• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HAMADA SHOKO  濱田 祥子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

濱田 祥子  ハマダ ショウコ

Less
Researcher Number 20638358
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 比治山大学, 現代文化学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 比治山大学, 現代文化学部, 准教授
2022: 比治山大学, 現代文化学部, 准教授
2016 – 2021: 比治山大学, 現代文化学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Childhood science (childhood environment science)
Keywords
Principal Investigator
ADHD / ADHD行動特徴 / 省察 / 気になる子ども / 原因帰属 / 保育者 / 生物心理社会モデル / 帰属 / 評価 / 外在化問題 / 保育 … More
Except Principal Investigator
… More 保育者 / アセスメント / カリキュラム / 就学前教育 / スタートカリキュラム / アプローチカリキュラム / 就学前施設 / 幼小連携 / 接続カリキュラム / アクション・リサーチ / ラーニングストーリー / 保育 / 効果検証 / メンタルヘルスケア / キャリア / 保育職継続 / 縦断 / 縦断調査 / 保育者効力感 / 専門職アイデンティティ / 志向の偏り / バーンアウト / パーソナリティ / 国際調査 / データベース / 面接調査 / 子育ての苦労 / Webツール / 子育て / Webアプリ / 完全主義 / 子育てバーンアウト / 評価(アセスメント) / 対話 / 評価 / 意味生成 / アクションリサーチ / 子どもの声 / 保育の質 / 認識 / 理解の変容・深化 / 長期研修 / 意識変容 / 小学校教員 / 保育者、小が高教員 / 小学校移行期 / 発達の捉え / COVID-19 / モデル / 個別の教育支援計画 / 個別の指導計画 / 幼児教育アドバイザー / 編成モデル / 教育課程 / 幼小接続 / 障害児 / 保幼小接続 / 幼保小連携 / 合理的配慮 / 小学校 / 障害 / 特別支援 / 特別な配慮 / 移行 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (42 results)
  • Co-Researchers

    (24 People)
  •  保育者のキャリア継続を支える包括的メンタルヘルスケア支援ツールの開発と効果検証

    • Principal Investigator
      松田 侑子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Are Japanese teachers able to read the diverse learning of infants and toddlers through alternative assessments?

    • Principal Investigator
      松井 剛太
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  保育者における専門職アイデンティティの測定と保育職継続に対する縦断的予測

    • Principal Investigator
      松田 侑子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  What is the key to a smooth transition from preschool to elementary school: Exploring the factors that enable a smooth transition and proposing measures

    • Principal Investigator
      Yamazaki Akira
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University
  •  Development of multi-vocal assessment in early childhood education and care

    • Principal Investigator
      MATSUI GOTA
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Basic and applied research on web tools to alleviate the fatigue of infants and their social implementation

    • Principal Investigator
      Furutani Kaichiro
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hokkai-Gakuen University
  •  The Relationship between Early Childhood Education and Care Teachers' Cognition and Childcare Practices for Externalizing Problems of ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HAMADA SHOKO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hijiyama University
  •  A Practical Study on the Curriculum for the Transition from Preschool to Elementary School

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI AKIRA
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Childhood science (childhood environment science)
    • Research Institution
      Hiroshima Bunka Gakuen University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 顔写真による年齢認知の発達的変化:空間周波数の特徴に着目して2023

    • Author(s)
      濱田祥子、吉田弘司、林武広
    • Journal Title

      比治山大学紀要

      Volume: 29 Pages: 93-103

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼児教育アドバイザーは研修会で何を指導しているのか ― インタビュアーの質問に基づく分析から ―2023

    • Author(s)
      山崎晃・越中公示・松井剛太・濱田祥子・東和子
    • Journal Title

      子ども学論集

      Volume: 9 Pages: 1-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] ECEC Teachers’ cognition of Externalizing Problems of Children with Special Needs, and Effectiveness of Feedback of Cognitive Tendencies2022

    • Author(s)
      濱田 祥子、杉村 伸一郎
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 44 Pages: 35-47

    • DOI

      10.15027/53085

    • ISSN
      0388-3078
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2036702

    • Year and Date
      2022-10-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼児教育アドバイザーは幼稚園の研修にどのように関っているか ― 幼稚園への働きかけを経時的に捉える ―2022

    • Author(s)
      山崎晃・越中公示・松井剛太・濱田祥子・東和子
    • Journal Title

      子ども学論集

      Volume: 8 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 新型コロナウイルス感染症が就学移行期のカリキュラムへ与えた影響に関する実態調査2022

    • Author(s)
      濱田祥子、越中康治、松井剛太、山崎晃
    • Journal Title

      比治山大学教職課程研究

      Volume: 8 Pages: 187-198

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 新型コロナウイルス感染症が就学移行期のカリキュラムへ与えた影響に関する実態調査2022

    • Author(s)
      濱田祥子・越中康治・松井剛太・山崎晃
    • Journal Title

      比治山大学・比治山大学短期大学部教職課程研究

      Volume: 8 Pages: 187-198

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 幼児教育アドバイザーの幼稚園への働きかけの変容を捉える2021

    • Author(s)
      山崎晃・松井剛太・越中康治・濱田祥子・東和子
    • Journal Title

      広島文化学園大学大学院教育学研究科 子ども学論集

      Volume: 7 Pages: 15-25

    • NAID

      120007039699

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 小学校の平和学習における広島・長崎の交流と意義 ―ESDの視点を踏まえて―2021

    • Author(s)
      森川敦子・酒井研作・濱田祥子・中村佳子
    • Journal Title

      比治山大学研究紀要

      Volume: 27 Pages: 85-96

    • NAID

      120007003821

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] An Analysis of the Content and Type of Advice in Early Childhood Education Advisors’ Comments2021

    • Author(s)
      杉村伸一郎・上山瑠津子・濱田祥子・清水寿代
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 43 Pages: 15-23

    • DOI

      10.15027/51494

    • NAID

      120007165682

    • ISSN
      0388-3078
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2036689

    • Year and Date
      2021-10-15
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04418, KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] The Effect of Early Childhood Education Advisor Visits: Longitudinal Study over Three Years2021

    • Author(s)
      清水寿代・濱田祥子・上山瑠津子・杉村伸一郎
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 43 Pages: 5-13

    • DOI

      10.15027/51493

    • NAID

      120007165683

    • ISSN
      0388-3078
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2036688

    • Year and Date
      2021-10-15
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04418, KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 小学校の平和学習における広島・長崎の交流と意義(2)2年間の平和交流会をもとに2021

    • Author(s)
      森川敦子、酒井研作、濱田祥子、中村佳子
    • Journal Title

      比治山大学紀要

      Volume: 28 Pages: 75-86

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 遠隔と対面を併用した入学前教育プログラムの実践と効果検証の報告2021

    • Author(s)
      濱田祥子、緒方満、加納章、鹿江宏明、酒井研作、森川敦子
    • Journal Title

      比治山大学紀要

      Volume: 28 Pages: 103-112

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] SICSによる「私たちの保育実践あるある」の振り返り ―他園の保育者との保育カンファレンスを通して―2021

    • Author(s)
      濱田祥子・島本好子・辻明妃・菅原知恵子・村上麻由香・小田実里・村上紗綾・坂本みずえ・平田麻奈・佃文香・岩本充正・兼田里恵・手塚由美・中丸元良
    • Journal Title

      比治山大学研究紀要

      Volume: 27 Pages: 165-175

    • NAID

      120007003808

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] The Effect of Continuous Visits by Early Childhood Education Advisors: Based on the analysis of the advisor’s visit report2021

    • Author(s)
      上山 瑠津子、杉村 伸一郎、清水 寿代、濱田 祥子
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 43 Pages: 25-34

    • DOI

      10.15027/51495

    • NAID

      120007165681

    • ISSN
      0388-3078
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2036690

    • Year and Date
      2021-10-15
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼稚園・小学校・中学校・高等学校における個別の教育支援計画と個別の指導計画の関係2020

    • Author(s)
      山崎晃、松井剛太、濱田祥子
    • Journal Title

      子ども学論集

      Volume: 6 Pages: 1-13

    • NAID

      120006839501

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼稚園・小学校・中学校・高等学校における個別の教育支援計画と個別の指導計画の特徴を捉える-NISEデータベースの分析をとおして(2)2020

    • Author(s)
      山崎晃・松井剛太・濱田祥子
    • Journal Title

      広島文化学園大学大学院教育学研究科 子ども学論集

      Volume: 6 Pages: 1-13

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01900
  • [Journal Article] ADHDの行動特徴に対する保育者の原因帰属と対応の関連2020

    • Author(s)
      濱田祥子
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 28(2) Pages: 283-295

    • NAID

      130007949937

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼稚園・小学校・中学校・高等学校における個別の教育支援計画と 個別の指導計画の特徴を捉える -NISEデータベースの分析をとおして(2) 小学校と中学校の比較を中心に-2020

    • Author(s)
      山崎 晃・松井剛太・濱田祥子
    • Journal Title

      広島文化学園大学大学院教育学研究科 子ども学論集

      Volume: 6 Pages: 1-13

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Journal Article] 保育者志望学生を対象とした応用行動分析に基づく援助スキル訓練の試み ─ティーチャー・トレーニングによる子どもの行動とその対応に関する理解の変化─2020

    • Author(s)
      松田侑子、濱田祥子
    • Journal Title

      保育者養成教育学研究

      Volume: 4 Pages: 81-91

    • NAID

      40022276822

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] Transformation Process of the Collective Function in Group Activities for Childcare Students:2020

    • Author(s)
      濱田 祥子、森川 敦子
    • Journal Title

      RESEARCH on EARLY CHILDHOOD CARE and EDUCATION in JAPAN

      Volume: 58 Issue: 1 Pages: 115-127

    • DOI

      10.20617/reccej.58.1_115

    • NAID

      130007952377

    • ISSN
      1340-9808, 2424-1679
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼保小接続カリキュラムの意義と課題 ―保育者と小学校教諭に対するインタビューから―2019

    • Author(s)
      濱田祥子・松井剛太 ・八島美菜子 ・山崎晃
    • Journal Title

      比治山大学・比治山短期大学部教職課程研究

      Volume: 5 Pages: 24-33

    • NAID

      120006600567

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 児童の学校適応感を高める道徳教育プログラムの開発 ―小学校第5学年の実践をもとに―2019

    • Author(s)
      森川敦子・新田和浩 ・濱田祥子
    • Journal Title

      比治山大学・比治山短期大学部教職課程研究

      Volume: 5 Pages: 78-87

    • NAID

      120006600570

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 幼保小接続カリキュラムの意義と課題─保育者と小学校教諭に対するインタビューから─2019

    • Author(s)
      濱田祥子・松井剛太・八島美菜子・山崎晃
    • Journal Title

      比治山大学・比治山大学短期大学部教職課程研究

      Volume: 5 Pages: 24-33

    • NAID

      120006600567

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01900
  • [Journal Article] 幼小接続に係る小学校の実態に関する研究の展望と学習状況 -NISEデータベースの分析をとおして(1)-2019

    • Author(s)
      山崎晃・松井剛太・濱田祥子
    • Journal Title

      子ども学論集

      Volume: 5 Pages: 15-27

    • NAID

      120006776591

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01900
  • [Journal Article] 幼保小接続カリキュラムの意義と課題 ─ 保育者と小学校教諭に対するインタビューから ─2019

    • Author(s)
      濱田祥子・松井剛太・八島美菜子・山崎晃
    • Journal Title

      比治山大学・比治山大学短期大学部教職課程研究

      Volume: 5 Pages: 24-33

    • NAID

      120006600567

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01900
  • [Journal Article] 幼小接続に係る小学校の実態に関する研究の展望と学習状況 -NISEデータベースの分析をとおして(1)-2019

    • Author(s)
      山崎晃・松井剛太・濱田祥子
    • Journal Title

      広島文化学園大学大学院教育学研究科 子ども学論集

      Volume: 5 Pages: 15-27

    • NAID

      120006776591

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01900
  • [Journal Article] 『就学移行期における障害のある子どもへの配慮の引き継ぎ2018

    • Author(s)
      若林紀乃、上田敏丈、越中康治、濱田祥子、中西さやか、廣瀬真喜子、八島美菜子、山崎晃
    • Journal Title

      乳幼児教育学研究

      Volume: 投稿中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K01900
  • [Journal Article] 就学移行期における障害のある子どもへの配慮の引継ぎ ―なぜ就学前の日常的な配慮が小学校で活用されにくいのか―2018

    • Author(s)
      若林紀乃・上田敏丈・越中康治・岡花祈一郎・中西さやか・濱田祥子・廣瀬真喜子・松井剛太・八島美菜子・山崎晃
    • Journal Title

      乳幼児教育学研究

      Volume: 27 Pages: 35-43

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Journal Article] 就学移行期における障害のある子どもに関する記録物の作成と活用に関する実態調査:就学前施設と小学校を対象として2018

    • Author(s)
      越中康治・上田敏丈・若林紀乃・濱田祥子・岡花祈一郎・中西さやか・廣瀬真喜子・松井剛太・八島美菜子・山崎晃
    • Journal Title

      幼年教育研究年報

      Volume: 40 Pages: 49-60

    • NAID

      120006532117

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育者の欠勤傾向及び理転職意思との関連における専門職アイデンティティと保育者効力感の比較2023

    • Author(s)
      松田侑子、濱田祥子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育者と小学校教員の就学移行期の子どもへの対応―保育場面と学校場面における対応の比較―2022

    • Author(s)
      越中康治・松井剛太・濱田祥子・山崎晃
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 幼児の逸脱行為に対する保育者と療育者の重大性判断と対応の比較2022

    • Author(s)
      森川敦子・濱田祥子・牛島智子
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育者と小学校の就学移行期の子どもへの対応2022

    • Author(s)
      越中康治・松井剛太・濱田祥子・山崎 晃
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Presentation] 顔写真による年齢認知の発達的変化―空間周波数の特性に着目して―2021

    • Author(s)
      濱田祥子・吉田弘司・林武広
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 新型コロナウイルス感染症による就学移行期のカリキュラムへの影響 ― 緊急事態宣言時における保育者・小学校教員へのアンケート調査 ―2021

    • Author(s)
      濱田祥子・
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Presentation] 新型コロナウイルス感染症による就学移行期のカリキュラムへの影響 ― 緊急事態宣言時における保育者・小学校教員へのアンケート調査 ―2021

    • Author(s)
      濱田祥子・越中康治・松井剛太
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02604
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(5)―介入後の実習を踏まえた短期縦断的変化―2021

    • Author(s)
      松田侑子・濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 新型コロナウイルス感染症による就学移行期のカリキュラムへの影響―緊急事態宣言時における保育者・小学校教員へのアンケート調査―2021

    • Author(s)
      濱田祥子・越中康治・松井剛太
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育学生を対象とした Teacher Training の効果検証(3)―面接調査による質的分析を通じて―2020

    • Author(s)
      松田侑子、濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(4)2020

    • Author(s)
      松田侑子、濱田祥子
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(2)2020

    • Author(s)
      松田侑子・濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会第83回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(1)2018

    • Author(s)
      松田侑子・濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13134
  • 1.  MATSUI GOTA (50432703)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 2.  越中 康治 (70452604)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  YAMAZAKI AKIRA (40106761)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 4.  水津 幸恵 (30837331)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  中西 さやか (40712906)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  佐藤 智恵 (90552232)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  松田 侑子 (10598717)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Furutani Kaichiro (80461309)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  八島 美菜子 (40304381)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 10.  升川 琢也 (10864689)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  松本 博雄 (20352883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  上村 眞生 (30530050)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  片岡 元子 (40709242)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  岡花 祈一郎 (50512555)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  大野 歩 (60610912)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  吉田 弘司 (00243527)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  森野 美央 (00413659)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  加藤 孝士 (10631723)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  中村 菜々子 (80350437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  胡 泰志 (90284132)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  設楽 紗英子 (10720633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  渡辺 俊太郎 (80434877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  乙部 はるひ (00598724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  川端 美穂 (00399221)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi