• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

石原 紀子  ISHIHARA Noriko

研究者番号 90523126
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-9568-5641
所属 (現在) 2025年度: 法政大学, 経営学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2023年度: 法政大学, 経営学部, 教授
2015年度 – 2020年度: 法政大学, 経営学部, 教授
2012年度 – 2014年度: 法政大学, 経営学部, 准教授
2009年度 – 2010年度: 法政大学, 経営学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
日本語教育
キーワード
研究代表者
語用論的指導 / 教員養成 / プラグマティックス指導 / 教師教育 / 教員アイデンティティー / 多文化理解 / 教員のプロフェッショナル・デベロップメント / 中間言語語用論 / トランスランゲージング / 多言語アイデンティティー … もっと見る / 言語とアイデンティティー / 小学校の英語教員の養成 / 異文化間コミュニケーション / 教員のプロフェッショナル・ディベロップメント / 語学教員のアイデンティティー / ライフ・ヒストリー・インタビュー / 教員エイジェンシー / (イン)ポライトネス / 航空英語 / 国際研究者交流 / 国際情報交換 / 国際情報交換(アメリカ・イタリア) / 小学校の英語教育 / ストーリー・テリング / エスノグラフィー / 外国語教育 / 語学教員養成 / 応用言語単 / 教職課程 / 応用言語学 / 語学教員 / 語用論 / プラグマティックス … もっと見る
研究代表者以外
ガイドライン / 人類学 / フィールドワーク / 留学生 / 外国語教育 / 共修 / 複言語教育 / 日本語教育 / エスノグラフィー / 多文化共生 / 言語文化教育 / 異文化理解 / フィールドワーク教育 隠す
  • 研究課題

    (5件)
  • 研究成果

    (135件)
  • 共同研究者

    (14人)
  •  言語・文化の多様性を活用した語用論指導と教師教育:多文化理解と共生を目指して研究代表者

    • 研究代表者
      石原 紀子
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      法政大学
  •  人類学の理論的枠組みを応用した日本語学習者のフィールドワーク教育

    • 研究代表者
      村田 晶子
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      日本語教育
    • 研究機関
      法政大学
  •  語用論的指導を奨励する教員サポート体制の整備とこれからの語学教員教育研究代表者

    • 研究代表者
      石原 紀子
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2020
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      法政大学
  •  年少者及び成人学習者を対象としたプラグマティックス指導とその効果研究代表者

    • 研究代表者
      石原 紀子
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2014
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      法政大学
  •  語学教員養成におけるプラグマティックス指導の導入とその役割研究代表者

    • 研究代表者
      石原 紀子
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2010
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      法政大学

すべて 2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] International perspectives on intercultural understanding in ELT2025

    • 著者名/発表者名
      McConachy, T., Ishihara, N. et al.
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] Aviation English worldwide: Current research and innovations2024

    • 著者名/発表者名
      Friginal, E., Roberts, J., Prado, M. C. d. A., Ishihara, N. et al.
    • 出版者
      Bloomsbury
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] L2 Pragmatics in Action: Teachers, learners and the teaching-learning interaction process2023

    • 著者名/発表者名
      Martinez-Flor, A., Sanchez-Hernandez, A., Baron, J., Ishihara, N., Porcellato, A. M., Prado, M. C. d. A.
    • 総ページ数
      343
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027213662
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] The encyclopedia of applied linguistics2022

    • 著者名/発表者名
      Carol Chapelle, Ishihara, Noriko etc.
    • 総ページ数
      5
    • 出版者
      Wiely-Blackwell
    • ISBN
      9781405194730
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] Innovations in the teaching of pragmatics2022

    • 著者名/発表者名
      Donna Tatsuki, Noriko Ishihara etc.
    • 総ページ数
      5
    • 出版者
      Japan Association for Language Teaching (JALT) Pragmatics SIG
    • ISBN
      9784901352697
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] Teaching and Learning Second Language Pragmatics for Intercultural Understanding2022

    • 著者名/発表者名
      Troy McConachy, Anthony J. Liddicoat, Ishihara Noriko, Porcellato Adriana Mendes, etc.
    • 総ページ数
      21
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9780367555788
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] Teaching and Learning Pragmatics: Where language and culture meet (2nd edition)2022

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara (with Andrew D. Cohen)
    • 総ページ数
      340
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9780367767082
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [図書] Pragmatics Pedagogy in English as an international language2021

    • 著者名/発表者名
      Tajeddin, Z., Alemi, M., Ishihara, N. et al.
    • 総ページ数
      288
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9780367563288
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Teaching and learning L2 pragmatics for intercultural understanding2021

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., with Cohen A.D.
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781315562629
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] New directions in researching, teaching, and assessing L2 pragmatics2021

    • 著者名/発表者名
      Felix-Brasdefer-Brasdefer, J. C. Shively, R. L., Ishihara, N. et al.
    • 総ページ数
      342
    • 出版者
      De Gruyter
    • ISBN
      9783110721638
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] International handbook of English language teaching (2nd ed.)2020

    • 著者名/発表者名
      Andy Gao, Chris Davison, Constant Leung, Noriko Ishihara, and many others
    • 出版者
      Springer
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Human Dignity: Practices, Discourses, and Transformations2020

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Chowdhury, C., Britton, M. et al.
    • 総ページ数
      331
    • 出版者
      Dignity Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Second handbook of English language teaching2020

    • 著者名/発表者名
      Talandis J. Jr., Ronald, J., Fujimoto, D., Ishihara N. et al.
    • 総ページ数
      210
    • 出版者
      The Japan Association for Language Teaching Pragmatics Special Interest Group
    • ISBN
      9784901352642
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Second handbook of English language teaching2019

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Gao, X., Davison, C. et al.
    • 総ページ数
      1232
    • 出版者
      Springer
    • ISBN
      9781489979087
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Innovations in language learning and teaching: The case of Japan2019

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Orihashi, T., Clark, Z et al.
    • 総ページ数
      295
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • ISBN
      9783030125677
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Routledge handbook of SLA and pragmatics2019

    • 著者名/発表者名
      Naoko Taguchi, Noriko Ishihara, and many others
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] The Routledge handbook of Second Language Acquisition and pragmatics2019

    • 著者名/発表者名
      Taguchi, Naoko, Ishihara, Noriko, et al.
    • 総ページ数
      522
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Understanding English language learners' pragmatic resistance and subjectivity. In A. Gao, C. Davison, & C. Leung (Eds.), International handbook of English language teaching (2nd ed.).2018

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 出版者
      Boston: Springer.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [図書] Intercultural pragmatic failure.In J. Liontas et al. (Eds.),The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching.2018

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 出版者
      Wiley-Blackwell.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [図書] TESOL Encyclopedia of English Language Teaching2018

    • 著者名/発表者名
      John I. Liontas, TESOL International Association, Margo DelliCarpini, Noriko Ishihara, and many others
    • 出版者
      John Wiley & Sons
    • ISBN
      9781118784228
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Softening or intensifying your language in oppositional talk: Disagreeing agreeably or defiantly. In P. Friedrich (Ed.), English for Diplomatic Purposes2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [図書] TESOL Encyclopedia of English Language Teaching. Hoboken2016

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 出版者
      Wiley-Blackwell
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Theory, research, and pedagogy in learning and teaching Japanese grammar2016

    • 著者名/発表者名
      Yamashita, Sayoko and Ishihara, Noriko
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] SLA research and materials development for language learning2016

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko and Paller, Daniel L.
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] English for Diplomatic Purposes2016

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] English for Diplomatic Purposes2016

    • 著者名/発表者名
      Patricia Friedrich, Francisco Gomes de Matos, Noriko Ishihara
    • 総ページ数
      204
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Theory, research, and pedagogy in learning and teaching Japanese grammar2016

    • 著者名/発表者名
      Alessandro Benati, Sayoko Yamashita, Noriko Ishihara
    • 総ページ数
      222
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] Back to basics: Filling the gaps in pragmatics teaching materials2016

    • 著者名/発表者名
      Donna Tatsuki, Donna Fujimoto, Noriko Ishihara
    • 総ページ数
      139
    • 出版者
      JALT Pragmatics Special Interest Group
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] SLA research and materials development for language learning2016

    • 著者名/発表者名
      Brian Tomlinson, Hitomi Masuhara, Noriko Ishihara, Daniel Leigh Paller
    • 総ページ数
      307
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [図書] SLA research and materials development for language learning2015

    • 著者名/発表者名
      Brian Tomlinson, Noriko Ishihara, Daniel L. Paller
    • 出版者
      Routlege
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] 多文化理解の語学教育 語用論的指導への招待2015

    • 著者名/発表者名
      石原紀子
    • 総ページ数
      300
    • 出版者
      研究社
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] English for Diplomatic Purposes2015

    • 著者名/発表者名
      Patricia Friedrich, Josette LaBlanc, Francisco Cardoso Gomes de Matos, Bi Scott, Noriko Ishihara, Danton Ford, Paul Kim, Radmila Popovic, Andy Kirkpatrick
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Engaging language learners through technology integration: Theory, applications, and outcomes2014

    • 著者名/発表者名
      Shuai Li, Peter Swanson, Yi Xu, Li-Yun Chang, Helen Zhao, Ilka Kostv, Meriam Ebsworth, Paula Garette-Rucks, Keiko Kitada, Noriko Ishihara, Yumi Takamiya
    • 総ページ数
      368
    • 出版者
      IGI Global
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Engaging language learners through technology integration: Theory, applications, and outcomes2014

    • 著者名/発表者名
      Shuai Li, Peter Swanson, Noriko Ishihara, Yumi Takamiya
    • 出版者
      IGI Global
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] 第二言語習得と英語科教育法2013

    • 著者名/発表者名
      石原紀子
    • 総ページ数
      385
    • 出版者
      開拓社
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Applied linguistics and materials development2013

    • 著者名/発表者名
      Cohen, Andrew, D., & Ishihara, Noriko
    • 総ページ数
      335
    • 出版者
      Bloomsbury
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Assessing second language pragmatics2013

    • 著者名/発表者名
      Steven Ross, Gabriele Kasper, Carsten Roever, John Rylander, Phillip Clark, Richard Derrah, Soo Jung Youn, James Dea Brown, Noriko Ishihara, Kirby Grabowski, F. Scott Walters, Paul Seedhouse, Waka Tominaga, Yusuke Okada, Tim Greer Stephen P. O'Connell, Remi A. van Compernolle
    • 総ページ数
      366
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Assessing second language pragmatics2013

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 出版者
      Palgrave Macmillan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Technology in interlanguage pragmatics research and teaching2013

    • 著者名/発表者名
      Naoko Taguchi, Julie M. Sykes, Noriko Ishihara, Yumi Takamiya, Shuai Li, D, Adrienne Gonzales, Alfredo Urzua, Christopher Holden, Carsten Roever, Helen Zhao, David Kaufer, Andrew D. Cohen
    • 総ページ数
      276
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Technology in interlanguage pragmatics research and teaching2013

    • 著者名/発表者名
      Takamiya, Yumi & Ishihara, Noriko
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Pragtivities: Bringing pragmatics to second language classrooms2012

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      The Japan Association for Language Teaching Pragmatics Special Interest Group
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Demystifying career after graduate school: A guide for second language professionals in higher education2012

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 総ページ数
      223
    • 出版者
      Information Age Publishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [図書] Please write a recommendation letter : Teaching to write e-mail requests to faculty.(In D.Tatsuki & N.Houck (Eds.))(Pragmatics : Teaching speech acts2010

    • 著者名/発表者名
      Akikawa, K., Ishihara, N.
    • 総ページ数
      242
    • 出版者
      Alexandria, VA: Teachers of English to Speakers of Other Languages.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Maintaining an optimal distance: Nonnative speakers' pragmatic choice.(In A. Mahboob (Ed.))(The NNEST Lens : Nonnative English Speakers in TESOL(Vol.1)2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 総ページ数
      349
    • 出版者
      Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Press.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Teaching and learning pragmatics : Where language and culture meet2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 出版者
      Pearson/Longman
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Assessing Learners' Pragmatic Ability in the Classroom. In D. Tatsuki & N. Houck (Eds.)(Pragmatics : Teaching speech acts)2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 総ページ数
      242
    • 出版者
      Alexandria, VA : Teachers of English to Speakers of Other Languages.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Teaching communication in context : Compliments and responses to compliments.(In A.Martinez-Flor & E. Uso-Juan (Eds.))(Speech act performance : Theoretical, empirical and methodological issues)2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 総ページ数
      277
    • 出版者
      Amsterdam, The Netherlands: John Benjamins.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Advanced Japanese : Communication in contextことばと文化の交差点:文化で読み解く日本語2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko, Maeda, Magara
    • 総ページ数
      186
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Teaching and learning pragmatics : Where language and culture meet.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.., Cohen, A.D.
    • 総ページ数
      359
    • 出版者
      Harlow, UK: Pearson Longman
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Advanced Japanese : Communication in context ことばと文化の交差点:文化で読み解く日本語[Kotobato Bunkano Kousaten : Bunkade Yomitoku Nippongo].2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.., Maeda, M.
    • 出版者
      London: Routledge.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [図書] Subjectivity and pragmatic choice in L2 Japanese: Emulating and resisting pragmatic norms.(In N. Taguchi (Ed.))(Pragmatic competence : Mouton series in pragmatics 5)2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Tarone, E.
    • 総ページ数
      364
    • 出版者
      Berlin: Mouton de Gruyter.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Not using standard phraseology: Misunderstandings and delays2023

    • 著者名/発表者名
      Estival, D., Prado, M., & Ishihara, N.
    • 雑誌名

      Applied Linguistics Papers

      巻: 27(2) 号: 27 ページ: 4-28

    • DOI

      10.32612/uw.25449354.2023.2.pp.4-28

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [雑誌論文] The negotiation of meaning in aviation English as a lingua franca: A corpus-informed discursive approach2021

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Prado, M. C. A.
    • 雑誌名

      Modern Language Journal

      巻: 105

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] Il linguaggio del rispetto e della dignita; per la comprensione interculturale e la risoluzione dei conflitti nell'ambito della diplomazia e dell'educzione [The language of respect and dignity for intercultural understanding and conflict resolution: Application to diplomacy and education]2021

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N. translated by Richieri, C.
    • 雑誌名

      Idee in Form@zione: Periodico per la formazione degli insegnanti [Idea in formation: Journal of Teacher Education, Professionalism and educational effectiveness]

      巻: 10 ページ: 229-243

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] Identity and Agency in L2 pragmatics2019

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 雑誌名

      Routledge Handbook of SLA and Pragmatics

      巻: - ページ: 161-175

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [雑誌論文] Understanding English Language Learners' Pragmatic Resistance and Subjectivity2019

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N. A. Gao, C. Davison, & C. Leung (Eds.)
    • 雑誌名

      International Handbook of English Language Teaching (2nd ed.). Boston: Springer

      巻: - ページ: 1-21

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [雑誌論文] Finding a niche in teaching English in Japan: Translingual agency and identity negotiation2019

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Carroll, S., Mahler, D., & Russo, A.
    • 雑誌名

      System

      巻: 印刷中

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] In “sociocultural in-betweenness”: Exploring teachers’ translingual identity development through narratives2018

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Menard-Warwick, J.
    • 雑誌名

      Multilingua: Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication

      巻: 37 号: 3 ページ: 255-274

    • DOI

      10.1515/multi-2016-0086

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] The pragmatics of English as a lingua franca: Research and pedagogy in the era of globalization.2018

    • 著者名/発表者名
      Taguchi, N., & Ishihara, N.
    • 雑誌名

      Annual Review of Applied Linguistics

      巻: -

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [雑誌論文] In “sociocultural in-betweenness”: Exploring teachers’ translingual identity development through narratives2018

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N. & Menard-Warwick, J.
    • 雑誌名

      Multilingua

      巻: 印刷中

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] The pragmatics of English as a lingua franca: Research and pedagogy in the era of globalization2018

    • 著者名/発表者名
      Taguchi, N., & Ishihara, N.
    • 雑誌名

      Annual Review of Applied Linguistics

      巻: 印刷中

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] Finding a niche in teaching English in Japan: Translingual agency and identity negotiation2018

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Carroll, S., Mahler, D., & Russo, A.
    • 雑誌名

      System

      巻: 79 ページ: 81-90

    • DOI

      10.1016/j.system.2018.06.006

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] The Pragmatics of English as a Lingua Franca: Research and Pedagogy in the Era of Globalization2018

    • 著者名/発表者名
      Taguchi, N., & Ishihara, N.
    • 雑誌名

      Annual Review of Applied Linguistics

      巻: 38 ページ: 80-101

    • DOI

      10.1017/s0267190518000028

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] Teaching pragmatics in support of learner subjectivity and global communicative needs: A peace linguistics perspective2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 雑誌名

      Idee in Form@zione: Periodico per la formazione degli insegnanti: Professionalita docente ed efficacia educative

      巻: 6(5) ページ: 17-32

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [雑誌論文] Teaching pragmatics in support of learner subjectivity and global communicative needs: A peace linguistics perspective2017

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      Idee in Form@zione: Periodico per la formazione degli insegnanti: Professionalita docente ed efficacia educative

      巻: 6 ページ: 17-32

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] A teacher development program for primary English teachers in Italy: A blended approach to learning English and language teaching methodology2016

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko & Richieri Cristina
    • 雑誌名

      言語教師認知研究 研究収録 2016

      巻: - ページ: 109-126

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [雑誌論文] Teacher-based or interactional?: Exploring means of assessment for children's pragmatic development2014

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Chiba, A.
    • 雑誌名

      Iranian Journal of Language Testing

      巻: 4 ページ: 84-112

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [雑誌論文] Critical narratives for teaching pragmatics: Application to teacher education2013

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 雑誌名

      The European Journal of Applied Linguistics and TEFL

      巻: 未定

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [雑誌論文] Is it rude language?: Children learning pragmatics through visual narratives2013

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 雑誌名

      TESOL Canada Journal

      巻: 30 ページ: 135-149

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [雑誌論文] Teaching and learning pragmatics: Response to Peter Grundy2012

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 雑誌名

      ELT Journal

      巻: 66 (2) ページ: 377-379

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [雑誌論文] Assessing Learners' Pragmatic Ability in the Classroom2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      Pragmatics : Teaching speech acts

      ページ: 209-227

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Maintaining an optimal distance : Nonnative speakers' pragmatic choice2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      The NNEST Lens : Nonnative English Speakers in TESOL

      巻: 1 ページ: 35-53

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Instructional pragmatics : Bridging teaching, research, and teacher education.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 雑誌名

      Language and Linguistics Compass. Vol.4, No.10

      ページ: 938-953

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Instructional pragmatics : Bridging teaching, research, and teacher education2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      Language and Linguistics Compass

      巻: 4 ページ: 938-953

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Teaching communication in context : Compliments and responses to compliments.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      Speech act performance : Theoretical, empirical and methodological issues. Amsterdam, The Netherlands : John Benjamins

      ページ: 179-198

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Please write a recommendation letter : Teaching to write e-mail requests to faculty2010

    • 著者名/発表者名
      Akikawa, Kumiko, Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      Pragmatics : Teaching speech acts

      ページ: 47-66

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Subjectivity and pragmatic choice in L2 Japanese : Emulating and resisting pragmatic norms2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Tarone, E.
    • 雑誌名

      Pragmatic competence. Berlin : Mouton de Gruyter

      ページ: 101-128

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Teacher-based assessment for foreign language pragmatics2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly 43(3)

      ページ: 445-470

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [雑誌論文] Teacher-based assessment for foreign language pragmatics.2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly. Vol.43, No.3

      ページ: 445-470

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] The pragmatics of Aviation English in the aeronautical community of practice: Explicitness and rapport2024

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Prado, M. C. d. A.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] Leveraging translingual Identities in language teaching: Implications for teacher education and development2024

    • 著者名/発表者名
      Carroll, S. K., & Ishihara, N.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] Designing a pragmatics-focused course for distance education: Translingual pedagogy for teaching pragmatics2023

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] Global Issues in Language Education (GILE): How do they come together with pragmatics?2023

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] An arts-based approach to understanding social activism2022

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Annual Conference of the Japan Association for Language Teaching (JALT), Fukuoka
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] Pilot not using standard phraseology: misunderstandings and delays2022

    • 著者名/発表者名
      Estival, D., Prado, M., & Ishihara, N.
    • 学会等名
      9th GEIA seminar, GEIA (Grupo Estudos em Ingles Aeronautico [Aeronautical English Research Group]), San Paulo, Brazil
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] Identity in teaching and learning pragmatics: Learners' translingual agency and teachers' translingual pedagogy2022

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      2022 Pragmatics and Language Learning (PLL) Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] Enhancing teacher education through incorporating pragmatics and intercultural awareness2022

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Cambridge CELTA/Trinity College London Cert
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00774
  • [学会発表] ELF communication strategies in aviation English2021

    • 著者名/発表者名
      Prado, M., & Ishihara, N.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] 語用論的能力の評価ツール:教室内指導・評価を中心に Assessing pragmatic competence: Instruments for (classroom-based) assessment2021

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      広島修道大学人文科学研究科
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Negotiation of face/politeness in Aviation English2020

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Lee, H. E.
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching (JALT)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Aviation English: A pragmatics perspective for research-informed pedagogy2020

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Lee, H. E.
    • 学会等名
      Japan Association of College English Teachers (JACET)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Teaching linguistic politeness and intercultural understanding: Globalization and multilingual pragmatics2020

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Kinjyo Gakuin University
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] A Narrative Approach to Teaching Pragmatics and Intercultural Awareness: Learner and teacher development2019

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      JALT Kochi
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [学会発表] (Im)politeness negotiations in Aviation English as a lingua franca2019

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      16th International Pragmatics Conference of the International Pragmatics Association
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] A Narrative Approach to Teaching Pragmatics and Intercultural Awareness: Learner and teacher development2019

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching Kochi
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Linking principles and pedagogy in teaching the pragmatics of English as a lingua franca2018

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Annual Conference of American Association for Applied Linguistics
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Translating intercultural experience into classroom practice2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara & Julia Menard-Warwick
    • 学会等名
      Tenth International Conference on Language Teacher Education
    • 発表場所
      Univeristy of California, Los Angeles, Los Angeles, California (USA)
    • 年月日
      2017-02-03
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Translingual practice in the JET Program: A narrative approach2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      he 3rd Language Education in Global and Multilingual Context (LEGMC) Colloquium
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Teaching the pragmatics of English as an international language (EIL): Some ideas and examples2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      51st Annual TESOL Convention
    • 発表場所
      Seattle Convention Center, Seattle, Washington (USA)
    • 年月日
      2017-03-24
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Negotiating agency in educational sites: A narrative study of multilingual socialization of a language teacher2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      International Pragmatics Association (IPrA) Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Agency in language teaching: Translingual practice and identity negotiation2017

    • 著者名/発表者名
      Noirko Ishihara
    • 学会等名
      Cluster for Language Research
    • 発表場所
      University of Califorina, Davis, Davis, California (USA)
    • 年月日
      2017-02-22
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Teaching the pragmatics of English as an international language (EIL): Some ideas and examples2017

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara, David Olsher, Kathleen Bardovi-Harlig, & Nancy Bell
    • 学会等名
      The 51st Annual TESOL Convention
    • 発表場所
      Seattle, WA., USA.
    • 年月日
      2017-03-24
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [学会発表] Researching teacher development in pragmatics2016

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      50th Annual TESOL Convention
    • 発表場所
      Baltimore Convention Center, Baltimore, Maryland (USA)
    • 年月日
      2016-04-06
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Applying pragmatics theory and pedagogy to professional development for diplomats: A Peace linguistics approach2016

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      3rd International Conference of the American Pragmatics Association (AMPRA)
    • 発表場所
      Indiana University, Bloomington, Indiana (USA)
    • 年月日
      2016-11-04
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Applying pragmatics theory and pedagogy to professional development for diplomats: A Peace linguistics approach2016

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      The 3rd International Conference of the American Pragmatics Association (AMPRA)
    • 発表場所
      Indiana, USA.
    • 年月日
      2016-11-04
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02823
  • [学会発表] Teacher development for teaching pragmatics: Sprinkled throughout?2016

    • 著者名/発表者名
      Heidi Vellenga & Noriko Ishihara
    • 学会等名
      3rd International Conference of the American Pragmatics Association (AMPRA)
    • 発表場所
      Indiana University, Bloomington, Indiana (USA)
    • 年月日
      2016-11-05
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Assessing materials to teach pragmatics: Resources to teach how to be culturally appropriate2015

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Public Lecture at Kanda University of International Studies
    • 発表場所
      神田外語大学 (東京都千代田区)
    • 年月日
      2015-03-15
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] Teacher development through a narrative approach to teaching intercultural communication and pragmatics2015

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      JACET 22nd Language Teacher Cognition SIG Meeting
    • 発表場所
      早稲田大学(東京都・新宿区)
    • 年月日
      2015-07-25
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Identity and pragmatics: Implications for second language acquisition and instruction2015

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      13th International TELLSI Conference
    • 発表場所
      Lorestan State University, Khorramabad, Iran
    • 年月日
      2015-11-19
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Instructional Pragmatics: Teaching students to use language appropriately2015

    • 著者名/発表者名
      Eslami, Zohreh and Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      13th International TELLSI Conference
    • 発表場所
      Lorestan State University, Khorramabad, Iran
    • 年月日
      2015-11-17
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02802
  • [学会発表] Teacher-based or interactional?: Exploring the assessment instruments for children's L2 pragmatic development2015

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara, Akiko Chiba
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Fairmont Royal York Hotel, Toronto, Canada
    • 年月日
      2015-03-22
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] A marriage of peace linguistics and pragmatics2014

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching (JALT)
    • 発表場所
      Tsukuba International Congress Center, Tsukuba, Ibaraki
    • 年月日
      2014-11-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] Professional development through teaching, research, and teacher education on instructional pragmatics2011

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko, Knight, Tim
    • 学会等名
      アメリカ応用言語学会(AAAL)
    • 発表場所
      アメリカ合衆国イリノイ州シェラトンシカゴホテル
    • 年月日
      2011-03-28
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Professional development through teaching, research, and teacher education on instructional pragmatics.2011

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Knight, T.
    • 学会等名
      Paper presented at the Annual Conference of American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Chicago, IL.
    • 年月日
      2011-03-28
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Creating Opportunities for Learning Language and Culture 文化的・社会的状況にふさわしい言語を教えるために:プラグマティッス指導を考える.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Paper presented at the ELT Career and Professional Development (ECAP) Conference
    • 発表場所
      Tokyo, Japan.
    • 年月日
      2010-05-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Instructional pragmatics in language teacher education: How do teachers understand, envision, and implement pragmatics instruction?2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Paper presented at the Annual Conference of American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Atlanta, GA.
    • 年月日
      2010-03-07
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Teacher cognition in learning to teach pragmatics.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Paper presented at the Annual Conference of Japan Association for Language Teaching (JALT)
    • 発表場所
      Shizuoka, Japan.
    • 年月日
      2010-11-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Teaching English at the intersection of language and culture : Addressing pragmatics in your language instruction2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      Teaching Language and Culture
    • 発表場所
      ベトナム社会主義共和国、ベトナム国立大学(ハノイ)(招待講演)
    • 年月日
      2010-12-24
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Teacher cognition in learning to teach pragmatics2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      全国語学教育学会(JALT)
    • 発表場所
      愛知県、愛知県産業労働センター
    • 年月日
      2010-11-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Instructional pragmatics in language teacher education : How do teachers understand, envision, and implement pragmatics instruction?2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      アメリカ応用言語学会(AAAL)
    • 発表場所
      米国シェラトンアトランタホテル
    • 年月日
      2010-03-07
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Creating Opportunities for Learning Language and Culture文化的・社会的状況にふさわしい言語を教えるために:プラグマティッス指導を考える2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      ELT Career and Professional Development Conference (ECAP)
    • 発表場所
      東京都、読売新聞東京本社(招待講演)
    • 年月日
      2010-05-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Teaching English at the intersection of language and culture : Addressing pragmatics in your language instruction.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Paper presented at the Invited talk at Vietnam National University.
    • 年月日
      2010-12-24
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Incorporating instructional pragmatics into L2 teacher education : Challenges and celebrations.2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Eslami, Z.R., Vasquez, C., Vellenga, H., Yoshimi, D.R.
    • 学会等名
      Colloquium presented at the Pragmatics and Language Learning Conference
    • 発表場所
      Kobe, Japan.
    • 年月日
      2010-07-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Incorporating instructional pragmatics into L2 teacher education : Challenges and celebrations2010

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      Pragmatics and Language Learning Conference
    • 発表場所
      兵庫県、神戸大学
    • 年月日
      2010-07-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Enhancing learners' sociolinguistic skills.2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Paper presented at the Annual Conference of Japan Association for Language Teaching (JALT)
    • 発表場所
      Shizuoka, Japan.
    • 年月日
      2009-11-22
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Addressing Pragmatics in language leaming:状況に適切な言語表現の指導を考える2009

    • 著者名/発表者名
      石原紀子
    • 学会等名
      大学英語教育学会(JACET)関東支部月例会
    • 発表場所
      早稲田大学16号館
    • 年月日
      2009-12-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Addressing pragmatics in language learning :状況に適切な言語表現の指導を考える.2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N.
    • 学会等名
      Paper to be presented at the JACET関東支部月例研究会
    • 発表場所
      Waseda University, Japan.
    • 年月日
      2009-12-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Enhancing learners' sociolinguistic skills2009

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, Noriko
    • 学会等名
      全国語学教育学会(JALT)
    • 発表場所
      静岡県コンベンションセンター(グランシップ)
    • 年月日
      2009-11-22
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720202
  • [学会発表] Applying politeness theory in the classroom

    • 著者名/発表者名
      Ishihara N.
    • 学会等名
      Annual Conference of Japan Association for Language Teaching
    • 発表場所
      兵庫県神戸市神戸コンベンションセンター
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] Learning pragmatics through blogging: An ethnographic study of telecollaboration

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., & Takamiya, Y.
    • 学会等名
      Annual Conference of American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      米国オレゴン州ポートランド市ポートランドマリオットダウンタウンウォーターフロント
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] Teacher-based assessment of young learners' pragmatic competence

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Second Language Research Forum (SLRF)
    • 発表場所
      アメリカ合衆国 Carnegie Mellon University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] "Teacher, you should get married this year": Addressing pragmatics in the language classroom

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Practical Ideas for English Teaching (PIE) Conference
    • 発表場所
      東京都 関東国際高校
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] Visual narratives for L2 pragmatic learning: Sociocultural literacy development

    • 著者名/発表者名
      Ishihara, N., Asaba, M., Burke, M., Chiba, A., & Mboutsiadis, B.
    • 学会等名
      JALT Pan SIG Conference
    • 発表場所
      広島県 広島大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] Enhancing Learners' Cross-Cultural Communication Skills: L2 Pragmatics for All Ages 異文化間コミュニケーション能力・語用論的能力の向上:様々な年齢に適切な指導に向けて

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Hokkaido JALT
    • 発表場所
      北海道 北海学園大学
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • [学会発表] How do children learn pragmatics?

    • 著者名/発表者名
      Noriko Ishihara
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching (JALT)
    • 発表場所
      静岡県 アクトシティー浜松
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520657
  • 1.  村田 晶子 (60520905)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  山田 泉 (30210438)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  堀口 佐知子 (30514541)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  前田 真柄
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 5.  高宮 優実
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  秋川 久美子
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 7.  VASQUEZ Camilla
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 8.  COHEN Andrew D.
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 9.  VELLENGA Heidi
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 10.  CARROLL Sherrie
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  ESLAMI Zohreh
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 12.  TARONE Elaine
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 13.  PARK Gloria
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 14.  KNIGHT Tim
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi