• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

LU XIAOYUN  呂 小耘

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30813125
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 帝京大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 帝京大学, 教育学部, 助教
2019: 十文字学園女子大学, 人間生活学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Keywords
Principal Investigator
保育者の認識 / 保育者の専門性 / 子どもの育ち / 関わり方の形成 / 保育環境の構築 / クラスの反応 / 子どもの反応 / 保育者の援助の仕方 / 幼稚園と保育園の相違 / 絵本の環境 … More / 絵本との関わり / 幼児の自発的な関わり / 幼児の参加の仕方 / 集団の読み聞かせ / 幼児同士のやりとり / 絵本の貸し出し / 絵本選び / 質的研究 / 幼児と絵本の関わり / 絵本の読み聞かせ / 絵本の楽しみ方 / 自発的に絵本を読む行為 / 活動中のやりとり / 幼児の絵本の選び方 / 読み聞かせ場面の展開 / 絵本の捉え方 / 読み聞かせへの参加 / 幼児の発話 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (13 results)
  •  The Language Environment in Fostering 5-Year-Old Children's Voluntary InvolvementsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      呂 小耘
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  The Study of Reading Picture Books In 5-Year-Old Class and the Support Process of the TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      LU XIAOYUN
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Teikyo University
      Jumonji University

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 5歳児クラスの絵本の読み聞かせ場面の絵本選びとその展開 ー経験年数の異なる2名の保育者に着目してー2021

    • Author(s)
      呂小耘
    • Journal Title

      帝京大学教育学部紀要

      Volume: 9 Pages: 19-29

    • NAID

      120007131973

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] How Did 5-year-old Children Read Picture Books During Their Free Time in Different Types of ECEC Institutions of Japan?2023

    • Author(s)
      Xiaoyun LU(呂小耘)
    • Organizer
      European Early Childhood Education Research Association 第31回大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13681
  • [Presentation] 5歳児の自発的な絵本とのかかわりー保育園の自由時間の活用に着目してー2023

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本保育学会 第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13681
  • [Presentation] 集団の絵本の読み聞かせ場面における2名の保育者の援助の変容2022

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本保育学会 第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13681
  • [Presentation] 2つのクラスの絵本の読み聞かせ場面における幼児の反応の相違2022

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会 第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13681
  • [Presentation] 集団の絵本の読み聞かせ場面における5歳児の反応と保育者の援助の仕方2021

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] How Did 5-year-old Children Read Picture Books After Lunch In A Japanese Kindergarten?2021

    • Author(s)
      Xiaoyun LU
    • Organizer
      EECERA 30th conference (ヨーロッパ幼児教育学会第30回大会)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] 絵本の貸し出し場面における5歳児の「選び方」の変化2021

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] 5歳児クラスの絵本の読み聞かせ場面の比較 ー若手保育者とベテラン保育者の場合ー2020

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      国際幼児教育学会第41回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] 絵本の貸し出し場面における5歳児同士のやりとりの変容2020

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] How Did Principals Think About “Picture Books Reading” According To Their ECEC Experiences?2019

    • Author(s)
      Xiaoyun LU(呂小耘)
    • Organizer
      European Early Childhood Education Research Association 第29回大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] 保育者の語りから見えた「絵本の読み聞かせ」の捉え方2019

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会 第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156
  • [Presentation] 5歳児クラスにおける絵本の読み聞かせ場面に関する検討 ー保育者のねらいと絵本の選び方についてー2019

    • Author(s)
      呂小耘
    • Organizer
      日本保育学会 第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14156

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi