• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NASHIO Seiji  名塩 征史

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Nahio Seiji  名塩 征史

Less
Researcher Number 00466426
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 広島大学, 森戸国際高等教育学院, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 広島大学, 森戸国際高等教育学院, 准教授
2018 – 2022: 広島大学, 森戸国際高等教育学院, 講師
2017: 静岡大学, 国際連携推進機構, 特任助教
2016: 静岡大学, グローバル企画推進室, 特任助教
2015: 静岡大学, グローバル企画推進室, 助教 … More
2014: 静岡大学, グローバル改革推進機構, 助教
2013: 北海道大学, メディア・コミュニケーション研究院, 研究員
2012: 北海道大学, メディア・コミュニケーション研究院, 助教 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 59030:Physical education, and physical and health education-related / Linguistics
Except Principal Investigator
Basic Section 08010:Sociology-related / Orality and Society / Linguistics / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
動作の反復 / 理解/把握 / 分析的指導 / 模倣 / シミュレーション / 形/型 / 相互行為論 / 実践的指導-学習過程 / マルチモーダル分析 / 武道 … More / 指導-学習インタラクション / 間身体的アプローチ / 認知効果 / 捉え直し / 環境/状況 / 共同作業 / 環境・状況 / 抽象的な身振り / 会話活動 / 職業談話研究 / 環境と行為の切り結び / 言語/分析的思考 / 身体的思考 / 情報の探索と抽出 / 活動システム / 思考/認知の共有 / 会話/相互行為分析 … More
Except Principal Investigator
相互行為分析 / 共在 / 非対称性 / 身体的相互行為 / 理解 / マルチモダリティ / 共鳴 / 行為連鎖 / 身体動作 / 相互利用 / 基盤整備 / 研究資源 / 相互行為言語学 / コーパス言語学 / 協働学習 / ICT / 外国語学習 / 外国語スピーキング活動 / 外国語不安 / オーディエンスデザイン / Rubric / 相互評価 / オンラインコミュニケーション / 協同学習 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (67 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  Interaction Analysis of Embodied Understanding: Focusing on the Asymmetry of Co-present Participants

    • Principal Investigator
      坂井田 瑠衣
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
  •  Multimodal Analysis of the Process for Instructing and Learning Practical Skills in BudoPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NASHIO Seiji
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 59030:Physical education, and physical and health education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Investigation of the mechanism of resonance achieved by paired bodily movements

    • Principal Investigator
      Sakaida Rui
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Orality and Society
    • Research Institution
      Future University-Hakodate
      National Institute of Informatics
  •  Construction of corpora of Japanese conversations in everyday and institutional settings and new directions in language and interaction studies

    • Principal Investigator
      Den Yasuharu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Chiba University
  •  Collaborative speaking activities with foreign language speakers at distant place

    • Principal Investigator
      Tsubota Yasushi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto Institute of Technology
  •  Research for the Ecological and Cognitive Base Systems 0rienting Our Practice in the Conversational Activities with Diversity Potentials of DevelopmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nahio Seiji
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Shizuoka University
      Hokkaido University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] シリーズ言語・コミュニケーション研究の地平 外界と対峙する2022

    • Author(s)
      伝康晴・前川喜久雄・坂井田瑠衣・牧野遼作・砂川千穂・徳永弘子・川口一画・黒嶋智美・清水大地・須永将史・名塩征史・蓮見絵里・平本毅
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784823411274
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Book] 動的語用論の構築へ向けて 第3巻2021

    • Author(s)
      堀江薫・黄祺佳・木本幸憲・遠藤智子・池沙耶・山田仁子・小松原哲太・伝康晴・名塩征史・早野薫・椎名美智・滝浦真人・北野浩章・片岡邦好
    • Total Pages
      312
    • Publisher
      開拓社
    • ISBN
      9784758913775
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Book] コミュニケーションを枠づけるー参与・関与の不均衡と多様性(仮)2016

    • Author(s)
      片岡邦好・池田佳子・秦かおり・名塩征史・増田将伸・城綾実・横森大輔・難波彩子・砂川千穂・菊池浩平・坂井田瑠衣・安井永子・白井宏美・高梨克也
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Book] 認知言語学論考 NO. 112013

    • Author(s)
      今井新悟・名塩征史・中野研一郎・菊田千春・寺西隆弘・徳山聖美・大西美穂・黒滝真理子・山本幸一・金光成
    • Total Pages
      448
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Journal Article] 活動を遂行する発話/活動と並行する発話2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      広島大学森戸国際高等教育学院紀要

      Volume: 5 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Journal Article] 活動を遂行する発話/活動と並行する発話2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      広島大学森戸国際高等教育学院紀要

      Volume: 5 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Journal Article] Interaction for Synchronization: Multimodal Analysis of the Process of Instructing and Learning Shamisen Skills2022

    • Author(s)
      Nashio Seiji
    • Journal Title

      広島大学森戸国際高等教育学院紀要

      Volume: 4 Issue: 4 Pages: 55-67

    • DOI

      10.15027/52360

    • ISSN
      2435-0842
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2034691

    • Year and Date
      2022-03-31
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Journal Article] Uses of iya to Assert Epistemic Primacy in Japanese Conversation2022

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      広島大学留学生教育

      Volume: 26 Issue: 26 Pages: 19-32

    • DOI

      10.15027/53186

    • ISSN
      1342-8934
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2034812

    • Year and Date
      2022-09-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Journal Article] Interaction for synchronization: Multimodal analysis of the process of instructing and learning Shamisen skills2022

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Journal Title

      Journal of Morito Institute of Global Higher Education Hiroshima University

      Volume: 4 Pages: 55-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Journal Article] 語りに伴うジェスチャーが会話の場にもたらす影響についての一考察 ― 語りによる出来事の再現と図像的ジェスチャー__2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      森戸国際高等教育学院紀要

      Volume: 3 Pages: 14-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Journal Article] 語りに伴うジェスチャーが会話の場にもたらす影響についての一考察―語りによる出来事の再現と図像的ジェスチャー―2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      森戸国際高等教育学院紀要

      Volume: 3 Pages: 14-27

    • NAID

      120007026264

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Journal Article] 空手の形(かた)の稽古に用いられる「号令」:実在しない相手との「間合い」2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      日本認知科学会「間合い」研究分科会, JCSS SIG Maai 2021

      Volume: 2-09 Pages: 1-9

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Journal Article] 会話への途中参加を巡る動機付けと許容に関する認知語用論的考察―理容室でのコミュニケーションを対象とした事例分析をもとに―2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      動的語用論の構築へ向けて(田中廣明・秦かおり・吉田悦子・山口征孝編)

      Volume: 3 Pages: 162-181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Journal Article] 同時演奏を基調とする三味線の稽古場面のマルチモーダル分析―「演奏すること」を教授する対面・同期形式での指導―2020

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      日本認知科学会第37回大会発表論文集

      Volume: - Pages: 412-420

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Journal Article] 身体的技術の指導-学習過程における相互行為--年少者向け空手教室で の「相手を意識した」経験の共有--2020

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      社会言語科学

      Volume: 23 (1) Pages: 100-115

    • NAID

      130007923564

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Journal Article] 身体的技術の指導-学習過程における相互行為―年少者向け空手教室での「相手を意識した」経験の共有―2020

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      社会言語科学

      Volume: 23(1) Pages: 100-115

    • NAID

      130007923564

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Journal Article] 中上級レベルの日本語学習者を対象とする アクティブ・ラーニングへの導入に関する報告と考察 ―「印象」を手がかりに学び合いの可能性を探る―2018

    • Author(s)
      名塩 征史
    • Journal Title

      静岡大学国際交流センター紀要

      Volume: 12 Pages: 23-35

    • NAID

      120006416799

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02882
  • [Journal Article] 語りに伴う抽象的な身振り―語りの構成・展開との関連に焦点を当てた事例研究―2014

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集

      Volume: 14

    • NAID

      40020143438

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Journal Article] 語りに伴う抽象的な身振りー語りの構成・展開との関連に焦点を当てた事例研究ー2014

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集

      Volume: 14 Pages: 442-454

    • NAID

      40020143438

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Journal Article] 相互行為における認知効果の意義―話し合いながら考える活動の観察と分析―2013

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      日本認知科学会大会発表論文集

      Volume: 30 Pages: 157-166

    • NAID

      40020199176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Journal Article] ある行為の可能性を備える環境の捉え直しとそのきっかけとなりうる一語発話―〔知覚-行為〕との関連でみる発話の効果―2013

    • Author(s)
      名塩征史
    • Journal Title

      メディア・コミュニケーション研究

      Volume: 65 Pages: 13-35

    • NAID

      120005346999

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Journal Article] 「解釈の枠組み」の形成と共有―「何を表現しているか」を考え話し合う活動の事例研究―2013

    • Author(s)
      名塩 征史
    • Journal Title

      メディア・コミュニケーション研究

      Volume: 64 Pages: 87-106

    • NAID

      120005228609

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 身体的な学びを支える分析的指導:空手の指導におけるマルチモーダルな「わざ」の記述2024

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      シンポジウム「わざ」を伝えるマルチモダリティ:武道・芸道における指導-学習インタラクション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] 身体的な学びを支える分析的指導:空手の指導におけるマルチモーダルな「わざ」の記述2024

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      シンポジウム「わざ」を伝えるマルチモダリティ:武道・芸道における指導-学習インタラクション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] 「教える」話しぶり/「学ぶ」話しぶり:自他の認識を反映した話し方によって演出される稽古もしくは師弟2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知言語学会第24回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] 「教える」話しぶり/「学ぶ」話しぶり:自他の認識を反映した話し方によって演出される稽古もしくは師弟2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知言語学会第24回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] 空手の稽古における「型」を用いた学びの仕組み:動きの反復と端的な発語2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会第47回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] コミュニケーション活動のタイプ2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会講習会2023秋:社会言語科学の方法としての「比較」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] コミュニケーション活動のタイプ2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会講習会 2023 秋:社会言語科学の方法としての「比較」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] 空手の稽古における「型」を用いた学びの仕組み-動きの反復と端的な発語-2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会第47回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] マルチアクティビティ環境における「いま期待されている振る舞い」をめぐる理解:理容室でのコミュニケーションを例に2023

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会第40回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] Multimodal Analysis of Kata-based Training in a Child-oriented Karate Lesson: How to Achieve an Adequate Imitation of an Expert’s Practice2023

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      18th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] Multimodal analysis of kata-based training in a child-oriented karate lesson: How to achieve an adequate imitation of an expert's practice2023

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      18th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] 教えるための参加・学ぶための参加 : 年少者向け空手教室における指導―学習過程の分析2022

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      ことば・認知・インタラクション10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] 教えるための参加・学ぶための参加 : 年少者向け空手教室における指導 ―学習過程の分析2022

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      ことば・認知・インタラクション10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 技を伝承する「真似」と「反復」:空手と三味線の稽古場面の対照から2022

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      コミュニケーションの自然誌
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] 教えるための参加・学ぶための参加 : 年少者向け空手教室における指導 ―学習過程の分析2022

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      ことば・認知・インタラクション10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] 技を伝承する「真似」と「反復」:空手と三味線の稽古場面の対照から2022

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      コミュニケーションの自然誌研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01879
  • [Presentation] 空手の形(かた)の稽古に用いられる「号令」:実在しない相手との「間合い」2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会「間合い」研究分科会第19回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] The application of standard melody patterns to instruction in Shamisen lessons: Findings from multimodal analysis of Shamisen practice through simultaneous imitation2021

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      17th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11500
  • [Presentation] 長唄三味線の稽古中に師匠が用いる「ね」発話の様相2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      ことば・認知・インタラクション9
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] The application of standard melody patterns to instruction in Shamisen lessons: Findings from multimodal analysis of Shamisen practice through simultaneous imitation2021

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      17th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 会話における「認識性」を巡る日本語の事例分析2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      第19回対照言語行動学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] The Application of Standard Melody Patterns to Instruction in Shamisen Lessons: Findings from Multimodal Analysis of Shamisen Practice through Simultaneous Imitation2021

    • Author(s)
      Nashio Seiji
    • Organizer
      17th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] 会話における「認識性」を巡る日本語の事例分析2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      第19回対照言語行動学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] 長唄三味線の稽古中に師匠が用いる「ね」発話の様相2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      ことば・認知・ インタラクション9
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] 空手の形(かた)の稽古に用いられる「号令」:実在しない相手との「間合い」2021

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会「間合い」研究分科会第19回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 同時演奏を基調とする三味線の稽古場面のマルチモーダル分析__「演奏 すること」を教授する対面・同期形式での指導__2020

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会第37回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] Instructive utterances contributing to multimodal instruction in child-oriented karate lessons: Variety of utterances intended to correct the bodily motions2019

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      16th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] Instructive bodily demonstrations situated in Karate lessons2019

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      EIL2019 & LCI-7 Joint International Symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] Instructive utterances contributing to multimodal instruction in child-oriented karate lessons: Variety of utterances intended to correct the bodily motions2019

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      16th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] Instructive bodily demonstrations situated in Karate lessons2019

    • Author(s)
      Seiji Nashio
    • Organizer
      EIL2019 & LCI-7 Joint International Symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] 三味線の稽古場面における師匠と習い手の相互行為―マルチモーダルな指導における発話形式の使い分け―2018

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会42回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 三味線の稽古場面における師匠と習い手の相互行為-マルチモーダルな指導における発話形式の使い分け-2018

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      第42回社会言語科学会研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0085
  • [Presentation] 「していること」と「話されていること」との関連から参与枠組みの変容を見る-理容室での会話事例をもとに-2017

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      国立国語研究所共同プロジェクト「会話における創発的参与構造の解明と類型化」定例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 「何が始まるか」を伝える一振り:年少者向け空手教室における個別指導の間合い2017

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会「間合い-時空間インタラクション」第9回分科会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 会話の組織化に寄与する「話題性」-「いかに〈話すこと〉を促すか」という観点からの捉え直し-2017

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会第40回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] 空手の基本動作を教授・練習する場の相互行為:統率の枠を超える参与者(師範)による個別指導の観察と分析2017

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H00914
  • [Presentation] スピーキング能力の育成と評価を巡る一考察 --外国語スピーキング授業のより良い形を求めて--2017

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      ワークショップやりとりの中の言語能力2017:外国語学習活動の評価・実践データ分析をめぐって
    • Place of Presentation
      九州大学西新プラザ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02882
  • [Presentation] 会話の分裂を巡る投機的な発話と活動の分岐-音声会話の場の変容に関する事例分析–2015

    • Author(s)
      名塩 征史
    • Organizer
      社会言語科学会
    • Place of Presentation
      京都教育大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2015-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 発話・行為・環境―会話活動の中で発話を捉え直す―2014

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      対照言語行動学研究会北京シンポジウム
    • Place of Presentation
      北京外国語大学日本研究センター(中華人民共和国)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 理容師の仕事を支える言語行動ー理容室における語用の事例研究ー2014

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      対照言語行動学研究会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都渋谷区)
    • Year and Date
      2014-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 語りに伴う抽象的な身振り―語りの構成・展開との関連に焦点を当てた事例研究―2013

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知言語学会
    • Place of Presentation
      京都外国語大学(京都府京都市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 相互行為における認知効果の意義―話し合いながら考える活動の観察と分析―2013

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      日本認知科学会
    • Place of Presentation
      玉川大学(東京都町田市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 語る活動が創出する仮想環境に応じた各主体による自己の捉え直し2012

    • Author(s)
      名塩 征史
    • Organizer
      対照言語行動学研究会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都渋谷区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 理容行為を巡る様々な発話の組織化

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      社会言語科学会
    • Place of Presentation
      立命館アジア太平洋大学(大分県別府市)
    • Year and Date
      2014-09-13 – 2014-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • [Presentation] 枠組みを象る・枠組みを受け容れるー「参与」に係る認知的思考と実体との切り結びー

    • Author(s)
      名塩征史
    • Organizer
      「参与(関与)枠組みの不均衡を考える」ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      愛知大学名古屋キャンパス(愛知県名古屋市))
    • Year and Date
      2015-02-20 – 2015-02-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24720169
  • 1.  遠藤 智子 (40724422)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  Den Yasuharu (70291458)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  Sakaida Rui (90815763)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  森本 郁代 (40434881)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  Tsubota Yasushi (50362421)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  ヒーリ サンドラ (10460669)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  水野 義道 (60190659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  森 真幸 (90528267)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  祝 利 (00759417)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  小磯 花絵 (30312200)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  高梨 克也 (30423049)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  横森 大輔 (90723990)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  黒嶋 智美 (50714002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  石本 祐一 (50409786)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  居關 友里子 (70780500)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  Ito Yokuto
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  Tokunaga Takenobu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  Masuda Hideo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  Kudo Yumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi