• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kurihara Reira  栗原 麗羅

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 40848652
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京医療保健大学, 看護学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 東京医療保健大学, 看護学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 80030:Gender studies-related / Basic Section 58070:Lifelong developmental nursing-related
Keywords
Principal Investigator
習熟度別指導 / 教育機会 / 学校制度 / ドイツ / 教育機会の平等・公平 / ドイツの学校制度
Except Principal Investigator
ガイドライン / 指導用教材 / 包括的性教育 / 知的障害 … More / 高校生 / プログラム開発 / 過剰適応 / バウンダリー / きょうだい Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  障害児者の高校生きょうだいにおける過剰適応予防とバウンダリー強化支援プログラム開発

    • Principal Investigator
      西井 崇之
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58070:Lifelong developmental nursing-related
    • Research Institution
      Tokyo Health Care University
  •  Development of a comprehensive sexuality education program for students with intellectual disabilities

    • Principal Investigator
      鶴岡 尚子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 80030:Gender studies-related
    • Research Institution
      Tokyo Health Care University
  •  日独の学校における教育機会と教育結果の保障を目指した習熟度別指導の比較研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      栗原 麗羅
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Tokyo Health Care University

All 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Die Reform des Abiturs und der Matura - Aktuelle Entwicklungen in Deutschland und Österreich2022

    • Author(s)
      木戸裕、栗原麗羅、伊藤実歩子
    • Journal Title

      Deutschstudien

      Volume: 56 Issue: 0 Pages: 39-50

    • DOI

      10.57301/deutschstudien.56.0_39

    • ISSN
      1344-1035, 2436-8792
    • Year and Date
      2022-03-30
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13915
  • [Presentation] ドイツの分岐型学校制度における生徒の社会的出自と進路選択の関係2023

    • Author(s)
      栗原 麗羅
    • Organizer
      日本比較教育学会第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13915
  • [Presentation] ドイツの分岐型学校制度における教育機会の「平等」の概念分析2022

    • Author(s)
      栗原 麗羅
    • Organizer
      日本比較教育学会第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13915
  • [Presentation] ドイツの学校制度とその課題ー教育機会・結果の平等・公平性に着目してー2021

    • Author(s)
      栗原 麗羅
    • Organizer
      昭和女子大学現代教育研究所 研究会(2021年2月6日13:00~17:00)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13915
  • [Presentation] ドイツとオーストリアにおける高大接続改革―アビトゥーアとマトゥーラをめぐる近年の動向2021

    • Author(s)
      木戸裕、栗原麗羅、伊藤実歩子
    • Organizer
      第37回日本ドイツ学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13915
  • 1.  西井 崇之 (30796412)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  入駒 一美 (00849359)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  畑下 博世 (50290482)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  鶴岡 尚子 (60982543)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  田中 祐子 (10535800)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi