• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

畠山 由香子  hatakeyama yukako

研究者番号 80722983
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0009-0000-8954-4837
所属 (現在) 2025年度: お茶の水女子大学, 外国語教育センター, 講師
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2020年度 – 2023年度: お茶の水女子大学, 外国語教育センター, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Academic Writing / 自動採点 / AWE / Peer Review / Peer Feedback / Second Language Writing
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (10件)
  •  ピアレビューが学習者のライティング力・批判的推敲力に与える影響研究代表者

    • 研究代表者
      畠山 由香子
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      お茶の水女子大学

すべて 2024 2023 2022 2021

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] How Does Feedback Type Affect L2 Learners’ Text Revisions? Comparison of Peer Feedback, AWE, and the Two Combined2023

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 雑誌名

      AsiaTEFL Proceedings 2023

      巻: 1 ページ: 223-235

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [雑誌論文] Peer Review: Student Perspectives and Strategies Found from a Semi-Structured Interview2022

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 雑誌名

      Journal of the Ochanomizu University English Society

      巻: 11 ページ: 19-35

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [雑誌論文] Effects of Feedback Type on the Quality of L2 Learners' Revised Essays--Comparison of Peer Feedback and Automated Writing Evaluation--2022

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 雑誌名

      JAAL in JACET Proceedings

      巻: 4 ページ: 53-59

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [雑誌論文] Peer Feedback Comments and Revision Strategies of L2 Writers: Insights from the Analyses of Their Reflection Texts2021

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 雑誌名

      Journal of the Ochanomizu University English Society

      巻: 10 ページ: 5-22

    • NAID

      120007119719

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [学会発表] How does feedback type affect the quality of L2 writers’ revised essays? Comparison of peer feedback, AWE, and the two combined2024

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 学会等名
      58th RELC Internacional Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [学会発表] How does feedback type affect L2 learners' text revisions?: Comparison of peer feedback, AWE, and the two combined2023

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 学会等名
      AsiaTEFL 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [学会発表] Effects of AWE on peer feedback: Comparison of peer feedback comments generated without, before, and after AWE2023

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 学会等名
      JACET 62nd International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [学会発表] Japanese L2 Learners’ Perspectives on Peer Review and Automated Writing Evaluation (AWE)2022

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 学会等名
      2022 ALAK International Conference & AILA East Asia Forum
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [学会発表] Peer review: Student perceptions found found from a focus group interview2021

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 学会等名
      The Japan Association of College English Teachers (JACET) 60th International Convention
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772
  • [学会発表] How does feedback type affect the quality of second language learners' revised essays?: Comparison of peer feedback and automated writing evaluation2021

    • 著者名/発表者名
      Yukako Hatakeyama
    • 学会等名
      The 4th JAAL in JACET
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00772

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi