• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Onishi Hiroshi  大西 浩志

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ONISHI Hiroshi  大西 浩志

Less
Researcher Number 10778202
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 中央大学, 戦略経営研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2020: 東京理科大学, 経営学部経営学科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
アート・マーケティング / アート・コレクター / アート・フェスティバル / 購買モチベーション / 商学 / アートマーケティング / デジタル・マーケティング
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  大規模シングルソース・データによるデジタル・マーケティングの研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大西 浩志
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
  •  A Study of Investigating and Revitalizing the Japanese Art MarketPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ONISHI Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo University of Science

All 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] アート・マーケティング-コレクターのモチベーションを分析する-2018

    • Author(s)
      大西浩志
    • Journal Title

      科学フォーラム

      Volume: 印刷中

    • NAID

      120006643145

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07228
  • [Journal Article] Consumers’ Social Learning About Videogame Consoles Through Multiple Website Browsing2018

    • Author(s)
      Onishi Hiroshi
    • Journal Title

      Journal of Systems Science and Information

      Volume: 6 Pages: 495-511

    • DOI

      10.21078/jssi-2018-495-17

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12880
  • [Journal Article] 企業による「アート・マーケティング」の可能性とベネフィットを考える2017

    • Author(s)
      大西浩志
    • Journal Title

      マーケティングホライズン

      Volume: 7 Pages: 22-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07228
  • [Presentation] Does Deregulation of Health Claims on Functional Food Package Design Change Consumers’ Purchase Behaviors?2020

    • Author(s)
      Hiroshi Onishi, Masakazu Ishihara
    • Organizer
      大阪大学経済学研究科「マーケティング・モデル研究部会」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12880
  • [Presentation] Consumers' Social Learning about Videogame Consoles through Multiple Website Browsing2019

    • Author(s)
      Hiroshi Onishi
    • Organizer
      小樽商科大学経済学科「土曜研究会」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12880
  • [Presentation] Do Health Claims in Functional Yogurt Ads Change Consumers’ Wellness Consciousness and Purchase Behaviors?2019

    • Author(s)
      Hiroshi Onishi
    • Organizer
      ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12880
  • [Presentation] Consumers' Social Learning about Videogame Consoles through Multiple Website Browsing2018

    • Author(s)
      Hiroshi Onishi
    • Organizer
      the 19th International Symposium on Knowledge and Systems Science (KSS2018)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12880
  • [Presentation] アート購買モチベーションによる現代アートコレクター類型化2017

    • Author(s)
      和佐野有紀、大西浩志
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07228
  • 1.  WASANO Yuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi