• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

リース エイドリアン  Leis Adrian

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 90590068
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 東北学院大学, 教養教育センター, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度: 東北学院大学, 教養教育センター, 教授
2017年度 – 2020年度: 宮城教育大学, 教育学部, 准教授
2013年度 – 2015年度: 宮城教育大学, 教育学部, 准教授
2012年度 – 2013年度: 宮城教育大学, 教育学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 教育学 / 外国語教育
研究代表者以外
外国語教育
キーワード
研究代表者
Flipped learning / Motivation / Flipped Learning / CALL / L2 Learning Motivation / Speaking / pronunciation / speaking / L2 learning motivation / flipped learning … もっと見る / 英語教育 / University Students / Growth Mindset / 反転学習 / Study Abroad / L2 Motivation / L2 Learning motivation … もっと見る
研究代表者以外
第二言語習得論 / コミュニケーション能力 / 外国語教育 / 言語学 / 振り返り / アウトプット / インプット / 第二言語習得 / 小学校英語教育 / 外国語活動 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (50件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  The Effects of Flipped Learning on English Speaking Motivation and Proficiency研究代表者

    • 研究代表者
      リース エイドリアン
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東北学院大学
  •  Flipped Learning and L2 Motivation研究代表者

    • 研究代表者
      リース エイドリアン
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2020
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育学
    • 研究機関
      宮城教育大学
  •  L2 Motivation and Metacognition研究代表者

    • 研究代表者
      リース エイドリアン
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2015
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      宮城教育大学
  •  外国語活動における最適教授法の開発

    • 研究代表者
      板垣 信哉
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2014
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      宮城教育大学

すべて 2023 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 その他

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Google Classroom: Practice and reflections.2020

    • 著者名/発表者名
      Leis, A., & Takemori, T.
    • 雑誌名

      宮城教育大学情報処理センター研究紀要COMMUE

      巻: 27 ページ: 59-65

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [雑誌論文] Test feedback and the growth mindset: A perspective from metacognitive self-confidence.2020

    • 著者名/発表者名
      Leis, A., Itagaki, N, & Yanagida, M.
    • 雑誌名

      Journal of the Tohoku English Language Education Society

      巻: 40 ページ: 73-88

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [雑誌論文] The Growth Mindset in the Bangladeshi EFL Context2019

    • 著者名/発表者名
      Leis, A, Karim, M
    • 雑誌名

      Bulletin of Miyagi University of Education

      巻: 53 ページ: 247-254

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [雑誌論文] Maintaining student effort through flipped learning.2018

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 雑誌名

      The European Journal of Applied Linguistics and TEFL.

      巻: 4 ページ: 121-136

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [雑誌論文] Content-Based Language Teaching and the Flipped Classroom: A Case Study in the Japanese EFL Environment2017

    • 著者名/発表者名
      Leis Adrian
    • 雑誌名

      Innovations in Flipping the Language Classroom: Theories and Practices

      巻: 1 ページ: 221-230

    • DOI

      10.1007/978-981-10-6968-0_15

    • ISBN
      9789811069673, 9789811069680
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [雑誌論文] Flipped Learning and EFL Proficiency: An Empirical Study2016

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 雑誌名

      Journal of the Tohoku English Language Education Society

      巻: 36 ページ: 77-90

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] Intonation Phrases in the Use of Closed Captions for Deaf and Hard-of-Hearing Students in EFL Classes2016

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 雑誌名

      Tohoku TEFL

      巻: 6 ページ: 23-37

    • NAID

      110010050738

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] Flipped classrooms and their implications for English education in Japan.2016

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 雑誌名

      Bulletin of Miyagi University of Education

      巻: 50 ページ: 231-239

    • 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] Study abroad and willingness to communicate: A case study at junior high school.2015

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 39(2) ページ: 3-9

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] Encouraging Autonomy through the use of a Social Networking System.2014

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 雑誌名

      JALT CALL Journal

      巻: 10 (1) ページ: 69-80

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] How teaching styles affect the motivation of students returning from short-term experiences abroad.2014

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 雑誌名

      Bulletin of MIyagi University of Education Research Center for Education in International Understanding

      巻: 8 ページ: 30-37

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] Effective use of tablet computers in EFL pedagogy.2014

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 雑誌名

      JALT 2013 Conference Proceedings

      巻: 1

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] The effects of a study abroad experience on the L2 Motivational Self and metacognitive skills: A study of a junior high school trip abroad.2014

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 雑誌名

      Bulletin of Miyagi University of Education

      巻: 48 ページ: 199-209

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [雑誌論文] Hi, friends! を活用した小学校外国語活動[2]2013

    • 著者名/発表者名
      鈴木渉 リースエイドリアン 根本アリソン 板垣信哉
    • 雑誌名

      英語教育

      巻: 62 ページ: 45-50

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520697
  • [雑誌論文] Hi, friends!を活用した小学校外国語活動2013

    • 著者名/発表者名
      鈴木渉 リースエイドリアン 根本アリソン 板垣信哉
    • 雑誌名

      英語教育

      巻: 62 ページ: 48-50

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520697
  • [雑誌論文] Hi, friends! を活用した小学校外国語活動[1]2013

    • 著者名/発表者名
      鈴木渉 リースエイドリアン 根本アリソン 板垣信哉
    • 雑誌名

      英語教育

      巻: 62 ページ: 48-50

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520697
  • [学会発表] A Self-worth Theory Perspective on the Motivation of Japanese Adolescent Learners of English2023

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Australia (ALAA) Conference 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] Praising with Purpose2023

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 学会等名
      at Tohoku Private Schools Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] Silence in Japanese classrooms from the perspective of the self-worth theory2023

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 学会等名
      The Japan Society of English Language Education 45th National Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] Why Hiroki is to blame for our students’ silence2023

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 学会等名
      Miyagi Board of Education ALT Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] How Hiroki Stops our Students From Speaking up2023

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 学会等名
      Nagano Board of Education Teacher Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] Language Learning Emotions and Mindsets2023

    • 著者名/発表者名
      Nakamura, S., & Leis, A.
    • 学会等名
      49th Japan Association for Language Teaching International Conferenc
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] A self-worth perspective on boosting Japanese students’ English speaking motivation through flipped learning2023

    • 著者名/発表者名
      Leis, A.
    • 学会等名
      50th JACET Summer Seminar
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00719
  • [学会発表] The Flipped Classroom: A fusion of online and face-to-face learning to suit the tastes of EFL students2021

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      JALT Oita
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Flipped Learning: Who is it for?2020

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      Electric Village Online Session (Colombia)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Linguistic Self-Confidence and Flipped Learning: A Perspective from the Growth Mindset2020

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      JACET
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] It doesn’t have to be perfect: Educating a mindset for risk-taking in English learning.2020

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      Iwate Prefectural Board of Education High School Teachers’ Research Meeting
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Praise for Performance in the language classroom: A perspective from mindsets.2019

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      6th World Congress on Positive Psychology.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Creativity and the growth mindset in the language classroom2019

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      The 58th JACET International Convention.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] 『ICTの活用と学習者の動機付け』2018

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      平成30年度 英語科授業公開ならびに英語教員研修会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] The Impact of Test Feedback on the Growth Mindset.2018

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      The 16th Asia TEFL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] The negative effects of praise for performance in an EFL environment: A perspective from mindsets2018

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      Psychology of Language Learning 3
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] The growth mindset in English language learning: A comparison of high school students and university students2018

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      30th International Conference on Foreign and Second Language Acquisition (ICFSLA).
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] 生徒が積極的にアクティブ・ラーニングに参加できるようにするため Growth Mindset の育ち方2018

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      福島県高等学校教育研究会英語部会県北方部会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Strengthening students’ growth mindsets for better active learning2017

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      The Tohoku English Language Education Society Miyagi Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Mindset of the Japanese EFL learner2017

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      The Japan Society of English Language Education 43rd National Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] The English learning motivation of Japanese university students: A mindset perspective.2017

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      JACET 56th International Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Dynamics of linguistic output in a flipped learning environment.2017

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      1st International Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Getting into the mindset for learning English2017

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      42nd Japan Association for Language Teaching International Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K04523
  • [学会発表] Paperless Tests to Cut Marking Time up to 98%.2015

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      41st Japan Association for Language Teaching International Conference
    • 発表場所
      Shizuoka Convention & Arts Center (静岡県静岡市)
    • 年月日
      2015-11-20
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] Flipped Classrooms and their Effects on Student Effort and Proficiency.2015

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      JALTCALL 2015
    • 発表場所
      Kyushu Sangyo University (福岡県福岡市)
    • 年月日
      2015-06-07
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] A Comparative Study of Flipped and Traditional Classrooms in an EFL Environment.2015

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      Japan Society of English Language Education National Conference
    • 発表場所
      Kumamoto Gakuen University (熊本県熊本市)
    • 年月日
      2015-08-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] Increasing Individual Instruction Through Online Testing: A workshop.2015

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      JALT Yamagata
    • 発表場所
      Yamagata University (山形県山形市)
    • 年月日
      2015-09-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] Discussions on paperless classes in an EFL environment.2014

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      Paperless: Innovation & technology in education.
    • 発表場所
      Kanda University of International Studies, Chiba, Chiba.
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] Effective Use of Tablet Computers in EFL Pedagogy2013

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      39th Japan Association for Language Teaching International Conference
    • 発表場所
      Kobe Convention Center, Kobe City, Hyogo.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] A Report on the Use of a Social Networking System in a University Classroom2013

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      JACET Tohoku Conference
    • 発表場所
      El Sora, Sendai, Miyagi.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] Flipped Classrooms and their Effects on Student Effort and Proficiency

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      JALTCALL
    • 発表場所
      Kyushu Sangyo University (Fukuoka, Japan)
    • 年月日
      2015-06-05 – 2015-06-07
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] A Comparative Study of Flipped and Traditional Classrooms in an EFL Environment

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      JASELE
    • 発表場所
      Kumamoto Gakuen University (Kumamoto, Japan)
    • 年月日
      2015-08-21 – 2015-08-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • [学会発表] 英語活動における『振り返り』の実証的研究-第二言語習得研究の観点に基づいて-

    • 著者名/発表者名
      板垣信哉 鈴木渉 リースエイドリアン 栄利滋人 千葉和江
    • 学会等名
      小学校英語教育学会
    • 発表場所
      広島大学(広島県東広島市)
    • 年月日
      2015-07-25 – 2015-07-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520697
  • [学会発表] The effects of short-term study abroad experiences on willingness to communicate in a L2.

    • 著者名/発表者名
      Leis, A
    • 学会等名
      17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA)
    • 発表場所
      Brisbane, Australia
    • 年月日
      2014-08-11 – 2014-08-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25770200
  • 1.  板垣 信哉 (80193407)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 4件
  • 2.  宮曽根 美香 (90254812)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  鈴木 渉 (60549640)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 4件
  • 4.  根本 アリソン (40634366)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 3件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi