• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MORI TSUKURI  森 つくり

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30320493
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 目白大学, 保健医療学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024 – 2025: 目白大学, 保健医療学部, 教授
2021 – 2023: 目白大学, 保健医療学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
ハイブリッド化 / タッチポイントマトリクス / 聴覚障害児者指導 / タッチポイントマトリクス分析 / 継続性向上 / ハイブリッド型個別対面指導 / 聴覚障害児者
Except Principal Investigator
セルフオーサーシップ / 障害学生 / 品質 … More / 特別支援教育 / アライメントダイアグラム / 特別支援 / ブレンディドラーニング Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (9 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  聴覚障害児・者におけるアサーティブ・アドボカシー指導プログラムの開発と効果検証Principal Investigator

    • Principal Investigator
      森 つくり
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Mejiro University
  •  障害学生のセルフオーサーシップの実態調査と討論記録振り返りシステムによる発達支援

    • Principal Investigator
      熊井 正之
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tohoku University
  •  聴覚障害児者指導のタッチポイントマトリクス分析とハイブリッド化による継続性向上Principal Investigator

    • Principal Investigator
      森 つくり
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Mejiro University
  •  Alignment diagram and pragmatic or hedonic quality in the application of a blended learning system in special needs education

    • Principal Investigator
      Kumai Masayuki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Tohoku University

All 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 事例研究「聴覚障害の事例-コミュニケーションと母子関係-」(目黒達哉・石牧良浩共編著、障害をもつ人の心理と支援-育ち・成長・かかわり-)2022

    • Author(s)
      森つくり
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      学術図書出版社
    • ISBN
      9784780609615
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20218
  • [Journal Article] 多様な学習者における非同期型学習用教材の使用性の検討-非同期型学習用ビデオ教材の字幕付・移動と解説領域強調の効果-2021

    • Author(s)
      熊井正之,森つくり,石川美希,橋本陽介
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第59回大会発表論文集

      Volume: 59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02926
  • [Journal Article] 多様な学習者における非同期型学習用教材の使用性の検討-非同期型学習用ビデオ教材の字幕付・移動と解説領域強調の効果-2021

    • Author(s)
      熊井正之、森つくり、石川美希、橋本陽介
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第59回大会発表論文集

      Volume: 59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20218
  • [Journal Article] 多様な参加者における同期型学習支援システムの使用性の検討(2)2020

    • Author(s)
      熊井正之・森つくり・石川美希・橋本陽介・古山貴仁・樫木暢子
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第58回大会発表論文集

      Volume: 58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02926
  • [Journal Article] 音声認識によって生成された字幕の理解度評価に関する検討2019

    • Author(s)
      熊井正之,森つくり,橋本陽介,石川美希,古山貴仁,Shu-Lin CHU,松浦淳
    • Journal Title

      教育情報学研究

      Volume: 18 Pages: 89-97

    • NAID

      40022189531

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02926
  • [Journal Article] 多様な参加者における同期型学習支援システムの使用性の検討2019

    • Author(s)
      熊井正之,森つくり,石川美希,橋本陽介,古山貴仁,樫木暢子
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第57回大会発表論文集

      Volume: 57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02926
  • [Presentation] 多様な学習者における非同期型学習用教材の使用性の検討2021

    • Author(s)
      熊井正之,森つくり,石川美希,橋本陽介
    • Organizer
      日本特殊教育学会第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02926
  • [Presentation] 多様な学習者における非同期型学習用教材の使用性の検討2021

    • Author(s)
      熊井正之、森つくり、石川美希、橋本陽介
    • Organizer
      日本特殊教育学会第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20218
  • [Presentation] 多様な参加者における同期型学習支援システムの使用性の検討2019

    • Author(s)
      熊井正之,森つくり,石川美希,橋本陽介,古山貴仁,樫木暢子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02926
  • 1.  Kumai Masayuki (60344644)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  橋本 陽介 (20712855)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  中島 平 (30312614)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  渡部 信一 (50210969)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi