• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Barry Kavanagh  Barry Kavanagh

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Barry Kavanagh  バリー カバナー

BARRY Kavanagh  バリー カバナー

隠す
研究者番号 80404820
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 東北大学, 高度教養教育・学生支援機構, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度: 東北大学, 高度教養教育・学生支援機構, 准教授
2018年度 – 2021年度: 東北大学, 高度教養教育・学生支援機構, 准教授
2015年度 – 2016年度: 東北大学, 高度教養教育・学生支援機構, 講師
2014年度: 青森県立保健大学, 健康科学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 日本語教育
研究代表者以外
小区分09080:科学教育関連
キーワード
研究代表者
CLIL / SLA / Team Teaching / AI / Materials Development / Specialist Education / Needs analysis / Curriculum development / Specialist education / CLIL engineering … もっと見る / Heritage Langauge / Heritage language / Bilingualism / Teacher training / Teacher awarness / Supplementary schools / Heritage Language / Heritage / Mixed race children / 2nd language acquisition / Language education / Child identity / Language acquisition / Linguistic relativity / Second language learning / Ethnic identity / Bicultural children / Child bilingualism … もっと見る
研究代表者以外
英語教育 / グローバルエンジニア育成 / CLIL 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (38件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  The forming of a CLIL partnership: Examining the factors required to create a successful content driven CLIL course at a Japanese university研究代表者

    • 研究代表者
      Barry Kavanagh
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東北大学
  •  ADDIEモデルを援用した技術者に必要な社会的責任の4つの基礎を学ぶCLIL教材の開発

    • 研究代表者
      樫村 真由
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09080:科学教育関連
    • 研究機関
      東京工業高等専門学校
  •  An examination into heritage language education through CLIL within Japan and the UK研究代表者

    • 研究代表者
      Barry Kavanagh
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東北大学
  •  The raising of a half in Japan and the UK研究代表者

    • 研究代表者
      Barry Kavanagh (BARRY Kavanagh)
    • 研究期間 (年度)
      2014 – 2016
    • 研究種目
      挑戦的萌芽研究
    • 研究分野
      日本語教育
    • 研究機関
      東北大学
      青森県立保健大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] How can CLIL play a role in helping bicultural heritage language learners integrate their two languages and cultures?2021

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      Data Science in Collaboration

      巻: 4 ページ: 43-49

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [雑誌論文] The Potential of CLIL for Heritage Language Learners in the UK: A Case Study of a Japanese Language Supplementary School for Bicultural Bilingual Children2020

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      JJ-CLIL Journal published by the J-CLL association

      巻: 2 ページ: 127-146

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [雑誌論文] The integration of two cultures and languages amongst bilingual bicultural children in the UK2019

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      JSLS proceedings

      巻: なし ページ: 60-64

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [雑誌論文] The Role Heritage Language Input and the Language Environment has on the Development of Bilingualism in Bicultural Children: Case studies of families residing in Tohoku and Tokyo2018

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会プロシーディング

      巻: なし ページ: 104-106

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [雑誌論文] An examination into how CLIL can contribute to a young child’s heritage language and cultural identity: A case study of a Japanese language school for Anglo-Japanese children in the UK.2018

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      The 23rd Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics proceedings Journal.

      巻: なし

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [雑誌論文] Does Having an Older Sibling Support or Hinder the Development of Bilingualism in Younger Siblings?: A Case Study of British and Japanese Families2017

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      「国際文化研究」第23号

      巻: 第23号 ページ: 61-80

    • NAID

      120006315301

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [雑誌論文] 日本及び英国在住日系国際児のエスニックアイデンティティについて大会プロシーディング2016

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      SLS2016: The Japanese Society for Language Sciences 18th Annual International Conference proceedings

      巻: 第18号 ページ: 214-215

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [雑誌論文] Bilingualism among mixed race children in Japan2015

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      The 20th PAAL Conference proceedings

      巻: なし ページ: 120-121

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [雑誌論文] 英国在住日系国際児のバイリンガル育成に関する要因2015

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      第26回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会 proceedings

      巻: なし ページ: 65-66

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [雑誌論文] ハーフの子供のバイリンガル育成に影響する要因2014

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 雑誌名

      2014年度青森県保健医療福祉研究発表会抄録集

      巻: ー ページ: 72-73

    • 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] CLIL Biophysics: Creating a Course for Undergraduate and Post-Graduate Students2024

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      日本CLIL教育学会
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00648
  • [学会発表] Multimodal Material Creation for Specialist English Language Education2023

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      The 28th ATEM National Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00648
  • [学会発表] Looking for a Eureka Moment in Specialist English Language Education: From Needs Analysis to Collaboration2023

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      The 6th Bialystok-Kyiv Conference on Theoretical and Applied Linguistics, Poland
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00648
  • [学会発表] 社会的責任の4つの基礎を学ぶ技術者向けCLIL教材の開発と実践―ヒューマンエラー、工学倫理、環境問題、知的財産―2023

    • 著者名/発表者名
      青柳 成俊, 樫村 真由, 藤井 数馬, Barry Kavanagh
    • 学会等名
      日本工学教育協会第71回年次大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K02803
  • [学会発表] Diving into Specialist English Language Education: Testing the CLIL Waters at Tohoku University2023

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      第 6 回 J-CLIL 東北支部大会
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00648
  • [学会発表] An examination into heritage language education through CLIL within the context of the European Japanese supplementary school2022

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      4th LSP International Conference (LSPIC 2022) and the 21st ESEA (English in Southeast Asia) International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] What is the best way to teach learners of Japanese as a heritage language? The case for content and language integrated learning (CLIL)2022

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      2022 AATJ Spring Conference (American Association of Teachers of Japanese)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] CLIL and heritage language education: An examination of the Japanese language supplementary school2021

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      Working CLIL 2021 International Colloquium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] A three-year longitudinal study on the integration of two cultures among bilingual bicultural children residing in the UK and Japan2021

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      Sociolinguistics Symposium 23, Hong Kong
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] Can CLIL be a good fit for heritage language education?2021

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      J-CLIL Tohoku Special international online webinar
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] The role of CLL in helping language learners integrate their two languages and culture: A case study of a Japanese language supplementary school for mixed race children2020

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      Tsukuba Global Science Week
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] What is CLIL? Presenter and workshop organizer2020

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      J-CLIL Symposium
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] Sentence level and beyond: Helping students make the transition from BICS to CALP2019

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      J-CLIL Tohoku Chapter conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] The integration of two cultures and languages amongst bilingual bicultural children in the UK2019

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      Japanese Society for Language Sciences (JSLS)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] CLIL for heritage language learners in the UK: A case study of a Japanese language supplementary school for mixed-race children2019

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      J-CLIL Tohoku Chapter conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] CLIL and heritage language education for bicultural bilingual children in the UK and Japan2019

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      日本CLIL教育学会(J-CLIL)第17回例会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] An introduction to CLIL2019

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      Miyagi University FD
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] The potential of CLIL as an effective pedagogy for the teaching and learning of heritage languages. A case study of a supplementary Japanese school in the UK.2018

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      日本CLIL教育学会(J-CLIL)第1回大会 The 1st J-CLIL Annual Conference. 早稲田大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] An examination into how CLIL can contribute to a young child’s heritage language and cultural identity: A case study of a Japanese language school for Anglo-Japanese children in the UK.2018

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      The 23rd Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics; Juntendo University, Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] The role heritage language input and the language environment has on the development of bilingualism in bicultural children: Case studies of families residing in Tohoku and Tokyo.2018

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB学会.国際基督教大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00863
  • [学会発表] Sociolinguistic factors that influence the bringing up of biracial bilingual child in England and Japan.2016

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      1st Bristol Postgraduate Conference on Language and Society
    • 発表場所
      Clifton Hill House, University of Bristol. England (UK).
    • 年月日
      2016-03-04
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] 日本及び英国在住日系国際児のエスニックアイデンティティについて大会プロシーディング2016

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      JSLS2016: The Japanese Society for Language Sciences 18th Annual International Conference.
    • 発表場所
      University of Tokyo.Komaba Campus, Tokyo.
    • 年月日
      2016-06-04
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] A Cross-Linguistic Study Of Object Classification and Perception within Bicultural Bilingual Children Living in the UK and Japan2016

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      The 7th International Conference on Intercultural Pragmatics and Communication
    • 発表場所
      University of Split (Split, Croatia)
    • 年月日
      2016-06-10
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] A contrastive analysis of bicultural children's identity and bilingual development within the UK and Japan2016

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIOLINGUISTICS Insights from Superdiversity, Complexity and Multimodality.
    • 発表場所
      Eotvos Lorand University, (Hungary,Budapest)
    • 年月日
      2016-09-06
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] 英国在住日系国際児のバイリンガル育成に関する要因2015

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      第26回第二言語習得研究会(JASLA)全国大会
    • 発表場所
      東北大学川内キャンパス(仙台市青葉区)日本
    • 年月日
      2015-12-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] Environmental factors effecting the bringing up of a bilingual child: A study of the bilingual haafu in rural Japan.2015

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      The 21st International Conference of the IAICS cum The 11th Biennial International conference of the IAICS.
    • 発表場所
      The Hong Kong Polytechnic University. Hong Kong.
    • 年月日
      2015-07-15
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] Bilingualism among mixed race children in Japan2015

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      The 20th PAAL Conference
    • 発表場所
      Korea University, Seoul, Korea.
    • 年月日
      2015-12-05
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • [学会発表] ハーフの子供のバイリンガル育成に影響する要因2014

    • 著者名/発表者名
      Barry Kavanagh
    • 学会等名
      2014年度青森県保健医療福祉研究発表会
    • 発表場所
      青森県立保健大学 (青森県、青森市)
    • 年月日
      2014-12-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26580096
  • 1.  樫村 真由 (20455132)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 2.  藤井 数馬 (50413779)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 3.  青柳 成俊 (70231785)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi