• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Araki Nami  荒木 奈美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

荒木 奈美  アラキ ナミ

Less
Researcher Number 20615182
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 札幌大学, 地域共創学群, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 札幌大学, 地域共創学群, 教授
2019: 札幌大学, 地域共創学群, 教授
2017 – 2018: 札幌大学, 地域共創学群, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education and related fields / Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
質的研究 / ナラティブ的探究 / 臨床教育 / 大学教育 / 現代若者論 / 若者文化 / 自己形成 / 文学教育 / ナラティヴ的探究 / 表現アート … More / 開かれた学びあい / 主体化 / 開かれた学び合い / アイデンティティ / アクティブ・インタビュー / 臨床教育学 / 協働的リフレクション / ポール・リクール / 地域共創 / 高等教育 / 公共性涵養 / 民主主義教育 / オルタナティブ教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  地域社会に公共性を涵養する教育実践の創造-生きづらさでつながる優しい社会をつくるPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      荒木 奈美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Sapporo University
  •  Philosophical approach to qualitative research "Relive"for "non-elite" university studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Araki Nami
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Research Field
      Education and related fields
    • Research Institution
      Sapporo University

All 2020 2019 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 本音を出せない社会のなかで──わたしの「挑戦」的授業実践2020

    • Author(s)
      荒木奈美
    • Journal Title

      教育

      Volume: 890 Pages: 67-73

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18663
  • [Journal Article] 大学教育のなかの「開かれた学び合い(アクティヴ・ラーニング)」をめぐるナラティヴ的探究(1) -表現アートセラピー体験から得た、教師が学生と「対話的」に関わることの意味-2019

    • Author(s)
      荒木 奈美
    • Journal Title

      札幌大学総合研究

      Volume: 11 Pages: 19-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18663
  • [Journal Article] 大学教育のなかの「開かれた学びあい(アクティヴ・ラーニング)」をめぐる ナラティヴ的探究 (2) -学生との家族をめぐる対話から見えてきた「新しい物語」-2019

    • Author(s)
      荒木 奈美
    • Journal Title

      札幌大学総合論叢

      Volume: 47 Pages: 1-24

    • NAID

      120006629069

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18663
  • [Presentation] 教師と学生の学び合いがもたらすストーリーの書き換えと問題の気づき―「臨床教育学入門」7年間をめぐるナラティヴ的探究報告―2019

    • Author(s)
      荒木奈美
    • Organizer
      日本臨床教育学会第9回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18663
  • [Presentation] 臨床教育学におけるリフレクションとは何か―第三の場を創造し協働的に他者と関わり「聴き合う」ことの意味を掘り下げる―2019

    • Author(s)
      荒木奈美 小笠原はるの 野原竜太 今田章子
    • Organizer
      日本臨床教育学会第9回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18663
  • [Presentation] 文学教育の可能性を臨床教育学的観点から問い直す ―生き方に迷う若者と教師の対話が生み出す「意味」に着目して―2017

    • Author(s)
      荒木奈美
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18663
  • 1.  井上 大樹 (00638281)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  本田 優子 (30405625)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  武者 加苗 (60614980)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  姉崎 洋一 (80128636)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  守屋 淳 (70230159)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi