• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NARIMATSU Mie  成松 美枝

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 40440812
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 佐賀大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 佐賀大学, 教育学部, 准教授
2012 – 2019: 聖隷クリストファー大学, 看護学部, 准教授
2007 – 2008: Toho Gakuen University, 人間学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Basic Section 09010:Education-related / Education
Except Principal Investigator
Educaion
Keywords
Principal Investigator
教員研修 / 教員養成 / アメリカ合衆国 / 教員採用 / 教員免許制度 / 教科担任制 / 教員免許状 / アメリカの小学校 / 小学校での教科担任制 / アメリカ … More / 学区と大学の協働・連携 / 学区と大学の連携 / 一体的改革 / 教員の研修 / 教員の採用 / 教員の養成 / 学区教員と大学教員の連携 / 学区と大学のパートナーシップ / 教員不足問題 / 教員の職能開発 / 教育養成 / 一体的な改革 / カリキュラム / 学生の評価 / 効果性(Effectiveness) / 現職教員研修 / 質の高い教員 / 国際研究者交流 / 教員評価 / 効果性 / パフォーマンスを基礎にした評価 / 教育課程 / 学生評価 / 教師教育 / 教育の機会均等 / 評価基準 / 学校選択制 / 学校評価制度 / 教育行政局 / NCLB法 / 習熟レベル / 学力テスト / 内部評価 / 外部評価 / 学校評価 … More
Except Principal Investigator
教員養成高度化 / ミッションの再定義 / 教員養成の高度化 / 国立教員養成大学・学部 / 教員養成システム論 / アメリカの教員養成 / 国立大学改革 / 大学ガバナンス / 教員養成大学・学部 / 教員養成カリキュラム / 教員養成スタンダード / 教員養成政策 / 教員養成システム Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (24 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  アメリカの小学校における「教科担任制」導入下の教員免許制度と教員養成・採用・研修Principal Investigator

    • Principal Investigator
      成松 美枝
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Saga University
  •  Comprehensive Approach on Teacher Education in the USAPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NARIMATSU MIE
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Seirei Christopher University
  •  Basic research on reforming the national teacher education universities or faculties for high-quality of teacher education

    • Principal Investigator
      OSAMU UMEZAWA
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Empirical Research on Teachers' education by School of Education in the United StatesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NARIMATSU Mie
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Seirei Christopher University
  •  School Evaluating System in Local districts of the United StatesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NARIMATSU Mie
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Toho Gakuen University

All 2024 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学びと将来をつなぎ、仲間と共に成長を志す子どもが育つ授業づくり2024

    • Author(s)
      矢川亮太・成松美枝
    • Journal Title

      佐賀大学教育実践研究

      Volume: 42号 Pages: 43-52

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02468
  • [Journal Article] Method of Departmentalized Teaching in Elementary School in the United States : Examination about development process and the effect2022

    • Author(s)
      成松 美枝
    • Journal Title

      佐賀大学教育学部研究論文集

      Volume: 6 Issue: 2 Pages: 63-73

    • DOI

      10.34551/00023141

    • ISSN
      24322644
    • URL

      https://saga-u.repo.nii.ac.jp/records/23180

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02468
  • [Journal Article] アメリカの教員免許更新制度の動向:ウィスコンシン州の教員免許更新制停止の事例に関する一考察2020

    • Author(s)
      成松美枝
    • Journal Title

      アメリカ教育研究

      Volume: 第30号 Pages: 103-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Journal Article] 現代米国の教員評価における生徒の学習成果の利用に関する考察ーウィスコンシン州の教員評価政策を事例にー2018

    • Author(s)
      成松美枝
    • Journal Title

      日本教育政策学会年報

      Volume: 第25号 Pages: 30-42

    • NAID

      130007656752

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Journal Article] アメリカ・ウィスコンシン州における教員育成・支援システム~教員養成・研修システムにおける州立大学の役割に注目して~2018

    • Author(s)
      成松美枝 梅澤収
    • Journal Title

      静岡大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 第28号 Pages: 29-38

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Presentation] アメリカにおける教員不足問題と教員組合ーウィスコンシン州を事例にー2022

    • Author(s)
      成松 美枝
    • Organizer
      日本教育政策学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02468
  • [Presentation] 米国の教員政策の動向 ー2000年以降の連邦政府とウィスコンシン州の教員政策ー2021

    • Author(s)
      成松 美枝
    • Organizer
      日本教育政策学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02468
  • [Presentation] アメリカの教員養成・採用・研修の一体的改革について2019

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本アメリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Presentation] アメリカ・ウィスコンシン州における教員免許更新制の停止に関する一考察2018

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Presentation] ウィスコンシン州の教員評価に関する考察2017

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本アメリカ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Presentation] アメリカ教育改革の新展開と教師教育改革ESSAが教師教育改革にもたらすもの2016

    • Author(s)
      櫻井直輝、梅澤希恵、成松美枝、梅澤収、津田宏、木場裕紀
    • Organizer
      日本教師教育学会第26回大会
    • Place of Presentation
      帝京大学八王子キャンパス(東京都八王子市)
    • Year and Date
      2016-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04502
  • [Presentation] ESSAとその法規則化は教師教育政策になにをもたらすか?2016

    • Author(s)
      梅澤収・成松美枝・櫻井直輝・梅澤希恵・木場裕紀・津田昌宏
    • Organizer
      日本教師教育学会第26回大会
    • Place of Presentation
      帝京大学八王子キャンパス(東京都・八王子)
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530998
  • [Presentation] The Internalization of Standards-Based Teacher Education Policies:Who is served?2015

    • Author(s)
      成松美枝、バーバラ・ベールズ
    • Organizer
      American Educational Research Association
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国シカゴ市・ハイエットリージェンシーホテル
    • Year and Date
      2015-04-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531027
  • [Presentation] アカデミック・スタンダードと教師教育政策~アメリカ教育改革の最新動向~2015

    • Author(s)
      梅澤収・成松美枝・櫻井直輝・梅澤希恵・木場裕紀
    • Organizer
      日本教師教育学会第25回研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学 教育学部(長野県・長野市)
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530998
  • [Presentation] 米国ウィスコンシン州の教師教育改革:新教員評価制度導入を中心に2014

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本教育学会第73回大会
    • Place of Presentation
      九州大学(福岡県福岡市)
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531027
  • [Presentation] アメリカにおける教師教育政策の新展開~RESPECT政策・プロジェクトを通して2014

    • Author(s)
      成松美枝、梅澤収、櫻井直輝、梅澤希恵
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      玉川大学(東京都町田市)
    • Year and Date
      2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531027
  • [Presentation] アメリカにおける教師教育政策の新展開~RESPECT政策を通して~(仮)2014

    • Author(s)
      梅澤収・成松美枝・櫻井直輝・梅澤希恵
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      玉川大学(東京・田町)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530998
  • [Presentation] 教員評価のあり方に関する考察‐米国ウィスコンシン州の教員評価制度導入を事例として‐2014

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531027
  • [Presentation] 米国ウィスコンシン州の教師教育改革の調査研究‐NCLB法施行後の教師教育改革とその実態に注目して‐2013

    • Author(s)
      梅澤収、成松美枝、櫻井直輝、梅澤希恵
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      佛教大学紫野キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531027
  • [Presentation] 教師教育におけるEffectivenessの追及‐ウィスコンシン州の教員評価制度導入の政治的背景に注目して‐2013

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531027
  • [Presentation] 米国ウィスコンシン州の教師教育改革の調査研究 ― NCLB法施行後の教師教育改革とその実態に注目して ―2013

    • Author(s)
      梅澤収、成松美枝、櫻井直輝、梅澤希恵
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      佛教大学(京都市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530998
  • [Presentation] アメリカ合衆国の自治体・学区における「学校評価システム」の調査・研究2008

    • Author(s)
      成松 美枝
    • Organizer
      第43回日本教育行政学会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2008-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19830091
  • [Presentation] アメリカ合衆国の自治体学区における「学校評価システム」の調査・研究2008

    • Author(s)
      成松美枝
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Place of Presentation
      東京大学大学院
    • Year and Date
      2008-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19830091
  • [Presentation] アメリカにおける教師教育政策の新展開~RESPECT政策・プロジェクトを通して~

    • Author(s)
      梅澤収、成松美枝、櫻井直輝、梅澤希恵
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      玉川大学(東京)
    • Year and Date
      2014-09-26 – 2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530998
  • 1.  OSAMU UMEZAWA (90223601)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  SUGANO Fumihiko (30216288)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  YAMASAKI Junji (50144051)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi