• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamagishi Shuichi  山岸 秀一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Shuichi Yamagishi  山岸 秀一

Less
Researcher Number 10609902
Affiliation (Current) 2022: 広島工業大学, 情報学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2021: 広島工業大学, 情報学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 61030:Intelligent informatics-related
Keywords
Principal Investigator
プログラミング / 学習支援 / C言語 / 読解学習 / 思考過程 / アイトラッキング / スキル標準 / 成熟的学習活動 / Webシステム / 内的構造 … More / データ依存関係 / 視線追跡 / 包絡分析法 / 潜在ランク理論 / 初学者 / 読解 / 知識 / 定量化 / 自動生成 / データ構造 / スライシング / ラーニングアナリティクス / LMS / ソースコード読解学習 / チャンキング / 読解力 … More
Except Principal Investigator
ジェスチャ解析 / 医用画像可視化支援 / 手指形状解析 / 深層学習 / ジェスチャデータベース構築 / データベース構築 / RGB-Dセンサ / ハンドジェスチャパターンの決定 / ハンドジェスチャデータベース / Kinect / 手指形状取得環境の構築 / ジェスチャ認識 / 手術支援 / データベース公開 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (28 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  Development of a Source Code Reading Learning System to Acquire Chunking SkillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      山岸 秀一
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Hiroshima Institute of Technology
  •  手術中における医用画像の可視化操作のためのジェスチャモデル構築とデータベース公開

    • Principal Investigator
      健山 智子
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 61030:Intelligent informatics-related
    • Research Institution
      Shiga University
      Hiroshima Institute of Technology
  •  Estimating the Difficulty of Source Code by Stepwise Quantification of Descriptive Knowledge and Estimating Adaptive Learning Task Presentation MethodsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamagishi Shuichi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima Institute of Technology
  •  Construction of a skill standard to realize active learning of programming by using eye trackingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shuichi Yamagishi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Hiroshima Institute of Technology

All 2022 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Improving User Experience of C Programming Language Learning System for Beginners in Error Correction Learning2022

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, Kosuke Kaida
    • Journal Title

      Information Engineering Express

      Volume: Vol. 8 No. 1 Issue: 1 Pages: 1-10

    • DOI

      10.52731/iee.v8.i1.527

    • ISSN
      2185-9884, 2185-9892
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02987, KAKENHI-PROJECT-20K03194
  • [Journal Article] Pre- and Post-survey of the Achievement Result of Novice Programming Learners - On the Basis of the Scores of Puzzle-Like Programming Game and Exams After Learning the Basic of Programming2020

    • Author(s)
      Tomoya Iwamoto, Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, Tomoko kashima
    • Journal Title

      Transactions on Engineering Technologies

      Volume: 1 Pages: 130-142

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03194
  • [Journal Article] プログラミング学習前に行われたプログラミングゲームの理解度とその学習後の到達度との関係分析 - アルゴロジックの利用とその学習データの活用を通じて -2020

    • Author(s)
      松本慎平, 加島智子,山岸秀一
    • Journal Title

      情報教育

      Volume: Vol.2, No.1 Pages: 18-27

    • NAID

      130007839765

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03194
  • [Journal Article] プログラミング学習前に行われたプログラミングゲームの理解度とその学習後の到達度との関係分析 - アルゴロジックの利用とその学習データの活用を通じて -2020

    • Author(s)
      松本慎平,加島智子,山岸秀一
    • Journal Title

      情報教育

      Volume: Vol. 2, NO. 1 Pages: 18-27

    • NAID

      130007839765

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01164
  • [Journal Article] Factor Analysis to Examine the Effect and Expectation of Reading Simple Source Codes for Improving Programming Skill2019

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Tomoko Kashima, Shuichi Yamagishi
    • Journal Title

      IIAI International Journal Series, International Institute of Applied Informatics

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01164
  • [Journal Article] A Survey of Analyzing Understanding Process of Programming by Using Eye Tracking2018

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, Tomoko Kashima, Yusuke Hayashi, and Tsukasa Hirashima
    • Journal Title

      Proceedings of The Twenty-Second International Symposium on Artificial Life and Robotics 2018

      Volume: - Pages: 116-120

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01164
  • [Journal Article] Relationship Analysis between Puzzle-Like Programming Game and Achievement Result After Learning the Basic of Programming2018

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi and Tomoko Kashima
    • Journal Title

      Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists 2018

      Volume: 1 Pages: 168-171

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01164
  • [Journal Article] Difficulty Estimation of Knowledge Elements in Source Codes for Reading-Based Programming Learning by Using Neural Test Theory2018

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, and Tomoko Kashima
    • Journal Title

      Proc. of The First IEEE International Symposium on Artificial Intelligence for ASEAN Development

      Volume: - Pages: 39-44

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01164
  • [Journal Article] Developing a source code reading tutorial system and analyzing its learning log data with multiple classification analysis2017

    • Author(s)
      Koki Okimoto, Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, Tomoko Kashima
    • Journal Title

      Journal of Artificial Life and Robotics

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Journal Article] Proposal of a Game Development-Based Online Programming Learning System Based on the Concept of Parson's Puzzle2017

    • Author(s)
      Koki Okimoto, Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi and Tomoko Kashima
    • Journal Title

      Proceedings of The Twenty-Second International Symposium on Artificial Life and Robotics 2017

      Volume: - Pages: 139-142

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Journal Article] utomatic Generation of C Source Code for Novice Programming Education2016

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Koki Okimoto, Tomoko Kashima, Shuichi Yamagishi
    • Journal Title

      LNCS 9731, Human-Computer Interaction, Theory, Design, Development and Practice (Masaaki Kurosu (Ed.))

      Volume: 1 Pages: 65-76

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Journal Article] Examining Effect and Expectation of Reading Simple Source Codes for Improving Programming Skill2016

    • Author(s)
      Shimpei Matsumoto, Koki Okimoto, Shuichi Yamagishi, Tomoko Kashima
    • Journal Title

      Proceedings of the Fifth Asian Conference on Information Systems

      Volume: - Pages: 188-191

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Journal Article] A source code reading based learning support system for novice programming education2016

    • Author(s)
      Koki Okimoto, Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, Tomoko Kashima
    • Journal Title

      Proceedings of The 21nd International Symposium on Artificial Life and Robotics

      Volume: 2 Pages: 765-768

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Journal Article] Proposal of a Method to Measure Difficulty Level of Programming Code with Eye-Tracking2014

    • Author(s)
      Tomoko Kashima, Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi
    • Journal Title

      Human-Computer Interaction. Advanced Interaction Modalities and Techniques

      Volume: Part II Pages: 264-272

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Journal Article] Knowledge Acquisition with Eye-Tracking to Teach Programming Appropriate for Learner's Programming Skill2014

    • Author(s)
      Tomoko Kashima, Shimpei Matsumoto and Shuichi Yamagishi
    • Journal Title

      Proceedings of The Third Asian Conference on Information Systems

      Volume: 2014 Pages: 287-292

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] Analyzing Programming Learners and Learning Materials Based on the Learning Activities of Mainly Reading Source Codes2016

    • Author(s)
      Koki Okimoto, Shimpei Matsumoto, Shuichi Yamagishi, Tomoko Kashima
    • Organizer
      平成28年 電気学会 電子・情報・システム部門大会
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2016-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] 視線追跡に基づくプログラミング技能評価に関する研究 ‐データ分析ソフトウェアの開発‐2015

    • Author(s)
      花房亮,沖本恒輝,山岸秀一,加島智子,松本慎平
    • Organizer
      2014年度教育システム情報学会中国地区学生研究発表会講演論文集
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県東広島市)
    • Year and Date
      2015-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラムコード読解によるプログラミング導入教育の実践2015

    • Author(s)
      松本慎平, 沖本恒輝, 藤本宣人, 古岡良太, 山岸秀一
    • Organizer
      第20回日本知能情報ファジィ学会中国・四国支部大会
    • Place of Presentation
      広島市立大学 サテライトキャンパス(広島県広島市)
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラミング読解学習教材の適応提供システム2015

    • Author(s)
      松本慎平, 山岸秀一, 加島智子
    • Organizer
      2015年度人工知能学会全国大会(第29回)
    • Place of Presentation
      公立はこだて未来大学(北海道函館市)
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラミング読解過程中の視線運動のプログラム構造に基づく解析2015

    • Author(s)
      沖本恒輝, 松本慎平, 加島智子, 山岸秀一
    • Organizer
      平成27年 電気学会 電子・情報・システム部門大会
    • Place of Presentation
      長崎大学 文教キャンパス(長崎県長崎市)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] 機械学習処理に基づいたプログラミング読解中の視線軌道の自動分類2015

    • Author(s)
      花房亮, 山岸秀一, 松本慎平, 加島智子
    • Organizer
      2015年度人工知能学会全国大会(第29回)
    • Place of Presentation
      公立はこだて未来大学(北海道函館市)
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラム読解学習支援システムの開発とプログラムコードの困難度定量化2015

    • Author(s)
      杉本稜,松本慎平,加島智子,山岸秀一
    • Organizer
      2014年度教育システム情報学会中国地区学生研究発表会講演論文集
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県東広島市)
    • Year and Date
      2015-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] 確率モデルによるプログラム読解中の視線運動の分析2015

    • Author(s)
      花房亮, 沖本恒輝, 松本慎平, 山岸秀一, 林雄介, 平嶋宗
    • Organizer
      平成27年度(第66回)電気・情報関連学会中国支部連合大会
    • Place of Presentation
      山口大学工学部 常盤キャンパス(山口県宇部市)
    • Year and Date
      2015-10-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラム読解中の注視箇所分析支援システムの開発2015

    • Author(s)
      沖本恒輝, 松本慎平, 山岸秀一, 加島智子
    • Organizer
      2015 IEEE SMC Hiroshima Chapter 若手研究会
    • Place of Presentation
      広島市立大学(広島県広島市)
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] 視線追跡に基づいたアルゴリズム思考過程の推定2014

    • Author(s)
      内藤将, 山岸秀一, 松本慎平, 加島智子
    • Organizer
      2014 IEEE SMC Hiroshima Chapter 若手研究会講演論文集
    • Place of Presentation
      広島市立大学(広島県広島市)
    • Year and Date
      2014-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラミング学習における視線データを活用した理解度の調査

    • Author(s)
      松本慎平,山岸秀一,青木真吾,竹野英敏,加島智子
    • Organizer
      平成26年 電気学会 電子・情報・システム部門大会講演論文集
    • Place of Presentation
      島根大学 松江キャンパス(島根県松江市)
    • Year and Date
      2014-09-03 – 2014-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラム読解学習支援システムの開発と技能分析

    • Author(s)
      北川浩也, 松本慎平, 加島智子, 山岸秀一
    • Organizer
      第16回 IEEE広島支部学生シンポジウム論文集
    • Place of Presentation
      広島市立大学(広島県広島市)
    • Year and Date
      2014-11-15 – 2014-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • [Presentation] プログラミングトレース学習の思考過程推定法の提案

    • Author(s)
      沖本恒輝,松本慎平,加島智子,山岸秀一,青木真吾
    • Organizer
      第39回教育システム情報学会全国大会講演論文集
    • Place of Presentation
      和歌山大学(和歌山県和歌山市)
    • Year and Date
      2014-09-10 – 2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350296
  • 1.  松本 慎平 (30455183)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 28 results
  • 2.  加島 智子 (30581219)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 25 results
  • 3.  青木 真吾 (80364024)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  健山 智子 (90550153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  陳 延偉 (60236841)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  北上 始 (50234240)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi