• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hotta Nozomi  堀田 のぞみ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HOTTA Nozomi  堀田 のぞみ

Less
Researcher Number 40636297
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: お茶の水女子大学, 基幹研究院, 基幹研究院研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: お茶の水女子大学, 基幹研究院, 基幹研究院研究員
2013 – 2014: お茶の水女子大学, サイエンス&エデュケーションセンター, 講師
2012: お茶の水女子大学, サイエンス&エデュケーションセンター, 特任講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science education
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Keywords
Principal Investigator
アメリカ合衆国 / 生涯教育 / 科学教育連携 / 指導法 / 教材開発 / 科学技術人材政策 / 教員研修 / 理科教育
Except Principal Investigator
言語表現 / オノマトペ / 科学
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (3 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  科学と人をつなぐための言語表現の学際的研究―科学オノマトペの語彙体系化―

    • Principal Investigator
      難波 えみ
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Yamaguchi University
  •  Science Education in Partnership Using the Kurogo MethodPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HOTTA Nozomi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Ochanomizu University

All 2014 2013

All Presentation

  • [Presentation] 日常生活で想定される場面に理科を関連づけた校内研修の実践2014

    • Author(s)
      堀田のぞみ, 千葉和義
    • Organizer
      日本理科教育学会第64回全国大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学(愛媛)
    • Year and Date
      2014-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24800025
  • [Presentation] How collaboration between universities and schools can affect science education classes2014

    • Author(s)
      Nozomi Hotta
    • Organizer
      Faculty of Science, Charles University
    • Place of Presentation
      Charles University, Czech Republic
    • Year and Date
      2014-05-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24800025
  • [Presentation] 教師の教材研究を支える研修方法-理科連携授業における教師の記述分析を事例として―2013

    • Author(s)
      堀田のぞみ, 田嶋俊彦, 千葉和義
    • Organizer
      日本科学教育学会第37回年会
    • Place of Presentation
      三重大学(三重)
    • Year and Date
      2013-09-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24800025
  • 1.  難波 えみ (30842819)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi