• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

furuya noriaki  古屋 憲章

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

古屋 憲章  フルヤ ノリアキ

Less
Researcher Number 30749049
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 帝京大学, 公私立大学の部局等, 助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 山梨学院大学, グローバルラーニングセンター, 特任講師
2020 – 2022: 山梨学院大学, グローバル・ラーニング・センター, 特任講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Except Principal Investigator
インクルーシブデザイン / 言語学習方略 / 当事者駆動 / 言語学習環境設計 / インクルーシブ教育 / ケース教材 / インクルージョン
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  言語教育におけるインクルージョンを実現するための当事者駆動型言語学習環境設計

    • Principal Investigator
      植村 麻紀子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kanda University of International Studies

All 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ケースで考える!誰も教えてくれない日本語教育の現場2023

    • Author(s)
      瀬尾匡輝・瀬尾悠希子・有森丈太郎・牛窪隆太・大隈紀子・中尾有岐・古屋憲章
    • Total Pages
      277
    • Publisher
      ココ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Book] 異文化間教育事典2022

    • Author(s)
      大舩ちさと、岡村郁子、岸磨希子、工藤和宏、小林聡子、齋藤ひろみ、佐藤郡衛、渋谷真樹、渋谷恵、古屋憲章、横田雅弘 編著
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Book] 舘岡洋子編『日本語教師の専門性を考える』(第1章「日本語教師の専門性」の捉え方という問題-私たちはどのような専門性観に立脚するか、第3章「日本語教師の役割をめぐる言説の変遷」、おわりに-NKS研究会の軌跡と本書の出版に至る過程-」を担当執筆)2021

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      ココ出版
    • ISBN
      9784866760339
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Journal Article] Developing an inclusive format for an inclusive annual conference2022

    • Author(s)
      中井好男,宮本敬太,杉本篤史,古屋憲章
    • Journal Title

      Studies of Language and Cultural Education

      Volume: 20 Issue: 0 Pages: 4-11

    • DOI

      10.14960/gbkkg.20.4

    • ISSN
      2188-7802, 2188-9600
    • Year and Date
      2022-12-23
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Journal Article] 当事者駆動型の言語学習環境設計とは何か-言語教育におけるインクルージョンの実現のために-2022

    • Author(s)
      植村麻紀子・中川正臣・古屋憲章・池谷尚美・山崎直樹
    • Journal Title

      神田外語大学紀要

      Volume: 34 Pages: 69-87

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Journal Article] Inclusive Language and Cultural Education for Disabled People2022

    • Author(s)
      中井好男,宮本敬太,杉本篤史,古屋憲章
    • Journal Title

      Studies of Language and Cultural Education

      Volume: 20 Issue: 0 Pages: 1-3

    • DOI

      10.14960/gbkkg.20.1

    • ISSN
      2188-7802, 2188-9600
    • Year and Date
      2022-12-23
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] インクルーシブな言語学習環境について考えるための教師用ケース教材―社会レベルで考えることの意味―2023

    • Author(s)
      古屋憲章・植村麻紀子・池谷尚美・中川正臣・山崎直樹
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育学会(MHB)第9回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] インクルーシブな言語学習環境をめざしたケース教材の開発 ―言語教育関係者のアウェアネスを高めるために―2023

    • Author(s)
      植村麻紀子,古屋憲章,池谷尚美,中川正臣,山崎直樹
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第9回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] インクルーシブな言語学習環境をめざして言語学習者とともに行う研究のあり方を考える2022

    • Author(s)
      池谷尚美・古屋憲章・山崎直樹・植村麻紀子・中川正臣
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第8回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 中国語を母語とする日本語学習者の 漢字語彙に対する認知―日本語学習者から見た日本語世界の記述に向けて―2022

    • Author(s)
      金桂英・古屋憲章
    • Organizer
      中国語話者のための日本語教育研究会 第 51 回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 1980年代以降の日本における留学生受け入れの構図―日本語教育現代史研究の可能性―2021

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      韓国日語日文学会2021年度冬季国際学術大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 日本語教育はインクルージョンとどのように向き合ってきたか―学習者の多様化と多文化共生の間―2021

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      外国語授業実践フォーラム 第20回会合
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 「対話」が育(はぐく)むわたしの言葉 ―「会話のクラス」の向こう側へ―2021

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      台中日本語教師勉強会オンライン03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 日本語教育としての対話のあり方ー「教育方法論としての対話」から「対話の場づくり」へー2020

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      韓国日語日文学会2020年度秋季国際学術大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 日本の地方大学におけるオンライン日本語授業の実践と課題ーLMSとWeb会議ツールの連携ー2020

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      韓国日語日文学会2020年度夏季オンライン国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 日本語教師の役割はどのように語られてきたか2020

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      韓国日語教育学会・言語文化教育研究学会共同開催2020年度国際学術大会(第37、38回)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • [Presentation] 日本語教師の役割とあり方をめぐる言説の変遷2020

    • Author(s)
      古屋憲章
    • Organizer
      韓国日語日文学会 2020年冬季国際学術大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00777
  • 1.  植村 麻紀子 (70512383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  山崎 直樹 (30230402)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  中川 正臣 (30796280)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi