• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKAHASHI HIROYUKI  高橋 広行

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TAKAHASHI Hiroyuki  高橋 広行

Less
Researcher Number 00580325
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 同志社大学, 商学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 同志社大学, 商学部, 教授
2015 – 2018: 同志社大学, 商学部, 准教授
2013 – 2014: 流通科学大学, 商学部, 准教授
2011 – 2012: 流通科学大学, 商学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
消費者行動 / アプリ / エンゲージメント / ブランド / マーケティング / 行動データ / 価値観 / Z世代 / 行動的ロイヤルティ / 態度的ロイヤルティ … More / 購買行動 / ロイヤルティ・プログラム / スマートフォン / ロイヤルティ / 地域ブランド / 3次産業 / 1次産業 / 農業 / サンセバスチャン / 美食 / 一次産業 / 三次産業 / サン・セバスチャン / 地域ブランディング / 消費者視点 / 店舗内行動 / 食品スーパー / カテゴリー・マネジメント … More
Except Principal Investigator
マーケティング / 消費者行動 / デジタルマーケティング / ブランド・パーパス / DtoC / ブランド・オーセンティシティ / 商学 / ヒューリスティクス / 顧客エンゲージメント / オムニチャネル / エンゲージメント / ロイヤルティ / 購買意思決定プロセス / モバイルアプリ / ブランド / カテゴリー / 本物感 / スクリプト / カテゴリー構造 / 消費者情報処理 / 業態 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (74 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  エンゲージメントの行動データと心理尺度の統合モデルによるブランド・マネジメントPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      高橋 広行
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  ブランドの存在意義を基軸としたブランディング研究:DtoCブランドを対象に

    • Principal Investigator
      田中 祥司
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Setsunan University
  •  The Influence of Smart Phone Design and Usage on Brand LoyaltyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takahashi Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Seeking for Mobile Application: Omni-channel and Consumer Decision Process

    • Principal Investigator
      Niikura Takashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Place Branding Trough Gastronomy and Local FoodPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takahashi Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Doshisha University
  •  Consumers' Perceived Brand Authenticity: Scale Development and Its Application to Advertisement

    • Principal Investigator
      TANAKA Shoji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kobe Yamate University
      Kobe Shukugawa Gakuin University
  •  Category management based on consumer behavior : point of view of merchandisingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  Category as type of retail operation: Type of retail operation research based on consumer information processing

    • Principal Investigator
      NIIKURA Takashi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 「持たない時代」のマーケティング2022

    • Author(s)
      髙橋広行、CCCマーケティング総合研究所、財津涼子、大山翔平
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      同文舘出版(株)
    • ISBN
      4495650157
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Book] 「持たない時代」のマーケティング2022

    • Author(s)
      髙橋広行、CCCマーケティング総合研究所、財津涼子、大山翔平
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      同文舘出版(株)
    • ISBN
      9784495650155
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755
  • [Book] 「持たない時代」のマーケティング2022

    • Author(s)
      髙橋広行、CCCマーケティング総合研究所、財津涼子、大山翔平
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      同文舘出版
    • ISBN
      9784495650155
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Book] 消費者視点の小売イノベーション ー オムニ・チャネル時代の食品スーパー2018

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641165300
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Book] 「6章 売り場のデザイン」『1からのリテール・マネジメント』(分担執筆)2012

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Publisher
      碩学社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] A Mobile App Engagement Comprehensive Model of Matching to Purchase History Data:2024

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      Japan Marketing Review

      Volume: 5 Issue: 1 Pages: 55-63

    • DOI

      10.7222/marketingreview.2024.007

    • ISSN
      2435-0443
    • Year and Date
      2024-03-19
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01639
  • [Journal Article] Impact of brand authenticity on word-of-mouth for tourism souvenirs2023

    • Author(s)
      Tanaka Shoji、Kim Changju、Takahashi Hiroyuki、Nishihara Akihiro
    • Journal Title

      Cogent Business & Management

      Volume: 11 Issue: 1 Pages: 2290222-2290222

    • DOI

      10.1080/23311975.2023.2290222

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755
  • [Journal Article] Classification and understanding of the different value types of generation Z : focusing on the SDGs, work styles and happiness2023

    • Author(s)
      髙橋 広行、財津 涼子、大山 翔平
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 75 Issue: 2 Pages: 239-267

    • DOI

      10.14988/0002000054

    • ISSN
      03872858
    • URL

      https://doshisha.repo.nii.ac.jp/records/2000054

    • Year and Date
      2023-09-19
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01639
  • [Journal Article] カスタマー・ブランド・エンゲージメントの構成概念の測定と位置づけに関する考察2022

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 73 Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755
  • [Journal Article] A study on the measurement and positioning of customer brand engagement2022

    • Author(s)
      髙橋 広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 73 Issue: 5 Pages: 1157-1176

    • DOI

      10.14988/00028760

    • ISSN
      03872858
    • URL

      https://doshisha.repo.nii.ac.jp/records/28768

    • Year and Date
      2022-02-14
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] Validation of acceptable loyalty programs in the digital age : through comparative analysis of engagement, loyalty, satisfaction, and purchase behavior data2022

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 74 Issue: 3 Pages: 743-756

    • DOI

      10.14988/00029331

    • ISSN
      03872858
    • URL

      https://doshisha.repo.nii.ac.jp/records/29332

    • Year and Date
      2022-11-15
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755, KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] A study of loyalty programs for consumer purchase behavior in the digital era : structuring and identification of proposed measures through systematic reviews2022

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 74 Issue: 2 Pages: 447-466

    • DOI

      10.14988/00029306

    • ISSN
      03872858
    • URL

      https://doshisha.repo.nii.ac.jp/records/29307

    • Year and Date
      2022-09-30
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755, KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] A Comprehensive Customer Brand Engagement Model Including Purchase History Data:2022

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      Japan Marketing Review

      Volume: 3 Issue: 1 Pages: 53-61

    • DOI

      10.7222/marketingreview.2022.007

    • NAID

      130008165149

    • ISSN
      2435-0443
    • Year and Date
      2022-02-28
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] 顧客志向のサービスレベルの検討-「狩野モデル」を用いた分析を通じて2022

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 73 Pages: 119-136

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01755
  • [Journal Article] Consideration of customer-oriented service levels : through the analysis using the "Kano model"2022

    • Author(s)
      髙橋 広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 73 Issue: 6 Pages: 1459-1476

    • DOI

      10.14988/00028816

    • ISSN
      03872858
    • URL

      https://doshisha.repo.nii.ac.jp/records/28824

    • Year and Date
      2022-03-14
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] 「研究支援調査データの活用事例と利点:『Covid-19を含めた環境要因が消費者のQR決済 サービス利用行動に与える影響:マルチ・レベル・パースペクティブ理論を背景に』(髙橋ほか2021)の研究事例を通じて」2021

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      『アドスタディーズ』

      Volume: 78 Pages: 44-51

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] The impact that the environmental factors including COVID-19 give to the usage behavior of the QR-code payment applications : analysis through the multi-level perspective framework2021

    • Author(s)
      髙橋 広行、佐藤 研一、長沼 健
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 73 Issue: 2 Pages: 747-776

    • DOI

      10.14988/00028552

    • NAID

      120007162852

    • ISSN
      03872858
    • URL

      https://doshisha.repo.nii.ac.jp/records/28560

    • Year and Date
      2021-09-17
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Journal Article] バスク地方の『美食の都』:サン・セバスチャンを支える地域政策・活動2019

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      『同志社商学』同志社大学商学会

      Volume: 第71巻第1号 Pages: 177-195

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03958
  • [Journal Article] デジタル時代におけるリアル店舗の存在価値:阪急オアシスの新業態「Kitchen & Market」の事例を通じて2019

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 第71巻第2号 Pages: 63-82

    • NAID

      120006877706

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 書評「地域ブランディングの論理」(小林哲 著,有斐閣)2017

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第37巻第2号 Pages: 157-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03958
  • [Journal Article] 「ブランドの本物感を構成する要素の精緻化と類型化」2017

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』

      Volume: 第51巻 Pages: 26-33

    • NAID

      40021167163

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Journal Article] 美食を通じた地域ブランディングの事例研究 ースペイン バスク地方の「美食の都」:サン・セバスチャンの成功要因の解明2017

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 第68巻第5・6号 Pages: 35-58

    • NAID

      120006224464

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03958
  • [Journal Article] 「ブランドの「本物感」を構成する要素の測定」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      『流通研究』(レター論文特集号)

      Volume: 第19巻 Pages: 39-52

    • NAID

      130005679770

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Journal Article] シティプロモーション活動を通じた地域ブランド化:奈良市の移住定住促進の活動事例を通じて2016

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      同志社商学

      Volume: 第68巻第1・2号 Pages: 57-72

    • NAID

      120005890355

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03958
  • [Journal Article] 先進国市場を対象にした発展途上国の特産品魅力度を高めるための要素の検討2016

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 289号 Pages: 17-24

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03958
  • [Journal Article] 消費者視点の小売イノベーション:食品スーパーを対象に2016

    • Author(s)
      高橋広行
    • Journal Title

      マーケティングジャー ナル

      Volume: 142 Pages: 44-61

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 「本物感の知識ネットワーク構造の検討」2015

    • Author(s)
      田中祥司、髙橋広行
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』

      Volume: 第49巻 Pages: 2-9

    • NAID

      40020670789

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究 :スクリプト概念にもとづく食品スーパーの業態認識2014

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 16(2) Pages: 49-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究:スクリプト概念にもとづく食品スーパーの業態認識2014

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      流通研究(日本商業学会)

      Volume: 第16巻2号 Pages: 49-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究 :スクリプト概念にもとづく食品スーパーの業態認識2014

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      『流通研究』日本商業学会

      Volume: 第16巻2号 Pages: 49-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] Customer-based Retail Brand Equity: Prototype Model Based on Equity Driver and Components of Japanese Supermarkets2014

    • Author(s)
      Hiroyuki Takahashi
    • Journal Title

      Journal of the University of Marketing and Distribution Sciences: Distribution Sciences & Business Administration(流通科学大学論集 流通・経営編)

      Volume: Vol.26,No.2 Pages: 75-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] Customer-based Retail Brand Equity: Prototype Model Based on Equity Driver and Components of Japanese Supermarkets2014

    • Author(s)
      Takahashi, Hiroyuki
    • Journal Title

      Journal of the University of Marketing and Distribution Sciences: Distribution Sciences & Business Administration

      Volume: 26(2) Pages: 75-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者視点のリテール・ブランド・エクイティ:食品スーパーを対象にしたモデルの検討2014

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      『マーケティングジャーナル』日本マーケティング学会

      Volume: 第132号 Pages: 57-74

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] 「業態革新が売り場行動に与える影響 :北野エースの事例を通じて」2013

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      『Discussion Paper Series, No.021』, 立命館大学イノベーション・マネジメント研究センター

      Volume: No.021 Pages: 19-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究に向けて:その研究課題と業態認識主体としてのスクリプト2013

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル(日本マーケティング協会)

      Volume: 第127号(第32巻3号) Pages: 67-81

    • NAID

      130007959568

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究に向けて:その研究課題と業態認識主体としてのスクリプト2013

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 第127号 Pages: 67-81

    • NAID

      130007959568

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 「消費者視点の業態研究に向けて:その研究課題と業態認識主体としてのスクリプト」2013

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Journal Title

      『季刊マーケティングジャーナル』,公益社団法人 日本マーケティング協会

      Volume: 第32巻3号 Pages: 67-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] 業態革新が売り場行動に与える影響:北野エースの事例を通じて2013

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      Discussion Paper Series(立命館大学イノベーション・マネジメント研究センター)

      Volume: No.021(ISSN 1882-4366)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 業態の芽の方向性:消費者視点の革新的小売企業事例研究2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      流通科学大学論集:流通・経営編(流通科学大学学術研究会)

      Volume: 第24巻第2号 Pages: 125-149

    • NAID

      120005328032

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 「消費者視点のカテゴリー・マネジメント」2012

    • Author(s)
      髙橋広行・徳山美津恵
    • Journal Title

      『繊維製品消費科学』日本繊維製品消費科学会

      Volume: 第53巻第10号 Pages: 22-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] 「リテール・ブランドにもとづく魅力的な売場づくり: LUSH(ラッシュ)のバリュー・ドライバーに関する実証分析」2012

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Journal Title

      『Discussion Paper Series, No.020』, 立命館大学イノベーション・マネジメント研究センター

      Volume: No.020 Pages: 14-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] 「倫理的消費商品と消費者心理との関連性」2012

    • Author(s)
      髙橋広行・豊田尚吾
    • Journal Title

      『繊維製品消費科学』日本繊維製品消費科学会

      Volume: 第53巻第12号 Pages: 75-86

    • NAID

      130005682952

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Journal Article] 顧客第一主義の具現化による店舗づくり:株式会社ハンズマン2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル(日本マーケティング協会)

      Volume: 第125号(第32巻1号) Pages: 100-118

    • NAID

      130007967167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 顧客第一主義の具現化による店舗づくり2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 第125号 Pages: 100-118

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 業態の芽の方向性:消費者視点の革新的小売企業事例研究2012

    • Author(s)
      高橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      流通科学大学論集-流通・経営編

      Volume: 第24巻第2号 Pages: 125-149

    • NAID

      120005328032

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] Buds of Types of Retailers : New Store Format Case Study Based on the Frame of Value Dimension and Value Premise2011

    • Author(s)
      Takahashi, H.
    • Journal Title

      The 9th Society of Asian Retailing and Distribution (SARD) Workshop proceeding

      Pages: 19-34

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 購買履歴データと心理データを突合したモバイル・アプリ・エンゲージメントの包括モデル:⾷料品企業の顧客データを⽤いた実証研究2023

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01639
  • [Presentation] Z世代の価値観タイプと地域社会やSDGsとの関連性2023

    • Author(s)
      髙橋広行,財津 涼子、大山 翔平
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01639
  • [Presentation] 『持たない時代のマーケティング』から考える「新しい消費」2022

    • Author(s)
      髙橋広行・財津 涼子
    • Organizer
      日本マーケティング学会 第12回ブランド&コミュニケーション研究報告会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Presentation] 購買履歴データを含めたカスタマー・ブランド・エンゲージメントの包括モデル:服飾雑貨SPAブランドの顧客データを用いた実証研究2021

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会(於:オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Presentation] Covid-19を含めた環境要因が消費者のQR決済サービス利用行動に与える影響:マルチレベル・ パースペクティブ理論をベースに2021

    • Author(s)
      髙橋広行・佐藤研一
    • Organizer
      2021年度 日本商業学会 第71回 全国研究大会(於:オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Presentation] ライフスタイルを彩る”非所有消費”の研究:サブスクがもたらす消費者の態度変容についての考察2021

    • Author(s)
      大山 翔平・髙橋 広行・財津 涼子
    • Organizer
      日本マーケティング学会(於:オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01977
  • [Presentation] 美食を通じた地域ブランディングの事例研究ースペイン バスク地方「美食の都」:サンセバスチャンの成功要因の解明2017

    • Author(s)
      高橋広行
    • Organizer
      日本商業学会関西部会4月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03958
  • [Presentation] 「ブランドの本物感-構成要素の類型とカテゴリー傾向」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会第5回マーケティングカンファレンス2016
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「ブランドの本物感尺度開発と構造化の検討」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「ブランドの本物感の形成プロセス -M-GTAを用いた分析を通じて-」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] ブランドの本物感の研究-尺度開発に向けた探索的研究-2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会 関西部会5月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2015-05-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「『本物感』構成要素の探求-消費者の知識ネットワーク構造を用いながら-」2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 「ファッション製品の本物感の研究-尺度開発に向けた探索的研究-」2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会2015年度年次大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590077
  • [Presentation] 消費者視点の業態革新性:スクリプト概念にもとづく食品スーパーの事例分析を通じて2013

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会、第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学・滝子キャンパス(愛知県)
    • Year and Date
      2013-06-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 消費者視点の業態研究:スクリプト概念による食品スーパーの業態認識2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本商業学会、第3回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      広島経済大学・立町キャンパス(広島県)
    • Year and Date
      2012-12-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態認識と業態の芽:消費者のカテゴリー化概念の視点から2012

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会、第62回全国研究大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学(北海道)
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態認識と業態の芽の探索:消費者のカテゴリー化概念の視点から2012

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会、市場に関する部会
    • Place of Presentation
      関西学院大学・上ヶ原キャンパス(兵庫県)
    • Year and Date
      2012-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] "Buds"of Types of Retailers : New Store Format Case Study Based on the Frame of Value Dimension and Value Premise2011

    • Author(s)
      Takahashi、H.
    • Organizer
      The 9th Society of Asian Retailing and Distribution (SARD) Workshop
    • Place of Presentation
      Renmin University of China
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態の芽の探索:価値次元と価値前提のフレームに基づく小売事例研究2011

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会、第42回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      早稲田大学・早稲田キャンパス(東京都)
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態の芽の探索:価値次元と価値前提のフレームに基づく小売事例研究2011

    • Author(s)
      高橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 社会性テーマ商品購買と消費者心理の関連性

    • Author(s)
      髙橋広行・豊田尚吾
    • Organizer
      2012年 日本繊維製品消費科学会 年次大会
    • Place of Presentation
      文化学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Presentation] 消費者視点の業態革新性:スクリプト概念にもとづく食品スーパーの事例分析を通じて

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会,第46回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Presentation] エシカル商品の購入を促すキーコンセプトと消費者価値観との関連性について

    • Author(s)
      髙橋広行・豊田尚吾
    • Organizer
      2013年 日本繊維製品消費科学会 年次大会
    • Place of Presentation
      椙山女学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Presentation] 消費者視点の業態革新性:スクリプト概念にもとづく食品スーパーの事例分析を通じて

    • Author(s)
      髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会・第46回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学(愛知県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態認識と業態の芽:消費者のカテゴリー化概念の視点から

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会 第62回全国大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学(北海道)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 消費者視点の業態研究:スクリプト概念による食品スーパーの業態認識

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本商業学会 第3回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      広島経済大学(広島県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] エシカル商品の購入を促すキーコンセプト

    • Author(s)
      髙橋広行・豊田尚吾
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会,第46回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • [Presentation] 「消費者視点の業態研究ースクリプト概念による食品スーパーの業態認識」

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本商業学会 第3回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      広島経済大学 立町キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530544
  • 1.  TANAKA Shoji (70704922)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 2.  NIIKURA Takashi (20278774)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 3.  池尾 恭一 (40131502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  西原 彰宏 (10634272)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi