• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Iimura Hideki  飯村 英樹

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

飯村 英樹  イイムラ ヒデキ

IIMURA Hideki  飯村 英樹

Less
Researcher Number 30382831
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 群馬県立女子大学, 文学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2021: 群馬県立女子大学, 文学部, 准教授
2018: 群馬県立女子大学, 文学部, 准教授
2016 – 2017: 熊本県立大学, 文学部, 教授
2014 – 2015: 熊本県立大学, 文学部, 准教授
2013: 常磐大学, 国際学部, 教授
2009 – 2012: Tokiwa University, 国際学部, 准教授
2005 – 2008: 常磐大学, 国際学部, 専任講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
リスニング / 多肢選択式テスト / テストテイキング・ストラテジー / テスト形式 / リスニング・ストラテジー / 多肢選択式 / 問題形式 / 錯乱肢 / 妥当性 / リスニングテスト … More / テストテイキングストラテジー / 項目分析 / 英語 / 筆記再生法 / 採点方法 / 分析単位 / アイデア・ユニット / トーン・ユニット / ポーザル・ユニット / 命題 / リコール / 英語リスニング / 提示様式 / テストの妥当性 / テスト得点の等化 / 発話プロトコル / WEBテスト / テストの信頼性 / 項目困難度 / 弁別力 / 信頼性 / リスニングストラテジー / プロトコル / タスク / 言語テスト / 重回帰分析 / 当て推量 / TOEIC / 魅力度 / シンタグマティック / パラディグマティック / ラッシュモデル / 錯乱肢の魅力 / 再現 / 復唱 / 暗唱 / リード・アンド・ルックアップ / 書きとり / 書写 / 書き取り / Read and look up / 英語学習 / 再現活動 / 音声情報 / 文字情報 / 作業記憶 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (24 results)
  •  再現を目的とする学習活動が英語力に与える効果:復唱、書き取り、暗唱、書写の比較Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯村 英樹
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Gunma Prefectural Women's University
  •  Attractiveness of distractors in multiple-choice listening testsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Iimura Hideki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Gunma Prefectural Women's University
      Prefectural University of Kumamoto
  •  The Effects of the Number of Options in Multiple-Choice Listening TestsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIMURA Hideki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Prefectural University of Kumamoto
      Tokiwa University
  •  The Effects of Test Format on Performance : Focusing on the Presentation of Questions and Options in Multiple-choice Listening TestsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIMURA Hideki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokiwa University
  •  リスニング・リコールの分析単位についてPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      飯村 英樹
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokiwa University

All 2021 2018 2017 2016 2015 2014 2011 2010 2007 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Distractor Plausibility in a Multiple-Choice Listening Test2018

    • Author(s)
      IIMURA Hideki
    • Journal Title

      JLTA Journal

      Volume: 21 Issue: 0 Pages: 65-81

    • DOI

      10.20622/jltajournal.21.0_65

    • NAID

      130007549917

    • ISSN
      2189-5341, 2189-9746
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02790
  • [Journal Article] 受験者を引きつける錯乱肢の特徴:リスニングテストの場合2018

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Journal Title

      九州英語教育紀要

      Volume: 46 Pages: 51-59

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02790
  • [Journal Article] Are the least frequently chosen distractors the least attractive?: The case of a four-option picture-description listening test2016

    • Author(s)
      Hideki IIMURA
    • Journal Title

      JLTA Journal

      Volume: 19 Pages: 46-65

    • DOI

      10.20622/jltajournal.19.0_46

    • NAID

      130005433871

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02790
  • [Journal Article] The effects of the number of options on different tasks in multiple-choice listening tests2015

    • Author(s)
      Hideki Iimura
    • Journal Title

      全国英語教育学会. Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE)

      Volume: 26 Pages: 237-252

    • NAID

      110010006592

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520692
  • [Journal Article] Attractiveness of distractors in multiple-choice listening tests2014

    • Author(s)
      Hideki Iimura
    • Journal Title

      日本言語テスト学会. JLTA Journal

      Volume: 17 Pages: 19-39

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520692
  • [Journal Article] The Influence of Test Format on Performance : Focusing on the Presentation of Questions and Answer Options in Multiple-choice Listening Tests2011

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Journal Title

      全国英語教育学会紀要(ARELE : Annual Review of English Language Education in Japan)

      Volume: 22(印刷中)

    • NAID

      110009425267

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Journal Article] The influence of test format on performance : Focusing on the presentation of questions and answer options in multiple-choice listening tests.2011

    • Author(s)
      Iimura, H.
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE) 22

      Pages: 361-376

    • NAID

      110009425267

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Journal Article] Factors affecting listening performance on multiple-choice tests : The effects of stem/option preview and text characteristics2010

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Journal Title

      外国語教育メディア学会・学会機関誌(Language Education & Technology)

      Volume: 47 Pages: 17-36

    • NAID

      110008441801

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Journal Article] The effects of repeating questions on auditory versions of multiple-choice listening tests : A preliminary study2010

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Journal Title

      日本言語テスト学会・研究紀要(JLTA Journal)

      Volume: 13 Pages: 41-54

    • NAID

      110009561396

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Journal Article] Factors affecting listening performance on multiple-choice tests : The effects of stem/option preview and text characteristics.2010

    • Author(s)
      Iimura, H.
    • Journal Title

      Language Education & Technology (LET) 47

      Pages: 17-36

    • NAID

      110008441801

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Journal Article] Japan Language Test Association2010

    • Author(s)
      Iimura, H.The effects of repeating questions on auditory versions of multiple-choice listening tests : A preliminary study.
    • Journal Title

      JLTA Journal 13

      Pages: 361-376

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Journal Article] Analysis units in listening recall : Comparison between idea unit, pausal unit, tone unit, and proposition2007

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE)全国英語教育学会紀要 18(印刷中)

    • NAID

      110008512315

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720138
  • [Journal Article] Measuring listening recall protocols: a comparison of the three types of idea units2007

    • Author(s)
      飯村 英樹
    • Journal Title

      JLTA Journal(日本言語テスト学会) 10

      Pages: 24-35

    • NAID

      110009607571

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720138
  • [Presentation] 提示モードの違いが英文理解に与える影響:復唱課題の場合2021

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      第49回九州英語教育学会長崎研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00805
  • [Presentation] 受験者を引きつける錯乱肢の特徴:リスニングテストの場合2017

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02790
  • [Presentation] 錯乱肢の分析:リスニングテストの場合2016

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      第42回全国英語教育学会埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02790
  • [Presentation] リスニングテストにおける錯乱肢の分析:TOEIC テストの Part 3とPart 42016

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      第45回九州英語教育学会福岡研究大会
    • Place of Presentation
      福岡工業大学
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02790
  • [Presentation] Relationship between task difference and test-taking strategies in multiple-choice listening tests: A qualitative study2014

    • Author(s)
      Hideki Iimura
    • Organizer
      The 18th JLTA Annual Conference
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Year and Date
      2014-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520692
  • [Presentation] 多肢選択式リスニングテストにおけるストラテジー使用について:熟達度,問題形式,正答・不正答の観点から2014

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      第43回九州英語教育学会大分研究大会
    • Place of Presentation
      大分大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520692
  • [Presentation] 選択肢の数と問題形式がリスニングテストの難易度に与える影響2014

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      第40回全国英語教育学会徳島研究大会
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2014-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520692
  • [Presentation] 多肢選択式リスニングテストにおける質問文と選択肢の提示様式が聴解に与える影響2010

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      関西大学千里山キャンパス
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Presentation] 多肢選択式リスニングテストにおける質問文と選択肢の提示様式が聴解に与える影響2010

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会 第36回大阪研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学千里山キャンパス
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720150
  • [Presentation] リスニング・リコールの分析単位:「アイデア・ユニット」vs.「トーン・ユニット」2007

    • Author(s)
      飯村英樹
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      大分大学旦野原キャンパス
    • Year and Date
      2007-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17720138
  • [Presentation] Degree of confidence in distractors in multiple-choice listening tests

    • Author(s)
      Hideki Iimura
    • Organizer
      日本言語テスト学会第17回全国研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520692

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi