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OTAKE Mitsutoshi  大竹 光寿

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大竹 光寿  オオタケ ミツトシ

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Researcher Number 40635356
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 明治学院大学, 経済学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2022: 明治学院大学, 経済学部, 准教授
2013: 明治学院大学, 経済学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Management
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
組織慣性 / 正統性 / 経営学 / ブランドの正統性 / 共有 / 所有 / ルーティン / 資源動員 / アイデンティティ / シェアリング … More / ブランド・イメージ / ブランド・アイデンティティ / 技術革新 / 資源ベースの戦略論 / 創発 / ブランド / マーケティング / イノベーション / 創造的原点回帰 / ブランドマネジメントの慣性 / ゲートキーパー … More
Except Principal Investigator
コンテンツ / 商学 / 観光のまなざし / 場所イメージ / クールジャパン / 国際マーケティング / クリエイティブ産業 / 日本食 / ポップカルチャー / グローバル・マーケティング / 異文化ゲートキーパー Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (18 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Inertia of Brand ManagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Otake Mitsutoshi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  Empirical Research on Global Marketing of Creative Industries: The Role of Cross-Cultural Gatekeepers

    • Principal Investigator
      Matsui Takeshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hitotsubashi University
  •  Innovation and Brand Meaning in the Watch IndustryPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTAKE Mitsutoshi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University

All 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 1からの消費者行動2016

    • Author(s)
      松井剛、西川英彦、鈴木智子、大竹光寿、浦野寛子、北村真琴、朴宰佑、水越康介、石井裕明、山本奈央
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Book] ソロモン 消費者行動論2015

    • Author(s)
      マイケル・R・ソロモン (著), 松井 剛 (監修, 翻訳), 大竹 光寿 (翻訳), 北村 真琴 (翻訳), 鈴木 智子 (翻訳), 西川 英彦 (翻訳), 朴 宰佑 (翻訳), 水越 康介 (翻訳)
    • Total Pages
      840
    • Publisher
      丸善出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] Organizational Inertia and Brand Management: The Growth of the Firm by Re-Creating Brand Identity2018

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 21 Issue: 2 Pages: 1-15

    • DOI

      10.5844/jsmd.21.2_1

    • NAID

      130007386458

    • ISSN
      1345-9015, 2186-0939
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18167
  • [Journal Article] 企業によるブランドの創造的原点回帰と消費者による原点の知覚:ブランドヘリテージを通じた正統性の構築2018

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      明治学院大学経済研究

      Volume: 155 Pages: 47-59

    • NAID

      40021695013

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18167
  • [Journal Article] ブランドマネジメントに関する慣性の強化と緩和:創造的原点回帰によるブランドのあるべき姿の再構築2017

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 146

    • NAID

      130007801735

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] ブランドマネジメントに関する慣性の強化と緩和:創造的原点回帰によるブランドのあるべき姿の再構築2017

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 146

    • NAID

      130007801735

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Journal Article] ブランドマネジメントに関する慣性の強化と緩和:創造的原点回帰によるブランドのあるべき姿の再構築2017

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 37(2) Pages: 96-111

    • NAID

      130007801735

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18167
  • [Journal Article] アフター・イノベーション:ブランドの正統性をめぐる「不適合的な適合」の論理2016

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      経済研究

      Volume: 152 Pages: 59-81

    • NAID

      120005823541

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Journal Article] 高級コンパクトカメラ「GR」のブランドコミュニケーション2016

    • Author(s)
      久保田進彦、大竹光寿
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 63 (4) Pages: 152-165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Journal Article] 高級コンパクトカメラ「GR」のブランドコミュニケーション2016

    • Author(s)
      久保田進彦、大竹光寿
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 63 (4) Pages: 152-165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] アフター・イノベーション:ブランドの正統性をめぐる「不適合的な適合」の論理2016

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      経済研究

      Volume: 152 Pages: 59-81

    • NAID

      120005823541

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Journal Article] ほんもの Authenticity2015

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 63 (3) Pages: 90-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Journal Article] マーケティング研究における資源ベースの戦略論:市場ベースの資源と不均衡ダイナミズム2015

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      経済研究

      Volume: 149 Pages: 47-63

    • NAID

      120005590436

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Journal Article] ほんもの Authenticity2015

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 63 (3) Pages: 90-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • [Presentation] 質的研究の課題と可能性2017

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18167
  • [Presentation] The Dynamics of Brand Authenticity2014

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Organizer
      2014 Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2014-07-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Presentation] 消費文化のダイナミクス:ブランドの意味形成と利害関係者間の相互作用

    • Author(s)
      大竹光寿
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会Consumer Culture Theoryワークショップ
    • Place of Presentation
      一橋大学商学研究科リエゾン・ラボ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780246
  • [Presentation] Cultural Tensions between Communal Ideas and Market Logics: A Case of Classic MINI Brand Community in Japan

    • Author(s)
      Mitsutoshi Otake
    • Organizer
      The 11th European Sociological Association Conference
    • Place of Presentation
      トリノ大学(イタリア)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25301035
  • 1.  Matsui Takeshi (70323912)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  鈴木 智子 (20621759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  上原 渉 (30515060)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  鷲田 祐一 (80521286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  山下 裕子 (90230432)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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