• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Higashino Yuko  東野 裕子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

東野 裕子  ヒガシノ ユウコ

Less
Researcher Number 20781686
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 日本体育大学, 児童スポーツ教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 日本体育大学, 児童スポーツ教育学部, 准教授
2021: 日本体育大学, 児童スポーツ教育学部, 教授
2016 – 2018: 日本体育大学, 児童スポーツ教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
主体的・対話的で深い学び / 英語絵本 / 段階別絵本 / プロジェクト / 検定教科書 / TBLT / 課題解決型言語活動 / 段階別英語絵本 / リライト教材
Except Principal Investigator
タスク活動 … More / 「フォーカス・オン・フォーム」アプローチ / 課題解決型言語活動 / TBLT / ICレコーダによるスピーキングテスト / 連続した授業の質問紙調査 / 小中連携した英語後置修飾の学習状況調査 / 同一児童・生徒の継続した英語学習状況調査 / 縦断的英語学習実施状況調査 / タスクを志向した活動 / スピーキングテスト / 文法テスト(並び替え) / 後置修飾(to不定詞の形容詞的用法) / 「振り返り」アンケート調査 / 小中連携 / フォーカス・オン・フォーム指導 / 小中学生の英語学習状況 / 縦断的学習状況調査 / 課題解決型英語授業 / 小・中連携の英語教育 / 文法指導とコミュニケーション / 英語学習状況の縦断的調査 / プロジェクト型外国語活動・英語教育 / 課題解決型の授業内容 / 「フーカス・オン・フォーム」アプローチ / 小中連携の英語教育 / 英語教育における小中連携 / 英語の後置修飾の習得 / スピーキング・筆記テスト / 縦断的調査 / 継続的英語のスピーキングテスト / 継続的英語の文法テスト / 継続した授業の質問紙調査 / プロジェクト(課題解決)型カリキュラム / 段階的な練習 / 言語活動 / 深い学び / プロジェクト型カリキュラム / 外国語活動・外国語科 / 練習の精査・精選 / 言語活動の可視化 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Activities in Project-type Foreign Language Teaching at Elementary Schools: The Visualization and Evaluation of Performance

    • Principal Investigator
      高島 英幸
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Practical Research on Implementing Proactive, Interactive, and Deep Learning through Project-based Language TeachingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      東野 裕子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Nippon Sport Science University
  •  A Longitudinal Study on the Acquisition of Post-Modified Structures Based on a Focus-on-Form Approach at Elementary and Junior High Schools

    • Principal Investigator
      Takashima Hideyuki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies

All 2022 2021 2019 2018

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 英語教育羅針盤 英語教員に知ってほしいこと④2022

    • Author(s)
      東野裕子
    • Journal Title

      週刊教育資料

      Volume: No.1649 Pages: 48-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Journal Article] 英語教育羅針盤 英語教員に知ってほしいこと③2022

    • Author(s)
      東野裕子
    • Journal Title

      週刊教育資料

      Volume: No. 1645 Pages: 48-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Presentation] 検定教科書分析による主体的・対話的で深い学びを実現する言語活動の提案2021

    • Author(s)
      東野裕子・髙島英幸
    • Organizer
      日本児童英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Presentation] 児童の内より起こる活動性が発揮されるカリキュラムを目指して2021

    • Author(s)
      東野裕子
    • Organizer
      成城学園 初等学校 教育改造研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00868
  • [Presentation] The Efficacy of a 'Focus on Form Approach' vs. 'PPP Instruction' in an EFL Context: A Comparative Longitudinal Study of the Learning of Post-Modifired Structures among Japanese Beginning Learners of English2019

    • Author(s)
      髙島英幸,村上美保子,今井典子,杉浦理恵,桐生直幸,東野裕子
    • Organizer
      The 17th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03223
  • [Presentation] 小学校における課題解決型授業の学習状況の比較調査 ― 話す力と動機づけの観点から ―2018

    • Author(s)
      髙島英幸,村上美保子,今井典子,杉浦理恵,桐生直幸,工藤洋路,東野裕子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第39回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03223
  • 1.  Takashima Hideyuki (40128434)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  村上 美保子 (10331638)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  桐生 直幸 (50442132)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  今井 典子 (30510292)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  杉浦 理恵 (60413738)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  工藤 洋路 (60509173)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  奥村 耕一 (60885599)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi