• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Inoue Kazuyo  井之上 和代

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

井之上 和代  イノウエ カズヨ

INOUE Kazuyo  井之上 和代

Less
Researcher Number 30332018
Affiliation (Current) 2023: 福井工業高等専門学校, 一般科目(自然系), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021: 福井工業高等専門学校, 一般科目(自然系), 准教授
2009: 福井工業高等専門学校, 一般科目教室, 准教授
2007: 福井工業高等専門学校, 一般科目教室, 准教授
2006: Fukui National College of Technology, Course of General Education, Associate Professor, 一般科目教室, 助教授
2004 – 2005: 福井工業高等専門学校, 一般科目教室, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Except Principal Investigator
Science education
Keywords
Principal Investigator
関数グラフアート / 関数の学習 / 主体的な学 / 教科横断型探究課題 / 自然科学教育 / 科学教育 / 工学教育
Except Principal Investigator
数学教育 / カリキュラム / テクノロジー … More / 達成度評価 / 関数グラフアート / 自然科学教育 / メタ認知 / 関数学習 / グラフ電卓 / 探究課題 / カリキュラム研究 / グラフアートコンテスト / ワークブック / 探求課題 / チェックシート / Mathematical Education / Technology / Curriculum / Achievement Evaluation / Study of Functions / Graphing Calculator / Functional Graphing Art / Inquiry Task Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  関数グラフアートの創作活動による関数学習への効果の調査Principal Investigator

    • Principal Investigator
      井之上 和代
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Fukui National College of Technology
  •  An Empirical Research on Curriculum and Evaluation to Promote New Mathematics Education

    • Principal Investigator
      NAGAMIZU Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Fukui National College of Technology
  •  Comprehensive research from curriculum to evaluation for aiming at the practice of new mathematical education

    • Principal Investigator
      NAGAMIZU Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Fukui National College of Technology

All 2022 2007 2005

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 関数グラフアート制作の変遷と関数学習についての調査2022

    • Author(s)
      井之上和代
    • Journal Title

      日本数学教育学会高専・大学部会誌

      Volume: 28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02959
  • [Journal Article] The Implementation of the Functional Graphing Art Contest and Its Effect on Students' Functions Learning2007

    • Author(s)
      INOUE Kazuyo
    • Journal Title

      Journal of Education in the Colleges of Technology Vol.30

      Pages: 499-504

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500569
  • [Journal Article] 関数グラフアートコンテストの実践と関数学習への効果2007

    • Author(s)
      井之上 和代
    • Journal Title

      論文集「高専教育」 第30号

      Pages: 499-504

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500569
  • [Journal Article] The Examination between Graphing Art and Study of Functions -From a perspective of a long-term use of graphing calculators-2005

    • Author(s)
      INOUE Kazuyo
    • Journal Title

      Transactions of Kousen Bukai of Japan Society of Mathematical Education Vol.12, No.1

      Pages: 15-34

    • NAID

      110008445188

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500569
  • [Journal Article] グラフアートと関数学習について-グラフ電卓長期使用の観点から-2005

    • Author(s)
      井之上 和代
    • Journal Title

      日本数学教育学会高専・大学部会論文誌 Vol.12 No.1

      Pages: 15-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500569
  • [Journal Article] グラフアートと関数学習について -グラフ電卓長期使用の観点から-2005

    • Author(s)
      井之上 和代
    • Journal Title

      日本数学教育学会高専・大学部会論文誌 vol. 12 No. 1

      Pages: 15-34

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16500569
  • [Presentation] 「関数グラフアート制作」導入教材の作成について 関数グラフアート制作者・指導者への調査2022

    • Author(s)
      井之上和代
    • Organizer
      日本数学教育学会 第104回年会(島根大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02959
  • 1.  NAGAMIZU Toshihiro (10259856)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  TSUBOKAWA Takehiro (70236941)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MIYADA Ichiro (20219794)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YANAGIHARA Yuji (20332017)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NAKATANI Minobu (00311051)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  ASAKURA Soichi (00202581)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi