• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HIRANO YOSHINAO  平野 吉直

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HIRANO Yoshinao  平野 吉直

平野 吉直  ヒラノ ヨシナオ

Less
Researcher Number 40293534
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 信州大学, 役員等, 理事
2025: 信州大学, 学術研究院教育学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2019: 信州大学, 学術研究院教育学系, 教授
2010 – 2013: 信州大学, 教育学部, 教授
2003: 富山大学, 教育学部, 助教授
2002: 信州大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Children studies (Studies of environment on children)
Except Principal Investigator
Developmental mechanisms and the body works / Physical education / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
野外教育 / 教育学 / 自己効力感 / 生きる力 / 教育的効果 / 小学校 / 教育成果 / 長期集団宿泊活動 / 中1ギャップ / 遊び / 運動 … More
Except Principal Investigator
… More 保健体育科教育 / 教員養成 / 教師教育 / 教員 / コツ / 言葉かけ / スポーツ指導者 / 指導ことば / わざ言語 / 教育実習 / ポートフォリオ / 授業研究 / 臨床経験 / 省察 / リフレクション / セカンドスクール / リアルタイム情報提供 / 野外教育活動 / 学校教育 / 社会教育施設 / 情報ネットワーク Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (20 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Effectiveness Analysis and Making out Guideline for Long-term Experiential Learning of Elementary SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIRANO YOSHINAO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Utilization of 'Waza-Gengo (Craft Language)' to Foster Physical Education Teachers and Sports Leaders as Continuous Learning Professionals

    • Principal Investigator
      IWATA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Developmental mechanisms and the body works
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of Guidelines for "Practical Seminar for the Teaching Profession" through Collaboration between Professors of Content Area and Professors of Teaching Methodology

    • Principal Investigator
      IWATA Yasushi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Physical education
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Effect of Outdoor Educational Program for the Gap of First-Year'sStudents in Junior High SchoolPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIRANO Yoshinao
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Children studies (Studies of environment on children)
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  情報ネットワークを用いた社会教育施設と学校の連携支援システムの開発

    • Principal Investigator
      黒田 卓
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      University of Toyama

All 2020 2018 2017 2015 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 蓼科保養学園の教育的効果ー小学校教員へのインタビュー調査からー2020

    • Author(s)
      瀧直也・平野吉直・坂田和則
    • Journal Title

      信州大学教育学部研究論集

      Volume: 14

    • NAID

      120007099554

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04852
  • [Journal Article] 70日間の長期寄宿体験が児童の生きる力に及ぼす影響2018

    • Author(s)
      瀧直也、本村明夏、平野吉直
    • Journal Title

      青少年教育研究センター紀要

      Volume: 第6号

    • NAID

      40021770829

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04852
  • [Journal Article] 70日間の長期寄宿体験が子どもの自己効力感に及ぼす影響2018

    • Author(s)
      滝直也、平野吉直
    • Journal Title

      信州大学教育学部附属次世代型学び研究開発センター紀要 教育実践研究

      Volume: 17 Pages: 99-106

    • NAID

      120007100004

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04852
  • [Journal Article] 教員養成段階の保健体育専攻学生が用いる指導ことばの特徴-e-Learningによる模擬授業のリフレクション課題を通して-2015

    • Author(s)
      藤田育郎・谷塚光典・結城匡啓・安達仁美・岩田靖・平野吉直
    • Journal Title

      日本科学教育学会研究会研究報告

      Volume: 29(4) Pages: 29-32

    • NAID

      130006655758

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26560332
  • [Journal Article] 教職ポートフォリオに対する学部教員による指導者コメントの分析の試み2013

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Journal Title

      平成25 年度日本教育大学協会研究集会発表概要集

      Pages: 52-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Journal Article] 教職ポートフォリオに対する学部教員による指導者コメントの分析の試み2013

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Journal Title

      平成25年度日本教育大学協会研究集会発表概要集

      Volume: - Pages: 52-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Journal Article] 体系的な臨床経験科目におけるリフレクション指導の検討-教科専門教員と教科教育教員の連携に着目して2012

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Journal Title

      教育実習研究(日本教育大学協会全国教育実習研究部門)

      Volume: 25 Pages: 16-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Journal Article] 教員養成初期段階におけるリフレクション指導の在り方-学生の課題の明確化と目指す教師像の構築に向けた学部教員の役割-2012

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Journal Title

      平成24年度日本教育大学協会研究集会発表概要集

      Volume: - Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Journal Article] 体系的な臨床経験科目におけるリフレクション指導の検討-教科専門教員と教科教育教員の連携に着目して-2012

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Journal Title

      教育実習研究(日本教育大学協会全国教育実習研究部門)

      Volume: 25 Pages: 16-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Journal Article] 教員養成初期段階におけるリフレクション指導の在り方-学生の課題の明確化と目指す教師像の構築に向けた学部教員の役割2012

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Journal Title

      平成24 年度日本教育大学協会研究集会発表概要集

      Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Presentation] 70日間の長期寄宿体験が及ぼす教育的成果-児童の行動変容プロセスに着目して-2017

    • Author(s)
      本村明夏、平野吉直、瀧直也
    • Organizer
      日本野外教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04852
  • [Presentation] 長期寄宿体験における不安が児童の生きる力に及ぼす影響2017

    • Author(s)
      瀧直也、平野吉直、本村明夏
    • Organizer
      日本野外教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04852
  • [Presentation] 教員養成段階の保健体育専攻学生が用いる指導ことばの特徴-e-Learningによる模擬授業のリフレクション課題を通して-2015

    • Author(s)
      藤田育郎・谷塚光典・結城匡啓・安達仁美・岩田靖・平野吉直
    • Organizer
      平成26年度第4回日本科学教育学会研究会
    • Place of Presentation
      信州大学教育学部(長野市)
    • Year and Date
      2015-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26560332
  • [Presentation] 教職ポ-トフォリオに対する学部教員による指導者コメントの分析の試み2013

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Organizer
      平成25年度日本教育大学協会研究集会(第1分科会A「教員養成カリキュラムの改革」
    • Place of Presentation
      札幌全日空ホテル(札幌市)
    • Year and Date
      2013-10-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Presentation] 教員養成初期段階におけるリフレクション指導の在り方-学生の課題の明確化と目指す教師像の構築に向けた学部教員の役割2012

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Organizer
      平成24年度日本教育大学協会研究集会(第1分科会A「教員養成カリキュラム改革の具体的取り組み」
    • Place of Presentation
      鹿児島県民交流センター(鹿児島市)
    • Year and Date
      2012-10-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Presentation] 中学一年生を対象としたコミュニケーション学習の成果~中 1 ギャップに着目して~2012

    • Author(s)
      小林祥之、平野吉直、大日方彩香
    • Organizer
      日本野外教育学会第15回大会
    • Place of Presentation
      沖縄キリスト教学院大学
    • Year and Date
      2012-07-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22610006
  • [Presentation] 体系的な臨床経験科目におけるリフレクション指導の検討-教科専門教員と教科教育教員の連携に着目して2011

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Organizer
      日本教育大学協会全国教育実習研究部門第25回研究協議会
    • Place of Presentation
      香川大学(高松市)
    • Year and Date
      2011-10-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Presentation] 体系的な臨床経験科目におけるリフレクション指導の検討-教科専門教員と教科教育教員の連携に着目して-2011

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Organizer
      日本教育大学協会全国教育実習研究部門第25回研究協議会
    • Place of Presentation
      香川大学(高松市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Presentation] 教職ポ-トフォリオに対する学部教員による指導者コメントの分析の試み

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Organizer
      平成25年度日本教育大学協会研究集会(第1分科会A「教員養成カリキュラムの改革」)
    • Place of Presentation
      札幌全日空ホテル(札幌市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • [Presentation] 教員養成初期段階におけるリフレクション指導の在り方-学生の課題の明確化と目指す教師像の構築に向けた学部教員の役割-」(第1分科会A「教員養成カリキュラム改革の具体的取り組み」)

    • Author(s)
      谷塚光典・安達仁美・岩田靖・平野吉直・結城匡啓
    • Organizer
      平成24年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      鹿児島県民交流センター(鹿児島市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23650374
  • 1.  IWATA Yasushi (60213295)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 2.  YUKI Masahiro (90302398)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 3.  ADACHI Hitomi (30506712)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 4.  YATSUKA Mitsunori (30323231)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 5.  黒田 卓 (80262468)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  小川 亮 (00194465)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  山西 潤一 (20158249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  藤田 育郎 (90608027)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  KOBAYASHI Yoshiyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  OBINATA Ayaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi