• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

鄭 仁星  JUNG Insung

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 90372929
その他のID
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2008年度 – 2021年度: 国際基督教大学, 教養学部, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者
教育工学 / 小区分09070:教育工学関連 / 教育工学
研究代表者以外
日本語教育
キーワード
研究代表者
OER / MOOC / Open Thinking / Open Education / Open Thinking Scale / Openness / Open education / Open thinking / 学習成果 / KASA(知識、態度、技能、意欲) … もっと見る / MOOCの影響 / 高等教育 / OERの影響 / 教授法 / 質保証 / オープン教育リソース / Pedagogy / Higher Education / Educational Resources / 協働e-ラーニング / 教育工学 / インストラクショナルデザイン / 第2言語教育 / e-ラーニング / ストレス … もっと見る
研究代表者以外
Wikibook / eラーニング / 協調学修 / 作文教育 / Wikiテクノロジー / 協調学習 / 参加型学習 / 教育工学 / 作文 / 日本語教育 / スキャフォールディング / 協働学習 / ブレンド型学習 / Wiki 隠す
  • 研究課題

    (5件)
  • 研究成果

    (38件)
  • 共同研究者

    (8人)
  •  From Open Education To Open Thinking: The role of OER and MOOCs in promoting university students' open thinking ability研究代表者

    • 研究代表者
      鄭 仁星
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09070:教育工学関連
    • 研究機関
      国際基督教大学
  •  A Comparative Case Study: Pedagogical, Practical, and Policy Impacts of OER on Higher Education研究代表者

    • 研究代表者
      鄭 仁星
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育工学
    • 研究機関
      国際基督教大学
  •  Quality and pedagogical guidelines for Open Educational Resource (OER) use in higher education: Matching with culture and teaching contexts研究代表者

    • 研究代表者
      鄭 仁星
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2015
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育工学
    • 研究機関
      国際基督教大学
  •  第二言語を使用した協働オンライン学習環境におけるストレスの研究と教授方略の提案研究代表者

    • 研究代表者
      鄭 仁星
    • 研究期間 (年度)
      2010 – 2012
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育工学
    • 研究機関
      国際基督教大学
  •  ウィキブックによる多国間参加型日本語作文授業のデザイン

    • 研究代表者
      鈴木 庸子
    • 研究期間 (年度)
      2008 – 2010
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      日本語教育
    • 研究機関
      国際基督教大学

すべて 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Open and distance education theory revisited: Implications for the digital era2019

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung (Ed.)
    • 総ページ数
      122
    • 出版者
      Springer
    • ISBN
      9789811377402
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [図書] Towards Effective and Less Stressful Online Collaborative Learning: Strategies to promote engagement while minimizing unnecessary cognitive load and stress.2013

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S., Kudo, M., & Choi, S.K.
    • 出版者
      M.Ally, & B.Khan (Eds.), International Handbook of E-learning (a book chapter). Athabasca University Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [図書] Towards Effective and Less Stressful Online Collaborative Learning:Strategies to promote engagement while minimizing unnecessary cognitive load and stress

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S., Kudo, M., & Choi, S.K
    • 出版者
      Athabasca University Press.(in press)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [雑誌論文] Open thinking as a learning outcome of open education: scale development and validation2022

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung and Jihyun Lee
    • 雑誌名

      Distance Education

      巻: 43 号: 1 ページ: 119-138

    • DOI

      10.1080/01587919.2021.2020620

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [雑誌論文] An empirical study on the factors driving university professors’ intention of adopting OER2021

    • 著者名/発表者名
      Sasaki, T. & Jung, I. S.
    • 雑誌名

      Dokkyo University Studies in English

      巻: 82 ページ: 1-13

    • NAID

      120007173295

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [雑誌論文] Elements of open education: An invitation to future research.2020

    • 著者名/発表者名
      Zawacki-Richter, O., Conrad, D., Bozkurt, A., Aydin, C. H., Bedenlier, S., Jung, I. S. and more
    • 雑誌名

      International Review of Research in Open and Distributed Learning

      巻: 21(3) 号: 3 ページ: 319-334

    • DOI

      10.19173/irrodl.v21i3.4659

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [雑誌論文] A cross-cultural approach to the adoption of open educational resources in higher education.2020

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung and Jihyun Lee
    • 雑誌名

      British Journal of Educational Technology

      巻: 51 号: 1 ページ: 263-280

    • DOI

      10.1111/bjet.12820

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [雑誌論文] OER採用意思の要因に関する実証的研究2019

    • 著者名/発表者名
      佐々木輝美・鄭 仁星
    • 雑誌名

      教育メディア研究

      巻: 査読中

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [雑誌論文] A cross-cultural approach to the adoption of open educational resources in higher education.2019

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S. & Lee, J.H.
    • 雑誌名

      British Journal of Educational Technology

      巻: in process

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [雑誌論文] The effects of learner factors on MOOC learning outcomes and their pathways2019

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung and Jihyun Lee
    • 雑誌名

      Innovations in Education and Teaching International

      巻: Online 号: 5 ページ: 565-576

    • DOI

      10.1080/14703297.2019.1628800

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [雑誌論文] he effects of learner factors on MOOC learning outcomes and their pathways.2019

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S. & Lee, J.H.
    • 雑誌名

      Innovations in Education and Teaching International

      巻: in process

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [雑誌論文] A Review of Literature on OER Adoption: Applying the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology2017

    • 著者名/発表者名
      Gibran Alejandro Garcia Mendoza, Shota Kobayashi. Insung Jung
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Media and Technology

      巻: 11

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [雑誌論文] A Framework for Assessing Fitness for Purpose in Open Educational Resources2016

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung, Teruyoshi Sasaki, Colin Latchem
    • 雑誌名

      Universities and Knowledge Society Journal

      巻: 13(1)

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • [雑誌論文] MOOCs: What have we learned so far?2016

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 雑誌名

      Journal of Cyber Education (International Journal)

      巻: 10 ページ: 1-11

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [雑誌論文] A framework for assessing fitness for purpose in open educational resources2016

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S., Sasaki, T.,& Latchem, C.
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Technology in Higher Education

      巻: 13 (3) 号: 1 ページ: 11-11

    • DOI

      10.1186/s41239-016-0002-5

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • [雑誌論文] Stress in Japanese learnersengaged in online collaborative learning in English2012

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S., Kudo, M., & Choi, S.K.
    • 雑誌名

      British Journal of Educational Technology

      巻: 43(6) ページ: 1016-1029

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [雑誌論文] Stress in Japanese learners engaged in online collaborative learning in English2012

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S.
    • 雑誌名

      British Journal of Educational Technology

      巻: (refereed)(Online Version) 号: 6 ページ: 1016-1029

    • DOI

      10.1111/j.1467-8535.2011.01271.x

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] Are Japanese Universities Ready to Embrace Online Learning? Micro-, Meso- and Macro-Levels of Analysis2020

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 学会等名
      Lingnan University Global Higher Education Webinar Series
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02983
  • [学会発表] Openness in higher education: Cases of Korea and Japan2018

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 学会等名
      the inaugural symposium of Center for Open Education Research. University of Oldenburg, Germany
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] University educators’ use of OER: A cross-cultural study2018

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S., Rha, I., & Lee, J.H.
    • 学会等名
      he EdMedia and Innovative Learning Conference, Amsterdam, the Netherlands
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] Theories of Open and Distance Education: Past, Present and Future2018

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S.
    • 学会等名
      the 19th International Conference on Education Research, Seoul, Korea
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] Impacts of MOOCs on Higher Education: Access, Quality, and Cost2017

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung and Ilju Rha
    • 学会等名
      ICoME(International Conference for Media in Education)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] MOOCs: What have we learned so far?2017

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 学会等名
      KSET (Korean Society for Educational Technology)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] OERの質保証-事例の比較研究-2016

    • 著者名/発表者名
      佐々木輝美、鄭仁星
    • 学会等名
      日本教育メディア学会
    • 発表場所
      奈良教育大学
    • 年月日
      2016-11-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] MOOCs: Emerging trends, Empirical results, and Future implications2016

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 学会等名
      Asian Conference on Society, Education & Technology 2016
    • 発表場所
      The Art Center Kobe, Kobe
    • 年月日
      2016-10-20
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] A Review of Literature on OER Adoption: Applying the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology2016

    • 著者名/発表者名
      Gibran Alejandro Garcia Mendoza, Shota Kobayashi. Insung Jung
    • 学会等名
      International Conference for Media in Education 2016
    • 発表場所
      Kyoto University of Foreign Studies, Kyoto
    • 年月日
      2016-08-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K01127
  • [学会発表] A Review of Literature on OER Adoption: Applying the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology2015

    • 著者名/発表者名
      Mendoza, G.A.G., Kobayashi, S., & Jung, I.
    • 学会等名
      International Conference for Media in Education
    • 発表場所
      Kyoto University of Foreign Studies
    • 年月日
      2015-08-18
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • [学会発表] A Framework for Assessing Fitness for Purpose in Open Educational Resources2015

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S.
    • 学会等名
      Association for Educational Communications and Technology
    • 発表場所
      Indianapolis, USA
    • 年月日
      2015-11-03
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • [学会発表] 大学教員がオープン教育リソース(OER)を選択・利用する際 に有用なガイドライン2015

    • 著者名/発表者名
      鄭 仁星, 佐々木輝美
    • 学会等名
      日本教育メディア学会第22回年次大会
    • 発表場所
      日本大学文理学部
    • 年月日
      2015-10-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • [学会発表] E-learning and OER strategies to promote general competencies of university students2014

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 学会等名
      Expert Forum for E-Learning in Higher Education
    • 発表場所
      Seoul , S. Korea
    • 年月日
      2014-11-25
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • [学会発表] Stress factors of college students engaging in online collaborative learning activities2012

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S.
    • 学会等名
      The Research Forum organized by Korean Society for Educational Technology
    • 発表場所
      Seoul, Korea
    • 年月日
      2012-01-31
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] Stress factors of college students engaging in online collaborative learning activities2012

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S.
    • 学会等名
      the Research Forum organized by Korean Society for Educational Technology (KSET)
    • 発表場所
      Seoul, Korea(招待講演)
    • 年月日
      2012-01-31
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] Instructional design strategies for stress-reduced online collaboration in Asia's high context culture.2011

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S., Kudo, M., & Choi, S.K.
    • 学会等名
      Paper presented at the 25th AAOU conference
    • 発表場所
      Penang, Malaysia
    • 年月日
      2011-09-29
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] 「東京のイメージ」プロジェクト-Wikiを利用した中級日本語授業の試み-2011

    • 著者名/発表者名
      鈴木庸子・鄭仁星
    • 学会等名
      第20回小出記念日本語教育研究会
    • 発表場所
      国際基督教大学
    • 年月日
      2011-07-02
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520477
  • [学会発表] Instructional design strategies for stress-reduced online collaboration in Asia's high context culture2011

    • 著者名/発表者名
      Jung, I.S.
    • 学会等名
      the 25th AAOU international conference
    • 発表場所
      Penang, Malaysia
    • 年月日
      2011-09-29
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] Toward a model of stress in second language-based online collaborative learning2010

    • 著者名/発表者名
      Kudo, M., Choi, S.K., & Jung, I.S.
    • 学会等名
      The 26th Annual Conference of Japan Society for Educational Technology
    • 発表場所
      Nagoya, Japan.
    • 年月日
      2010-09-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] Toward a model of stress in second language-based online collaborative learning2010

    • 著者名/発表者名
      Kudo, M., Choi, S.K., Jung, I.S.
    • 学会等名
      The 26^<th> Annual Conference of Japan Society for Educational Technology
    • 発表場所
      Kinjo Gakuin University
    • 年月日
      2010-09-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500935
  • [学会発表] Quality Criteria to Assist University Educators in Selecting Open Educational Resources for their Teaching

    • 著者名/発表者名
      Insung Jung
    • 学会等名
      &#160;International Conference of Education Research (ICER)
    • 発表場所
      Seoul, S. Korea
    • 年月日
      2014-10-15 – 2014-10-16
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25350354
  • 1.  工藤 雅之 (10321374)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 6件
  • 2.  佐々木 輝美 (70235258)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 5件
  • 3.  鈴木 庸子 (00216459)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 4.  Shigeta Katsusuke
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  Rha Ilju
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 6.  Lee Jihyun
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 3件
  • 7.  Harris Phillip
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  Klopfer Eric
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi