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Kang Kyoung Soo  姜 京守

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KANG KYOUNGSOO  姜 京守

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Researcher Number 30757985
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 関西外国語大学, 外国語学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2021: 関西外国語大学, 外国語学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
ブランド信頼 / ブランドロイヤルティ / 統合マーケティングコミュニケーション / 相互作用性 / IMC / 知覚品質 / 統合マーケティングコミュニケーション(IMC) / 好意性基盤のブランド信頼 / 専門性基盤のブランド信頼 / 社会的ロイヤルティ … More / 経済的ロイヤルティ / 関係性 / 戦略的一貫性 / 社会的ブランドロイヤルティ / 経済的ブランドロイヤルティ / 企業イメージ / ブランドイメージ / 顧客ベースのIMC / 一貫性 / ブランドコミットメント / 購買後の消費者行動 / ブランド知識 / ブランドエクイティ / キャンペーン成果 / 市場成果 / ブランド志向 / 技術志向 / 顧客志向 / ブランド成果 / プロセス次元 / プログラム次元 / ブランドアソシエーション / 消費者ベースのブランドエクイティ / ブランド選好 / 知覚されたブランド品質 / ブランドの社会的影響 / ブランドの持続可能性 / Brand Equity / Empirical Research / IMC Capability / Corporate Culture / Campaign Performance / Brand Performance / Customer performance / Financial performance … More
Except Principal Investigator
ビジネスコミュニケーション / グローバルリーダーシップ / プレゼンテーション / リーダーシップ / 異文化理解 / 発信力 / 質問力 / 理解力 / セルフカウンセリング理論 / プレゼンテーション能力 / グローバル人材 / 難民の子ども / 学習 / 漫画 / 防災教育 / 地域住民 / 漫画での教育 / 学習漫画 / 定量調査 / トルコ / ボランティア / 災害 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (19 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Implications of the corporate cultural antecedents on IMC capability and business performancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      姜 京守
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kansai Gaidai University
  •  Practice and Issues of Disaster Prevention Education by Learning Manga in Turkey - Focusing on Cases of Refugee Children

    • Principal Investigator
      Cakir Murat
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Kansai Gaidai College
  •  Development and Validation of the Intercultural Communication Competence Scale for Global Human Resource

    • Principal Investigator
      Kobayashi Takehisa
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Wako University
  •  Relationship Between Integrated Marketing Communication and Brand Equity: An Empirical StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      姜 京守
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kansai Gaidai University
  •  The Impact of Integrated Marketing Communication activities on Brand PerformancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANG KYOUNGSOO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kansai Gaidai University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Impact of Customer-Based IMC on Post-Purchase Consumer Behavior : The Mediating Role of Brand Trust and Commitment2022

    • Author(s)
      姜 京守
    • Journal Title

      研究論集 = Journal of Inquiry and Research

      Volume: 115 Pages: 253-274

    • DOI

      10.18956/00008023

    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1443/00008023/

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] Strategic orientation, integrated marketing communication, and relational performance in e-commerce brands: Evidence from Japanese consumers’ perception2021

    • Author(s)
      Kyoungsoo Kang
    • Journal Title

      Business Communication Research and Practice

      Volume: 4(1)

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] Impact of Customer-Based Integrated Marketing Communication on Post-Buying Behavior : The Mediating Role of Brand Knowledge2021

    • Author(s)
      姜 京守
    • Journal Title

      研究論集 = Journal of Inquiry and Research

      Volume: 114 Pages: 359-379

    • DOI

      10.18956/00008004

    • NAID

      120007148525

    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1443/00008004/

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] IMCはいかにして機能するのか:文献レビューによる理論的枠組み構築の試み2020

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      研究論集

      Volume: 112 Pages: 211-232

    • NAID

      120006884345

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] IMC活動とサービス品質がマーケティング成果に及ぼす影響に関する実証研究2020

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      企業研究

      Volume: 36 Pages: 123-146

    • NAID

      40022187850

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] 一人メディア時代のマーケティングコミュニケーション2019

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      広研レポートOnline

      Volume: 9月号 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] ハイパーコネクトの時代迎え、広告界に新たなパラダイム提示2018

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      広研レポートOnline

      Volume: 9月号 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] IMC研究の発展過程と今後の課題2018

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      商学論纂

      Volume: 59巻(3・4号) Pages: 59-107

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] デジタルメディア時代におけるIMCの可能性と課題を探る2018

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      国際ビジネスコミュニケーション学会研究年報

      Volume: 77 Pages: 53-63

    • NAID

      40021897265

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] 「クリエイティビティ+-×÷ テクノロジー」現代広告の流れ映すコンセプト2017

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      広研レポートOnline

      Volume: 9月号 Pages: 1-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Journal Article] デジタル技術を反映、新しい広告を模索2016

    • Author(s)
      姜京守
    • Journal Title

      広研レポート

      Volume: 9月号 Pages: 1-7

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06750
  • [Presentation] 組織の戦略志向性がIMCと消費者行動に及ぼす影響2020

    • Author(s)
      姜京守
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Presentation] ブランドエクイティ形成のためのIMC効果に関する研究2018

    • Author(s)
      姜京守
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Presentation] Impact of CSV Activities in the Japanese Convenience Store on Consumer Loyalty2017

    • Author(s)
      Kyoung Soo Kang(姜京守)
    • Organizer
      The Korean Association for Business Communication
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Presentation] Impact of CSV Activities in the Jpanese Convenience Store on Consumer Loyalty2017

    • Author(s)
      姜京守
    • Organizer
      Korean Association for Business Communication
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02989
  • [Presentation] ソーシャルメディアにおけるIMCの可能性と課題を探る2017

    • Author(s)
      姜京守
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04020
  • [Presentation] An Implementation and Discussion of IMC, Where do we stand?2016

    • Author(s)
      姜京守
    • Organizer
      韓国経営コミュニケーション学会
    • Place of Presentation
      韓国、釜山BEXCO
    • Year and Date
      2016-08-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06750
  • [Presentation] 企業のIMC活動がブランド成果に及ぼす影響に関する実証的研究2016

    • Author(s)
      姜京守
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会
    • Place of Presentation
      京都、龍谷大学
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06750
  • [Presentation] 日本におけるビジネスコミュニケーション教育の動向と課題を探る2015

    • Author(s)
      姜京守・Yeonkwon Jung
    • Organizer
      国際ビジネスコミュニケーション学会
    • Place of Presentation
      和光大学
    • Year and Date
      2015-10-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06750
  • 1.  Kobayashi Takehisa (40434211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  藤尾 美佐 (20350712)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  小林 稔 (50287926)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  林田 博光 (30102883)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  Cakir Murat (60758176)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  小林 貴徳 (90753666)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  具 本媛 (10758014)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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