• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Takahashi Ayaka  高橋 彩

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

高橋 彩  タカハシ アヤカ

Less
Researcher Number 10845449
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 新見公立大学, 健康科学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2020: 新見公立大学, 健康科学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
:Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
かかわり / 集団への参加 / 特別支援教育 / インクルージョン / 子ども同士の関わり / 特別なニーズ / 相互作用 / インクルーシブ保育・教育
Except Principal Investigator
幼保一体化カリキュラム / 戦後の子ども観・子育て観 … More / 戦後保育所の保育実践・カリキュラム / 戦後幼稚園の保育実践・カリキュラム / 保育所「若竹の園」 / 奈良女子大学附属幼稚園 / 近年の保育実践研究(現職研修) / 乳幼児カリキュラム / 戦後の幼保の保育実践 / 近年の保育実践研究 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  The Historical Study of Curriculum and Practice for The Integrated System of Early Childhood Education and Care in Wakatakenosono Nursery School after World War2

    • Principal Investigator
      高月 教恵
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Niimi College
  •  Inclusive Support for Groups Including Children with Special Educational Needs: Focusing on Interactions among ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      高橋 彩
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Niimi College

All 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 居住地校交流における交流及び共同学習に関する実践の状況:教育情報誌等における実践報告から.2020

    • Author(s)
      高橋 彩
    • Journal Title

      新見公立大学紀要

      Volume: 41 Pages: 173-177

    • NAID

      40022548595

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Journal Article] 年少から年長幼児におけるかな読みと音韻意識の関連2020

    • Author(s)
      丹治敬之, 井上知洋, 茂木成友, 高橋彩
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 29(4) Pages: 245-257

    • NAID

      130008102242

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02432
  • [Journal Article] 他者理解に困難のある幼児に対するビデオ教材を利用した指導の効果の検討:感情の言語化と他者視点の促進に焦点を当てて2019

    • Author(s)
      村上理絵・高橋彩
    • Journal Title

      広島大学大学院教育学研究科紀要 第一部(学習開発関連領域)

      Volume: 68 Pages: 67-72

    • NAID

      120006779855

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Journal Article] 登園時の歩行に課題のある幼児に対する安全な歩行の獲得を目指した指導の実践2019

    • Author(s)
      高橋彩・村上理絵
    • Journal Title

      新見公立大学紀要

      Volume: 40 Pages: 179-183

    • NAID

      120006890049

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Presentation] 登園時の歩行に課題のある幼児に対するビデオ教材を利用した交通安全指導2019

    • Author(s)
      高橋彩・村上理絵
    • Organizer
      日本特殊教育学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • 1.  高月 教恵 (40270011)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  立浪 朋子 (30845392)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi