• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hasegawa Osamu  長谷川 理

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HASEGAWA Osamu  長谷川 理

Less
Researcher Number 30647102
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 武蔵野大学, データサイエンス学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 武蔵野大学, データサイエンス学部, 講師
2018: 武蔵野大学, 工学部, 講師
2017: 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 助教
2014 – 2016: 信州大学, 学術研究院工学系, 助教
2014: 信州大学, 学術研究員工学系, 助教
2013: 信州大学, 総合情報センター, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Learning support system
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related / Basic Section 62030:Learning support system-related / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
ブレンディッドラーニング / eラーニング / データマイニング / 学修行動分析 / 授業改善 / 学修支援 / ラーニングアナリティクス / クラスタリング / 学習行動分析
Except Principal Investigator
知識マップ … More / プログラミング教育 / リメディアル教育 / eラーニング / 教材 / CBT / 学習支援 / 大規模言語モデル / 自己調整学習 / eラーニングシステム / 教材利用 / Pythonプログラミング / プログラミング的思考 / 小中高大接続 / 教材整備 / 小中高大連携 / 適応型学習支援システム / 教材開発 / ICカード / e-ラーニング / 教育工学 / ICカード / アセスメント・支援 / カウンセリング / 学生サポート Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Development of a Learning Support Platform Facilitating Skill Acquisition and Mind Cultivation

    • Principal Investigator
      小松川 浩
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Chitose Institute of Science and Technology
  •  デジタル人材育成への橋渡しとなるプログラミングのリメディアル教育支援システム

    • Principal Investigator
      山川 広人
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Chitose Institute of Science and Technology
  •  A Study on Teaching Materials and Utilization Models for Programming Education with a Focus on Alignment between Elementary, Secondary, and Higher Education Curriculum

    • Principal Investigator
      Yamakawa Hiroto
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Chitose Institute of Science and Technology
  •  Study on Learning Support System by Fine Analysis of e-Learning BehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hasegawa Osamu
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Musashino University
      Shinshu University
  •  A Study on the Method for Early Detection of Students with Low Results by Fine Analysis of e-Learning BehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HASEGAWA Osamu
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Establishment of the early detection technique of the student who may be a mental disorder and Development in a portal site for student care

    • Principal Investigator
      FUWA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2023 2022 2019 2018 2017 2016 2014 2013 Other

All Presentation

  • [Presentation] Proposal for a Knowledge Map in Programming Education Curriculum for IT Talent Development in Japan2023

    • Author(s)
      Yamakawa Hiroto, Ueno Haruki, Ohashi Kana, Matsuda Akihiro, Hasegawa Osamu and Komatsugawa Hiroshi
    • Organizer
      2023 IEEE International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03234
  • [Presentation] Pythonを用いた重回帰分析をテーマとしたレベル判別テストの試作2023

    • Author(s)
      上野春毅, 長谷川理, 小松川浩, 山川広人
    • Organizer
      日本情報科教育学会第16回全国大会公演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03234
  • [Presentation] Pythonプログラミングの知識習得度テストの試作と実践結果の検討2022

    • Author(s)
      山川広人, 上野春毅, 小松川浩, 長谷川理
    • Organizer
      日本情報科教育学会第15回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03234
  • [Presentation] Python知識習得度テストの結果から見る初年次教育におけるプログラミング教育の将来の可能性2022

    • Author(s)
      山川広人, 上野春毅, 長谷川理, 小松川浩
    • Organizer
      リメディアル教育学会第17回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03234
  • [Presentation] Development of Computer Adaptive Test of Python programming2022

    • Author(s)
      Kana OHASHI, Haruki UENO, Osamu HASEGAWA, Hiroshi KOMATSUGAWA & Hiroto YAMAKAWA
    • Organizer
      22nd Chitose International Forum on Science & Technology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03234
  • [Presentation] A Cyber-Physical Learning Environment Design for Study Trajectory Creation2019

    • Author(s)
      Yasuhiro Hayashi, Ryota Nakamura, Osamu Hasegawa, Yuichi Kitano, Yasushi Kiyoki
    • Organizer
      International Electronics Symposium on Knowledge Creation and Intelligent Computing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K16171
  • [Presentation] AIクリエイター育成SPAプログラミング2019

    • Author(s)
      林 康弘,中村 亮太,長谷川 理
    • Organizer
      日本情報科教育学会 第12回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K16171
  • [Presentation] 認知科学を取り入れたプログラミング多重ループ理解の効果的な教育について2018

    • Author(s)
      時田 真美乃,長谷川 理,不破 泰
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K16171
  • [Presentation] 学習行動の特徴分析による授業改善情報の提供について2017

    • Author(s)
      長谷川 理
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K16171
  • [Presentation] 学習行動の特徴分析による成績不振者の早期発見手法の検討2016

    • Author(s)
      長谷川 理,新村 正明,鈴木 彦文,不破 泰,今井 順一,小松川 浩
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Place of Presentation
      東京工芸大学
    • Year and Date
      2016-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26730171
  • [Presentation] 学習行動の特徴分析による成績不振者の検出方法の検討 -2つの異なる授業スタイルにおけるLMSログを分析対象として2014

    • Author(s)
      長谷川理, 新村正明, 鈴木彦文, 今井順一, 小松川浩, 不破泰
    • Organizer
      教育システム情報学会研究報告
    • Place of Presentation
      千歳科学技術大学
    • Year and Date
      2014-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300299
  • [Presentation] 学習行動の特徴分析による成績不振者の検出方法の検討 -2つの異なる授業スタイルにおけるLMSログを分析対象として-2014

    • Author(s)
      長谷川理, 新村正明, 鈴木彦文, 今井順一, 小松川浩, 不破泰
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Place of Presentation
      千歳科学技術大学
    • Year and Date
      2014-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26730171
  • [Presentation] 学習行動の特徴分析による成績不振者の早期発見手法の検討2013

    • Author(s)
      長谷川理, 新村正明, 鈴木彦文, 小松川浩, 不破泰
    • Organizer
      教育システム情報学会全国大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300299
  • [Presentation] Developing a System for Early Discovery of lower motivated learners2013

    • Author(s)
      Osamu HASEGAWA, Masaaki Niimura,Hiroshi Komatsugawa, Yasushi Fuwa
    • Organizer
      ITC-CSCC 2013
    • Place of Presentation
      Yeosu(Korea)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300299
  • [Presentation] ライフログを活用した安否確認システムのプロトタイプ構築2013

    • Author(s)
      鈴木彦文, 時田真美乃, 長谷川理, 永井一弥, 山崎勇, D.K.Asano, 曽根原登, 不破泰
    • Organizer
      教育システム情報学会研究報告
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学大学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300299
  • [Presentation] 学習行動の特徴分析による成績不振者の検出方法の検討2013

    • Author(s)
      長谷川理,新村正明,鈴木彦文,小松川浩,不破泰
    • Organizer
      教育システム情報学会研究報告
    • Place of Presentation
      千歳科学技術大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300299
  • [Presentation] A Study on Early Discovery of Lower-motivated Learners based on Cluster Analysis of Learning Activities

    • Author(s)
      Osamu Hasegawa, Hiroshi Komatsugawa, Masaaki Niimura, Yasushi Fuwa
    • Organizer
      International Technical Conference on Circuits / Systems, Computers and Communications
    • Place of Presentation
      Phuket, The Kingdom of Thailand
    • Year and Date
      2014-07-01 – 2014-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26730171
  • 1.  KOMATSUGAWA Hiroshi (10305956)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  Yamakawa Hiroto (90724732)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  上野 春毅 (40948337)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  FUWA Yasushi (00165507)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 5.  SUZUKI Hikofumi (30300578)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 6.  YAMAZAKI Isamu (80554576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  FUJIKAWA Mamino (70647106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TAKAHASHI Tomone (20291388)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  IMAI Junichi (60458148)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  NIIMURA Masaaki (20345755)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  鈴木 一克 (60436714)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  浅井 学 (90319484)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  中嶋 輝明 (90347740)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  本多 俊一 (90823237)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  藤川 真美乃(時田真美乃)
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi