• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kanno Saori  菅野 佐織

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KANNO Saori  菅野 佐織

畑井 沙織  ハタイ サオリ

Less
Researcher Number 00383373
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 駒澤大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 駒澤大学, 経営学部, 教授
2015 – 2016: 駒澤大学, 経営学部, 教授
2013 – 2014: 駒澤大学, 経営学部, 准教授
2008 – 2011: Komazawa University, 経営学部, 准教授
2009: 駒沢大学, 経営学部, 講師 … More
2008 – 2009: 駒澤大学, 経営学部, 講師
2007: 千葉商科大学, 商経学部, 講師
2006: 千葉商科大学, 商経学部, 専任講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
ブランド・マネジメント / ブランド・リレーションシップ / 消費者行動 / デジタルテクノロジー / シェアリングエコノミー / マーケティング / ブランドリレーションシップ / 国際比較 / ブランド・アタッチメント / 愛着 … More / 愛着(アタッチメント) / 終焉 / 可変性 / シェアリング・エコノミー / デジタル・テクノロジー / ブランドの擬人化 / 感情 / ミックス・エモーション / コラボレーション戦略 / セルフ・ギフト / コ・ブランド / マスティージ / ラグジュアリーブランド / 心理的所有感 / ミックスエモーション / セルフギフト / ライフイベント / 発達心理学 / カワイイ消費 / 自己概念 / 文化 / セルフギフティング / トランジション / 消費文化 / ブランド / 地域ブランド / 価値共創 / ブランド・ロイヤルティ … More
Except Principal Investigator
企業ブランド / 地域価値 / 地域資産モデル / 地域プランド・コミュニケーション / 地域プランド・コンセプト / 地域ブランド・コミュニケーション / 地域ブランド・コンセブト / 経験価値カテゴリー / アクター論 / 地域と企業 / 地域ブランド / マーケティング / 企業と地域 / 企業コンセプト / アクター / 地域コンセプト / 企業と地域の連携 / 企業イメージ / アクターモデル / コミュニケーション戦略 / ゾーニング / ブランドイメージ / ブランド / 地域 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (48 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  A Study on the Variability and Demise of Brand RelationshipsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      菅野 佐織
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  Relationship Between Mixed Emotions in Life Events and Consumer Purchasing BehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kanno Saori
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  Cultural Comparative Study of Brand RelationshipsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kanno Saori
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  The effects of co-creation to brand relationshipsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANNO Saori
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  Antecedents of Brand Relationships: What Makes and Develops Consumer-Brand Attachment?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KANNO Saori
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  Studies in Areal Brand Planning

    • Principal Investigator
      WADA Mitsuo
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『デジタル時代のブランド戦略』(田中洋編)「第5章 デジタル時代のブランド・リレーションシップ」(分担執筆)2023

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166226
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01654
  • [Book] "Romantic Self-Gifts to “Hidden True Self”: Self-Gifting and Multiple Selves" in Gifts, Romance, and Consumer Culture2018

    • Author(s)
      Kanno, Saori and Satoko Suzuki (eds. Minowa, Yuko and Russell W. Belk.
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138500709
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Book] 「経験価値マーケティング」「ケースで学ぶマーケティング(仮題)」2015

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Book] 『価値共創時代のブランド・マネジメント』(共著)2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Total Pages
      323
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Book] 価値共創時代のブランド戦略(青木幸弘編著, ブランド・リレーションシップの構築)2010

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Publisher
      ミネルヴァ書房(ページ未定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Book] 地域ブランドマネジメント2009

    • Author(s)
      和田充夫、菅野沙織、徳山美津江, 長尾雅信、若林宏保
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Book] ライフコース・マーケティング(青木幸弘+女性のライフコース研究会編, 変化する女性のライフイベントと消費)2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Book] 価値共創時代のブランド・マネジメント

    • Author(s)
      菅野佐織, 青木幸弘
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Journal Article] Psychological Ownership in Marketing:2023

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 1 Pages: 7-17

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.033

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-06-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Journal Article] The role of brand coolness in the masstige co-branding of luxury and mass brands2022

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko, and Kanno, Saori
    • Journal Title

      Journal of Business Research

      Volume: 149 Pages: 240-249

    • DOI

      10.1016/j.jbusres.2022.04.061

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889, KAKENHI-PROJECT-21K01740
  • [Journal Article] Motivations, Demographics & Self-Gifting Consumer Behavior in Japan and the USA2021

    • Author(s)
      Roblyn Simeon and Saori Kanno
    • Journal Title

      International Journal of Business Management and Commerce

      Volume: 6(1) Pages: 25-39

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップの再考 ~ブランド・リレーションシップの類型に着目して~2020

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Journal Title

      駒大経営研究

      Volume: 51巻(3・4号)

    • NAID

      120006872573

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Journal Article] Self-Gifting in Interdependent Cultures: Lonely Mothers and Self-Compassion2018

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko and Saori Kanno
    • Journal Title

      Proceedings for the European Advances in Consumer Research Conference 2018

      Volume: 11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Journal Article] Self-Gifting in Interdependent Cultures: Japanese Single Women and Self-Compassion2018

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko and Saori Kanno
    • Journal Title

      Proceedings for the European Marketing Academy Conference 2018

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Journal Article] トランジションとブランド・リレーションシップ~トランジションを乗り越えるブランド~2016

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: vol.36, No.1

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Journal Article] “Consuming “To Have No Self”: Kawaii Consumption in Japanese Women’s Identity Work”2016

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko, Saori Kanno, Kosuke Mizukoshi and Yoshinori Fujikawa
    • Journal Title

      Advances in Consumer Research

      Volume: 44 Pages: 348-352

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Journal Article] トランジションとブランド・リレーションシップ ~トランジションを乗り越えるブランドは何が異なるのか~2016

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 141(Vol.36, No.1) Pages: 27-41

    • NAID

      130007831130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Journal Article] SELF-BRAND CONNECTIONS AND BRAND ATTACHMENT2014

    • Author(s)
      Kanno, Saori
    • Journal Title

      Global Marketing Conference 2014 proceedings

      Volume: 2014 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Journal Article] The Effects of Self-Brand Connections on Brand Attachment2014

    • Author(s)
      Kanno, Saori
    • Journal Title

      International Marketing Trends Conference 2014 Proceedings

      Volume: 2014 Pages: 1-10

    • NAID

      120005248390

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Journal Article] 祭りによる地域ブランド価値共創のフレームワーク-交流する地域ブランドを目指して2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: vol.30(4) Pages: 15-29

    • NAID

      130007990303

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップ概念の整理と課題2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      駒大経営研究

      Volume: vol.42(3・4) Pages: 87-113

    • NAID

      120006617350

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Journal Article] 祭りによる地域ブランド価値共創のフレームワーク~交流する地域ブランドを目指して~2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻 Pages: 15-29

    • NAID

      130007990303

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Journal Article] 消費者の長期記憶とブランド・リレーションシップ2010

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      駒大経営研究

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Journal Article] ブランデット・シティ構築戦略と資産-価値評価モデルの開発2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル 27巻3号

      Pages: 82-96

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Journal Article] ブランデッド・シティ構築戦略と資産-価値評価モデルの開発2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル 27巻3号

      Pages: 82-96

    • NAID

      130008054082

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Journal Article] ブランデッド・シテ才構築戦略と資産-価値評価モデルの開発2008

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Journal Title

      季刊マーケティング・シャーナル 27巻3号

      Pages: 82-96

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Presentation] マーケティングにおける心理的所有感に関する研究のレビューと今後の課題~近年のレビューを中心に~2023

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会4月
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] マスティージ・マーケティングにおけるコ・ブランド戦略2021

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Organizer
      マーケティング学会 ブランド&コミュニケーション研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] マスティージにおけるコ・ブランディング ~パートナー選択に関する実証研究~2021

    • Author(s)
      菅野 佐織・鈴木 智子
    • Organizer
      消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] ソーシャルメディアとブランドマネジメント2019

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Organizer
      マーケティング学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] なぜ私は自分にプレゼントをするの か?自尊心とセルフ・ギフトの関連2018

    • Author(s)
      菅野 佐織・鈴木 智子
    • Organizer
      第29回 日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] Self-Gifting in Interdependent Cultures: Lonely Mothers and Self-Compassion2018

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko and Saori Kanno
    • Organizer
      European Advances in Consumer Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] Self-Gifting in Interdependent Cultures: Japanese Single Women and Self-Compassion2018

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko and Saori Kanno
    • Organizer
      European Marketing Academy
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01889
  • [Presentation] “Consuming “To Have No Self”: Kawaii Consumption in Japanese Women’s Identity Work”2016

    • Author(s)
      Suzuki, Satoko, Saori Kanno, Kosuke Mizukoshi and Yoshinori Fujikawa
    • Organizer
      Association for Consumer Research
    • Place of Presentation
      Berlin, Germany
    • Year and Date
      2016-10-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Presentation] The Effects of Self-Brand Connections on Brand Attachment2014

    • Author(s)
      Saori Kanno
    • Organizer
      International Marketing Trends Conference
    • Place of Presentation
      Venice
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Presentation] 価値共創とブランド・リレーションシップ2012

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップ概念の整理と課題2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Year and Date
      2011-04-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730340
  • [Presentation] ライフイベント・ストレスのブランド・リレーションシップへの影響2010

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      消費者行動研究会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2010-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップ発達に関する仮説モデルの検討2009

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      消費者行動研究会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2009-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップとライフイベント消費2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      (株)アサツー・ディ・ケイ
    • Year and Date
      2008-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Presentation] ブランド研究における関係性問題の位置づけ-ブランド・リレーションシップ概念の検討-2008

    • Author(s)
      青木幸弘・菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Presentation] ブランド研究における関係性問題の位置づけ~主要な論点整理と研究課題の検討~<ブランド・リレーションシップ概念の検討>2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップとライフイベント消費2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      アサツー・ディー・ケー本社
    • Year and Date
      2008-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730282
  • [Presentation] ブランデット・シティ~買いたい・訪れたい・住みたい地域ブランドの創造2007

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学神田校舎
    • Year and Date
      2007-04-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Presentation] ブランデッド・シティ~買いたい・訪れたい・住みたい地域ブランドの創造2007

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学神田学舎
    • Year and Date
      2007-04-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Presentation] プランデッド・シティ〜買いたい・訪れたい・住みたい地域ブランドの創造2007

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学神田校舎
    • Year and Date
      2007-04-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18530331
  • [Presentation] SELF-BRAND CONNECTIONS AND BRAND ATTACHMENT

    • Author(s)
      Kanno, Saori
    • Organizer
      Global Marketing Conference 2014
    • Place of Presentation
      シンガポール
    • Year and Date
      2014-07-15 – 2014-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • [Presentation] トランジションがブランド・リレーションシップに与える影響-ライフイベント消費に関する探索的研究-

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Year and Date
      2014-05-31 – 2014-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380572
  • 1.  WADA Mitsuo (00119041)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  TOKUYAMA Mitsue (80363951)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  NAGAO Masanobu (50467065)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi