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Ohyabu Akira  大藪 亮

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Researcher Number 00637275
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 熊本大学, 大学院人文社会科学研究部(文), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 岡山理科大学, 経営学部, 教授
2017 – 2019: 岡山理科大学, 経営学部, 准教授
2015 – 2016: 岡山理科大学, 総合情報学部, 准教授
2014: 岡山理科大学, 総合情報学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
顧客経験 / 価値共創 / サービス・ロボット / 価値生成 / 文脈価値 / 相互作用 / サービスロボット / 直接的相互作用 / S-Dロジック / エンゲージメント / サービス・ドミナント・ロジック / 価値形成
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (52 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  サービス・ロボットを中心とする包括的な顧客経験に関する理論的・経験的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大藪 亮
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Okayama University of Science
  •  A study of the generation of value through the interaction between customer and service robotPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oyabu Akira
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Okayama University of Science
  •  Customer's Value Formation Process in life world: From micro and macro perspectivesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oyabu Akira
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Okayama University of Science
  •  Research of the mechanism of customers' value-in-context formation and changePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ohyabu Akira
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Okayama University of Science

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 北欧学派のマーケティング研究2021

    • Author(s)
      村松潤一,大藪亮
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      白桃書房
    • ISBN
      9784561662389
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Book] ベーシック流通論2015

    • Author(s)
      井上崇通,河内俊樹,庄司真人,余漢燮,石川和男,菊池一夫・金澤敦史,田口尚史,大藪亮,今村一真,村上真理,藤岡芳郎,柯麗華,山口隆久,謝憲文,村松潤一
    • Total Pages
      218
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Journal Article] Structural Equation Modeling for the Interplay Among Consumer Engagements with multiple engagement objects in consumer’s fashion2023

    • Author(s)
      Masahiro Kuroda, Akira Oyabu and Ryohei Takahashi
    • Journal Title

      Human Interface and the Management of Information. HCII 2023. Lecture Notes in Computer Science

      Volume: 14016 Pages: 114-126

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35129-7_8

    • ISBN
      9783031351280, 9783031351297
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K11800, KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] 価値共創マーケティングと文脈マネジメント2022

    • Author(s)
      大藪 亮
    • Journal Title

      DISTRIBUTION STUDIES

      Volume: 2022 Issue: 50 Pages: 1-13

    • DOI

      10.14904/jsds.2022.50_1

    • ISSN
      0914-9937, 1884-6092
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] 世界文化遺産の維持および保全へのサードパーティ・エンゲージメント2022

    • Author(s)
      田口尚史, 大藪亮, 鷲見 哲男
    • Journal Title

      茨城キリスト教大学紀要 II.社会・自然科学

      Volume: 56 Pages: 125-138

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] 顧客の消費プロセスにおけるマーケティングに関する理論的検討2021

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      流通

      Volume: 48 Pages: 1-13

    • NAID

      40022673788

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] Value Co-Creation Marketing in the Age After-Corona and With-Corona:2021

    • Author(s)
      Muramatsu Junichi、Oyabu Akira、Miyawaki Yasunori、Zhang Jing
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 41 Issue: 1 Pages: 41-53

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.031

    • NAID

      130008059265

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2021-06-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] 顧客の生活世界における価値創造とサービス・ロボットの役割2021

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      明大商学論叢

      Volume: 103 Pages: 33-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] 世界文化遺産へのステークホルダー・エンゲージメント行動:サービス・ドミナント・ロジック・パースペクティブ2021

    • Author(s)
      田口尚史,大藪亮
    • Journal Title

      茨城キリスト教大学紀要

      Volume: 54 Pages: 153-166

    • NAID

      120006960654

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Journal Article] Exploring Interplay among Customer Engagements with Multiple Objects2019

    • Author(s)
      Ohyabu Akira, Kuroda Masahiro, Seino Satoshi, Zhang Jing
    • Journal Title

      The 6th Naples Forum on Service, Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda

      Pages: 103-103

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] Value Co-creation Model in the Manufacturing Industry2019

    • Author(s)
      Seino Satoshi, Jiang Xianghua, Muramatsu Junichi, Ohyabu Akira, Zhang Jing
    • Journal Title

      The 6th Naples Forum on Service, Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda

      Pages: 135-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] 日本語学習におけるエンゲージメントの役割2019

    • Author(s)
      大藪 亮
    • Journal Title

      アジア市場経済学会年報

      Volume: 22 Pages: 87-96

    • NAID

      130007903306

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] 関与対象とファン行動の関係 :中国キティちゃんファンを事例に2019

    • Author(s)
      劉鎖梅,大藪亮
    • Journal Title

      経営とデータサイエンス

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] Customer Value Creation Activity in Food-related Life2019

    • Author(s)
      Zhang Jing, Jiang Xianghua, Muramatsu Junichi, Ohyabu Akira, Seino Satoshi
    • Journal Title

      The 6th Naples Forum on Service, Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda

      Pages: 159-159

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] サービス視点のマーケティング研究:サービス・ドミナント・ロジックとサービス・ロジック2019

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      経営とデータサイエンス

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] ファッション消費経験における消費者エンゲージメント2018

    • Author(s)
      大藪亮,黒田正博,山口隆久
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス Vol.7

      Volume: 7 Pages: 238-240

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] How do customers create value for themselves?2018

    • Author(s)
      Zhang Jing, Muramatsu Junichi, Ohyabu Akira
    • Journal Title

      Conference Proceedings of CMIC2018

      Volume: - Pages: 1-3

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] サービス概念を適用したビジネスモデルに関する一考察2018

    • Author(s)
      清野聡、張セイ、大藪亮、佐藤啓太、村松潤一
    • Journal Title

      サービス学会第6回国内大会講演論文集

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] 日常的体験における顧客経験の検討2017

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス

      Volume: 6 Pages: 41-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] Exploring Customer Experience in Daily Life2017

    • Author(s)
      Ohyabu Akira, Taguchi Takashi, Zhang Jing
    • Journal Title

      Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating three Perspectives for a New Service Agenda

      Pages: 87-87

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Journal Article] 非営利組織における資源統合プロセス:岡山市上道公民館における講座事業の事例2016

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      社会情報研究

      Volume: 15 Pages: 3-16

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Journal Article] 参加型価格決定メカニズムに関する一考察: Pay What You Want方式を中心として2016

    • Author(s)
      林釗・大藪亮
    • Journal Title

      社会情報研究

      Volume: 15 Pages: 65-77

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Journal Article] 顧客の文脈価値形成プロセスへのアプローチ2016

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      日本マーケティング学会カンファレンスプロシーディングス

      Volume: 5 Pages: 299-300

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Journal Article] 価値共創視点での製造業マーケティングの研究:先行研究レビュー2015

    • Author(s)
      清野聡、大藪亮
    • Journal Title

      社会情報研究

      Volume: 14号 Pages: 35-44

    • NAID

      40021090129

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Journal Article] マーケティング研究におけるサービス・ドミナント・ロジック2014

    • Author(s)
      大藪亮
    • Journal Title

      社会情報研究

      Volume: 13号 Pages: 27-34

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Presentation] 価値共創におけるサービスプロバイダーのロジックに関する理論的検討2024

    • Author(s)
      大藪亮,渡辺圭史
    • Organizer
      サービス学会 第12回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] Third-Party Engagement Cycle : The Cases of UNESCO World Cultural Heritage Site Conservation Initiatives2023

    • Author(s)
      Taguchi Takashi, Oyabu Akira, Shoji Masahiro
    • Organizer
      The 8th Naples Forum on Service
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] 北欧学派におけるサービス・ロジックの展開2022

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本流通学会 関東・甲信越部会 第3回 部会研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] ボランティア・エンゲージメントの世界文化遺産への適用2022

    • Author(s)
      田口尚史,大藪亮
    • Organizer
      日本マーケティング学会 第6回カスタマー・エンゲージメント研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] 顧客経験はビジネス書においてどのように語られているのか:システマティックレビューによる内容分析2022

    • Author(s)
      大藪亮, 洪恵彬
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] サービス研究における北欧学派のアプローチ2021

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      サービス学会第9回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] 価値共創マーケティングと文脈マネジメント:戸建住宅営業に関する質的研究2020

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] 顧客の消費プロセスにおけるマーケティングに関する理論的検討2020

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本流通学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13634
  • [Presentation] Value Co-creation Model in the Manufacturing Industry2019

    • Author(s)
      Seino Satoshi, Jiang Xianghua, Muramatsu Junichi, Ohyabu Akira, Zhang Jing
    • Organizer
      Naples Forum on Service 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] 価値共創を実現するエコシステムと してのボランタリーチェーン コスモ スベリーズの事例2019

    • Author(s)
      清野聡, 張セイ, 大藪亮, 村松潤一
    • Organizer
      サービス学会第7回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] 顧客の生活世界における価値共創2019

    • Author(s)
      張セイ, 清野聡, 大藪亮, 村松潤一
    • Organizer
      サービス学会第7回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] Exploring Interplay among Customer Engagements with Multiple Objects2019

    • Author(s)
      Ohyabu Akira, Kuroda Masahiro, Seino Satoshi, Zhang Jing
    • Organizer
      Naples Forum on Service 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] Customer Value Creation Activity in Food-related Life2019

    • Author(s)
      Zhang Jing, Jiang Xianghua, Muramatsu Junichi, Ohyabu Akira, Seino Satoshi
    • Organizer
      Naples Forum on Service 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] How do customers create value for themselves?2018

    • Author(s)
      Zhang Jing, Muramatsu Junichi, Ohyabu Akira
    • Organizer
      China Marketing International Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] 日本語学習におけるエンゲージメントの役割2018

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      アジア市場経済学会第22回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] サービス概念を適用したビジネスモデルに関する一考察2018

    • Author(s)
      清野 聡、張セイ、大藪 亮、佐藤 啓太、村松 潤一
    • Organizer
      サービス学会第6回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] 多様な対象に対する顧客エンゲージメントの分析2018

    • Author(s)
      大藪亮・黒田正博・山口隆久
    • Organizer
      日本消費経済学会 中国・四国部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] ファッション消費経験における消費者エンゲージメント2018

    • Author(s)
      大藪亮,黒田正博,山口隆久
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] サービス文脈における資源統合プロセスに関する検討2017

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本流通学会 関西・中四国部会 第120回定例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] Exploring Customer Experience in Daily Life2017

    • Author(s)
      Ohyabu Akira, Taguchi Takashi, Zhang Jing
    • Organizer
      the 5th Naples Forum on Service
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] マーケティング研究におけるサービス視点:サービス・ドミナント・ロジックとサービス・ロジックの比較2017

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本マーケティング学会春のリサプロ祭り
    • Place of Presentation
      中央大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Presentation] 日常的体験における顧客経験の検討2017

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04030
  • [Presentation] Co-consummation through Additional Value Propositions2016

    • Author(s)
      田口尚史,庄司真人,大藪亮
    • Organizer
      AMA SERVSIG 2016
    • Place of Presentation
      Maastricht University, Maastricht, the Netherlands
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Presentation] 顧客の文脈価値形成プロセスへのアプローチ2016

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Presentation] 消費者の価値形成における実践論的アプローチの再検討2015

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本消費経済学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Presentation] Value Co-Creation in Everyday Life2015

    • Author(s)
      Ohyabu, A. and Taguchi, T.
    • Organizer
      The 2015 Naples Forum on Service
    • Place of Presentation
      Napoli, Italy
    • Year and Date
      2015-06-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • [Presentation] 文脈価値形成プロセス解明に向けた方法論的検討

    • Author(s)
      大藪亮
    • Organizer
      日本消費経済学会
    • Place of Presentation
      長崎県立大学
    • Year and Date
      2014-09-27 – 2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380589
  • 1.  田口 尚史 (60530045)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  清野 聡 (00803511)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  黒田 正博
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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