• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKEUCHI Kazuma  竹内 一真

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

竹内 一真  タケウチ カズマ

Less
Researcher Number 10737571
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 多摩大学, グローバルスタディーズ学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021: 多摩大学, グローバルスタディーズ学部, 准教授
2014 – 2015: 多摩大学, 公私立大学の部局等, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Keywords
Principal Investigator
生成継承性 / 実践知 / 技能の復活 / 生成的ライフサイクルモデル / 技術継承 / 世代越境 / ナラティヴ・アプローチ / 技術伝承 / 世代の越境 / 文化のライフサイクル … More / 和紙 / 技能継承 / 伝承 / 世代間の関係性 / ナラティヴ / 世代断絶 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  •  Building a Cyclical Development Model of Practical Knowledge through GenerativityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      竹内 一真
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tama University
  •  Developmental clinical study about generativity of practical knowledge from the viewpoint of discontinuity of generationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Kazuma
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tama University

All 2016 2015 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学習指導要領から読み解くコンピテンシーの実際と育成に向けた思想的背景-知識基盤社会におけるジョン・デューイの哲学的意義と実践への視座2015

    • Author(s)
      竹内一真
    • Journal Title

      多摩大学グローバルスタディーズ学部紀要

      Volume: 7 Pages: 85-92

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102
  • [Journal Article] 現代社会における実践知の越境に関する先行研究とその意義:世代を超えて経験が伝わっていく仕組みと学校教育の限界2015

    • Author(s)
      竹内一真
    • Journal Title

      多摩大学グローバルスタディーズ学部紀要

      Volume: 8 Pages: 109-121

    • NAID

      120005751689

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102
  • [Presentation] Reviving the Lost Skills of Traditional Japanese Paper Making: A Socio-cultural Approach2016

    • Author(s)
      Kazuma Takeuchi
    • Organizer
      International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Pacifico Yokohama
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102
  • [Presentation] 失われた技芸の復活から捉える学習と継承の相違:社会文化的アプローチにおける世代という視座の必要性2015

    • Author(s)
      竹内一真
    • Organizer
      教育心理学会
    • Place of Presentation
      新潟コンベンションセンター
    • Year and Date
      2015-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102
  • [Presentation] 実践知の復活における断絶された世代をつなぐナラティヴの役割:杉原紙復活における生成継承性の役割2015

    • Author(s)
      竹内一真
    • Organizer
      質的心理学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2015-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102
  • [Presentation] 失われた技芸の復活から捉える学習と継承の相違 ―社会文化的アプローチにおける世代という視座の必要性―

    • Author(s)
      竹内一真
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      新潟コンベンションセンター
    • Year and Date
      2015-08-26 – 2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102
  • [Presentation] 実践知の復活における断絶された世代をつなぐナラティヴの役割- 杉原紙復活における生成継承性の意義

    • Author(s)
      竹内一真
    • Organizer
      日本質的心理学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2015-10-03 – 2015-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885102

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi