• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ARIJI KENICHI  有路 憲一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

有路 憲一  アリジ ケンイチ

ARIJI Kenichi  有路 憲一

Less
Researcher Number 30432181
Other IDs
Affiliation (Current) 2023: 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2021: 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 准教授
2014 – 2016: 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 准教授
2013: 信州大学, 全学教育機構, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Medium-sized Section 2:Literature, linguistics, and related fields
Keywords
Principal Investigator
熟達 / 非熟達 / 記憶容量 / ワーキングメモリ / 第二言語文理解 / 語彙意味処理 / 読解 / 文理解 / 記憶処理容量 / 教授法 … More / デザイン / 学習困難者 / 教科書 / 身体感覚 / 学習困難児 / 外国語教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (10 results)
  •  A Somatosensory Approach to Language LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      有路 憲一
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 2:Literature, linguistics, and related fields
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Preventing Reading Difficulties in Second Language Learners of EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ARIJI Kenichi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2022 2021 2020 2016 2015 2014

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 数学のわかりやすいのつくり方(Ⅰ)―数学を算数にしてみる2022

    • Author(s)
      有路憲一 百瀬彩香
    • Journal Title

      Journal of Arts and Sciences

      Volume: 16 Pages: 227-241

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21629
  • [Journal Article] 学びやすいのつくり方 ―User Interfaceとしての「学びやすさ」から User Experienceとしての「学びやすい」へ―2021

    • Author(s)
      有路憲一 百瀬彩香
    • Journal Title

      Journal of Arts and Science

      Volume: 15 Pages: 172-192

    • NAID

      120007144852

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21629
  • [Journal Article] 学びをデザインする「もじのない教科書をつくる」プロジェクト2020

    • Author(s)
      有路憲一 山本ひかる 百瀬彩香
    • Journal Title

      Journal of Arts and Sciences

      Volume: 14 Pages: 102-116

    • NAID

      120007113603

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21629
  • [Journal Article] 文理解における語彙意味用ワーキングメモリの役割 ―読解に対する熟達者と非熟達者の分岐点―2016

    • Author(s)
      有路憲一
    • Journal Title

      人文社会科学研究

      Volume: 10 Pages: 92-107

    • NAID

      120007101436

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580124
  • [Journal Article] 文理解における語彙意味用ワーキングメモリの役割-読解に対する熟達者と非熟達者の分岐点2016

    • Author(s)
      有路憲一
    • Journal Title

      Journal of Humanities and Social Sciences

      Volume: 10 Pages: 92-107

    • NAID

      120007101436

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580124
  • [Journal Article] 言語熟達者の神経基盤-熟達者と非熟達者を見分けるもの2016

    • Author(s)
      有路憲一
    • Journal Title

      Journal of Humanities and Social Sciences

      Volume: 9 Pages: 117-123

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580124
  • [Journal Article] 言語熟達者の神経基盤-熟達者と非熟達者を見分けるもの2015

    • Author(s)
      有路憲一
    • Journal Title

      人文社会科学研究

      Volume: 9 Pages: 117-123

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580124
  • [Presentation] 数学を算数にしてみるー無限級数を算数でほどく2022

    • Author(s)
      菊原美里 有路憲一 山田安珠
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21629
  • [Presentation] 数学を算数にしてみるー美術館問題を算数でほどく2022

    • Author(s)
      有路憲一 菊原美里 山田安珠
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K21629
  • [Presentation] 脳科学と教育をつなぐ―教育に対して脳科学ができること2014

    • Author(s)
      有路憲一
    • Organizer
      Brain Awareness Week
    • Place of Presentation
      長野
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25580124

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi