• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

福田 奏子  フクダ カナコ

Researcher Number 20844799
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-1307-0441
Affiliation (Current) 2025: 宇都宮大学, 共同教育学部, 助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2025: 宇都宮大学, 共同教育学部, 助教
2019: 宇都宮大学, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
量の保存課題 / 課題順序性 / 立体構成課題 / 視覚障害児 / 盲児
Except Principal Investigator
指導法 / 感覚機能 / 学習環境 / 視機能評価 / 重複障害児 … More / 分数学習 / 教材 / 算数学習 / 漢字書字 / 触運動感覚 / 発達段階 / 視覚障害児 / カリキュラムモデル / 包括的アセスメント / 視覚障害 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  盲児のための二次元平面・二次元立体・三次元立体はめこみ構成課題の課題順序性の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      福田 奏子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Utsunomiya University
  •  Development of a Comprehensive Functional Visual Assessment System for Children with Multiple Disabilities and Construction of a Learning Environment Sensitive to Seeing

    • Principal Investigator
      佐島 毅
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Development of New Teaching Materials and Instructional Methods for Kanji Writing and Fraction Learning Based on Tactile Kinesthesia

    • Principal Investigator
      Sashima Tsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  盲児のための立体構成課題の開発と課題順序性の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      福田 奏子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Utsunomiya University
  •  Development of Comprehensive Assessment and Construction of Curriculum Model for children with Visual Impairment

    • Principal Investigator
      SASHIMA TSUYOSHI
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] In Touch 触って学ぶ2023

    • Author(s)
      佐島毅・福田奏子監訳
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      ジアース教育新社
    • ISBN
      9784863716742
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18478
  • [Journal Article] 年長盲幼児に対する遊びの指導実践―量や空間の概念を育む構成活動と象徴遊びを中心に―2021

    • Author(s)
      福田奏子
    • Journal Title

      宇都宮大学共同教育学部研究紀要

      Volume: 71 Pages: 59-72

    • NAID

      120007026187

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14062
  • [Journal Article] 視覚障害幼児・児童における集団活動に関する実践―弱視児・盲児が共に楽しむための工夫―2019

    • Author(s)
      二宮一水・望月新・阪本悠香・中村央・福田奏子・井上亜紀・石飛琴絵・菊池哲司・岡宮彩奈・金井沙彩・吉岡陶子・牛久初音・佐島毅
    • Journal Title

      弱視教育

      Volume: 57 Pages: 1-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 思考能力の発達段階に応じた認知・概念学習と教具―思考におけるタテの発達・ヨコの発達と盲重複障害児への指導の実践知から―2022

    • Author(s)
      佐島 毅; 福田奏子; 二宮一水; 岩田恵実; 戸嶋純那; 松本健太郎
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 思考能力の発達段階に応じた認知・概念学習と教具―思考におけるタテの発達・ヨコの発達と盲重複障害児への指導の実践知から―2022

    • Author(s)
      佐島 毅・福田奏子・二宮一水・岩田恵実・戸嶋純那・松本健太郎
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18478
  • [Presentation] 盲児が触運動感覚を通して操作しやすい枠入れ立体構成課題用教具の大きさに関する検討2021

    • Author(s)
      福田奏子・二宮一水・岩田恵実・戸嶋純那・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 盲児における枠入れ立体構成課題の順序性に関する予備的検討―課題達成率の分析および未達成児の手の動きの観察からー2021

    • Author(s)
      福田奏子・二宮一水・戸嶋純那・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 通常の小学校で学ぶ弱視児童の図画工作で用いる道具の操作の困難と指導の工夫-工具・接着剤・描画および写生に用いられる道具に焦点をあてて-2021

    • Author(s)
      二宮一水・戸嶋純那・福田奏子・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 盲幼児児童における系列化課題の課題難易度の分析-触運動感覚を利用した入れ子課題を用いて-2021

    • Author(s)
      戸嶋純那・二宮一水・福田奏子・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 盲児における枠入れ立体構成課題の順序性に関する予備的検討―課題達成率の分析および未達成児の手の動きの観察から―2021

    • Author(s)
      福田奏子・二宮一水・戸嶋純那・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14062
  • [Presentation] 盲幼児児童における系列化の発達段階の分析-触運動感覚による入れ子課題を用いて-2021

    • Author(s)
      戸嶋純那・二宮一水・福田奏子・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • [Presentation] 盲児が触運動感覚を通して操作しやすい枠入れ立体構成課題用教具の大きさに関する検討2020

    • Author(s)
      福田奏子・二宮一水・岩田恵実・戸嶋純那・佐島 毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14062
  • [Presentation] 視知覚障害を有する脳性麻痺児における漢字書字の学習過程 ー触運動感覚フィードバックが明確な書字教材に着目してー2019

    • Author(s)
      松本健太郎・福田奏子・佐島毅
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01696
  • 1.  SASHIMA TSUYOSHI (20241763)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 10 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi