.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 2^<nd> Joint Workshop of Cognition and Learning through Media- Communication for Advanced e-Learning

      ページ: 23-27

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] The comprehension process by repeating collaborative explanations2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N
    • 雑誌名

      Proceedings of the 22nd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 136-137

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] The dynamic jigsaw : Repeated explanation support for collaborative learning of cognitive sciences.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Proceedings of the 27^<th> Annual Meeting the Cognitive Science Society

      ページ: 40-40

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Investigation of the effects of interaction through the Jigsaw method : Analyses of interaction during a college level class on report writing2005

    • 著者名/発表者名
      Osada, N., Suzuki, H., Miyake, N
    • 雑誌名

      Proceedings of the 22nd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 194-195

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] How can Asian educational psychologists contribute to the advancement of learning sciences? (Invited talk)2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the First International Conference of Educational Psychology 2005

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Multifaceted Outcome of Collaborative Learning : Call for Divergent Evaluation.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      The 13th International Conference on Computers in Education (ICCE2005)(CD-ROM)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Interactive learning cycles for knowledge integration.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Proceedings of the 2^<nd> Joint Workshop of Cognition and Learning through Media-Communication for Advanced e-Learning

      ページ: 23-27

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Multifaceted outcome of collaborative learning : Call for divergent evaluation.2005

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 13^<th> International Conference on Computers in Education

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Detailed analyses of what students do while listening to lectures2005

    • 著者名/発表者名
      Okada, M., Miyake, N., Shirouzu, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 22nd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 308-309

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Teaching cognitive science through collaborative reflection(1)2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Paper presented at the meeting of the 25^<th> Annual Meeting of the Cognitive Science Society

      ページ: 1384-1384

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning through verbalization(2) : Understanding the concept of "schema"2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., et al.
    • 雑誌名

      The 26th Annual Meeting of the Cognitive Science Society

      ページ: 1604-1604

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning from lectures for comprehension2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., et al.
    • 雑誌名

      International Conference of the Learning Sciences

      ページ: 350-357

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning through verbalization(2) : Understanding the concept of "schema"2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      The 26th Annual Meeting of the Cognitive Science Society

      ページ: 1604-1604

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning from lectures for comprehension.2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H.
    • 雑誌名

      Paper presented at the meeting of International Conference of the Learning Sciences

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning through verbalization(1) : Understanding the concept of probability.2004

    • 著者名/発表者名
      Shirouzu, H., Miyake, N., N., Izumori, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 26th Annual Conference of the Cognitive Science Society

      ページ: 1632-1632

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Explorations of scaffolding in complex classroom systems : Guest editors' introduction2004

    • 著者名/発表者名
      Davis, E., Miyake, N
    • 雑誌名

      The Journal of the Learning Science 13(3)

      ページ: 265-272

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Teaching cognitive science through collaborative reflection(2) : A case of learning semantic net representation.2004

    • 著者名/発表者名
      Shirouzu, H., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Paper presented at the meeting of the 25^<th> Annual Meeting of the Cognitive Science Society

      ページ: 1401-1401

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Collaborative learning support system for the advanced media society2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      CREST Symposium on life, information and technology for the advanced media society

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Teaching cognitive science through collaborative reflection(1)2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Paper presented at the meeting of EuroCogsci 2003

      ページ: 419-419

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning from lectures for comprehension2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      6^<th> International Conference of the Learning Sciences

      ページ: 350-357

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 高度メディア社会のための協調的学習支援システム2004

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      戦略創造「高度メディア社会の生活情報技術」第2回公開シンポジウム

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Learning through verbalization(2) : Understanding the concept of "schema".2004

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N., Shirouzu, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 26th Annual Conference of the Cognitive Science Society

      ページ: 1604-1604

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Detailed analyses of novice learners of programming based on classroom case data2003

    • 著者名/発表者名
      Egawa, H., Miyake, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 20nd Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 364-365

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] 高度メディア社会のための協調学習支援システム2003

    • 著者名/発表者名
      三宅なほみ
    • 雑誌名

      戦略創造「高度メディア社会の生活情報技術」第1回公開シンポジウム

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Teaching cognitive science through collaborative reflection(1)2003

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Proceedings of EuroCogSci 03 : The European Cognitive Science Conference 2003

      ページ: 419-419

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Teaching cognitive science through collaborative reflection(1)2003

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N. 他
    • 雑誌名

      Proceedings of the 25th Annual Meeting of the Cognitive Science Society

      ページ: 1384-1384

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Design experiments of teaching cognitive science at college.2003

    • 著者名/発表者名
      Shirouzu, H., Miyake, N.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 20th Japanese Cognitive Science Society

      ページ: 417-418

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • [雑誌論文] Collaborative learning support system for the advanced media society2003

    • 著者名/発表者名
      Miyake, N.
    • 雑誌名

      戦略創造「高度メディア社会の生活情報技術」 第一回公開シンポジウム

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15200020
  • 1.  土屋 孝文 (10227431)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  小笠原 秀美 (60204054)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  三宅 なほみ (00174144)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 92件
  • 4.  白水 始 (60333168)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 17件
  • 5.  高橋 和弘 (00236267)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi