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Matsushita Koji  松下 光司

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MATSUSHITA Koji  松下 光司

松下 光司  マツシタ コウジ

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Researcher Number 40329008
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 学習院大学, 経済学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 中央大学, 戦略経営研究科, 教授
2014 – 2018: 中央大学, その他の研究科, 教授
2013 – 2015: 中央大学, 戦略経営研究科, 教授
2004 – 2005: 立正大学, 経営学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
商学 / 苦情 / サービスの失敗 / 存在論的恐怖 / コントロール感 / 食の消費 / 災害 / 東日本大震災 / 同化 / 文化的自己観 … More / 顧客満足 / ブランド / 消費者情報処理 / 消費者行動 / サービス・リカバリー / 目標 / 文化 / 満足度 / 社会的比較 / グループ消費 / 満足 / 不平 / サービス … More
Except Principal Investigator
相関ルール / グラフニューラルネットワーク / gOLAP / 潜在的関係 / ネットワーク / クロマトグラフィー / コーヒー飲用調査 / 味の嗜好のモデル化 / コーヒー / 抗がん作用 / 美味しさ / 味覚成分 / コーヒー成分解析 / 味覚センサー / 味覚 / 感性マイニング / 香りの嗜好 / コーヒーの併売 / 味の相互作用 / 化学成分 / ブランドパーソナリティ / 香り成分 / 消費者行動 / 感性マーケティング / グループ消費 / 文化的自己観 / 顧客満足 / サービス / 商学 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (23 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Technology to capture latent relationships using network structure and its applications

    • Principal Investigator
      中原 孝信
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Senshu University
  •  災害後の心理的状態が食の消費増加に与える影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松下 光司
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Modeling the interactions of taste perception and constructing a recommendation system considering sensibility.

    • Principal Investigator
      Nakahara Takanobu
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Senshu University
  •  Customer complaining of service failure(Fostering Joint International Research)Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Matsushita Koji
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Customer Satisfaction Creation in Group Service Consumption: Cross-Cultural Moderators

    • Principal Investigator
      TSUCHIHASHI Haruko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Complaining in Service FailurePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Matsushita Koji
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chuo University
  •  ブランドのシンボリック・イメージが消費者の購買意思決定プロセスに与える影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松下 光司
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Rissho University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2017 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 株式会社アッシュ:ネット・プロモーション政策(ケースメソッド用教材:『ポストコロナのマーケティング・ケーススタディ』分冊版 第5章) 株式会社アッシュ:ネット・プロモーション政策(ケースメソッド用教材:『ポストコロナのマーケティング・ケーススタディ』分冊版 第5章)2022

    • Author(s)
      松下光司、 土橋治子
    • Total Pages
      34
    • Publisher
      学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Book] 荒木真生 テレワークを始める:コロナ禍と消費者行動(ケースメソッド用教材:『ポストコロナのマーケティング・ケーススタディ』分冊版 第8章)2022

    • Author(s)
      松下光司
    • Total Pages
      69
    • Publisher
      学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Book] マーケティングデータ分析 (Pythonによるビジネスデータサイエンス 32021

    • Author(s)
      中原孝信(編), 岩﨑幸子, 小池直, 中原孝信, 生田目崇, 羽室行信, 松下光司, 松下寿美子,
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      朝倉書店
    • ISBN
      4254129130
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Book] ベーシック・マーケティング(第2版)第8章 価格戦略」2019

    • Author(s)
      (公社)日本マーケティング協会監修 松下 光司
    • Total Pages
      23
    • Publisher
      同文舘出版(株)
    • ISBN
      449564372X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Journal Article] The Tactile Thickness of the Lip and Weight of a Glass can Modulate Sensory Perception of Tea Beverages.2023

    • Author(s)
      Ichimura, Fuka, Kosuke Motoki, Koji Matsushita, and Atsunori Ariga(2023)
    • Journal Title

      Food and Humanity

      Volume: 1 Pages: 180-187

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01632
  • [Presentation] 人型ロボットの外観が顧客の選好に与える影響2023

    • Author(s)
      松下光司・元木康介・中原孝信
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01632
  • [Presentation] Sensation Transference from Haptics to Taste in Drinking Green tea: The Effects of the Lip Thickness and Weight of the Glass2023

    • Author(s)
      Atsunori Ariga, Fuka Ichimura, Kosuke Motoki, & Koji Matsushita
    • Organizer
      The 21st International Multisensory Research Forum
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01632
  • [Presentation] ワインの併買分析と風味分析による消費者の味の好みに関する考察~香りでつながるワインと食べ物の意外な関係~2023

    • Author(s)
      平木 拓・中原孝信・大森雄一郎・髙久寛康・藤本 寛・松下光司
    • Organizer
      日本マーケティング学会コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01632
  • [Presentation] マグカップの厚みはブランドパーソナリティと連合するのか2023

    • Author(s)
      久保夏海・松下光司・有賀敦紀
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01632
  • [Presentation] なぜ企業の誠実なブランド・パーソナリティは個別ブランドのエクイティを向上させるのか?2021

    • Author(s)
      荒木貴絵・松下光司
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス, オンライン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Presentation] RTDコーヒーを対象にした併買行動の分析と味覚嗜好視点からの考察 ― 共通の香り成分が人を誘う? ―2021

    • Author(s)
      松原 礼・中原 孝信・大森 雄一郎・平木 拓・中西 紫乃・高久 寛康・松下 光司
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス, オンライン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Presentation] When and Why an Entertaining Story Triggers Brand Buzz.2020

    • Author(s)
      Koji Matsushita
    • Organizer
      Conference of the Association for Consumer Research, Working Paper Session, Conference Program
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Presentation] When Might Better Services Lead to More Complaints?2019

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Haiyang Yang, Kaichi Saito, Haruko Tsuchihashi
    • Organizer
      Asia-Pacific Conference of the Association for Consumer Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15KK0095
  • [Presentation] 消費者行動論者は消費者をどう捉えているのか?2019

    • Author(s)
      松下 光司
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会、第58回カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Presentation] When Might Better Services Lead to More Complaints?2019

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Haiyang Yang, Kaichi Saito, Haruko Tsuchihashi,
    • Organizer
      ACR Asia-Pacific Conference 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15KK0095
  • [Presentation] When Providing Better Services Leads to Complaints2019

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Haiyang Yang, Kaichi Saito, Haruko Tsuchihashi
    • Organizer
      Society for Consumer Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15KK0095
  • [Presentation] なぜ優れたサービスを受けると苦情を言うのか?:グループ消費の心理プロセス2019

    • Author(s)
      松下光司
    • Organizer
      日本認知心理学会 公開シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15KK0095
  • [Presentation] なぜ優れたサービスを受けると苦情を言うのか?:グループ消費の心理プロセス 」2019

    • Author(s)
      松下 光司
    • Organizer
      認知心理学会公開シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Presentation] When Providing Better Services Leads to Complaints2019

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Haiyang Yang, Kaichi Saito, Haruko Tsuchihashi,
    • Organizer
      Society for consumer psychology 2019 Annual conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15KK0095
  • [Presentation] ショッピング・センターでのイベントで喚起された感情が消費者の反応に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      杉浦 英志・松下 光司
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会、第59回カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01542
  • [Presentation] Complaining in Group Consumption2017

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Haiyang Yang, Kaichi Saito, Haruko Tsuchihashi
    • Organizer
      SCP-JACS Collaborative Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15KK0095
  • [Presentation] Customer Satisfaction Regulation in Group Service Consumption: Cross-Cultural Moderators

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Haruko Tsuchihashi, Kaichi Saito
    • Organizer
      Association for Consumer Research(Asia-Pacific Conference)
    • Place of Presentation
      Hong Kong
    • Year and Date
      2015-06-19 – 2015-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590074
  • [Presentation] Integrating Self and Other Experience in Customer Satisfaction Judgments: Cross-Cultural Moderators

    • Author(s)
      Koji Matsushita, Dipankar Chakravarti, Haruko Tsuchihashi, Kaichi Saito
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590074
  • 1.  TSUCHIHASHI Haruko (90333236)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  SAITO Kaichi (50328671)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  Nakahara Takanobu (60553089)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  外川 拓 (10636848)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  大黒 亜美 (20634497)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  今岡 進 (60145795)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  羽室 行信 (90268235)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  小田 朋宏 (00580383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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