• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nogami Shunichi  野上 俊一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NOGAMI Shunichi  野上 俊一

Less
Researcher Number 30432826
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 中村学園大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 中村学園大学, 教育学部, 教授
2016 – 2021: 中村学園大学, 教育学部, 准教授
2014: 中村学園大学, 教育学部, 准教授
2012 – 2013: 中村学園大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
興味 / 知識量 / ズレ低減モデル / 最近接知識獲得モデル / 知的好奇心 / メタ認知 / 自己調整学習 / プライミング / 暗黙の知的好奇心 / 知識活性 … More / 動機づけ / ハイブリッドモデル / プロスペクト理論 / 努力 / 努力調整 / 意思決定 / 自己調整 / 実行機能 / ADOG / 課題中断 / 先延ばし / 臨界点 / 学力向上 / 学習観 / 認知行動療法 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (17 results)
  •  Does knowledge-elaborating facilitate epigenetic curiosity ?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      野上 俊一
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nakamura Gakuen College
  •  Is Epistemic Curiosity Elicited by Proximal Knowledge ?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Nogami Shunichi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Nakamura Gakuen College
  •  The evaluation and manipulating about irrational behaviors in self-regulated learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NOGAMI Shunichi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Nakamura Gakuen College
  •  Developement of interventional teaching and learning program for learner's beliefs about learning processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NOGAMI Shunichi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Nakamura Gakuen College

All 2023 2021 2020 2019 2018 2017 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] やる気や集中の統制可能性に対する大学生の認識2014

    • Author(s)
      野上俊一
    • Journal Title

      中村学園大学・中村学園短期大学部研究紀要

      Volume: 46 Pages: 1-4

    • NAID

      120005724302

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730556
  • [Presentation] 特性的な好奇心の評定に自己高揚はみられるか2023

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      九州心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K03070
  • [Presentation] 特性的な好奇心の評定に自己高揚はみられるか2023

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      九州心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03248
  • [Presentation] 知識量と特性的知的好奇心が学習課題の選好に及ぼす影響2021

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      九州心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03248
  • [Presentation] How do people try to recognize objects that they don't understand well?2021

    • Author(s)
      NOGAMI Shunichi
    • Organizer
      The 32th International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03248
  • [Presentation] 問う活動を強調した協同学習による学習者の認識の変化-協同活動認識や知的好奇心は学びにおける質問の効用を予測するか2020

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      九州心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03248
  • [Presentation] ADOG高得点者は高い抑制機能を示すのか2019

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育工学会2019年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04333
  • [Presentation] 他者意識は対象や知的好奇心の高さによって異なるのか2019

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03248
  • [Presentation] 小学生の理科に対する興味は演繹的な授業によって深化するのか2019

    • Author(s)
      小野あゆみ・石田靖弘・野上俊一
    • Organizer
      九州心理学会第80回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03248
  • [Presentation] 「努力は報われる」という信念の有無による課題への取り組み方の違い2018

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04333
  • [Presentation] 学業的満足遅延と抑制機能との関係2018

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04333
  • [Presentation] 大学生の暗黙の知能観と目標志向性・対処行動・自己呈示2017

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      広島国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04333
  • [Presentation] 保育者志望学生は幼稚園や保育所での体験実習で何に気づくのか2013

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730556
  • [Presentation] 大学生はやる気や集中力をコントロールできると思うのか2013

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730556
  • [Presentation] 幼児が持つ行動調整のメンタルモデル2013

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本保育学会第66回大会
    • Place of Presentation
      中村学園大学(福岡県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730556
  • [Presentation] やる気がない他者に課題を取り組ませる方略の分類

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730556
  • [Presentation] 自己動機づけ方略とやる気の統制可能感との関係

    • Author(s)
      野上俊一
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730556

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi