• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KOBAYASHI Miki  小林 美希

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Kobayashi Miki  小林 美希

Less
Researcher Number 10962029
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 拓殖大学, 商学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 早稲田大学, 国際学術院(日本語教育研究科), その他(招聘研究員)
2022 – 2023: 早稲田大学, 国際学術院(日本語教育研究科), 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
母語 / リテラシー / 年少者日本語教育 / トランスランゲージング / 移民の子ども / 移民の子どもに対する言語教育 / JSL生徒 / 書く
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (5 results)
  •  JSL生徒が有する多様な言語資源を活かしたリテラシー育成プログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小林 美希
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Construction of a Practical System in Japanese Language Education at a Writing Class for JSL StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kobayashi Miki
    • Project Period (FY)
      2022 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Waseda University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 複数言語環境で育ってきた大学生は、日本語を含む複数言語とその学びをどのように意味づけているか ―高校時代・大学入学後のインタビュー調査から―2024

    • Author(s)
      小林美希
    • Journal Title

      早稲田日本語教育学

      Volume: 36

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20225
  • [Journal Article] JSL生徒に対する「書く」教育のあり方を考える2023

    • Author(s)
      小林美希
    • Journal Title

      早稲田日本語教育学

      Volume: 34 Pages: 105-123

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20225
  • [Presentation] 複数言語環境で育ってきた大学生は,自身のことばの学びをどのように捉え,意味づけているか ―高校時代,大学入学後,3年間にわたるインタビュー調査から―2024

    • Author(s)
      小林美希
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第10回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20225
  • [Presentation] 複数言語環境で育つ高校生のリテラシーを育成するための日本語教育のあり方を考える2023

    • Author(s)
      小林美希
    • Organizer
      豪州日本研究学会研究大会 /国際繋生語大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20225
  • [Presentation] JSL高校生は日本語で「書く」ことや「ことばの学び」を どのように捉え、意味づけているか ―大学受験直後と大学入学後の語りから―2022

    • Author(s)
      小林美希
    • Organizer
      早稲田大学日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20225

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi