• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sawaya Yuusuke  沢谷 佑輔

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Sawaya Yusuke  沢谷 佑輔

Less
Researcher Number 10733438
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 北星学園大学, 経済学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2022: 北海道文教大学, 国際学部, 准教授
2020: 北海道文教大学, 外国語学部, 准教授
2019: 北海道文教大学, 外国語学部, 講師
2017 – 2019: 旭川工業高等専門学校, 一般人文科, 准教授
2016: 旭川工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
2015: 旭川工業高等専門学校, 一般人文科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Japanese language education / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
ICT活用 / UDL / 英語授業
Except Principal Investigator
授業分析 / 日本語教師の業務一覧リスト / 教師研修 / Can-Do-Statements / ICTリテラシー / 日本語教育 / リテラシー … More / キュレーション / Can-Doリスト / ICT / anxiety / 評価・測定 / 首尾一貫性 / 結束生 / 個人差要因 / coherence / cohesion / 動機づけ / ライティング Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  A study of teachers' ICT use with consideration of universal design for learning in EFL classesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Sawaya Yusuke
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Hokkaido Bunkyo University
  •  Development of teacher training programmes making active use of ICT with a view to upgrading quality of education and improving business efficiency

    • Principal Investigator
      Yamada Tomohisa
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Hokkaido University
  •  An Empirical Study of Writing Instruction Focusing on Cohesion and Coherence in Reference to Motivation for Learning English

    • Principal Investigator
      Suzuki Tomoki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Asahikawa National College of Technology

All 2023 2022 2021 2020 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学びのユニバーサルデザインの指導が英語教職課程履修学生の授業づくりの意識とICT 活用に対する意識に与える影響2023

    • Author(s)
      沢谷佑輔、小野祥康
    • Journal Title

      JACET教育問題研究会会誌 言語教師教育

      Volume: 10 Pages: 95-109

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13312
  • [Journal Article] SDCモデルと学びのユニバーサルデザイン(UDL)の枠組みによる英語の授業でのICT活用の分析2022

    • Author(s)
      沢谷佑輔
    • Journal Title

      北海道文教大学論集

      Volume: 23 Pages: 1-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13312
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における教師の指導上の困難と特別支援―中学校・高等学校の英語教師との比較を通して―2020

    • Author(s)
      沢谷佑輔
    • Journal Title

      日本児童英語教育学会(JASTEC)研究紀要

      Volume: 39 Pages: 81-93

    • NAID

      40022600906

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13312
  • [Journal Article] 小学校外国語活動における教師の「学びのユニバーサルデザイン」に基づく実践 ―中学校・高等学校の英語教師との比較を通して―2020

    • Author(s)
      沢谷佑輔
    • Journal Title

      北海道文教大学論集

      Volume: 21 Pages: 55-63

    • NAID

      120006870950

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13312
  • [Journal Article] The Influence of Working Memory Capacity and Background Knowledge on Cognitive Load and L2 Lecture Comprehension2018

    • Author(s)
      Yusuke SAWAYA
    • Journal Title

      International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World (IJLLALW)

      Volume: 19(3) Pages: 1-13

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02835
  • [Journal Article] 英語ライティングにおける結束性と評価の関係性ーまとまりのあるライティングを目指した実践的研究ー2016

    • Author(s)
      沢谷 佑輔・鈴木 智己
    • Journal Title

      HELES Journal

      Volume: 15 Pages: 35-54

    • NAID

      40020742966

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] SDCモデルを用いた教師のICT活用の分析―UDLの枠組みを取り入れた英語授業の実現に向けて―2021

    • Author(s)
      沢谷佑輔
    • Organizer
      2020年度道内3学会合同研究会(JCA北海道支部、JACET北海道支部、HELES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13312
  • [Presentation] The Effect of Writing Instruction Focusing on Cohesion and Coherence: A Close Look at the Quality of Writing and Individual Learner Differences among Novice EFL Writers.2018

    • Author(s)
      Suzuki, T. & Sawaya, Y.
    • Organizer
      The 16th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 理工系学習者は LMS を使用した授業をどのように捉えるか-学習形態選好性と自己調整学習方略の使用の観点から-2018

    • Author(s)
      沢谷祐輔
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02835
  • [Presentation] Individual Differences in EFL Writing as Predictors for Writing Quality2017

    • Author(s)
      Tomoki Suzuki & Yusuke Sawaya
    • Organizer
      37th Thailand TESOL International Conference
    • Place of Presentation
      Bangkok, Thailand
    • Year and Date
      2017-01-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] Individual Differences in EFL Writing as Predictors for Writing Quality2017

    • Author(s)
      Suzuki, T. & Sawaya, Y.
    • Organizer
      37th Thailand TESOL International Conference, Bangkok, Thailand
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 結束性と首尾一貫性に焦点をあてたライティング指導の効果―学習者の意識と作文はどのように変わったか―2017

    • Author(s)
      鈴木智己,沢谷佑輔
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 英語ライティングの方略使用がプロダクトの首尾一貫性と質に与える影響2016

    • Author(s)
      沢谷 佑輔・鈴木 智己
    • Organizer
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • [Presentation] 英語ライティングにおける結束性と評価の関係性2015

    • Author(s)
      沢谷 佑輔・鈴木 智己
    • Organizer
      第41回全国英語教育学会熊本研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学(熊本県熊本市)
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02811
  • 1.  Suzuki Tomoki (70342441)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  Yamada Tomohisa (90549148)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  横溝 紳一郎 (60220563)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi