• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

坂田 のぞみ  Sakata Nozomi

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 90881300
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 広島大学, IDEC国際連携機構:CICE, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 広島大学, IDEC国際連携機構:CICE, 准教授
2022年度 – 2024年度: 広島大学, IDEC国際連携機構:CICE, 助教
2022年度: 広島大学, 学内共同利用施設等, 助教
2020年度 – 2021年度: 広島大学, 教育開発国際協力研究センター, 研究員
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分09020:教育社会学関連 / 0109:教育学およびその関連分野
研究代表者以外
中区分9:教育学およびその関連分野 / 小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
キーワード
研究代表者
教授法 / ケイパビリティアプローチ / オルタナティブ教授法 / 学習者中心型教授法 / 国際教育協力 / アフリカ / タンザニア / 教育政策 / ガーナ / 時空間比較 … もっと見る / 事例比較 / サブ・サハラアフリカ / 比較事例研究 / ケーパビリティアプローチ / ラテンアメリカ / メキシコ / 新教授法フレームワーク / アクティブラーニング / 初等教育 / 学習者中心 / 比較事例研究法 / 自立のための教育 … もっと見る
研究代表者以外
子ども / 算数 / 東南部アフリカ / 社会文化的視点 / ウブントゥ / 非認知能力 / 導かれた参加 / アフリカ / 相互作用 / 教授・学習 / 数学教育 / 遊び / サブサハラ・アフリカ / 国際比較 / 可変性と復元性 / コロナ禍 / 可変性 / 復元性 / 比較教育研究 / アジア・アフリカ / 学習成果改善機構 / 災害レジリエンス / 教員研修 / 国際共同研究 / 防災教育 / タイ 隠す
  • 研究課題

    (6件)
  • 研究成果

    (52件)
  • 共同研究者

    (12人)
  •  現地適合性の高い教授法構築アプローチ:中南米・東西アフリカ諸国の比較事例研究研究代表者

    • 研究代表者
      坂田 のぞみ
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(A))
    • 審査区分
      小区分09020:教育社会学関連
    • 研究機関
      広島大学
  •  アジア・アフリカ諸国の初等中等教育における学習成果改善機構の可変性と復元性

    • 研究代表者
      吉田 和浩
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(A)
    • 審査区分
      中区分9:教育学およびその関連分野
    • 研究機関
      広島大学
  •  教育開発における新教授法フレームワークの構想:タンザニアとガーナの事例比較から研究代表者

    • 研究代表者
      坂田 のぞみ
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分09020:教育社会学関連
    • 研究機関
      広島大学
  •  東南部アフリカ地域の学校内外における数学に関する集団的学びの様相解明とその改善

    • 研究代表者
      中和 渚
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
    • 研究機関
      関東学院大学
  •  日・タイ共同による災害レジリエンスを高める教員研修プログラムの開発研究

    • 研究代表者
      牧 貴愛
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      国際共同研究加速基金(国際共同研究強化(B))
    • 審査区分
      中区分9:教育学およびその関連分野
    • 研究機関
      広島大学
  •  現地の教育と学習者中心型教授法から生成するオルタナティブ教授法ータンザニアの事例研究代表者

    • 研究代表者
      坂田 のぞみ
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2022
    • 研究種目
      研究活動スタート支援
    • 審査区分
      0109:教育学およびその関連分野
    • 研究機関
      広島大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Mixed Methods Research in Comparative and International Education.” In The Bloomsbury Handbook of Research Methods in Comparative and International Education2024

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi, and Joan DeJaeghere
    • 出版者
      Bloomsbury
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [図書] Learner-Centred Pedagogy in the Global South: Pupils’ and Teachers’ Experiences2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 総ページ数
      200
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22KK0207
  • [図書] Learner-Centred Pedagogy in the Global South: Pupils’ and Teachers’ Experiences.2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 総ページ数
      212
    • 出版者
      London: Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [図書] Learner-Centred Pedagogy in the Global South: Pupils’ and Teachers’ Experiences2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 総ページ数
      212
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781032100548
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [図書] Learner-Centred Pedagogy in the Global South: Pupils’ and Teachers’ Experiences2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 総ページ数
      200
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [図書] Learner-Centred Pedagogy in the Global South: Pupils’ and Teachers’ Experiences2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 総ページ数
      200
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [雑誌論文] Self-directed learning and student-centred learning: a conceptual comparison2023

    • 著者名/発表者名
      Morris Thomas Howard、Bremner Nicholas、Sakata Nozomi
    • 雑誌名

      Pedagogy, Culture and Society

      巻: - 号: 3 ページ: 1-20

    • DOI

      10.1080/14681366.2023.2282439

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-22KK0207, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23H00067, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] Book review: Shadow Education in Africa: Private Supplementary Tutoring and its Policy Implications2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 雑誌名

      Journal of International Cooperation in Education

      巻: 25 号: 1 ページ: 163-164

    • DOI

      10.1108/jice-03-2023-050

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [雑誌論文] Decolonising higher education: Black and Minority Ethnic students’ experiences at an elite British university2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi、Winston-Proctor Cynthia E.、Harris Lasana T.
    • 雑誌名

      Cambridge Journal of Education

      巻: 53 号: 3 ページ: 397-411

    • DOI

      10.1080/0305764x.2022.2161476

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-22KK0207, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23H00067, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] Teacher education as an enabler or constraint of learner-centred pedagogy implementation in low-to middle-income countries2023

    • 著者名/発表者名
      Bremner Nicholas、Sakata Nozomi、Cameron Leanne
    • 雑誌名

      Teaching and Teacher Education

      巻: 126 ページ: 104033-104033

    • DOI

      10.1016/j.tate.2023.104033

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-22KK0207, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23H00067, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] Exploring postcolonial relationships within policy transfer: the case of learner-centred pedagogy in Ghana2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi、Yates Chris、Edjah Hannah、Okrah Abraham Kwadwo
    • 雑誌名

      Comparative Education

      巻: - 号: 4 ページ: 1-18

    • DOI

      10.1080/03050068.2023.2258681

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-22KK0207, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23H00067, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] タイの防災教育に関する予備的検討2022

    • 著者名/発表者名
      牧 貴愛、竹内 裕希子、坂田 のぞみ
    • 雑誌名

      広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究

      巻: 3 号: 3 ページ: 275-279

    • DOI

      10.15027/53403

    • ISSN
      2436-0333
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2033187

    • 年月日
      2022-12-23
    • 言語
      日本語
    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-19H00620
  • [雑誌論文] The outcomes of learner-centred pedagogy: A systematic review2022

    • 著者名/発表者名
      Bremner Nicholas、Sakata Nozomi、Cameron Leanne
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Development

      巻: 94 ページ: 102649-102649

    • DOI

      10.1016/j.ijedudev.2022.102649

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] Embracing the Messiness in Mixed Methods Research: The Craft Attitude2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 雑誌名

      Journal of Mixed Methods Research

      巻: - 号: 3 ページ: 288-307

    • DOI

      10.1177/15586898221108545

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] タンザニアにおける教育借用としての学習者中心型教授法-国際教育政策と初等教員の教授法解釈との相違をめぐって-2022

    • 著者名/発表者名
      坂田のぞみ
    • 雑誌名

      比較教育学研究

      巻: 64 ページ: 47-70

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [雑誌論文] A systematic review of the implementation of learner‐centred pedagogy in low‐ and middle‐income countries2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi、Bremner Nicholas、Cameron Leanne
    • 雑誌名

      Review of Education

      巻: 10 号: 3

    • DOI

      10.1002/rev3.3365

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] タンザニアにおける教育借用としての学習者中心型教授法-国際教育政策と初等教員の教授法解釈との相違をめぐって-2022

    • 著者名/発表者名
      坂田のぞみ
    • 雑誌名

      比較教育学研究

      巻: 64 ページ: 47-70

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [雑誌論文] Is learner-centred pedagogy associated with pupils’ positive attitudes towards learning? The case of Tanzania2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 雑誌名

      Compare: A Journal of Comparative and International Education

      巻: - 号: 8 ページ: 1-19

    • DOI

      10.1080/03057925.2022.2036592

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651, KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [雑誌論文] Capability Approach to Valued Pedagogical Practices in Tanzania: An Alternative to Learner-Centred Pedagogy?2021

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 雑誌名

      Journal of Human Development and Capabilities

      巻: 22 号: 4 ページ: 663-681

    • DOI

      10.1080/19452829.2021.1882409

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K22241
  • [雑誌論文] Pupils’ experiences with learner-centred pedagogy in Tanzania2021

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi、Candappa Mano、Oketch Moses
    • 雑誌名

      Compare: A Journal of Comparative and International Education

      巻: - 号: 3 ページ: 1-19

    • DOI

      10.1080/03057925.2021.1941769

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037, KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [学会発表] Can Learner-Centred Pedagogy Contribute to Learning Equity?2024

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      68th Comparative and International Education Society 2024 Conference on ‘The Power of Protest’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Can Learner-Centred Pedagogy Contribute to Learning Equity?2024

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] Can Learner-Centred Pedagogy Contribute to Learning Equity?2024

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22KK0207
  • [学会発表] Can Learner-Centred Pedagogy Contribute to Learning Equity?2024

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 学会等名
      68th Comparative and International Education Society 2024 Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23H00067
  • [学会発表] Can Learner-Centred Pedagogy Contribute to Learning Equity?2024

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      the 68th Comparative and International Education Society 2024 Conference on ‘The Power of Protest’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [学会発表] Toward an Alternative Pedagogical Framework to Learner-Centred Pedagogy: Indigenous and Currently Valued Pedagogies in Tanzania2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      the Human Development and Capability Association Annual Conference on ‘Vulnerability, Human Development and Cooperative Re-building in Turbulent Times’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [学会発表] Collaboration between Stakeholders in the Design of Context-based Curriculum in Ghana2023

    • 著者名/発表者名
      Henaku, Eugene Adu, Nozomi Sakata
    • 学会等名
      Comparative Education Society of Asia
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] Using Mixed Methods Research Reflexivity for Inclusive Education Systems2023

    • 著者名/発表者名
      DeJaeghere, Joan, Nozomi Sakata, Amita Chudgar, Tom Luschei, Nancy Kendall, Erin Murphy-Graham, and Caine Rolleston
    • 学会等名
      Education and Development Forum (UKFIET) Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] Collaboration between Stakeholders in the Design of Context-based Curriculum in Ghana2023

    • 著者名/発表者名
      Henaku, Eugene Adu, and Nozomi Sakata
    • 学会等名
      he 13th Biannual Conference of Comparative Education Society of Asia on ‘Education in the Aftermath of Social Crisis’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [学会発表] Does Learner-Centred Pedagogy Typify a Dependency Relationship? Stakeholder Interactions and Negotiations during Policy Formation Processes in Ghana2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi, Edjah Hannah
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] Toward an Alternative Pedagogical Framework to Learner-Centred Pedagogy: Indigenous and Currently Valued Pedagogies in Tanzania2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      Human Development and Capability Association
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] Collaboration between Stakeholders in the Design of Context-based Curriculum in Ghana2023

    • 著者名/発表者名
      Henaku, Eugene Adu, and Nozomi Sakata
    • 学会等名
      13th Biannual Conference of Comparative Education Society of Asia
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23H00067
  • [学会発表] Using Mixed Methods Research Reflexivity for Inclusive Education Systems2023

    • 著者名/発表者名
      DeJaeghere, Joan, Nozomi Sakata, Amita Chudgar, Tom Luschei, Nancy Kendall, Erin Murphy-Graham, and Caine Rolleston.
    • 学会等名
      the Education and Development Forum (UKFIET) Conference on ‘Education for Social and Environmental Justice: Diversity, Sustainability, Responsibility’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [学会発表] Collaboration between Stakeholders in the Design of Context-based Curriculum in Ghana.2023

    • 著者名/発表者名
      Henaku, Eugene Adu, and Nozomi Sakata.
    • 学会等名
      the 13th Biannual Conference of Comparative Education Society of Asia on ‘Education in the Aftermath of Social Crisis’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Toward an Alternative Pedagogical Framework to Learner-Centred Pedagogy: Indigenous and Currently Valued Pedagogies in Tanzania.2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      Human Development and Capability Association Annual Conference on ‘Vulnerability, Human Development and Cooperative Re-building in Turbulent Times’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Toward an Alternative Pedagogical Framework to Learner-Centred Pedagogy: Indigenous and Currently Valued Pedagogies in Tanzania2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi
    • 学会等名
      Development and Capability Association Annual Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23H00067
  • [学会発表] Using Mixed Methods Research Reflexivity for Inclusive Education Systems2023

    • 著者名/発表者名
      DeJaeghere, Joan, Nozomi Sakata, Amita Chudgar, Tom Luschei, Nancy Kendall, Erin Murphy-Graham, and Caine Rolleston
    • 学会等名
      Education and Development Forum (UKFIET) Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22KK0207
  • [学会発表] Using Mixed Methods Research Reflexivity for Inclusive Education Systems.2023

    • 著者名/発表者名
      DeJaeghere, Joan, Nozomi Sakata, Amita Chudgar, Tom Luschei, Nancy Kendall, Erin Murphy-Graham, and Caine Rolleston.
    • 学会等名
      Education and Development Forum (UKFIET) Conference on ‘Education for Social and Environmental Justice: Diversity, Sustainability, Responsibility’
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Using Mixed Methods Research Reflexivity for Inclusive Education Systems2023

    • 著者名/発表者名
      DeJaeghere, Joan, Nozomi Sakata, Amita Chudgar, Tom Luschei, Nancy Kendall, Erin Murphy-Graham, and Caine Rolleston
    • 学会等名
      Education and Development Forum (UKFIET) Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23H00067
  • [学会発表] Preparation of Future Teachers Teaching with Technology in Japan:A Preliminary Policy Review2023

    • 著者名/発表者名
      Takayoshi MAKI, MasayasuSakaguchi, Nozomi Sakata, Asami Shimoda
    • 学会等名
      ANICE EDU CMU 2023, The 3rd Annual National and the 1st International Conference on Educational Innovation for Sustainability in the Age of Disruption
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Toward an Alternative Pedagogical Framework to Learner-Centred Pedagogy: Indigenous and Currently Valued Pedagogies in Tanzania2023

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      Human Development and Capability Association
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22KK0207
  • [学会発表] Collaboration between Stakeholders in the Design of Context-based Curriculum in Ghana2023

    • 著者名/発表者名
      Henaku, Eugene Adu, Nozomi Sakata
    • 学会等名
      Comparative Education Society of Asia
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22KK0207
  • [学会発表] A Possible Nexus between Ujamaa and Learner-Centred Pedagogy in Tanzania2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi, Mgonda Nkanileka L.
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] National Agenda for ICT in Education: A Comparative Analysis between South Africa and Japan2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata Nozomi, Sakaguchi Masayasu, Shimoda Asami, Maki Takayoshi
    • 学会等名
      アフリカ教育学会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K13651
  • [学会発表] A Possible Nexus between Ujamaa and Learner-Centred Pedagogy in Tanzania2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi; Mgonda, Nkanileka L.
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K22289
  • [学会発表] A Possible Nexus between Ujamaa and Learner-Centred Pedagogy in Tanzania2022

    • 著者名/発表者名
      Nozomi Sakata
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K22241
  • [学会発表] A Possible Nexus between Ujamaa and Learner-Centred Pedagogy in Tanzania2022

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi; Mgonda, Nkanileka L.
    • 学会等名
      Comparative and International Education Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Nexus between Policy and Practice: Tanzania’s Educational Development and Teachers Perspectives on Learner-Centred Pedagogy2021

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi
    • 学会等名
      57th Japan Comparative Education Society, Tsukuba University (Online Conference)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] Learner-Centred Education in Low- and Middle-Income Countries2021

    • 著者名/発表者名
      Sakata, Nozomi, Nicholas Bremner, and Leanne Cameron
    • 学会等名
      In the 12th Comparative Education Society of Asia (CESA) Biannual Conference Kathmandu (Online Conference)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21KK0037
  • [学会発表] タンザニアにおける初等教員の解釈から解明する学習者中心型教授法の海外展開2021

    • 著者名/発表者名
      坂田のぞみ
    • 学会等名
      日本比較教育学会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K22241
  • [学会発表] Learner-Centred Education in Low- and Middle-Income Countries2021

    • 著者名/発表者名
      Nozomi Sakata, Nicholas Bremner, and Leanne Cameron
    • 学会等名
      Comparative Education Society of Asia
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K22241
  • [学会発表] Possibility of a Historical Lens into Pedagogical Analysis: The Case of Learner-Centred Pedagogy in Tanzania2020

    • 著者名/発表者名
      Nozomi Sakata
    • 学会等名
      World Council of Comparative Education Societies
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K22241
  • 1.  大塲 麻代 (30578828)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  牧 貴愛 (80610906)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 3.  竹内 裕希子 (40447941)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  谷口 京子 (10773012)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  吉田 和浩 (70432672)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  坂口 真康 (00819427)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  正楽 藍 (40467676)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 8.  日下部 達哉 (70534072)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  関口 洋平 (90753640)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  川口 純 (90733329)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 11.  中和 渚 (00610718)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 12.  高阪 将人 (50773016)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi