• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Enomoto Takeshi  榎本 剛士

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

榎本 剛士  エノモト タケシ

Less
Researcher Number 30582192
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 大阪大学, 人文学研究科(言語文化学専攻), 准教授
2017 – 2018: 大阪大学, 言語文化研究科(言語文化専攻), 准教授
2016: 金沢大学, 国際基幹教育院, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Sociology of education
Except Principal Investigator
Transformative Research Areas, Section (I)
Keywords
Principal Investigator
学校英語教育 / エスノグラフィー / コミュニケーション論 / 英語教育
Except Principal Investigator
身振り / 記号論 / マルチモーダル分析 / マルチモーダルコーパス
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  Foundation of Multimodal Semiotics Targeting Gestures Accompanying Speech Conversation

    • Principal Investigator
      高梨 克也
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Transformative Research Areas (B)
    • Review Section
      Transformative Research Areas, Section (I)
    • Research Institution
      The University of Shiga Prefecture
  •  Ethnography of English language education in school as communicative eventsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Enomoto Takeshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Osaka University
      Kanazawa University

All 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 英語教育と目的論の再接続について:「コミュニケーション重視」の流れの中での試論2019

    • Author(s)
      榎本剛士
    • Journal Title

      自律した学習者を育てる英語教育の探求:小中高大を接続することばの教育として

      Volume: 印刷中

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17415
  • [Journal Article] 言語イデオロギーとしての「英語教育」:中学校英語授業からの覚え書き2018

    • Author(s)
      榎本剛士
    • Journal Title

      言語文化共同研究プロジェクト

      Volume: 2017 Pages: 19-28

    • DOI

      10.18910/69904

    • NAID

      120006484526

    • URL

      http://hdl.handle.net/11094/69904

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17415
  • [Presentation] Poetics and performance as critical perspectives on foreign language socialization and classroom life2018

    • Author(s)
      Takeshi Enomoto
    • Organizer
      Sociolinguistics Symposium 22
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17415
  • [Presentation] Stance-taking, scale-jumping and the dialogic emergence of learnables in an EFL classroom2017

    • Author(s)
      Takeshi Enomoto
    • Organizer
      The 15th International Pragmatics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17415
  • [Presentation] コンテクスト化の複雑性・階層性と第二言語習得―「クロノトポス」と「スケール」概念を SLA 研究に組み込むための問題提起2017

    • Author(s)
      榎本剛士
    • Organizer
      拡大NJ研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17415
  • [Presentation] 英語の授業における「英語」の多声的テクスト化について2017

    • Author(s)
      榎本剛士
    • Organizer
      「言語と人間」研究会 6月例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17415
  • 1.  高梨 克也 (30423049)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  安井 永子 (30610167)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  坂井田 瑠衣 (90815763)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi