• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NIIKURA Takashi  新倉 貴士

… Alternative Names

新倉 貴士  ニイクラ タカシ

Less
Researcher Number 20278774
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-2342-2516
Affiliation (Current) 2025: 法政大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 法政大学, 経営学部, 教授
2011 – 2019: 法政大学, 経営学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
エンゲージメント / ロイヤルティ / 消費者情報処理 / 関係性 / プラットフォーム / コミュニケーション / マーケティング / 商学 / ヒューリスティクス / 顧客エンゲージメント … More / オムニチャネル / 購買意思決定プロセス / モバイルアプリ / 消費者行動 / スクリプト / カテゴリー構造 / 業態 … More
Except Principal Investigator
アプリ / コンビニエンスストア / 価値創造 / 脱構築戦略 / アンバンドリング Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (52 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Developing a comprehensive model of consumer loyalty and engagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      新倉 貴士
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Seeking for Mobile Application: Omni-channel and Consumer Decision ProcessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Niikura Takashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  A Study on Deconstruction of Distribution Systems

    • Principal Investigator
      YAHAGI Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Category as type of retail operation: Type of retail operation research based on consumer information processingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NIIKURA Takashi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University

All 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] デジタル時代のブランド戦略2023

    • Author(s)
      田中洋(編)、執筆者:総勢11名(新倉貴士含む)
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166226
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Book] 消費者行動論で読み解く銭湯の常連を増やす方法2023

    • Author(s)
      新倉貴士(監修)
    • Total Pages
      23
    • Publisher
      全国公衆浴場業生活衛生同業組合連合会・株式会社草隆社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Book] 今日、不可能でも明日可能になる。:偶有性という経営資源2021

    • Author(s)
      木野将徳・鈴木たつお・新倉貴士
    • Total Pages
      261
    • Publisher
      日本地域社会研究所
    • ISBN
      9784890222827
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Book] ケースで学ぶマーケティング2015

    • Author(s)
      青木幸弘編 (分担執筆:新倉貴士)
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Book] 小売マーケティング研究のニューフロンティア2015

    • Author(s)
      中西正雄・石渕順也・井上哲浩・鶴坂貴恵編著 (分担執筆:新倉貴士)
    • Total Pages
      290
    • Publisher
      関西学院大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Book] リレーションシップのマネジメント2014

    • Author(s)
      竹内 淑恵、溝本 将洋、福永 恭子、長坂 朋代、堀田 治、永江 麻希子、渡邊 ヒロ子、竹田 淳子、清原 康毅、田路 則子、甲斐 敦也、小南 陽子、新倉 貴士
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      文眞堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Book] リレーションシップのマネジメント2014

    • Author(s)
      竹内淑恵・新倉貴士他
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      文眞堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Journal Article] Distribution Functions and Mobile Apps:2021

    • Author(s)
      Nishihara Akihiro、Niikura Takashi
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 41 Issue: 2 Pages: 46-59

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.044

    • NAID

      130008093927

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2021-09-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02003, KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Journal Article] ブランドロイヤルティの構図と機能2019

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 第66巻第3号 Pages: 95-108

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 消費者行動を考慮したブランド価値構築戦略:第3回ブランド価値のための指針2018

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      COSMETIC STAGE

      Volume: Vol.12, No.5 Pages: 70-77

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 消費者行動を考慮したブランド価値構築戦略:第1回 消費者行動を規定する生活の理解2018

    • Author(s)
      新倉 貴士
    • Journal Title

      COSMETIC STAGE

      Volume: VOL.12,No.3 Pages: 68-74

    • NAID

      40021485870

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 時間軸とThird Partyを組み込んだブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析2018

    • Author(s)
      鈴木 和宏、和田 充夫、新倉 貴士、西原 彰宏、圓丸 哲麻
    • Journal Title

      公益財団法人吉田秀雄記念事業財団,平成29年度第51次助成報告書(助成研究論文)

      Volume: 平成29年度第51次 Pages: 1-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 消費者行動を考慮したブランド価値構築戦略:第2回消費者心理とブランド理解2018

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      COSMETIC STAGE

      Volume: Vol.12, No.4 Pages: 44-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] 新規開拓から既存顧客重視へ:なぜ今、マーケティング活動の転換が必要なのか2017

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      宣伝会議

      Volume: No.906 Pages: 86-87

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Journal Article] モバイルアプリと購買意思決定プロセス2015

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      慶応経営論集

      Volume: 32(1) Pages: 35-50

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Journal Article] 流通機能の分解から捉えるマーケティング課題2015

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 516 Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Journal Article] 消費者の業態認識モデル2014

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 33(4)

    • NAID

      130007863786

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Journal Article] 消費者の業態認識モデル2014

    • Author(s)
      新倉 貴士
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 33(4) Pages: 43-56

    • NAID

      130007863786

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 化粧品と消費者行動:ブランド価値の構築に向けて2013

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      日本香粧品学会誌

      Volume: 37(3)

    • NAID

      130004703404

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Journal Article] 化粧品と消費者行動:ブランド価値の構築に向けて2013

    • Author(s)
      新倉 貴士
    • Journal Title

      日本香粧品学会誌

      Volume: 37(3) Pages: 192-196

    • NAID

      130004703404

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者の業態認識モデル2013

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル(日本マーケティング学会)

      Volume: 第33巻第4号 Pages: 192-196

    • NAID

      130007863786

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究に向けて:その研究課題と業態認識主体としてのスクリプト2013

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル(日本マーケティング協会)

      Volume: 第127号(第32巻3号) Pages: 67-81

    • NAID

      130007959568

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者視点の業態研究に向けて:その研究課題と業態認識主体としてのスクリプト2013

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 第127号 Pages: 67-81

    • NAID

      130007959568

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 業態の芽の方向性:消費者視点の革新的小売企業事例研究2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      流通科学大学論集:流通・経営編(流通科学大学学術研究会)

      Volume: 第24巻第2号 Pages: 125-149

    • NAID

      120005328032

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 顧客第一主義の具現化による店舗づくり:株式会社ハンズマン2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル(日本マーケティング協会)

      Volume: 第125号(第32巻1号) Pages: 100-118

    • NAID

      130007967167

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 顧客第一主義の具現化による店舗づくり2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 第125号 Pages: 100-118

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 業態の芽の方向性:消費者視点の革新的小売企業事例研究2012

    • Author(s)
      高橋広行・新倉貴士
    • Journal Title

      流通科学大学論集-流通・経営編

      Volume: 第24巻第2号 Pages: 125-149

    • NAID

      120005328032

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者の業態認識:業態を認識させる認知構造と認知分布2012

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      経営志林

      Volume: 第49巻第1号 Pages: 17-29

    • NAID

      120005672968

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Journal Article] 消費者の業態認識:業態を認識させる認知構造と認知分布2012

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Journal Title

      経営志林(法政大学経営学会)

      Volume: 第49巻第1号 Pages: 17-29

    • NAID

      120005672968

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] ライフカルチャー研究の先駆性2022

    • Author(s)
      和田充夫・髙橋広行・西原彰宏・鈴木和宏・新倉貴士・赤松直樹・磯田友里子・圓丸哲麻・大山翔平 ・財津涼子
    • Organizer
      日本商業学会 第12回大会全国研究報告会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Presentation] オンライン・コミュニティ「Blabo!」からのマーケティング・インプリケーション探求2022

    • Author(s)
      大山翔平・新倉貴士・西原彰宏・磯田友里子
    • Organizer
      日本商業学会 第72回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Presentation] ブランドインキュベーション戦略:スタートアップブランド「X-Mobile」の事例2021

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Organizer
      日本商業学会関東部会・7月定例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01767
  • [Presentation] ブランドロイヤルティ構築のための指標把握に向けて2019

    • Author(s)
      新倉貴士, 園部武義, 堀田治
    • Organizer
      日本商業学会・第69回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Presentation] 消費者行動論者は消費者をどう捉えているのか?2019

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会・第58回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Presentation] ブランド・インキュベーション:価値協創によるブランドの孵化・育成2019

    • Author(s)
      鈴木和宏・和田充夫・梅田悦史・新倉貴士・圓丸哲麻・西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会北海道部会(12月部会研究会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Presentation] ダイエットサプリ利用者のロイヤルティ探索:日本リテンション・マーケティング協会との共同研究報告2018

    • Author(s)
      西原彰宏、新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Presentation] ロイヤルティ構造のモデル開発に向けて:日本リテンション・マーケティング協会との共同研究報告2017

    • Author(s)
      西原 彰宏、新倉 貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会・第54回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Presentation] ブランドは誰が育てるのか?:Third Party要素を加えたブランド・インキュベーション過程に関する事例分析2016

    • Author(s)
      鈴木和宏、和田充夫、西原彰宏、圓丸哲麻、新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会・第52回日本消費者行動研究学会コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学・西宮上ヶ原キャンパス(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03950
  • [Presentation] 顧客の購買行動と小売業の業態認知:都心型スーパーマーケット「成城石井」を事例として2015

    • Author(s)
      須磨武司・新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      小樽商科大学(北海道・小樽市)
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Presentation] モバイルアプリと購買意思決定プロセス2014

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学(東京都港区)
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Presentation] 消費者の業態認識モデルの展開2013

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会、第47回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学・市ヶ谷キャンパス(東京都)
    • Year and Date
      2013-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 消費者視点の業態研究:スクリプト概念による食品スーパーの業態認識2012

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本商業学会、第3回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      広島経済大学・立町キャンパス(広島県)
    • Year and Date
      2012-12-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態認識と業態の芽:消費者のカテゴリー化概念の視点から2012

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会、第62回全国研究大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学(北海道)
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態認識と業態の芽の探索:消費者のカテゴリー化概念の視点から2012

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会、市場に関する部会
    • Place of Presentation
      関西学院大学・上ヶ原キャンパス(兵庫県)
    • Year and Date
      2012-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態の芽の探索:価値次元と価値前提のフレームに基づく小売事例研究2011

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会、第42回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      早稲田大学・早稲田キャンパス(東京都)
    • Year and Date
      2011-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態の芽の探索:価値次元と価値前提のフレームに基づく小売事例研究2011

    • Author(s)
      高橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 化粧品と消費者行動:ブランド価値の構築に向けて

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Organizer
      第38回日本香粧品学会
    • Place of Presentation
      有楽町朝日ホール(東京都)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • [Presentation] 消費者の業態認識モデルの展開

    • Author(s)
      新倉 貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会・第47回 消費者行動コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 化粧品と消費者行動:ブランド価値の構築に向けて

    • Author(s)
      新倉 貴士
    • Organizer
      第38回日本香粧品学会
    • Place of Presentation
      有楽町朝日ホール(東京都)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 業態認識と業態の芽:消費者のカテゴリー化概念の視点から

    • Author(s)
      新倉貴士・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会 第62回全国大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学(北海道)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 消費者視点の業態研究:スクリプト概念による食品スーパーの業態認識

    • Author(s)
      髙橋広行・新倉貴士
    • Organizer
      日本商業学会 第3回全国研究報告会
    • Place of Presentation
      広島経済大学(広島県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530545
  • [Presentation] 消費者の業態認識モデルの展開

    • Author(s)
      新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会・第47回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285134
  • 1.  TAKAHASHI Hiroyuki (00580325)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  西原 彰宏 (10634272)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 3.  YAHAGI Toshiyuki (40230289)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  URAGAMI Takuya (40387585)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KISHIMOTO Tetsuya (00405929)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NISHIKAWA Hidehiko (10411208)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  池尾 恭一 (40131502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi