• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Fujiwara Chiemi  藤原 智栄美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

FUJIWARA CHIEMI  藤原 智恵美

FUJIWARA Chiemi  藤原 智栄美

Less
Researcher Number 40510201
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 立命館大学, 政策科学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015: 茨城大学, 留学生センター, 准教授
2014 – 2015: 立命館大学, 政策科学部, 准教授
2008 – 2013: 茨城大学, 留学生センター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
異文化間コミュニケーション / 待遇レベル選択 / 敬語 / 敬語使用意識 / PAC分析 / 自由連想項目 / 外国人日本語話者 / 待遇レベル / 言語共生意識 / 敬語使用 / ポライトネス … More
Except Principal Investigator
… More 外国人の対日観 / 日本人の外国観 / 異文化理解 / 多文化共生社会 / 相互理解 / 情意的・認知的側面 / 個人別態度構造分析法(PAC分析法) / 日本人の対外国人観 / 個人別態度構造分析法・(PAC分析法) / 認知的変容 / 質的研究 / PAC分析法 / 外国人 / 対日観 / 日本人 / 自国観 / 意識の変化 / 外国観 / PAC分析 / 外国人と日本人 / 対日観の変化 / 自国観の変化 / 自己評価 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (18 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  An empiric study on the mutual understanding between non-Japanese and Japanese nationals

    • Principal Investigator
      An Yongsu
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Empirical Study on Speech Level Consciousness Among Japanese Native Speakers and Foreign Speakers of JapanesePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      FUJIWARA Chiemi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  An empirical study on some cognitive and emotive aspects of mutual understanding between foreigners and Japanese

    • Principal Investigator
      AN Yongsu
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ibaraki University

All 2014 2012 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 工学系大学院留学生は留学生活をいかに捉えているのか:PAC 分析による事例考察2014

    • Author(s)
      藤原智栄美・杉浦秀行
    • Journal Title

      留学生交流・指導研究

      Volume: 16

    • NAID

      40020127024

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520566
  • [Journal Article] 台湾人日本語話者の敬語意識:PAC分析(個人別態度構造分析法)を用いた事例研究2012

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      多元文化交流

      Volume: 4(印刷中)(平成24年6月出版予定)(未定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Journal Article] インドネシア人日本語話者の対日観に関する一考察:日本滞在時の対日2012

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      Jurnal Nihongo

      Volume: 4-2 Pages: 15-29

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520566
  • [Journal Article] 台湾人日本語学習者の敬語意識:PAC分析(個人別態度構造分析法)を用いた事例研究2012

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      多元文化交流

      Volume: 第4号 Pages: 115-129

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Journal Article] 韓国人日本語学習者の敬語観に関する一考察2011

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      ユーラシア研究

      Volume: 第8巻4 Pages: 237-256

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Journal Article] 日本語学習者の敬語意識に関する事例研究2011

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      茨城大学留学生センター紀要

      Volume: 9号 Pages: 19-31

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Journal Article] Non-native日本語教師の対日イメージ-個人別態度構造分析法(PAC分析)による事例研究2010

    • Author(s)
      八若壽美子・藤原智栄美
    • Journal Title

      茨城大学留学生センター紀要8

      Pages: 19-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Journal Article] Non-Native 日本語教師の対日にイメージ-個人別態度構造分析法(PAC分析法)による事例研究-2010

    • Author(s)
      八若壽美子・藤原智栄美
    • Journal Title

      茨城大学留学生センター紀要 8

      Pages: 19-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Journal Article] Non-native日本語教師の対日イメージ-個人別態度構造分析法(PAC分析)による事例研究2010

    • Author(s)
      八若壽美子・藤原智栄美
    • Journal Title

      茨城大学留学生センター紀要 8

      Pages: 19-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Journal Article] アジア地域で教えるNon-native日本語教師の対日イメージ-個人別態度構造分析法(PAC分析)を用いた事例研究-2009

    • Author(s)
      藤原智栄美・八若壽美子
    • Journal Title

      2009年度「台湾日本語教育研究」国際学術シンポジウム-日本語教育のジャンルの広がりを求めて-会議論文集-

      Pages: 35-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Journal Article] 台湾人日本語話者の対日観に関する一考察-個人別態度構造分析法(PAC分析)による事例研究2009

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      日本学と台湾学8

      Pages: 1-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Journal Article] 台湾人日本語学習者の対日観に関する事例研究2009

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Journal Title

      日本学と台湾学 8

      Pages: 1-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Presentation] 日本語学習者の敬語意識:PAC分析(個人別態度構造分析法)を用いた事例研究2010

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Organizer
      2010 ICJLE世界日本語教育大会
    • Place of Presentation
      台湾・台北
    • Year and Date
      2010-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Presentation] 日本語学習者の敬語意識:PAC分析(個人別態度構造分析法)を用いた事例研究2010

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Organizer
      2010 ICJLE世界日本語教育大会
    • Place of Presentation
      台湾
    • Year and Date
      2010-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Presentation] アジア地域で教えるNon-native日本語教師の対日イメージ-個人別態度構造分析法(PAC分析)を用いた事例研究2009

    • Author(s)
      藤原智栄美・八若壽美子
    • Organizer
      2009年度台湾日本語育研究国際学術シンポジウム-日本語教育のジャンルの広がりを求めて、pp.35-46
    • Place of Presentation
      台湾静宜大学
    • Year and Date
      2009-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Presentation] 日本語学習者における敬語使用意識に関する研究2009

    • Author(s)
      藤原智栄美
    • Organizer
      大阪大学ヴィゴツキー研究会
    • Place of Presentation
      神戸セミナーハウス
    • Year and Date
      2009-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21720183
  • [Presentation] アジア地域で教えるNon-native日本語教師の対日観に関する事例研究-個人別態度構造分析法(PAC分析)を用いて2009

    • Author(s)
      藤原智栄美・八若壽美子
    • Organizer
      台湾日語教育研究国際学術シンポジウム
    • Place of Presentation
      (台湾)静宜大学
    • Year and Date
      2009-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • [Presentation] アジア地域で教える Non-native 日本語教師の対日観に関する事例研究 -個人別態度構造分析法(PAC分析)を用いて-2009

    • Author(s)
      八若壽美子・藤原智栄美
    • Organizer
      「台湾日語教育研究」国際学術検討会
    • Place of Presentation
      静宜大学(台湾)
    • Year and Date
      2009-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520456
  • 1.  IKEDA Yoko (30288865)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NAITO Tetsuo (20172249)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  AN Yongsu (80361286)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HACHIWAKA Sumiko (20334013)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 5.  SUGIURA HIDEYUKI (70619626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  MATSUDA YUICHI (50406279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  OKUMURA KEIKO (10377608)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ISHINABE HIROSHI (90424051)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KIM KYANGNAM (10261728)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi