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Hashimoto Tsuyoshi  橋本 剛

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HASHIMOTO Tsuyoshi  橋本 剛

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Researcher Number 40420335
Affiliation (Current) 2025: 松江工業高等専門学校, 情報工学科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 松江工業高等専門学校, 情報工学科, 教授
2009 – 2019: Matsue National College of Technology, 情報工学科, 准教授
2016 – 2017: 松江工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
2014 – 2015: 松江工業高等専門学校, その他部局等, その他
2006 – 2008: 北陸先端科学技術大学院大学, 情報科学研究科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Intelligent informatics / Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related / Entertainment and game informatics 1
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 09020:Sociology of education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
機械学習 / コンピュータ将棋 / 方策勾配法 / ドミニオン / 不完全情報ゲーム / ガイスター / Deep Learning / テトリス / 熟達化 / UCT … More / Bonanza Method / n-gram / 手筋 / Weak Proof Number Search / BERT / 汎用的AI / 格闘ゲーム / ポケモン / Computer Olympiad / Chinese dark chess / AlphaZero / EinStein Wurfelt Nicht! / Gumbel MuZero / LDM / TGEM / Transformer / シューティングゲーム / 汎用人工知能 / 麻雀 / マリオ / ゲーム / Ms.Pacman / 弾幕シューティング / Deep Q-Network / 汎用的機械学習 / モノポリー / ニューロエボリューション / 視覚的顕著性モデル / ぷよぷよ / ゲームAI / 音楽ゲーム / DQN / 連鎖型パズルゲーム / Pomberman / 反復広化 / UCT探索 / 方策勾配 / TurtleBot3 burger / Gazebo シミュレータ / ロボット掃除機 / MuZer / Muzero / 弾幕シューティングAI / 生物学的制約導入 / 汎用ゲームAI / 顕著性マップ / 反復広化法 / 強化学習 / 名人 / 棋譜 / bonanza method / freq型 / 評価関数 / 将棋 / 序盤 / 評価項目自動抽出法 / コンピュータ囲碁 / 評価関数学習 / 証明数探索 / 詰め将棋 / proof branching number / 詰み探索 / オセロ / 囲碁 / モンテカルロ木探索 / OR木探索 / AND / 寄せ合い / Weak proof number search / 将棋終盤 / 詰将棋探索 / 終盤アルゴリズム / AND/OR木探索 / 端攻め / 自動調整 / 定跡 / 部分局面n-gram法 / futility pruning / 前向き枝刈り / 探索 … More
Except Principal Investigator
アクティブラーニング / 高専間・海外協定校連携 / アクティブ・ラーニング / 中国語教育 / 理系のための中国語 / 指導書 / 中国語 / オンライン学習システム / 自学自習用動画教材 / 海外協定校連携 / 高専間連携 / ハイブリッド型授業 / 自学自習用動画 / オンライン / 中国語学習システム / ハイブリッド / 教育支援方策 / 高等専門学校制度 / 教育の質保証 / 技術者高等教育 / 高等教育室保証 / 高専教育 / 高等専門学校教育 / 高等教育質保証 / 国際比較教育 / 教育の質保障 / 技術者教育システム / メコン地域3新興国 / 中国語教授法 / 理系 / 台湾 / オリジナルテキスト / プロジェクト学習 / 海外協定校 / 理系中国語テキスト / カンファレンス / 実践例集 / オンライン中国学習システム / アクティブラーニング事例集 / 中国語アクティブラーニング / 中華人民共和国 / 国際研究者交流 / 共通テキスト / 技術者中国語 / 音声教材の自由ダウンロード / 問題集 / テキスト / 理系学生 / 副教材 / 指導書作製 / テキスト作製 / 理系の中国語 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (90 results)
  • Co-Researchers

    (14 People)
  •  Development a general-purpose imperfect information game AI that surpasses humansPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      橋本 剛
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
    • Research Institution
      Matsue National College of Technology
  •  高専間・海外協定校連携による「ハイブリッド型中国語学習システム」の構築

    • Principal Investigator
      畑村 学
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ube National College of Technology
  •  Evaluation of the level of attainment and support methods for higher education programs for technical professionals in the three emerging countries of the Mekong region.

    • Principal Investigator
      Amanai Kazuhito
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Tokuyama College of Technology
  •  Development of active learning in line with the original Chinese textbook for science students and creation of a case study collection

    • Principal Investigator
      Hatamura Manabu
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ube National College of Technology
  •  Development of a general purpose game AI that improves humanlyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hashimoto Tsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      Matsue National College of Technology
  •  Developmeng chinese text for Kosen student

    • Principal Investigator
      Sugiyama Akira
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tsuyama National College of Technology
  •  Development of Shogi opening algorithm that exceeds the MeijinPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO TSUYOSHI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Matsue National College of Technology
  •  Development of shogi-endgame algorism exceeding the MeijinPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HASHIMOTO Tsuyoshi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Matsue National College of Technology
      Japan Advanced Institute of Science and Technology
  •  名人に勝つコンピュータ将棋の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      橋本 剛
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Intelligent informatics
    • Research Institution
      Japan Advanced Institute of Science and Technology

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All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ゲームAI研究の新展開2023

    • Author(s)
      橋本 剛, 伊藤毅志
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      オーム社
    • ISBN
      9784274230776
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12339
  • [Book] ゲームAI研究の新展開2023

    • Author(s)
      橋本剛, 伊藤毅志
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      オーム社
    • ISBN
      4274230775
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Journal Article] Research of Geister AI by MinMax Method Using the Idea of “Purple Piece”2021

    • Author(s)
      川上直人,橋本 剛
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 62 Issue: 10 Pages: 1716-1723

    • DOI

      10.20729/00213202

    • NAID

      170000185636

    • Year and Date
      2021-10-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Journal Article] 囲碁における勾配法を用いた確率関数の学習2010

    • Author(s)
      松井利樹, 野口陽来, 土井佑紀, 橋本剛
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌 Vol.51

      Pages: 2031-2039

    • NAID

      110007162371

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 囲碁における勾配法を用いた確率関数の学習2010

    • Author(s)
      松井利樹, 野口陽来, 土井佑紀, 橋本剛
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 51 Pages: 2031-2039

    • NAID

      110007162371

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 清水女流王将対策と序盤戦術2010

    • Author(s)
      橋本剛
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌 Vol.52

      Pages: 170-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 清水女流王将対策と序盤戦術2010

    • Author(s)
      橋本剛
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: Vol.52 Pages: 170-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 囲碁における勾配法を用いた確率関数の学習2010

    • Author(s)
      松井利樹,野口陽来,土井佑紀,橋本剛
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: Vol.51 Pages: 2031-2039

    • NAID

      110007162371

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 第5回世界コンピュータ将棋世界最強決定戦2009

    • Author(s)
      橋本剛
    • Journal Title

      コンピュータ将棋協会誌 21

      Pages: 79-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 第5回世界コンピュータ将棋世界最強決定戦2009

    • Author(s)
      橋本剛
    • Journal Title

      コンピュータ将棋協会誌 Vol.21

      Pages: 79-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] 第5回世界コンピュータ将棋世界最強決定戦2009

    • Author(s)
      橋本剛
    • Journal Title

      コンピュータ将棋協会誌

      Volume: Vol.21 Pages: 79-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Journal Article] コンピュータ将棋2007

    • Author(s)
      橋本 剛
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ 52

      Pages: 5-9

    • NAID

      110006152392

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Journal Article] Self-Playing-based Opening Book Tuning2006

    • Author(s)
      J.Nagashima, T.Hashimoto, H.Iida
    • Journal Title

      New Mathematics and Natural Computation 2,2

      Pages: 183-194

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] VRを用いた遠隔授業環境の構築と語学授業での評価2024

    • Author(s)
      橋本剛・ 山本悠馬・ 畑村学
    • Organizer
      2023年度高専中国理解・中国語教育研究会 兼 科学研究費採択研究遂行会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Presentation] Transformerによる過去対戦を利用したガイスター駒種推定2024

    • Author(s)
      錦織光司, 橋本 剛
    • Organizer
      第51回ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Presentation] 未知の場を短時間で学習するドミニオンAI2023

    • Author(s)
      田中開士, 橋本剛
    • Organizer
      , 橋本剛,未知の場を短時間で学習するドミニオンAI, ゲームプログラミングワークショップ2023論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Presentation] 未知の場を短時間で学習するドミニオンAI2023

    • Author(s)
      田中開士, 橋本剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12339
  • [Presentation] Develop of synchronized action judgement system using Bon Odori in VR space2023

    • Author(s)
      Yuma YAMAMOTO, Tsuyoshi Hashimoto
    • Organizer
      The 6th NIT-NUU Bilateral Academic Conference2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Presentation] 実環境タスクのMuZeroを用いた学習2023

    • Author(s)
      大賀 健伸 , 橋本 剛
    • Organizer
      第49回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] HandyRLによるナポレオンAI2023

    • Author(s)
      高木 利幸,橋本 剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2023論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Presentation] HandyRLによるナポレオンAI2023

    • Author(s)
      高木 利幸,橋本 剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12339
  • [Presentation] Transformerによる過去対戦を利用したガイスター駒種推定2023

    • Author(s)
      錦織光司, 橋本 剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12339
  • [Presentation] UCTに方策勾配法を用いるガイスターAIの研究2022

    • Author(s)
      青木 蓮樹 , 橋本 剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] UCTを用いたガイスターAIの研究2022

    • Author(s)
      錦織 光司 , 青木 蓮樹 , 橋本 剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12339
  • [Presentation] UCTに方策勾配法を用いるガイスターAIの研究2022

    • Author(s)
      青木 蓮樹 , 橋本 剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K12339
  • [Presentation] オンラインを活用した語学学習システム2021

    • Author(s)
      橋本剛
    • Organizer
      2021年度第1回高専中国理解・中国語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00818
  • [Presentation] 音楽ゲームのプレイヤAIにおける人間らしく振る舞う強化学習手法の提案2021

    • Author(s)
      坂本洸, 橋本剛
    • Organizer
      第45回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] ボンバーマンAIの強化学習における新手法の提案2021

    • Author(s)
      安藤優希, 橋本剛
    • Organizer
      第45回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] オンラインを活用した語学学習システム2021

    • Author(s)
      橋本剛
    • Organizer
      2021年度第1回高専中国理解・中国語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00780
  • [Presentation] シンガポール協定校Temasek Polytechinic学生との文化交流とアプリ開発のオンラインプロジェクト2021

    • Author(s)
      Nicholas Andrew Ivins・錦織さくら・橋本剛
    • Organizer
      令和2年度KOSENフォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00818
  • [Presentation] 暗闇シーン挿入によるVR酔い軽減方法の研究2021

    • Author(s)
      小川直輝,橋本剛
    • Organizer
      第26回日本バーチャルリアリティ学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 強化学習による連鎖型落ち物パズルゲームの研究2021

    • Author(s)
      杉江矢, 橋本剛
    • Organizer
      第45回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] モノポリーを題材とした交渉AIの研究2020

    • Author(s)
      宮廻秀行,橋本剛
    • Organizer
      第43回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] ガイスターAIにおけるブラフ戦略の提案2020

    • Author(s)
      岸野圭汰,川上直人,橋本剛
    • Organizer
      第43回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 後退解析による詰めガイスター問題の列挙2020

    • Author(s)
      川上直人,池田心,石井岳史,橋本剛
    • Organizer
      第43回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 『理系のための中国語』音声データのQRコード化2020

    • Author(s)
      橋本剛
    • Organizer
      2020年度中国地区高専中国理解・中国語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00818
  • [Presentation] 高専間および海外協定校連 による理系学生向け中国語教育教材の開発と運用2019

    • Author(s)
      杉山明、畑村学、野田善弘、橋本剛、泊功
    • Organizer
      平成31年度全国高専フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00818
  • [Presentation] ニューロエボリューションを用いた連鎖型パズルゲームAIの研究2019

    • Author(s)
      杉江 矢,橋本 剛
    • Organizer
      第42回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] Map maze automatic creation program2018

    • Author(s)
      Shunsuke NAKAMURA, Tsuyoshi HASHIMOTO
    • Organizer
      The 2nd NIT-NUU Bilateral Academic Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] Learning Method to Discover Secret Tricks Using Reinforcement learning2018

    • Author(s)
      Tsuyoshi HASHIMOTO, Ryosuke TAKATA
    • Organizer
      The 2nd NIT-NUU Bilateral Academic Conference 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 弾幕シューティングゲームにおける汎用的機械学習法2018

    • Author(s)
      野村直也、橋本剛
    • Organizer
      第39回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • [Presentation] 不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察2018

    • Author(s)
      石井 岳史,川上 直人,橋本 剛,池田 心
    • Organizer
      第41回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 視覚的顕著性モデルを用いた汎用的機械学習法2018

    • Author(s)
      野村直也, 橋本剛
    • Organizer
      第 23 回 ゲーム・プログラミング ワークショップ 2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 完全情報ゲームの探索を用いたガイスターAI の研究2018

    • Author(s)
      川上 直人, 橋本 剛
    • Organizer
      第 23 回 ゲーム・プログラミング ワークショップ 2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] テトリスを題材にしたスケールダウンを利用した学習手法の開発2017

    • Author(s)
      青木勢馬、橋本剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 弾幕シューティングゲームにおける汎用的機械学習法2017

    • Author(s)
      野村直也、橋本剛
    • Organizer
      第39回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] 無限1UPを題材としたアクションゲームの裏技を発見する自己学習手法の提案2017

    • Author(s)
      高田亮介、橋本剛
    • Organizer
      第39回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00514
  • [Presentation] テトリスを題材にしたスケールダウンを利用した学習手法の開発2017

    • Author(s)
      青木勢馬、橋本剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • [Presentation] 将棋AIにおける評価項目自動抽出法の高速化手法2016

    • Author(s)
      野津佑太,後藤嵩幸,橋本剛
    • Organizer
      ゲームプログラミングワークショップ2016
    • Place of Presentation
      箱根セミナーハウス
    • Year and Date
      2016-11-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • [Presentation] 学習によるテトリスAIの実装と考察2016

    • Author(s)
      青木 勢馬,橋本 剛
    • Organizer
      組合せゲーム・パズル プロジェクト第11回研究集会
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2016-03-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • [Presentation] ナポレオンを題材とした機械学習に有効な特徴の研究2014

    • Author(s)
      品川和哉 橋本 剛
    • Organizer
      第65回電気・情報関連学会中国支部連合大会
    • Place of Presentation
      福山大学
    • Year and Date
      2014-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • [Presentation] コンピュータ将棋機械学習における高頻度な駒組み合わせ抽出法の研究2013

    • Author(s)
      後藤嵩幸 橋本剛
    • Organizer
      FIT2013
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • [Presentation] UCB+法を用いたBig Two AIの研究2012

    • Author(s)
      万代悠作, 橋本剛
    • Organizer
      組合せゲーム・パズル ミニプロジェクト第7回
    • Place of Presentation
      大阪商業大学
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] マルチエージェント型マルチプレイヤーゲームにおける探索手法に関する研究2011

    • Author(s)
      竹下幸裕, 橋本剛, 赤間仁志
    • Organizer
      第26回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      松江オープンソースラボ
    • Year and Date
      2011-07-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Node Expansion Operators for the UCT algorism2010

    • Author(s)
      Takayuki Yajima, Tsuyoshi Hashimoto, Toshiki Matsui, Junichi Hashimoto, Kristian Spoerer
    • Organizer
      7th International Computers and Games Conference
    • Place of Presentation
      石川県金沢市・しいのき迎賓館
    • Year and Date
      2010-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 局面評価関数を使う新たなUCT 探索法の提案とオセロによる評価2010

    • Author(s)
      前原彰太, 橋本剛, 小林康幸
    • Organizer
      研究報告ゲーム情報学(GI), Vol.2010-GI-24, No.5, 1-5
    • Place of Presentation
      奈良女子大学
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 局面評価関数を使う新たなUCT探索法の提案とオセロによる評価2010

    • Author(s)
      前原彰太,橋本剛,小林康幸
    • Organizer
      研究報告ゲーム情報学(GI)
    • Place of Presentation
      奈良女子大学
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 局面評価関数を使う新たなUCT探索法の提案とオセロによる評価2010

    • Author(s)
      前原彰太, 橋本剛, 小林康幸
    • Organizer
      情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      奈良県奈良市・奈良女子大学
    • Year and Date
      2010-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Node Expansion Operators for the UCT Algorith2010

    • Author(s)
      Takayuki Yajima, Tsuyoshi Hashimoto, Toshiki Matsui, Junichi Hashimoto, and Kristian Spoerer
    • Organizer
      7th International Computers and Games Conference
    • Place of Presentation
      Kanazawa, Japan
    • Year and Date
      2010-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] オセロ求解に向けた単純な縦型探索をベースにする探索方法の研究2010

    • Author(s)
      森田悠樹, 橋本剛, 小林康幸
    • Organizer
      The 15th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      神奈川県箱根町・箱根セミナーハウス
    • Year and Date
      2010-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] オセロ求解に向けた単純な縦型探索をベースにする探索方法の研究2010

    • Author(s)
      森田悠樹,橋本剛,小林康幸
    • Organizer
      The 15th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2010-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] を用いた囲碁評価関数の設計2009

    • Author(s)
      橋本剛, 松井利樹, 野口陽来, Bonanza Method
    • Organizer
      組合せゲーム・パズル ミニプロジェクト第4回ミニ研究集会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Year and Date
      2009-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 将棋における手筋と熟達度の関係に関する研究2009

    • Author(s)
      中野将寛,橋本剛,橋本隼一
    • Organizer
      The 14th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2009-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 遷移確率を用いたUCT アルゴリズムの改良2009

    • Author(s)
      矢島享幸, 松井利樹, 土井佑紀, 橋本剛
    • Organizer
      第3回エンターテイメントと認知科学シンポジウム, pp.31-35
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2009-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] コリドールにおける領域を考慮した評価関数の作成2009

    • Author(s)
      土井佑紀, 橋本剛
    • Organizer
      第3回エンターテイメントと認知科学シンポジウム
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2009-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] UCTアルゴリズムにおけるノード展開手法の提案2009

    • Author(s)
      矢島享幸、橋本剛
    • Organizer
      The 14th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2009-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 囲碁における勾配法を用いた局面評価関数の機械学習に関する研究2009

    • Author(s)
      松井利樹, 橋本剛, 土井佑紀, 野口陽来
    • Organizer
      第21回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      大阪商業大学
    • Year and Date
      2009-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 遷移確率を用いたUCTアルゴリズムの改良2009

    • Author(s)
      矢島享幸, 松井利樹, 土井佑紀, 橋本剛
    • Organizer
      第3回エンターテイメントと認知科学シンポジウム
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2009-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] UCT アルゴリズムにおけるノード展開手法の提案2009

    • Author(s)
      矢島享幸, 橋本剛
    • Organizer
      The 14th Game Programming Workshop, Vol.2009, No.12, pp.111-118
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2009-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 将棋における手筋と熟達度の関係に関する研究2009

    • Author(s)
      中野将寛, 橋本剛, 橋本隼一
    • Organizer
      The 14th Game Programming Workshop, Vol.2009, No.12, pp.17-21
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2009-11-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Spatial and temporal dynamics in mate-choice systems2009

    • Author(s)
      Nitta, T., Y.Sakisaka, T.Hashimoto, B.Saito, J.Yoshimura, K.Tainaka
    • Organizer
      18th World IMACS/MODSIM Congress
    • Place of Presentation
      Cairns, Australia
    • Year and Date
      2009-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Bonanza Methodを用いた囲碁評価関数の設計2009

    • Author(s)
      橋本剛,松井利樹,野口陽来
    • Organizer
      組合せゲーム・パズルミニプロジェクト第4回ミニ研究集会
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Year and Date
      2009-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] モンテカルロ碁で用いるパターンの大きさに関する考察2008

    • Author(s)
      野口陽来, 松井利樹, 橋本隼一, 橋本剛
    • Organizer
      第20回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学院大学
    • Year and Date
      2008-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] オセロを解く事を視野に入れた新探索法の提案2008

    • Author(s)
      上田 徹, 橋本 剛, 橋本 隼一
    • Organizer
      エンターテイメントと認知科学シンポジウム
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2008-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] オセロ求解へ向けた取り組み2008

    • Author(s)
      橋本 剛, 上田 徹, 橋本 隼一
    • Organizer
      組合せゲーム・パズルミニプロジェクト
    • Place of Presentation
      東京工業大学
    • Year and Date
      2008-03-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] Junichi Hashimoto and Hiroyuki Iida2008

    • Author(s)
      Toru Ueda, Tsuyoshi Hashimoto
    • Organizer
      Weak Proof-Number Search, Computer and Games 2008
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Year and Date
      2008-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 勾配法を使った学習の収束に関する研究2008

    • Author(s)
      松井利樹,橋本剛,橋本隼一
    • Organizer
      第13回ゲームプログラミングワークショップ2008
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2008-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 進行度を用いたボナンザメソッドの提案Game Informatics, IPSJ-SIG-GI-202008

    • Author(s)
      松井利樹, 橋本剛, 橋本隼一, 野口陽来
    • Organizer
      情報処理学会研究報告, Vol.2008, No.59, pp.9-15
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学院大学
    • Year and Date
      2008-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 進行度を用いたボナンザメソッドの提案2008

    • Author(s)
      松井利樹, 橋本剛, 橋本隼一, 野口陽来
    • Organizer
      第20回ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学院大学
    • Year and Date
      2008-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Weak Proof-Number Search2008

    • Author(s)
      Toru Ueda, Tsuyoshi Hashimoto, Junichi Hashimoto and Hiroyuki Iida
    • Organizer
      Computer and Games 2008
    • Place of Presentation
      中国、北京
    • Year and Date
      2008-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 勾配法を使った学習の収束に関する研究, Proceedings of the 13th Game Programming Workshop2008

    • Author(s)
      松井利樹, 橋本剛, 橋本隼一
    • Organizer
      情報処理学会シンポジウムシリーズ Vol.2008, No.11, pp.92-95
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2008-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] 同時着手ゲームにおけるAlpha-Beta探索2008

    • Author(s)
      小森成貴, Alessandro Cincotti, 橋本剛, 飯田弘之
    • Organizer
      第13回ゲームプログラミングワークショップ2008
    • Place of Presentation
      箱根
    • Year and Date
      2008-11-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Weak Proof-Number Search2008

    • Author(s)
      Toru Ueda, Tsuyoshi Hashimoto, Junichi Hashimoto and Hiroyuki Iida
    • Organizer
      Computer and Games 2008
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Year and Date
      2008-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] モンテカルロ碁で用いるパターンの大きさに関する考察, Game Informatics, IPSJ-SIG-GI-202008

    • Author(s)
      野口陽来, 松井利樹, 橋本隼一, 橋本剛
    • Organizer
      情報処理学会研究報告, Vol.2008, No.59, pp.31-35
    • Place of Presentation
      北陸先端科学技術大学院大学
    • Year and Date
      2008-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20700133
  • [Presentation] Context Killer Heuristic and Its Application to Computer Shogi2007

    • Author(s)
      J.Hashimoto, T.Hashimoto, and H.Iida
    • Organizer
      Computer Games Workshop
    • Place of Presentation
      オランダ
    • Year and Date
      2007-06-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] アタック25の最適戦略2007

    • Author(s)
      野口 陽来, 松井 利樹, 小森 成貴, 橋本 隼一, 橋本 剛
    • Organizer
      The 12th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根セミナー
    • Year and Date
      2007-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] 動的なマージンを用いるFutility Pruning2007

    • Author(s)
      伊藤 裕, 橋本 剛, 橋本 隼一
    • Organizer
      The 12th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根セミナー
    • Year and Date
      2007-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] 部分局面n-gram法の改良2007

    • Author(s)
      杉浦 啓太, 橋本 剛, 橋本 隼一
    • Organizer
      The 12th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根セミナー
    • Year and Date
      2007-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] オセロの定石読み切りと問題点に関する考察2007

    • Author(s)
      上田 徹, 橋本 剛, 橋本 隼一
    • Organizer
      The 12th Game Programming Workshop
    • Place of Presentation
      箱根セミナー
    • Year and Date
      2007-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18800017
  • [Presentation] コンピュータ将棋における高次元組み合わせ評価のための評価項目自動抽出に関する研究

    • Author(s)
      後藤嵩幸 橋本剛
    • Organizer
      第31回情報処理学会ゲーム情報学研究会
    • Place of Presentation
      東京工科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24500192
  • 1.  Sugiyama Akira (60235900)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  Hatamura Manabu (30300619)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  野田 善弘 (80290815)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  泊 功 (10390379)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  Amanai Kazuhito (20390502)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  櫛田 直規 (10109829)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  趙 菲菲 (20628846)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  川畑 康治 (10273806)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  国重 徹 (50225174)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  高橋 愛 (90530519)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  HSUEH ChuHsuan (30847497)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  ZHANG Tingting
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  ZHANG Jie
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  HINA Yukitaka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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