• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tokito Jumpei  時任 隼平

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TOKITO JUMPEI  時任 隼平

Less
Researcher Number 20713134
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 関西学院大学, 高等教育推進センター, 教授
2025: 山形大学, 学内共同利用施設等, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 関西学院大学, 高等教育推進センター, 教授
2017 – 2022: 関西学院大学, 高等教育推進センター, 准教授
2015 – 2017: 関西学院大学, 付置研究所, 講師
2013 – 2014: 山形大学, 小白川キャンパス, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Sociology of education / Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
育成・評価メソッド / ICT活用 / 学びに向かう力 / 思考・判断・表現力 / 省察 / 探究的な学び / 質的研究 / 高等学校教育 / eポートフォリオ / 教科教育 … More / 習得・活用・探究 / 学校文化 / 観点別評価 / ポートフォリオ / 探究活動 / 主体的・対話的で深い学び / 地域への影響 / 地域住民による受け入れ / フィールドワーク / M-GTA / 重回帰分析 / 地域愛着 / 過疎地域 / 高等教育 / 受け入れ地域への影響 / サービスラーニング … More
Except Principal Investigator
学習環境デザイン / リフレクション / 経験学習 / 教師教育 / プロジェクト学習 / 協働による教育開発 / 教育文化 / 開発コミュニケーション / 教育工学 / 質的研究 / 社会文化的アプローチ / 教育開発 / 教師 / 研修転移 / 集合研修 / 教員研修 / コミュニケーション / 参加型デザイン / テレプレゼンスロボット / 難民教育 / 遠隔テレコミュニケーションロボット / 肢体不自由 / 学習支援 / 分身型ロボット / 異文化間教育 / 高大連携 / トルコ / 特別支援学校 / ICT / パフォーマンス心理学 / 難民 / 特別支援教育 / ロボット / 省察 / 現職教育 / 教員免許状更新講習 / 専門職 / 学び続ける力 / 複線径路等至性アプローチ / 学び続ける教師 / 複線径路等至性アプローチ / スクールミドル / デジタル教材 / 現職教員 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (31 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  ICTを活用した「思考・判断・表現」と「学びに向かう力」の育成・評価メソッドの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      時任 隼平
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Use of e-Portfolio to Promote Proactive, Interactive, and Deep Learning in Inquiry Activities in Subject EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tokito Jumpei
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  The Development of the action Plan Sheet for the Teachers that Aims to Transition of Teacher Development to Educational Practice from the Point of View of the Experiencial Learning

    • Principal Investigator
      Terashima Kosuke
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Designing Learning Environment for International Educational Cooperation through Sociocultural Approach

    • Principal Investigator
      Kubota Kenichi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Designing a Technology-Enhanced Learning Environment based on a Participatory Design Model for Physically Challenged Students in Special Needs Education using a Tele-Presence Robot

    • Principal Investigator
      Kishi Makiko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Development of Digital Textbooks to Support Teacher's "Sustainable Learning"

    • Principal Investigator
      Terashima Kosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  The Research on Service Learning in Depopulated Area.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      TOKITO JUMPEI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Yamagata University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育開発の展望(13章)久保田賢一(編著)「途上国の学びを拓く」2020

    • Author(s)
      久保田賢一,時任隼平
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H04572
  • [Journal Article] 公立高等学校英語科における教員研修成果の活用・普及の様相と社会文化的要因に関する分析2024

    • Author(s)
      時任隼平,藤井佑介,寺嶋浩介,泰山裕
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 48巻

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Journal Article] 教員の集合研修の転移モデルの検証2020

    • Author(s)
      泰山裕・寺嶋浩介・時任隼平・藤井佑介
    • Journal Title

      日本教育工学会研究会報告集

      Volume: JSET20-3 Pages: 125-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Journal Article] 日本の教育経験を活用した途上国への教育支援に必要な観点の構築:ミャンマー,フィリピン,カンボジアの事例分析を通して2020

    • Author(s)
      久保田賢一,岸磨貴子,時任隼平,今野貴之,山本良太,Wai Tida,Pitagan Ferdinand Blancaflor,Saroeun Nhem
    • Journal Title

      情報研究

      Volume: 50 Pages: 11-31

    • NAID

      40022163430

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H04572
  • [Journal Article] 英語科教員研修で得た成果の転移に関する調査2020

    • Author(s)
      時任隼平・藤井佑介・寺嶋浩介・泰山裕
    • Journal Title

      日本教育工学会研究会報告集

      Volume: JSET20-4 Pages: 171-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Journal Article] ベトナムの高校におけるICT活用に関する予備的調査 -英語科教育を事例として-2019

    • Author(s)
      時任隼平,久保田賢一,Nguyen Thi Mai Huong,Nguyen Thi Cam Huong
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 19-5 Pages: 55-58

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H04572
  • [Journal Article] 特別支援教育における分身型ロボットを活用した他者との対話に関する事例研究2018

    • Author(s)
      久保 槙祐野・ 時任 隼平・植田 詩織・岸 磨貴子
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 17(6) Pages: 105-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12797
  • [Journal Article] 学校改善を担うスクールミドルの成長発達に寄与する教職経験に関する研究2018

    • Author(s)
      時任隼平,寺嶋浩介
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 42

    • NAID

      130007403811

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01078
  • [Journal Article] 特別支援教育におけるICTを活用した学習活動の考察2017

    • Author(s)
      時任隼平・久保田賢一
    • Journal Title

      日本教育工学会研究会報告集

      Volume: 17(2) Pages: 157-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12797
  • [Journal Article] 特別支援教育におけるICTを活用した学習活動の考察2017

    • Author(s)
      時任隼平、久保田賢一
    • Journal Title

      日本教育工学会研究会研究報告集

      Volume: 17(2) Pages: 157-160

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12797
  • [Journal Article] 教師の「学び続ける力」の向上を支援するための教材の開発2017

    • Author(s)
      寺嶋浩介,時任隼平
    • Journal Title

      日本教育工学会 SIG-02 教師教育・実践研究レポート

      Volume: 42 Pages: 45-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01078
  • [Journal Article] 高校教師が教育改善を目的とした学習共同体へ参画するプロセスに関する研究2016

    • Author(s)
      時任隼平・寺嶋浩介
    • Journal Title

      日本教育工学会研究会報告集

      Volume: JSET16 Pages: 119-122

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01078
  • [Presentation] 高等学校教員の「習得・活用・探究」に対する意識とポートフォリオ利用に関する調査2024

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会2023年度第2回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 英語科教育における習得・活用・探究に関する意識とポートフォリオ及びICT活用に関する質問紙調査2024

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会(第44回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 公立高等学校英語科教育におけるポートフォリオ利用に関する一考察2023

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会研究会(職業能力開発総合大学校)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 「思考・判断・表現」を意図した記述課題の採点と妥当性ー情報Ⅰの授業における実践研究ー2023

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会研究会(千葉大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 高等学校英語科教育における観点別評価実施の個人的・組織的課題2023

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会2023年秋季全国大会(第43回大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 高等学校探究活動における観点別評価を意図したワークシートの試作2023

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季全国大会(第42回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 高等学校における観点別評価実施の課題に関する予備的調査2022

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会2022年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 高等学校における研修成果の活用パターンに関する調査-英語科教育の事例2022

    • Author(s)
      時任隼平, 藤井佑介, 泰山裕, 寺嶋浩介
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] オンライン英会話を通した学びの活用に関する事例研究2022

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育メディア学会 第29回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 教科教育におけるポートフォリオ活用に関する予備的調査2021

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会2021年春季全国大会第38回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14104
  • [Presentation] 教員を対象とした集合研修の研修転移を検討する2021

    • Author(s)
      寺嶋浩介・泰山裕・時任隼平・藤井佑介
    • Organizer
      日本教育工学会2021年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Presentation] ICT推進リーダーの普及に資する行動の分析 研修転移場面に着目して2020

    • Author(s)
      寺嶋浩介・泰山裕・時任隼平・藤井佑介
    • Organizer
      日本教育工学会 2020年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Presentation] スクールミドル育成を目的とした教員研修と教員文化に関する考察2020

    • Author(s)
      時任隼平・藤井佑介・寺嶋浩介・泰山裕
    • Organizer
      日本教育工学会 2020年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Presentation] 国際教育開発における開発コミュニケーションの在り方2020

    • Author(s)
      久保田賢一,山本良太,岸磨貴子,今野貴之,時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会第36回大会自主企画シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H04572
  • [Presentation] 教師は集合研修で得た知見を校内においてどのように活かすのか2019

    • Author(s)
      時任隼平・藤井佑介・寺嶋浩介・泰山裕
    • Organizer
      日本教育工学会 2019年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Presentation] 教員の集合研修の転移に関する調査2019

    • Author(s)
      寺嶋浩介・泰山裕・時任隼平・藤井佑介
    • Organizer
      日本教育工学会 2019年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02821
  • [Presentation] 教職についての省察を促す教材ツール群の試作2017

    • Author(s)
      寺嶋浩介,時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01078
  • [Presentation] 教師の「学び続ける力」の向上と職場環境の関係性に関する研究2015

    • Author(s)
      時任隼平・寺嶋浩介
    • Organizer
      第12回日本質的心理学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Year and Date
      2015-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01078
  • [Presentation] 地域住民による現地体験型学習受け入れと地域愛着に関する研究2014

    • Author(s)
      時任隼平
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25882002
  • 1.  Terashima Kosuke (30367932)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 2.  Kishi Makiko (80581686)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  Kubota Kenichi (80268325)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  山本 良太 (00734873)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  泰山 裕 (90748899)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  森田 裕介 (20314891)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  藤井 佑介 (20710833)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 8.  今野 貴之 (70632602)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  UEDA Shiori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi