• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

MILES Richard  MILES Richard

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

MILES Richard  マイルス リチャード

隠す
研究者番号 90751602
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 南山大学, 国際教養学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度 – 2023年度: 南山大学, 国際教養学部, 准教授
2020年度: 南山大学, 国際教養学部, 講師
2017年度 – 2018年度: 南山大学, 国際教養学部, 講師
2015年度 – 2016年度: 南山大学, 外国語学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 教育学
キーワード
研究代表者
English eduction / English education / Activists / Rhetorical techniques / Public speaking / Rhetoric
研究代表者以外
Global Competence / Intercultural Competence / Active Learning / study abroad … もっと見る / Intercultural competence / students’ perceptions / intercultural attitudes / virtual exchange / global-mindedness / active learning / global mindedness / short-term study abroad / intercultural competence / TEFL / Material development / Teacher-training / Material Development / Pedagogy / Teaching / Skills-based / Content-based / Online support / Pre-service / In-service / Teaching workshops / Action research / Practical / Pedagogical support / Workshops / Professional development / English teaching / Teacher training 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (31件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  Learning from Great Speakers研究代表者

    • 研究代表者
      MILES Richard
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2025
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      南山大学
  •  Examining the Academic Impact of an Active Learning-Based Study-Abroad Program

    • 研究代表者
      DEACON Bradley
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      南山大学
  •  Providing pedagogical support for English teachers in Japan

    • 研究代表者
      CRIPPS Anthony
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      教育学
    • 研究機関
      南山大学

すべて 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] The prominence of rhetoric in Japanese university English oral communication courses2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 雑誌名

      Proceedings of the World Conference on Research in Teaching and Education

      巻: 2(1) 号: 1 ページ: 35-44

    • DOI

      10.33422/worldte.v2i1.91

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [雑誌論文] Assessing the impact of a virtual short-term study-abroad program on Japanese university students’ global-mindedness2022

    • 著者名/発表者名
      Brad Deacon and Richard Miles
    • 雑誌名

      Journal of Virtual Exchange

      巻: 5 ページ: 155-175

    • DOI

      10.21827/jve.5.38652

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00871
  • [雑誌論文] The rhetorical techniques employed by Japanese activists2022

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 雑誌名

      Foreign Language Education in the 21st Century: Review, Reconceptualise, and Re-align

      巻: 1 ページ: 55-66

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [雑誌論文] Toward better understanding Japanese university students’ self-perceived attitudes on intercultural competence: A pre-study abroad perspective2022

    • 著者名/発表者名
      Brad Deacon, Richard Miles
    • 雑誌名

      Journal of International and Intercultural Communication

      巻: 16 号: 3 ページ: 1-21

    • DOI

      10.1080/17513057.2022.2033813

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00871
  • [雑誌論文] Integrating content with English language education in Japan: The perspectives of in-service and trainee teachers.2018

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O’Connell, S.
    • 雑誌名

      Academia

      巻: 103 ページ: 259-267

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [雑誌論文] Investigating the Inclusion of Intercultural Competence in English Teacher Training in Japan2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 雑誌名

      IJAS (proceedings)

      巻: 1

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [雑誌論文] Motivating instructors and learners of English: A teacher-training workshop.2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O’Connell, S.
    • 雑誌名

      Academia

      巻: 102 ページ: 105-124

    • NAID

      120006319905

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [雑誌論文] Motivating instructors and learners of English: A teacher-training workshop2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 雑誌名

      Academia

      巻: 102

    • NAID

      120006319905

    • 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [雑誌論文] Meeting the needs of English teachers in Japan through intensive teacher-training workshops2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 雑誌名

      15th Hawaii International Education Conference (proceedings)

      巻: 1 ページ: 1-2

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [雑誌論文] Crafting teacher-training workshops: What do teachers need?2016

    • 著者名/発表者名
      CRIPPS, A. C., MILES, R. & O’CONNELL, S.
    • 雑誌名

      14th Hawaii International Education Conference - Conference Proceedings (Online)

      巻: 14 ページ: 1855-1858

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] English Speeches by Japanese Gender Equality Activists: A Rhetorical Analysis2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      The 58th RELC International Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] The Prominence of Rhetoric in Japanese University English Oral Communication Courses2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      The 6th World Conference on Research in Teaching and Education
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] The English Language Rhetorical Techniques Employed by Japanese Activists2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      TESOL International Conference 2023
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] Drawing Pedagogical Implications from a Rhetorical Analaysis of L2 Public Speeches2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      The 24th International Conference and Workshop on TEFL & Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] Developing Rhetorical Awareness: A Collaborative Approach to Learning2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      The 30th KOTESOL International Conference
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] Modelling Rhetorical Techniques for Japanese University Students: Developing the Voices of Tomorrow2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      The 1st NEXUS Symposium
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] The English Language Rhetorical Techniques Employed by Japanese Activists2022

    • 著者名/発表者名
      Richard Miles
    • 学会等名
      CLaSIC 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13170
  • [学会発表] Students’ self-perceived attitudes towards intercultural competence: Bridging the domestic and overseas academic divide2021

    • 著者名/発表者名
      Brad Deacon, Richard Miles
    • 学会等名
      17th Annual CamTESOL Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00871
  • [学会発表] Easier said than done!: Supporting English teachers in Japan through teacher-training workshops2019

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      HICE (United States of America)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Help me I'm drowning!: Developing effective teacher-training workshops2018

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      Second International Conference on Sociolinguistics (Budapest)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] We have to motivate ourselves to motivate others: Creating a motivation workshop for teachers in Japan2018

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      CLaSIC (National University of Singapore)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Investigating the Inclusion of Intercultural Competence in English Teacher Training in Japan2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      International Journal of Arts and Sciences Conference on Teaching and Education
    • 発表場所
      Las Vegas, USA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Integrating content with English language education in Japan: The perspectives of in-service and trainee teachers.2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O’Connell, S.
    • 学会等名
      Integrating Content and Language in Higher Education, University of Copenhagen, Denmark
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Meeting the needs of English teachers in Japan through intensive teacher-training workshops2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      15th Hawaii International Education Conference
    • 発表場所
      Honolulu, USA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Providing Pedagogical Support for Japanese Senior High School English Teachers.2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O’Connell, S.
    • 学会等名
      ICLEI, Ho Chi Minh
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Working with Teachers for Teachers.2017

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O’Connell, S.
    • 学会等名
      Clute Institute, Stockholm
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] “It’s time to try something new”: Designing pedagogical support for English teachers in Japan2016

    • 著者名/発表者名
      CRIPPS, A. C., MILES, R. & O’CONNELL, S.
    • 学会等名
      IAFOR IICLL Conference
    • 発表場所
      Hawaii Convention Center (America)
    • 年月日
      2016-01-10
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Responding to the needs of in-service English teachers in Japan2016

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      The 5th CELC International Symposium
    • 発表場所
      University of Singapore, Singapore
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Interculturality in the Classroom: High School Teacher Training for Japanese Teachers of English2016

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Miles, R., & O'Connell, S.
    • 学会等名
      International Journal of Arts and Sciences Conference on Teaching and Education
    • 発表場所
      Sokol, Prague, Czech Republic
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Crafting teacher-training workshops: What do teachers need?2016

    • 著者名/発表者名
      CRIPPS, A. C., MILES, R. & O’CONNELL, S.
    • 学会等名
      14th Hawaii International Education Conference
    • 発表場所
      HHV Hawaii (America)
    • 年月日
      2016-01-04
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • [学会発表] Designing intensive teacher-training workshops2015

    • 著者名/発表者名
      CRIPPS, A. C., MILES, R. & O’CONNELL, S.
    • 学会等名
      TESOL Singapore regional conference: Excellence in language instruction
    • 発表場所
      The National Institute of Education - Singapore
    • 年月日
      2015-12-05
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H03481
  • 1.  CRIPPS Anthony (20352437)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 19件
  • 2.  DEACON Bradley (10454406)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  O・Connell Sean (40580824)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 10件
  • 4.  B・J Deacon
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 3件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi