• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Inumaki Shuji  狗巻 修司

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

INUMAKI Shuji  狗巻 修司

Less
Researcher Number 30708540
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 奈良女子大学, 人文科学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 奈良女子大学, 人文科学系, 准教授
2015 – 2023: 奈良女子大学, 人文科学系, 准教授
2014: 佐賀大学, 文化教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Special needs education
Keywords
Principal Investigator
自閉症スペクトラム障害 / 相互交渉 / 反復的行動 / 対人相互交渉 / 強度行動障害 / 保育者との相互交渉 / 療育実践 / 情動調整 / 共同注意 / 常同行動 … More / 自傷行動 / 支援者のはたらきかけ / こだわり / 自閉症児 / 指さし理解 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (12 results)
  •  自閉症児の強度行動障害の変容プロセスと対人相互交渉スキルの発達的関連Principal Investigator

    • Principal Investigator
      狗巻 修司
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Nara Women's University
  •  自閉症スペクトラム障害児の反復的行動は支援場面で「適応的機能」を有するか?Principal Investigator

    • Principal Investigator
      狗巻 修司
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Nara Women's University
  •  Using restricted and repetitive behaviors to interact with children with autism spectrum disordersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INUMAKI Shuji
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Nara Women's University
  •  Relationships between joint attention skill and effective support in young children with autism spectrum disordersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INUMAKI Shuji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Nara Women's University
      Saga University

All 2023 2022 2020 2018 2017 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 知的障害をもつ子どもの発達的理解と支援2023

    • Author(s)
      狗巻 修司、小槻 智彩
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      かもがわ出版
    • ISBN
      9784780312683
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02685
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラム障害児における「こだわり」の生成と変容プロセスの検討2023

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      人間文化総合科学研究科年報

      Volume: 38 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02685
  • [Journal Article] 基礎から学ぶ障害と医療 第2回 特性の理解 自閉スペクトラム症②2023

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      みんなのねがい

      Volume: 689 Pages: 32-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02685
  • [Journal Article] 基礎から学ぶ障害と医療 第1回 自閉スペクトラム症ってなに?2023

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      みんなのねがい

      Volume: 688 Pages: 32-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02685
  • [Journal Article] 基礎から学ぶ障害と医療 第3回 支援で大切にしたい視点 自閉スペクトラム症③2023

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      みんなのねがい

      Volume: 690 Pages: 32-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02685
  • [Journal Article] 相互交渉場面における自閉症スペクトラム障害児の反復的行動の質的変容に関する分析:常同行動と限局行動に着目して2022

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      人間文化総合科学研究科年報

      Volume: 37 Pages: 13-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14065
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラム障害児の反復的行動の変容プロセスの検討2020

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      人間文化研究科年報

      Volume: 35 Pages: 49-63

    • NAID

      120006849940

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14065
  • [Journal Article] 中学校教員は発達障害を持つ生徒をどのように捉えているのか:想起理由と支援の分析から2018

    • Author(s)
      狗巻修司・谷口あや
    • Journal Title

      教育システム研究

      Volume: 13 Pages: 351-361

    • NAID

      120006658338

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14065
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラム障害児の他者の意図的行為の理解:「事前意図理解」の観点から2017

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      人間文化研究科年報

      Volume: 32

    • NAID

      40021210013

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780520
  • [Journal Article] 自閉症幼児と保育者はどのように相互交渉を開始するのか:「指さし理解」との関連に着目して2015

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      発達・療育研究

      Volume: 31 Pages: 15-29

    • NAID

      40022005987

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780520
  • [Journal Article] 相互交渉における自閉症幼児の行動と保育者のはたらきかけ方の検討:快の情動表出場面に着目して2015

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Journal Title

      佐賀大学文化教育学部研究論文集

      Volume: 19-2 Pages: 65-79

    • NAID

      110010041223

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780520
  • [Presentation] 自閉症幼児と保育者との相互交渉におけるJoint Engagementの分析2015

    • Author(s)
      狗巻修司
    • Organizer
      心理科学研究会近畿地区例会
    • Place of Presentation
      立命館大学朱雀キャンパス
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780520

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi