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Emmaru Tetsuma  圓丸 哲麻

Researcher Number 00636996
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-6317-3062
Affiliation (Current) 2025: 大阪公立大学, 大学院経営学研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 大阪公立大学, 大学院経営学研究科, 教授
2022: 大阪公立大学, 大学院経営学研究科, 准教授
2020 – 2021: 大阪市立大学, 大学院経営学研究科, 准教授
2018 – 2019: 麗澤大学, 経済学部, 准教授
2015: 麗澤大学, 経済学部, 准教授
2013 – 2014: 麗澤大学, 経済学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
準拠集団 / ライフコース / (地域への)エンゲージメント / ブランド・コミュニティ / ライフスタイル / 地域性 / 買物行動 / まちづくり / 大型小売店 / 非耐久財 … More / ブランド / 親和性 / エンゲージメント / コミュニティ意識 / 自民族中心主義 / 企業インタビュー / フォーカスグループインタビュー / 自己概念 / 購買行動 / リテールブランド / カントリーイメージ / (日本に対する)同一視 / 帰属欲求 / ブランド知覚 / エスニック・アイデンティティ / ナショナル・アイデンティティ / エスニシティ / 典型性 / 心理的距離 / カントリーバイアス / 原産国情報 / 自国中心主義 / リレーションシップ・マーケティング / 関係性マーケティング / Consumer Ethnocentrism / 原産国 / 愛国消費 / 規範 / 消費者行動 / マーケティング … More
Except Principal Investigator
エンゲージメント / オムニチャネル / 顧客経験 / 習慣行動 / プライシング / サブスクリプション・サービス / ニューノーマル / 自己保健能力 / インクルージョン / ヘルスリテラシー / マーケティング / 産学連携 / 社会的健康 / 健康経営 / 地域ブランディング / サステナビリティ / CSV / 価値共創 / 地場力(仕組み) / 自立 / 循環 / 循環型マーケティング / 持続性 / 自立・自助 / 産品ブランド / 6次産業化 / 地域活性化と地域再生化の違い / アートと地域再生化 / 地域の空洞化、臨界点 / フィルター構造 / 共異体 / コミュニティ / 価値共創マーケティング / プレイスランディング / 地域再生化 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (25 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  消費者の習慣行動とサブスクリプション・サービスの利用と継続

    • Principal Investigator
      太宰 潮
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Fukuoka University
  •  The contribution and detriment of large-scale retail stores to "community developments"Principal Investigator

    • Principal Investigator
      圓丸 哲麻
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
  •  Health and Productivity Management in the New Normal Era : focus on Physical, Mental, and Social Well-being of the Younger Generation

    • Principal Investigator
      Osaki Koji
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Senshu University
  •  The Analysis of "Made in Japan" Incentives in Overseas Markets: Focusing on U.S. ConsumersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Emmaru Tetsuma
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
      Osaka City University
  •  A study of regional revitalization in Teshima

    • Principal Investigator
      Shinya Nakami
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kanagawa University
      Gakushuin University
  •  Patriotic consumption in environmental crisis: investigating the relationship between introverted consumption and changes in lifestyle caused by disasters and political tensionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Emmaru Tetsuma
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Reitaku University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Toward Improving the Health Literacy of Undergraduate Students2024

    • Author(s)
      大崎恒次,圓丸哲麻,三井雄一,大野幸子
    • Journal Title

      Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information

      Volume: 202311 Issue: 0 Pages: 265-268

    • DOI

      10.11497/jasmin.202311.0_265

    • Year and Date
      2024-01-31
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01764
  • [Journal Article] 住民基点の「地域再生(化)」に関する検討:豊島住民へのインタビュー調査結果を踏まえて2022

    • Author(s)
      大崎恒次・圓丸哲麻
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 56 Pages: 68-86

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Journal Article] 米国消費者の「日本発リテール・ブランド」 の評価属性とは? ― FGIからの検討 ―2021

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 オーラルセッション ― フルペーパー

      Volume: 10 Pages: 60-66

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01991
  • [Journal Article] マーケティングにおける地域再生化視点の可能性:豊島に注目して2021

    • Author(s)
      大崎恒次、圓丸哲麻、中見真也
    • Journal Title

      専修大学商学研究所報

      Volume: 52 Pages: 1-50

    • NAID

      40022600917

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Journal Article] アートを触媒とした地域再生化視点の有用性-「「豊島」の再生化に注目して2021

    • Author(s)
      大崎恒次・圓丸哲麻・中見真也
    • Journal Title

      流通問題

      Volume: 57-2 Pages: 8-15

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Journal Article] ブランド価値構築およびブランド消費における消費者基点のThird Partyの検討2016

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Journal Title

      麗澤学際ジャーナル

      Volume: 24 Pages: 71-91

    • NAID

      120005704797

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Journal Article] Relationship between Clothing Consciousness and Clothing Norms2015

    • Author(s)
      Tetsuma Emmaru
    • Journal Title

      Global Alliance of Marketing & Management Associations 2015 Conference at Florence

      Volume: 1 Pages: 297-306

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Journal Article] リレーションシップ・マーケティングと関係性マーケティングの比較研究-信頼概念からの考察-2015

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Journal Title

      麗澤経済研究

      Volume: 22 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Journal Article] 日本におけるConsumer Ethnocentrismの探索的研究2014

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Journal Title

      経営会計研究

      Volume: 19 Pages: 1-18

    • NAID

      40020266631

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Journal Article] 学生の被服意識と着装規範の関係-準拠集団意識からの考察-2014

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 55 Pages: 15-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Presentation] 健康経営に取り組む企業の事例に関する一考察:質的研究手法を用いた分析を中心として2023

    • Author(s)
      大崎恒次,圓丸哲麻,三井雄一,大野幸子,中見真也
    • Organizer
      日本商業学会 第73回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01764
  • [Presentation] 大学生のヘルスリテラシー向上に関する検討:ニューノーマル時代における産学連携による『健康』×『マーケティング』コンペティションの試み2023

    • Author(s)
      大崎恒次,圓丸哲麻,三井雄一,大野幸子
    • Organizer
      経営情報学会 2023年 全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01764
  • [Presentation] The Importance of Retail Brand Community: Consideration from Brand Community and Social Identity Theory2023

    • Author(s)
      Tetsuma Emmaru,
    • Organizer
      2023 Global Marketing Conference at Seoul
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01649
  • [Presentation] 海外消費者にとっての日本ブランドの誘因とは? -米国消費者の SPA ブランド消費に焦点を当てて-2022

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01991
  • [Presentation] 米国消費者の「日本発リテール・ブランド」 の評価属性とは? ― FGIからの検討 ―2021

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01991
  • [Presentation] 豊島の地域再生化(ストーリー)に関する一考察2020

    • Author(s)
      中見真也、圓丸哲麻、大崎恒次
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Presentation] “What is the Sustainability in Local Branding? -Consideration from structure model of the Regional Re-Birth in Teshima ( ART SETOUCHI )- ”2020

    • Author(s)
      Tetsuma Emmaru, Shinya Nakami, Koji Osaki
    • Organizer
      2020Global Marketing Conference at Seoul
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Presentation] 科研費基盤C(商学) 豊島の地域再生化(ストーリー)に関する一考察 ー住民、観光客への調査を踏まえてー2019

    • Author(s)
      中見真也・圓丸哲麻・大崎恒次
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Presentation] 科研費基盤C(商学) 「豊島の再生化ストーリーに関する一考察2019

    • Author(s)
      中見真也・圓丸哲麻・大崎恒次
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01887
  • [Presentation] Consumer Ethinocentrismの国際比較研究2016

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Presentation] Relationship between Clothing Consciousness and Clothing Norms2015

    • Author(s)
      Tetsuma Emmaru
    • Organizer
      Global Alliance of Marketing & Management Associations
    • Place of Presentation
      イタリア フィレンツェ大学
    • Year and Date
      2015-06-25
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Presentation] Relationship between Clothing Consciousness and Clothing Norms2015

    • Author(s)
      Tetsuma Emmaru
    • Organizer
      Global Alliance of Marketing & Management Associations
    • Place of Presentation
      フィレンツェ大学(イタリア)
    • Year and Date
      2015-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Presentation] ブランド・インキュベーションの枠組み構築に向けた一考察2015

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Presentation] 消費者行動意図規定因としてのConsumer Ethnocentrism の重要性とその課題2014

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Organizer
      日本経営会計学会CSR研究部会
    • Place of Presentation
      麗澤大学
    • Year and Date
      2014-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • [Presentation] 環境変化に伴う社会的ライフスタイルの変容と、広告におけるパトリオティックアプローチの重要性

    • Author(s)
      圓丸 哲麻
    • Organizer
      日本広告学会関西部会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780269
  • 1.  Shinya Nakami (30794797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  Osaki Koji (70712678)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  三井 雄一 (00782145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  大野 幸子 (30740005)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  太宰 潮 (60526391)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  西原 彰宏 (10634272)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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