• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

斉藤 一弥  Saito Kazuya

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 80644963
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 東北大学, 国際文化研究科, ディスティングイッシュドプロフェッサー
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2014年度 – 2015年度: 早稲田大学, 商学学術院, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育
キーワード
研究代表者
英語教授法 / 第二言語習得理論 / 第二言語教授法 / 論文作成 / 言語学 / スピーキング / 英語教育
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (25件)
  •  What linguistic factors relatively contribute to the perceived comprehensibility?研究代表者

    • 研究代表者
      斉藤 一弥
    • 研究期間 (年度)
      2014 – 2015
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      早稲田大学

すべて 2017 2016 2015 2014

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Development of comprehensibility and its linguistic correlates: A longitudinal study of video-mediated telecollaboration2017

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito, Yuka Akiyama
    • 雑誌名

      Language Learning (Wiley-Blackwell)

      巻: 1

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Lexical profiles of comprehensible second language speech: The role of appropriateness, fluency, variation, sophistication, abstractness and sense relations2016

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito; Stuart Webb; Pavel Trofimovich; Talia Isaacs
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition (Cambridge University Press)

      巻: 38 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Video-based interaction, negotiation for comprehensibility, and second language speech learning: A longitudinal study2016

    • 著者名/発表者名
      Yuka Akiyama, Kazuya Saito
    • 雑誌名

      Modern Language Journal (Wiley-Blackwell)

      巻: 3

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Using listener judgements to investigate linguistic influences on L2 comprehensibility2016

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito, Pavel Trofimovich, Talia Isaacs
    • 雑誌名

      Applied Linguistics (Oxford University Press)

      巻: 36 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Lexical correlates of comprehensibility versus accentedness in second language speech2016

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito, Stuart Webb, Pavel Trofimovich, Talia Isaacs
    • 雑誌名

      Bilingualism: Language and Cognition (Cambridge University Press)

      巻: 19 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Developing second language speaking proficiency in foreign language classrooms: The role of the length and focus of instruction and individual differences.2016

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito; Keiko Hanzawa
    • 雑誌名

      Applied Psycholinguistics (Cambridge University Press)

      巻: 36 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Do native speakers of North American and Singapore English differencially perceive second language comprehensibility?2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito, Natsuko Shintani
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly (Wiley-Blackwell)

      巻: 36 号: 2 ページ: 0-30

    • DOI

      10.1002/tesq.234

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Flawed self-assessment: Investigating self- and other-perception of second language speech2015

    • 著者名/発表者名
      Trofimovich, Kennedy, Isaacs, Saito, & Crowther
    • 雑誌名

      Bilingualism: Language and Cognition (Cambridge University Press)

      巻: 18 号: 1 ページ: 0-30

    • DOI

      10.1017/s1366728914000832

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Second language speech production: Investigating linguistic correlates of comprehensibility and accentedness for learners at different ability levels2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito, Pavel Trofimovich, Talia Isaacs
    • 雑誌名

      Applied Psycholinguistics (Cambridge University Press)

      巻: 35 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] How do non-native speakers perceive the role of phonology and leixogrammar in improved comprehensibility?2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito
    • 雑誌名

      文化論集

      巻: 46 ページ: 63-75

    • NAID

      120005601598

    • 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Does a speaking task affect second language comprehensibility?2015

    • 著者名/発表者名
      Dustin Crowther, Pavel Trofimovich, Talia Isaacs, Kazuya Saito
    • 雑誌名

      Modern Language Journal (Wiley-Blackwell)

      巻: 99 号: 1 ページ: 80-95

    • DOI

      10.1111/modl.12185

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Experience effects on the development of late second language learners’ oral proficiency2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito
    • 雑誌名

      Language Learning (Wiley-Blackwell)

      巻: 65 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] The role of age of acquisition in late second language oral proficiency attainment2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition (Cambridge Univresity Press)

      巻: 37 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [雑誌論文] Re-examining phonological and lexical correlates of second Language comprehensibility: The role of rater experience2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito, Stuart Webb, Pavel Trofimovich, Talia Isaacs
    • 雑誌名

      Interfaces in second language pronunciation assessment: Interdisciplinary perspectives (John Benjamins)

      巻: 0 ページ: 0-30

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Interaction, Negotiation for meaning, and second language speech learning: A longitudinal study.2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito
    • 学会等名
      EuroSLA
    • 発表場所
      Aix-en-Provence
    • 年月日
      2015-08-24
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] e-FonFが日本人学習者のスピーキング能力にもたらす影響について:音声・語彙・文法学の観点から2015

    • 著者名/発表者名
      斉藤一弥
    • 学会等名
      外国語教育メディア学会(LET)
    • 発表場所
      大阪電気通信大学
    • 年月日
      2015-05-23
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Second language comprehensibility development in content and language integrated classrooms: A longitudinal study2015

    • 著者名/発表者名
      Keiko Hanzawa; Kazuya Saito
    • 学会等名
      the American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Toronto, Canada
    • 年月日
      2015-03-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Interaction, negotiation for meaning, and second language speech learning: A longitudinal study2015

    • 著者名/発表者名
      Kazuya Saito; Yuka Akiyama
    • 学会等名
      the 25th annual conference of the European Second Language Association (EUROSLA)
    • 発表場所
      Université d’Aix- Marseille
    • 年月日
      2015-08-27
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] FonFが日本人学習者のスピーキング能力にもたらす影響について2015

    • 著者名/発表者名
      斉藤一弥
    • 学会等名
      LET関西支部 春季大会
    • 発表場所
      大阪電気通信大学(寝屋川キャンパス)
    • 年月日
      2015-05-23
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Development of language and intercultural competence in video-based telecollaboration: A longitudinal investigation2015

    • 著者名/発表者名
      Yuka Akiyama; Kazuya Saito
    • 学会等名
      the annual conference of the American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Toronto, Canada
    • 年月日
      2015-03-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Longitudinal Investigation of Linguistic Performance in Video-based Telecollaboration2015

    • 著者名/発表者名
      Yuka Akiyama; Kazuya Saito
    • 学会等名
      the 25th annual conference of the European Second Language Association (EUROSLA)
    • 発表場所
      Université d’Aix- Marseille
    • 年月日
      2015-08-27
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Modelling comprehensibility in an oral production scale for L2 learners of English: Which linguistic factors generalize across L1s?2014

    • 著者名/発表者名
      Talia Isaacs; Pavel Trofimovich; Dustin Crowther; Kazuya Saito; Jennifer Foote
    • 学会等名
      Language Testing Research Colloquium
    • 発表場所
      Amsterdam, Netherlands
    • 年月日
      2014-07-11
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Beyond the "armchair" method of rating scale construction: Validating an empirically-derived L2 comprehensibility scale2014

    • 著者名/発表者名
      Talia Isaacs; Pavel Trofimovich; Dustin Crowther; Kazuya Saito; Jennifer Foote
    • 学会等名
      the 24th annual conference of the European Second Language Association (EUROSLA)
    • 発表場所
      York, UK
    • 年月日
      2014-09-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Segmental acquisition by Japanese learners of English under foreign language classroom conditions: A longitudinal study of vowel production2014

    • 著者名/発表者名
      Keiko Hanzawa; Kazuya Saito
    • 学会等名
      the 24th annual conference of the European Second Language Association (EUROSLA)
    • 発表場所
      York, UK
    • 年月日
      2014-09-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202
  • [学会発表] Differentiating accent from comprehensibility: The importance of learner background2014

    • 著者名/発表者名
      Dustin Crowther; Pavel Trofimovich; Talia Isaacs; Kazuya Saito
    • 学会等名
      the Canadian Association of Applied Linguistics Annual Conference
    • 発表場所
      Brock University, Canada
    • 年月日
      2014-05-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770202

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi