• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

li kai  李 凱

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

LI Kai  李 凱

LI KAI  李 凱

Less
Researcher Number 10531543
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 獨協大学, 経済学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 獨協大学, 経済学部, 准教授
2012 – 2014: 豊橋技術科学大学, 先端農業・バイオリサーチセンター, 特任助教
2009 – 2010: Toyohashi University of Technology, 先端農業バイオリサーチセンター, 特任助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 62030:Learning support system-related
Keywords
Principal Investigator
e-ラーニング / 教育工学 / 可視化 / 学習履歴 / AI / ラーニングアナリスト / フィードバック / 外国語教育 / 英語学習 / オンライン学習 … More / マルコフモデル / 遠隔学習 / アナリスト支援 / 学習評価 / 遠隔授業 / センサ / 生体情報 / 学習活動 / ヒューマンセンシング / 機械学習 / マルーチモーダル / インターフェース / マルチモーダル / eラーニング Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Development and practice of an online AI analytics support system for sustainable English learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      李 凱
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Dokkyo University
  •  Development of e-learning AI analytics support system focusing on the learning processPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      LI Kai
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Dokkyo University
  •  Development and Evaluation of Learning Feedback System using non-wear Smart SensorsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      LI KAI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Toyohashi University of Technology
  •  A study on multimodal emotion integrated feedback interface in e-learning environmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      LI Kai
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Toyohashi University of Technology

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 大学新入生の情報プレースメントテスト結果による影響要因解析2023

    • Author(s)
      李凱
    • Journal Title

      情報学研究

      Volume: Vol.12 Pages: 16-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Journal Article] GROUPING STUDENTS’ LEARNING PATTERNS WITH MANABA’S LOG DATA BY K-MEANS2023

    • Author(s)
      Kai Li
    • Journal Title

      20th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age

      Volume: 20 Pages: 265-272

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Journal Article] VISUALIZING AND MODELING ONLINE LEARNING BEHAVIORS BY RETENTIONEERING2023

    • Author(s)
      Kai Li
    • Journal Title

      15th International Conference on Education and New Learning Technologies

      Volume: 15 Pages: 1907-1916

    • DOI

      10.21125/edulearn.2023.0577

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Journal Article] PorTaIIにおける自動成績登録RPAの開発2022

    • Author(s)
      李凱
    • Journal Title

      情報学研究

      Volume: 11 Pages: 30-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Journal Article] オンライン授業とブレンド授業の学習履歴を用いた学習形態の比較2021

    • Author(s)
      李凱
    • Journal Title

      情報学研究

      Volume: 10 Pages: 24-31

    • NAID

      120007028400

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] eラーニングの学習履歴ログデータを用いた試験成績ランクの推定手法の作成2020

    • Author(s)
      李 凱
    • Journal Title

      CIEC春季カンファレンス論文集

      Volume: 11 Pages: 87-91

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] コロナ禍において経済学部が春学期に実施した情報支援について- 新入生環境調査アンケート結果の報告2020

    • Author(s)
      堀江 郁美、李 凱
    • Journal Title

      獨協経済

      Volume: 107 Pages: 33-44

    • NAID

      120007028409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] eラーニングの学習履歴を用いた日経パソコンEdu教材の利用状況解析2019

    • Author(s)
      李凱
    • Journal Title

      情報学研究

      Volume: 第8号 Pages: 34-38

    • NAID

      120006632677

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] 主体的学習を支援する履修登録インターフェースの提案・開発2019

    • Author(s)
      李 凱
    • Journal Title

      獨協経済

      Volume: 105 Pages: 27-31

    • NAID

      120006864817

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] Visualization of Learning Activities in Classroom Blended with e-Learning System2019

    • Author(s)
      Kai LI
    • Journal Title

      Smart Education and e-Learning

      Volume: 144 Pages: 139-148

    • DOI

      10.1007/978-981-13-8260-4_13

    • ISBN
      9789811382598, 9789811382604
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] 360度VR動画を用いた避難経路訓練アプリの開発2019

    • Author(s)
      李凱
    • Journal Title

      CIEC(コンピューター利用教育学会)

      Volume: Vol.10 Pages: 31-34

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] 視線追跡コントロールインターフェースによる360度キャンパスプロモーションビデオの開発2018

    • Author(s)
      李凱
    • Journal Title

      獨協経済

      Volume: 第102号 Pages: 61-64

    • NAID

      120006532574

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Journal Article] Detecting Learning Activities with MEMS Sensors and Machine Learning2014

    • Author(s)
      Kai LI
    • Journal Title

      World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education

      Volume: 2014-1 Pages: 1157-1162

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • [Journal Article] Supporting Continued Communication withSocial Networking Service in e-Learning2012

    • Author(s)
      Kai Li and Yurie Iribe
    • Journal Title

      procceding of Intelligent Interactive Multimedia: Systems & Services(KES‐IIMSS-2012)

      Volume: SIST 14 Pages: 569-577

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • [Journal Article] Development andEvaluation of Gaze Tracking Integrated e-learning Contents2011

    • Author(s)
      K.Li, Y.Iribe
    • Journal Title

      International Journal of EmergingTechnologies in Learning Vol.6, No.2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] Development and Evaluation of Gaze Tracking Integrated e-learning Contents2011

    • Author(s)
      K.Li, Y.Iribe
    • Journal Title

      International Journal of Emerging Technologies in Learning

      Volume: Vol.6, No.2

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] Promoting Learning Attention with Gaze Tracking Integrated e-Learning Contents2010

    • Author(s)
      K.Li, Y.Iribe
    • Journal Title

      Proceedings of Knowledge-Based and Intelligent Information and Engineering Systems (KES2010)

      Pages: 173-179

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] Promoting Learning Attention with Gaze TrackingIntegrated e-Learning Contents2010

    • Author(s)
      K.Li, Y.Iribe
    • Journal Title

      Proceedings of Knowledge-Based and Intelligent Information and Engineering Systems(KES2010)

      Pages: 173-179

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] Visualization and Analysis of Communication Patterns on Social Networ king Service2009

    • Author(s)
      Kai Li
    • Journal Title

      Proceedings of The 3^<rd> Japan-China Research Development of Information Technology Education

      Pages: 239-242

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] Visualization and Analysis ofCommunication Patterns on SocialNetworking Service2009

    • Author(s)
      Kai Li
    • Journal Title

      Proceedings of The 3rd Japan-China Research Development of Information Technology Education

      Pages: 239-242

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] A Quantitative Study of Practical Use of Social Networking Service in e-Learning2009

    • Author(s)
      Li, K., Iribe, Y.
    • Journal Title

      Proceedings of The 17th International Conference on Computers in Education

      Pages: 895-899

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Journal Article] A Quantitative Study of Practical Use of SocialNetworking Service in e-Learning2009

    • Author(s)
      Li, K., Iribe, Y.
    • Journal Title

      Proceedings of The 17th InternationalConference on Computers in Education

      Pages: 895-899

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] Manabaの学習履歴ログデータを取得するRPAの開発2022

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      第47回 教育システム情報学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Presentation] A Comparative Study of Different LMSs used at Dokkyo University2022

    • Author(s)
      Kai Li, Lumi Tatsuta, Ikumi Horie
    • Organizer
      WCCE2022(World Conference on Computers in Education)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Presentation] Factors Affecting Students’ Social Presence in Real-time Online Class: For Increasing Learning Engagement2021

    • Author(s)
      Hisaki Kawamoto,Kai LI
    • Organizer
      AECT International Convention(Association for Educational Communications & Technology)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Presentation] 業務を効率化するための自動シラバス登録RPA の開発2021

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      PC カンファレンス (CIECコンピューター利用教育学会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00655
  • [Presentation] 正しいタイピング指の提示によりタイピングスピードの変化に及ぼす影響2020

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      CIEC,2020PC conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] Moodleの学習履歴データを用いた評価推定モデルの作成2020

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      JSET, SIG12 ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] リアルタイムオンライン講義における学生の学習経験レベルと居場所感2020

    • Author(s)
      川本 弥希, 李 凱
    • Organizer
      JSET全国大会2020春
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] Numerical simulation of CO2 distribution in greenhouse using CFD considering photosynthesis model2019

    • Author(s)
      Nurmalisa Moliya,東海林孝幸,熊﨑忠,髙山弘太郎
    • Organizer
      日本生物環境工学会2019年千葉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] Moodle の学習履歴データを用いた評価推定モデルの作成2019

    • Author(s)
      李 凱
    • Organizer
      日本教育工学会2020年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] 日経パソコンEdu と情報環境の変化との関連性に関する研究2019

    • Author(s)
      李 凱,立田ルミ,鈴木淳,今福 啓,堀江郁美
    • Organizer
      PC conference 2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] ヒートマップによる360度VR体験学習の評価手法の開発2018

    • Author(s)
      李 凱
    • Organizer
      第34回JSET全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] 日経パソコンEduと情報環境2018

    • Author(s)
      立田ルミ、李 凱、鈴木淳、堀江郁美、黄海湘
    • Organizer
      2018 PC Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11578
  • [Presentation] モーションセンサを用いた学習者の状態推定2013

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • [Presentation] Development of a Low-cost Environmental Monitoring System for Greenhouses2013

    • Author(s)
      K. Li, T. Kumazaki, and M. Saigusa
    • Organizer
      Asia-Pacific Interdisciplinary Research Conference(AP-IRC 2013)
    • Place of Presentation
      Irago,Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • [Presentation] 非装着型センシング技術による学習活動検出システム開発の試み2012

    • Author(s)
      李 凱
    • Organizer
      日本教育工学会 第28回全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • [Presentation] eラーニングにおける学習進捗情報共有による学習促進効果について2010

    • Author(s)
      李凱、入部百合絵
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 入部百合絵、eラーニングにおける学習捗情報共有による学習促進効果について2010

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] eラーニングにおける学習進捗情報共有による学習促進効果について2010

    • Author(s)
      李凱、入部百合絵
    • Organizer
      教育システム情報学会第35回全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 入部百合絵、eラーニングにおける学習進捗情報共有による学習促進効果について2010

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 入部百合絵、社会人学生を対象としたSNSの書込みによるコミュニケーションの定量分析2009

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      教育システム情報学会研究会
    • Place of Presentation
      北海道大学情報教育館
    • Year and Date
      2009-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 入部百合絵、eラーニングコンテンツへの書き込みの効果と課題2009

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      日本教育工学会第25回全国大会
    • Place of Presentation
      東京大学本郷キャンパス
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 入部百合絵、社会人学生を対象としたSNS の書込みによるコミュニケーションの定量分析2009

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      教育システム情報学会第34回全国大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 社会人学生を対象としたSNSの書込みによるコミュニケーションの定量分析2009

    • Author(s)
      李凱, 入部百合絵
    • Organizer
      教育システム情報学会第34回全国大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2009-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] 社会人学生を対象としたSNSの書込みによるコミュニケーションの定量分析2009

    • Author(s)
      李凱, 入部百合絵
    • Organizer
      第2回教育システム情報学会研究会
    • Place of Presentation
      北海道大学情報教育館
    • Year and Date
      2009-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] eラーニングコンテンツへの書き込みの効果と課題2009

    • Author(s)
      李凱, 入部百合絵
    • Organizer
      日本教育工学会 第25回全国大会
    • Place of Presentation
      東京大学 本郷キャンパス
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21700813
  • [Presentation] Development of a Wireless Sensor Network for Monitoring Environmental Distribution in Greenhouses

    • Author(s)
      Kai LI
    • Organizer
      Asia-Pacific Interdisciplinary Research Conference
    • Place of Presentation
      National Institute of Advanced Industrial Science and Technology, Tsukuba
    • Year and Date
      2014-11-06 – 2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • [Presentation] 学習環境及び学習活動を可視化するセンサネットワークの開発

    • Author(s)
      李凱
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700893
  • 1.  堀江 郁美 (50398731)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  林 一雅 (90422815)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  熊崎 忠 (90531541)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  中西 貴行 (10406019)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  狩野 紀子 (40350574)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi