• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Otsuka Rui  大塚 類

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OHTUKA Rui  大塚 類

Less
Researcher Number 20635867
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 准教授
2019: 東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 講師
2012 – 2019: 青山学院大学, 教育人間科学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Sociology of education / Special needs education
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Medical sociology / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Orality and Society / Childhood science (childhood environment science) / Education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
質的研究 / 文献調査 / フィールドワーク / 臨床教育現象学 / 教育実践 / リズム / 当事者 / ケアリーバー / 発達障害 / 現象学的質的研究 … More / 高等学校 / 小学校 / 児童福祉施設 / 多職種連携 / インタビュー調査 / フィールド調査 / 私的支援 / 当事者のニーズ / 見えない生きづらさ / 臨床教育研究 / 特別支援教育 / 教育臨床 / 子ども理解 / 特別支援 / 事例研究 … More
Except Principal Investigator
発達障害 / 生きづらさ / 子ども食堂 / 現象学 / 貧困 / 児童養護施設 / 他者視点 / 幼稚園 / 保育所 / 道徳教育 / 日本 / プログラム開発 / キャリア発達 / キャリア教育 / 医療行動学 / 透析療法 / 臨床疫学 / 臨床栄養 / 慢性腎臓病 / 在宅医療 / アドヒアランス / 健康関連ホープ / 医療社会学 / 臨床教育学 / 日英比較調査 / 児童虐待 / ファミリーグループカンファレンス / 授業を通した生徒支援 / 多様性 / Ofsted Ranking / ファミリー・グループ・カンファレンス / 英国の教育 / フィールド調査 / プラットフォーム / イギリス / 学習困難 / コミュニティ / 学校のプラットフォーム化 / 特別な教育的ニーズ / 虐待 / 子ども支援 / 質的研究 / 若年妊娠 / 地域の子育て支援 / ピアサポート / 地域 / ナラティブ / 子育て支援 / 社会的養護 / 小学校 / 初等教育施設 / 実態調査 / 大学生 / 予備調査 / 教育環境 / 道徳基盤尺度 / 実生活 / 社会性 / 生活環境 / 生活経験 / 道徳性の発達 / 責任 / 社会的役割 / 個の自律性 / 多様な個別的背景 / 違う / 教育環境モデル / 道徳性 / 実践的道徳教育 / 事例研究 / 不登校 / 移民・外国籍 / 複合的困難 / 恋愛不全 / 若者 / 支援困難校 / 低学力 / 共同的意識 / 社会適応 / 支援者の自由 / 継続的な支援 / ハンディキャップへの支援 / 共同体的意識形成 / 主体的参画 / 見えない生きづらさ / 対人関係の困難 / 視線恐怖 / 幼小連携 / 保育観・教育観 / 質問紙調査 / 国際情報交換(イギリス) / 保育観、教育観 / 道徳心 / 内在化 / 他者の視点 / 保育観 / 道徳観 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (124 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  生きづらさを軸にした日本型キャリア教育プログラムの開発

    • Principal Investigator
      遠藤 野ゆり
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Clinical phenomenology in rhythmPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      大塚 類
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Japan - UK comparative research towards developing a school platform to meet the needs of children with learning difficulties

    • Principal Investigator
      遠藤 野ゆり
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (B))
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Study on the idea for the society based on the support for children in adverse situation, on account of the narrative around this support

    • Principal Investigator
      Murakami Yasuhiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Orality and Society
    • Research Institution
      Osaka University
  •  A longitudinal clinico-epidemiological study of Hope in chronic disease and its application to home health care

    • Principal Investigator
      Shibagaki Yugo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Medical sociology
    • Research Institution
      St. Marianna University School of Medicine
  •  Development and Validation of an Education Environment Model Leading to Practical Moral Education Based on Everyday Life Experiences

    • Principal Investigator
      KAWASAKI TOKUKO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Childhood science (childhood environment science)
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  The study on the survey of actual conditions of supportee who cannot get public support and the buildability of the intermediate support models for themPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Otsuka Rui
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  A field study about multiply handicapped children for the purpose of making a support model to form a "collective-consciousness"

    • Principal Investigator
      ENDO Noyuri
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Designing Cooperative Moral Education Programs for Infants which Nurture Intrinsic Rerlization of Other People's Perspectives

    • Principal Investigator
      KAWASAKI Tokuko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  Case studies of primary school children with low motivation for learning and low academic achievement :focusing on their self-esteemPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      RUI OTSUKA
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日英比較から探る学習困難な子どものニーズに定位した 学校プラットフォーム化の可能性 2023年度に向けた研究計画案(2022年度研究報告書)2023

    • Author(s)
      遠藤野ゆり、大塚類、川﨑徳子、佐藤桃子、Sennec Andrew
    • Total Pages
      64
    • Publisher
      法政大学キャリアデザイン学部臨床教育学研究室
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Book] イギリス発! ベル先生のコロナ500日戦争2022

    • Author(s)
      遠藤 野ゆり、セネック アンドリュー、川﨑 徳子、大塚 類、佐藤 桃子
    • Total Pages
      196
    • Publisher
      明石書店
    • ISBN
      9784750353494
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Book] 記憶と想起の教育学:メモリー・ペダゴジー、教育哲学からのアプローチ2022

    • Author(s)
      山名淳(分担執筆:大塚類)
    • Total Pages
      315
    • Publisher
      勁草書房
    • ISBN
      9784326251674
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02200
  • [Book] さらにあたりまえを疑え! 臨床教育学入門22020

    • Author(s)
      遠藤野ゆり 大塚類
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      新曜社
    • ISBN
      9784788516656
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Book] さらに あたりまえを疑え!2020

    • Author(s)
      遠藤 野ゆり、大塚 類
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      新曜社
    • ISBN
      9784788516656
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Book] 生きづらさへの処方箋2019

    • Author(s)
      (分筆)大塚類 (編者 小山真紀・相原雅代・船越高樹)(著者 吉岡剛彦・王柳蘭・佐分利応貴・今井必生・上野ふき)
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779513411
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Book] .生きづらさへの処方箋2019

    • Author(s)
      小山真紀他8名(大塚類)
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779513411
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Book] ワークで学ぶ学校カウンセリング』第9章「子どもを実践的に理解するってどういうこと?--学校における暴力のエピソードを手がかりとして2019

    • Author(s)
      井藤元他編著(大塚類)
    • Total Pages
      268
    • Publisher
      ナカニシヤ
    • ISBN
      9784779513916
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Book] エピソード教育臨床ー生きづらさを描く質的研究2014

    • Author(s)
      大塚類、遠藤野ゆり、大石英史、川﨑徳子、磯崎祐介
    • Total Pages
      172
    • Publisher
      創元社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Book] あたりまえを疑え!2014

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Book] 川﨑徳子・大石英史・磯崎祐介著、『エピソード教育臨床――生きづらさを描く質的研究』2014

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり共編著
    • Total Pages
      172
    • Publisher
      創元社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Book] エピソード教育臨床2014

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり・川﨑徳子・大石英史・磯崎祐介
    • Total Pages
      172
    • Publisher
      創元社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Book] あたりまえを疑え!――臨床教育学入門2014

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Book] あたりまえを疑え!-臨床教育学入門2014

    • Author(s)
      遠藤野ゆり、大塚 類
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Book] 『発達障害医学の進歩25』児童養護施設における思春期の発達障害児への支援―治療指導員へのインタビューを手がかりとして2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Publisher
      診断と治療社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 学校プラットフォームの要素としての学校朝食についての一考察   山口県内の2つの市における実践を手掛かりに2023

    • Author(s)
      川﨑徳子・大塚類
    • Journal Title

      山口大学教育学部附属教育実践総合センター研究紀要

      Volume: 57 Pages: 33-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Journal Article] 児童養護施設で暮らすことを支えるリズム :措置後数ヶ月の幼児のエピソードから考える2023

    • Author(s)
      大塚 類
    • Journal Title

      キリスト教社会福祉学研究

      Volume: 55 Pages: 86-97

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02200
  • [Journal Article] イギリスにおける卓越した小学校教育について2021

    • Author(s)
      大塚 類
    • Journal Title

      日英比較 から探る“学習困難な子どものニーズ”に定位した学校プラットフォーム化の可能性2020年度報告書

      Volume: 1 Pages: 39-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Journal Article] 笑いと共感:発達障害傾向になる幼児の母親コミュニティの機能2021

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      村上靖彦編著『すき間の子ども、すき間の支援』明石書店

      Volume: なし Pages: 20-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Journal Article] 〈最たる超越〉としての他者2020

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 37(2) Pages: 117-123

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Journal Article] 〈最たる超越〉としての他者2020

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 37巻2号 Pages: 117-123

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Journal Article] < 最たる超越> としての他者: フッサールの思索に基づく他者理解の捉え直し (特集 超越)2020

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 37(2),

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Journal Article] 在宅医療患者の語りから探る希望2019

    • Author(s)
      大塚類・栗田宜明他2名
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 63 Pages: 73-84

    • NAID

      120006763797

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Journal Article] 教育サバイバーの語りに関する現象学的分析2019

    • Author(s)
      大塚類・杉本卓
    • Journal Title

      青山学院大学 教育人間科学部紀要

      Volume: 10 Pages: 125-135

    • NAID

      120006649863

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 就学前段階からの総合的な相談支援を行う療育センターの設置~地域に貢献するセンター的機能の在り方(マニュアルの試案)~2019

    • Author(s)
      立川 亜紀子・井上 健・小野 香織・大塚 英里・中村 彩紀子・川﨑 徳子
    • Journal Title

      山口大学教育学部教育実践総合センター研究紀要

      Volume: 48 Pages: 101-114

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Journal Article] 在宅医療患者の語りから探る希望2019

    • Author(s)
      大塚類・栗田宜明他2名
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 63 Pages: 73-84

    • NAID

      120006763797

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 教育サバイバーの語りに関する現象学的分析2019

    • Author(s)
      大塚類・杉本卓
    • Journal Title

      青山学院大学 教育人間科学部紀要

      Volume: 10 Pages: 125-135

    • NAID

      120006649863

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 教育サバイバーの語りに関する現象学的分析2019

    • Author(s)
      大塚類・杉本卓
    • Journal Title

      青山学院大学 教育人間科学部紀要

      Volume: 10 Pages: 125-135

    • NAID

      120006649863

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Journal Article] 在宅医療患者の語りから探る希望2019

    • Author(s)
      大塚類・栗田宜明・脇田貴文・キョウ恵芳
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 63 Pages: 73-84

    • NAID

      120006763797

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 在宅医療患者の語りから探る希望2019

    • Author(s)
      大塚類, 栗田宜明, 脇田貴文, &#40852;恵芳.
    • Journal Title

      教育研究:青山学院大学教育学会紀要

      Volume: 1 Pages: 73-84

    • NAID

      120006763797

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H05216
  • [Journal Article] 教育現象学的事例研究における真理――フッサールの思索を端緒として2019

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      教育哲学研究

      Volume: 120 Pages: 20-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Journal Article] 日本人の社会性の発達を支える学校教育の可能性について2018

    • Author(s)
      川﨑徳子・小杉考司・小野史典・大石英史・遠藤野ゆり・大塚類
    • Journal Title

      山口大学教育学部研究論叢合3部

      Volume: 67 Pages: 39-43

    • NAID

      120006410887

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 小学校における自尊感情の基盤の育成に関する現象学的事例研究――学習支援ボランティアの経験に基づいて2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 35(2) Pages: 131-142

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 小学校における自尊感情の基盤の育成に関する現象学的事例研究:学習支援ボランティアの経験に基づいて2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 35(2) Pages: 131-142

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Journal Article] 精神医療の連携支援体制から学ぶ同僚性2018

    • Author(s)
      大塚類・杉本卓
    • Journal Title

      教育人間科学部紀要

      Volume: 9 Pages: 95-106

    • NAID

      40021489827

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 教員を目指すみえない障がい当事者についての現象学的分析2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 62 Pages: 87-102

    • NAID

      120006478834

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 小学校における自尊感情の基盤の育成に関する現象学的事例研究:学習支援ボランティアの経験に基づいて2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 35(2) Pages: 131-142

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 精神医療の連携支援体制から学ぶ同僚性2018

    • Author(s)
      大塚類・杉本卓
    • Journal Title

      教育人間科学部紀要

      Volume: 9 Pages: 95-106

    • NAID

      40021489827

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 小学校における自尊感情の基盤の育成に関する現象学的事例研究――学習支援ボランティアの経験に基づいて2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 35-2 Pages: 131-142

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 小学校における自尊感情の基盤の育成に関する現象学的事例研究:学習支援ボランティアの経験に基づいて2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 35(2) Pages: 131-142

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 教員を目指すみえない障がい当事者についての現象学的分析2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 62 Pages: 87-102

    • NAID

      120006478834

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 生きづらさの質的分析モデル構想2017

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      研究領域を横断する対話の場と協働に基づく『生きづらさ学』の構築

      Volume: ― Pages: 84-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 「生きづらさの質的分析モデル構想」2017

    • Author(s)
      大塚 類
    • Journal Title

      研究領域を横断する対話の場と協働に基づく『生きづらさ学』の構築

      Volume: 1 Pages: 84-95

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] 『自己基盤が脆い』患者へのアプロ―チ2017

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      『日本透析医学会雑誌』50

      Volume: 50(3) Pages: 188-189

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 「自己基盤が脆い」患者へのアプロ―チ2017

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      日本透析医学会雑誌

      Volume: 50(3) Pages: 188-189

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 生きづらさの質的分析モデル構想2017

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      研究領域を横断する対話の場と協働に基づく「生きづらさ学」の構築

      Volume: 1 Pages: 84-95

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 「私を形作った三つの問いかけ」2017

    • Author(s)
      大塚 類
    • Journal Title

      日本人間性心理学研究

      Volume: 34 Pages: 207-212

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] 就学前段階からの総合的な相談支援を行う療育センターの設置2017

    • Author(s)
      立川亜紀子・井上 健・小野 香織・大塚 英里・中村 彩紀子・今田 浩・川﨑 徳子
    • Journal Title

      山口大学教育学部・附属教育実践研究紀要第16号

      Volume: 16 Pages: 173-185

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 私を形作った三つの問いかけ2017

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      『人間性心理学研究』34

      Volume: 34(2) Pages: 207-212

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 児童支援についての臨床教育学的考察――おとながこどもの〈肩代わり〉をすることの意味2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      青山学院大学教育人間科学部紀要

      Volume: 7 Pages: 17-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 児童支援についての臨床教育学的考察――おとながこどもの〈肩代わり〉をすることの意味2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      青山学院大学教育人間科学部紀要

      Volume: 7 Pages: 17-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] 『自己基盤が脆い』患者へのアプロ―チ2016

    • Author(s)
      大塚 類
    • Journal Title

      日本透析医学会雑誌

      Volume: 50 Pages: 188-189

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] 児童支援についての臨床教育学的考察――おとながこどもの〈肩代わり〉をすることの意味2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      青山学院大学教育人間科学部紀要

      Volume: 7 Pages: 17-27

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 質的研究の正当性:エピソード研究の妥当性とは何か2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      看護研究

      Volume: 48 Pages: 575-577

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] 質的研究の正当性:エピソード研究の妥当性とは何か2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      看護研究

      Volume: 48 No.6 Pages: 575-577

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 質的研究の正当性:エピソード研究の妥当性とは何か2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      看護研究

      Volume: 48巻6号 Pages: 575-577

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] エピソード研究で『現象学』を使う意味2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      看護研究

      Volume: 48 Pages: 571-574

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] エピソード研究で『現象学』を使う意味2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      看護研究

      Volume: 48巻6号 Pages: 571-574

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] 質的研究として体験を言語化すること (特集 人間性心理学における実践と研究の方法論(その1))2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      人間性心理学研究

      Volume: 33巻1号 Pages: 57-63

    • NAID

      40020591862

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Journal Article] エピソード研究で『現象学』を使う意味2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      看護研究

      Volume: 48 No.6 Pages: 571-574

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Journal Article] 幼稚園における保健・安全・食事指導 園生活のなかでの具体的な指導2014

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      次世代教員養成のための教育実習

      Volume: 1 Pages: 58-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 教室に居られない子どもへの学習支援2014

    • Author(s)
      大塚類・林寛平
    • Journal Title

      青山スタンダード論集

      Volume: 第9集

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 事例研究から子どもを理解する――児童養護施設での「別れの引き受け方」に着目して2014

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      こころの科学

      Volume: 178 Pages: 97-103

    • NAID

      40020244976

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Journal Article] 事例研究から子どもを理解するー児童養護施設での「別れの引き受け方」に着目して2014

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      こころの科学

      Volume: 178号 Pages: 97-103

    • NAID

      40020244976

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 身体と感情の関係についての現象学的一考察2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      教育人間科学部紀要

      Volume: 4 Pages: 45-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Journal Article] 障害をもつ子どもの死に直面した母親の不安と葛藤2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      学ぶと教えるの現象学研究

      Volume: 第15号 Pages: 61-69

    • NAID

      40019569030

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Journal Article] 障害をもつ子どもの死に直面した母親の不安と葛藤2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      学ぶと教えるの現象学研究

      Volume: 15 Pages: 61-69

    • NAID

      40019569030

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 空想の共生―子どもが母親の不在を受け容れていく歩み―2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      現代思想

      Volume: 第41巻第11号 招待論文 Pages: 204-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 身体と感情の関係についての現象学的一考察―発達障害をよりよく理解するために―2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      青山学院大学教育人間科学部紀要

      Volume: 第4号 Pages: 45-58

    • NAID

      110009646806

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Journal Article] 空想の共生―子どもが母親の不在を受け容れていく歩み―(招待論文)2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      現代思想

      Volume: 第41巻第11号 Pages: 204-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Journal Article] 教室に居られない子どもへの学習支援2013

    • Author(s)
      大塚類・林寛平
    • Journal Title

      青山スタンダード論集

      Volume: 第9集

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Journal Article] 身体と感情の関係についての現象学的一考察2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      教育人間科学部紀要

      Volume: 第4巻 Pages: 45-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Journal Article] 児童養護施設における思春期の発達障害児への支援―治療指導員へのインタビューを手がかりとして―2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      発達障害医学の進歩

      Volume: 第25集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Journal Article] 空想の共生―子どもが母親の不在を受け容れていく歩み―2013

    • Author(s)
      大塚類
    • Journal Title

      現代思想

      Volume: 第41巻第11号 Pages: 204-216

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] こどもからおとなになるために必要なことケアリーバーの語りから考える2023

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      長野県児童福祉連盟
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02200
  • [Presentation] 『子どもの貧困』の解決に向けて、これからの子ども支援に必要なことー臨床教育学の立場か2023

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      東京大学大学院教育学研究科×認定NPO法人Learning for All 合同公開シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Presentation] 小学校の子どもたちの変化についてリズムの観点から読み解く2022

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      看護学教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02200
  • [Presentation] 〈笑い〉のもつ力発達障害傾向にある幼児の母親コミュニティの機能2020

    • Author(s)
      大塚 類
    • Organizer
      日本人間性心理学会第39回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Presentation] 自主シンポジウム「発達障害児支援に必要なこと」2020

    • Author(s)
      遠藤野ゆり(法政大学)、大塚類(東京大学)、渋谷亮(龍谷大学)
    • Organizer
      日本人間性心理学会第39回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Presentation] 臨床現象学:地を這うフィールドワーク2019

    • Author(s)
      大塚類・奥井遼・西平直
    • Organizer
      日本教育哲学会第62回大会ラウンドテーブル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19KK0054
  • [Presentation] 「学びに向かう力・人間性」を育む小学校国語の授業研究:教師と児童が共に創り出す「共同の世界」という観点から2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      日本人間性心理学会第37回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 「学びに向かう力・人間性」を育む小学校国語の授業研究:教師と児童が共に創り出す「共同の世界」という観点から2018

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      日本人間性心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18KT0032
  • [Presentation] 「学びに向かう力・人間性」を育む小学校国語の授業研究:教師と児童が共に創り出す「共同の世界」という観点から2018

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      日本人間性心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 自主シンポジウム「社会の中の人のあり方と他者視点の獲得を検討する― A Multidisciplinary Approach to Facing Issues(発達,教育臨床,現象学,認知,社会心理)―」2018

    • Author(s)
      川﨑徳子・大塚類・遠藤野ゆり・小杉考司・小野史典
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 児童養護施設で育つ幼児が他者視点を獲得していく歩み:臨床現象学的事例研究2018

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] Concerning the potential for formal education to support the development of social skills in Japanese young people.2017

    • Author(s)
      Tokuko Kawasaki,Koji E. Kosugi,Fuminori Ono, Eiji Oishi, Noyuri Endo, Rui Otsuka
    • Organizer
      Asian Association of Social Psychology,Auckland(New Zealand),2017.08.27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] コミュニケーションに難のある若者の他者関係の変化―定時制高校のある生徒が就労に至るまで―2017

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Organizer
      日本人間性心理学会第36回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 辛さを抱える支援者への支援可能性――専門学校教職員の語りの現象学的分析2017

    • Author(s)
      大塚 類・遠藤 野ゆり
    • Organizer
      日本人間性心理学会第36回大会(東海学園大学名古屋キャンパス),2017,9,9(名古屋市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 辛さを抱える支援者への支援可能性――専門学校教職員の語りの現象学的分析2017

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      日本人間性心理学会第36回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 生きづらさの質的分析モデル構想2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      2016年度「生きづらさ学」講演会&ワークショップ
    • Place of Presentation
      岐阜女子大学(岐阜県岐阜市)
    • Year and Date
      2016-12-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 「物語論に基づく現象学的解釈」「MY TREE ペアレンツ・プログラムの効果:量的分析と現象学による質的分析」2016

    • Author(s)
      遠藤 野ゆり・大塚 類
    • Organizer
      日本子ども虐待防止学会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場(大阪府・大阪市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 生きづらさの質的分析モデル構想2016

    • Author(s)
      大塚 類
    • Organizer
      「生きづらさ学」講演会&ワークショップ
    • Place of Presentation
      岐阜女子大学(岐阜県岐阜市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 「『現象学する』とはどういうことか――みずからの体験を事例として省察する意味」課題研究「哲学生成の現場としての教育実践――教育哲学のフロンティア3」2016

    • Author(s)
      大塚 類
    • Organizer
      教育哲学会第59回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都・文京区)
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 「自己基盤が脆い」患者へのアプローチ2016

    • Author(s)
      大塚 類
    • Organizer
      第61回日本透析医学会学術集会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場(大阪府・大阪市)
    • Year and Date
      2016-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 生きづらさの質的分析モデル構想2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      2016年度「生きづらさ学」講演会
    • Place of Presentation
      岐阜女子大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 物語論に基づく現象学的解釈2016

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Organizer
      日本子ども虐待防止学会第22回学術集会おおさか大会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Year and Date
      2016-11-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 『現象学する』とはどういうことか――みずからの体験を事例として省察する意味 課題研究「哲学生成の現場としての教育実践――教育哲学のフロンティア3」2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      教育哲学会第59回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都文京区)
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 「自己基盤が脆い」患者へのアプローチ ワークショップ15「サスティナブルな患者教育を考える」2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      第61回日本透析医学会学術集会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場(大阪府大阪市)
    • Year and Date
      2016-06-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 「自己基盤が脆い」患者へのアプローチ2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      第61回日本透析医学会学術集会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 『現象学する』とはどういうことか――みずからの体験を事例として省察する意味2016

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      教育哲学会第59回大会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] エピソード研究で「現象学」を使う意味2015

    • Author(s)
      大塚 類
    • Organizer
      第1回臨床実践の現象学会大ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      首都大学東京荒川キャンパス
    • Year and Date
      2015-08-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 公的役割を超えて私的支援を行なうことに不可避なつらさ――時間の観点から児童養護施設職員の語りを考察する――2015

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      日本人間性心理学会
    • Place of Presentation
      聖カタリナ大学(愛媛県松山市)
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 恋愛回避的な若者の『見えない生きづらさ』―自尊感情に着目した考察2015

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第34回大会
    • Place of Presentation
      聖カタリナ大学
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] マインドフルネスおよび心的プレッシャーによるベクションの変調2015

    • Author(s)
      大塚聡介・小野史典・小川将樹・妹尾武治
    • Organizer
      ヒューマン情報処理研究会
    • Place of Presentation
      九州産業大学(福岡県福岡市)
    • Year and Date
      2015-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 恋愛回避的な若者の『見えない生きづらさ』―自尊感情に着目した考察2015

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Organizer
      日本人間性心理学会
    • Place of Presentation
      聖カタリナ大学(愛媛県松山市)
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 公的役割を超えて私的支援を行なうことに不可避なつらさ――時間の観点から児童養護施設職員の語りを考察する――2015

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      人間性心理学会第34回大会
    • Place of Presentation
      聖カタリナ大学
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 「エピソード研究で『現象学』を使う意味」2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      臨床実践の現象学会第1回大ラウンドテーブルディスカッション
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都荒川区)
    • Year and Date
      2015-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 「質的研究の正当性:エピソード研究の妥当性とは何か」2015

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      臨床実践の現象学会第1回大ラウンドテーブルディスカッション
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都荒川区)
    • Year and Date
      2015-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01756
  • [Presentation] 質的研究の正当性:エピソード研究の妥当性とは何か2015

    • Author(s)
      大塚 類
    • Organizer
      第1回臨床実践の現象学会大ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      首都大学東京荒川キャンパス
    • Year and Date
      2015-08-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04374
  • [Presentation] 困難を抱える子どもを理解するために2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第31回大会
    • Place of Presentation
      宇部フロンティア大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] 事例研究における現象学の可能性2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      日本人間性心理学会第31回大会
    • Place of Presentation
      於宇部フロンティア大学
    • Year and Date
      2012-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] 困難を抱える子どもを理解するために2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      日本人間性心理学会第31回大会
    • Place of Presentation
      於宇部フロンティア大学
    • Year and Date
      2012-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] 小学校におけるグレーゾーンの子どもたち2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      『共生のための障害の哲学』第4回研究会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] 事例研究における現象学の可能性2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第31回大会
    • Place of Presentation
      宇部フロンティア大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] 事例研究における現象学の可能性(ラウンドテーブル人間科学の方法としての現象学)2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第31回大会
    • Place of Presentation
      宇部フロンティア大学(山口県宇部市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Presentation] 小学校におけるグレーゾーンの子どもたち2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      『共生のための障害の哲学』第4回研究会
    • Place of Presentation
      於東京大学
    • Year and Date
      2012-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24830075
  • [Presentation] 「困難を抱える子どもを理解するために」(学会賞受賞記念講演)2012

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第31回大会
    • Place of Presentation
      宇部フロンティア大学(山口県宇部市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Presentation] 人から見られることによる身体の際立ちの意味─『ふつう』であることの 背後にひそむ困難に目を向けて─

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第33回大会研究発表
    • Place of Presentation
      南山大学(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2014-10-10 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 人から見られることによる身体の際立ちの意味『ふつう』であることの背後にひそむ困難に目をむけて

    • Author(s)
      遠藤野ゆり・大塚類
    • Organizer
      人間性心理学会第33回大会
    • Place of Presentation
      南山大学(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2014-10-10 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Presentation] 小学校におけるグレーゾーンの子どもたち

    • Author(s)
      大塚類
    • Organizer
      『共生のための障害の哲学』第4回研究会
    • Place of Presentation
      東京大学駒込キャンパス(東京都目黒区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Presentation] おとなが子どもの〈肩代わり〉をすることの意味

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      」人間性心理学会第33回 大会研究発表
    • Place of Presentation
      南山大学(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2014-10-10 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • [Presentation] 大人が子どもの<肩代わり>をすることの意味

    • Author(s)
      大塚類・遠藤野ゆり
    • Organizer
      人間性心理学会第33回大会
    • Place of Presentation
      南山大学(愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2014-10-10 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Presentation] Surveillance study of teacher's morality

    • Author(s)
      Tokuko Kawasaki,Koji Kosugi,Noyuri Endo,Rui Ohtsuka
    • Organizer
      28th International Congress of Applied Psychology
    • Place of Presentation
      Paris, France.
    • Year and Date
      2014-07-08 – 2014-07-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531009
  • [Presentation] Surveillance study of teacher’s morality,

    • Author(s)
      Tokuko Kawasaki, Koji Kosugi, Noyuri Endo, Rui Ohtsuka
    • Organizer
      the 29th International Congress of Applied Psychology
    • Place of Presentation
      Palais des congres de Paris(フランス)
    • Year and Date
      2014-07-09 – 2014-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381100
  • 1.  ENDO Noyuri (20550932)
    # of Collaborated Projects: 8 results
    # of Collaborated Products: 27 results
  • 2.  KAWASAKI Tokuko (00555708)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  KOSUGI Koji (60452629)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  Senneck Andrew John (70769041)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  Murakami Yasuhiko (30328679)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  佐藤 桃子 (10792971)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  SHIRAISHI Toshiyuki (10259327)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  OKIBAYASI Yohei (20403595)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  Shibagaki Yugo (70361491)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  大石 英史 (80223717)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  小野 史典 (90549510)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 12.  筒井 美紀 (70388023)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  船山 万里子 (00649238)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  渋谷 亮 (10736127)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  永野 咲 (10788326)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  久保 樹里 (10803679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  栗田 宜明 (80736976)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  脇田 貴文 (60456861)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  福原 俊一 (30238505)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi